Acer Aspire 7740G-434G64MN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire 7740G-434G64MN op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

WimKxxxxx 01-08-2011
Geschreven voor: Acer Aspire 7740G-434G64MN

Met de positieve punten van de voorgaande beoordelaars ben ik het grotendeels eens. Na een jaar gebruik nog geen problemen ondervonden. Het is snelle en degelijke computer.
Met het beeldscherm is echter iets vreemds aan de hand.Het ziet er weliswaar prima uit maar voor maximaal contrast moet het notebook zo'n 15 graden achterover gekanteld worden of ik moet op een wel erg laag krukje gaan zitten. Oftewel de vertikale kijkhoek is erg slecht of het beeldscherm scharniert niet ver genoeg achterover.
De toetsen van het toetsenbord staan wel erg dicht op elkaar. Met tien vingers laat staan blind typen is niet te doen, er gaat teveel fout en het went niet. Typen moet dus met twee vingers al zal dat voor de meesten niet als bezwaar gelden.
Mijn vorige notebook was eveneens een Acer Aspire uit de 56xx serie die het meer dan 4 jaar prima heeft gedaan en nog steeds doet, dit beeldschermprobleem niet heeft en met een wat mij betreft geschikter keyboard.
De prijs/prestatieverhouding maakt echter veel goed.

Brouwer 23-06-2010
Geschreven voor: Acer Aspire 7740G-434G64MN

Deze week heb ik deze Laptop gekocht bij Staples Office Centre. Het is een geweldige machine. Zeer snel en ook uitermate geschikt voor nieuwe spellen. De computer heeft een LED scherm met HD kwaliteit, dit is werkelijk prachtig. Gecombineerd met 4GB werkgeheugen en een i5 processor is dit een monstermachine. De Intel i3/5/7 processor serie is de nieuwste en snelste generatie processoren. Alleen de i7 is sneller dan diegene die in deze laptop zit.
Let op!: er zijn vescheidene versies van deze laptop op de markt met precies dezelfde type aanduiding. Het verschil zit hem in deze in de videokaart. In 4 van de 5 versies zit de HD 5470 videokaart en in de andere de HD 5650. Deze tweede is aanmerkelijk beter, wel 3 keer zo snel! Let bij een mogelijke aankoop dus goed op welke videokaart er in zit. De laptop met productcode LX.PIX02.390 is diegene met de snelle videokaart.

Nadelen zijn: laptop kan niet erg snel en er zit geen blu-rayspeler in (wilt u die? koop dan de Acer 7741). Voor de rest: topmachine!

florisduck 06-06-2010
Geschreven voor: Acer Aspire 7740G-434G64MN

Gisteren deze laptop gehaald bij de Office Centre. Ik heb hem nog niet helemaal ,maar heb wel een paar standaard downloads erop gezet. Ook heb ik nog niet de power-stand geprobeerd van 2.50 Ghz processor. Prachtig beeld, ook erg snel. Minpuntje: Ik moet erg wennen aan het toetsenbord en het beeld spiegelt een beetje. Ik geef het een erg goede beoordelng

Erwin- 21-05-2010
Geschreven voor: Acer Aspire 7740G-434G64MN

Sinds een week deze laptop in mijn bezit en ik ben zeer tevreden.
Hij heeft bij mij nog geen problemen gegeven.
De + punten vind ik.
De processor die zich zelf overclocked naar 2,5 ghz.
De HD ruimte van 640 gig.
Het beeld is scherp alleen jammer van de spiegel lak waardoor je alles ziet op de buitenkant.
Hij loopt en draait lekker soepel zonder enige moeite kun je meerdere taken uitvoeren.
Alleen het geluid vind ik een beetje aan de zachte kant, met achtergrond geluid is het al snel moeilijk te horen.
Helemaal top zijn de cardreader en HDMI aansluiting.
ík vond en vind nog steeds deze Acer de beste in zijn prijsklasse.
Ik stond ervan te kijken maar hij speelt zonder enige moeite BAd company 2 en splinter cell conviction af.
dus ook grafisch zit het helemaal top.
de batterij tijd is rond de 90 minuten als je hem zwaar belast. en zo'n 2 / 2,5 uur tijdens het surfen. nu hem ik hem niet op de meest energie zuinige stand staan dus het kan langer.

Het geluid vind ik wat aan de zachte kant, maar nog wel voldoende.

Top laptop, met tot nu toe 0 problemen.