Toshiba Satellite P300-190

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite P300-190 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

TurtleWaX 08-11-2008
Geschreven voor: Toshiba Satellite P300-190

Beste Kieskeurigbezoekers; half september deze laptop aangeschaft en tot nu toe zeer tevreden. Ben expres voor een Dual-Core processor gegaan omdat deze doordat hij minder stroom gebruikt ook minder warm wordt. Het resultaat is er dan ook naar -> werkelijk fluiterstil want de ventilator is bij ons nog niet één keer aangegaan (en nee, hij is niet kapot). Het is uiteraard geen game-PC vanwege de on-board videokaart maar deze voldoet ruimschoots om bv. een DVD en/of internetfilmpjes te bekijken. Het geheugen is ook ruim voldoende want de PC reageert echt snel met opstarten (Vista Premium) en andere opdrachten, ook bij meerdere tegelijk. Het geluid is i.d. FANTASTISCH !
Zie hier veel mensen klagen over het feit dat vanwege de glanzende behuizing je er al snel vette vingers op ziet. Lijkt me logisch toch, dat heb je ook met een glimmend dressoir of keukenkastjes. Gewoon voor het aanzetten FF met een microvezeldoek er overheen en je hebt altijd een schoon (lees: niet plakkerig) toetsenbord. Het is wel een beetje een gadget / design-geval want ik heb wel eens duidelijkere toesenborden gezien met wat grotere Enter-, Shiftknoppen en een spatiebalk gezien. Aanslagen op de toetsen hoor verder je niet. Het gemis van Bleu-tooth is met een BT-sleutel v.e. tientje opgelost. USB-aansluitingen hadden voor mij wel meer naar achter geplaatst mogen worden (2 links / 2 rechts) maar stoort verder niet. Mousepad werkt ook goed en er zit ook een scroll-functie op al zie je die niet, maar werk zelf liever met de nano-Lasermuis. Kortom een schitterende fluisterstille machine die voor dagelijks gebruik ruimschoots voldoet en er ook nog eens geweldig uitziet en bovendien degelijk aanvoelt zeker gezien de prijs. Kan deze PC (mits je geen Gamer bent) iedereen van harte aanbevelen.