Toshiba Satellite Satellite P300-13M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite Satellite P300-13M op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

bartus 19-08-2008

Zo, deze laptop nu een maandje in bezit, en wat zal ik zeggen?

Er werd tegen mij gezegt over een lage resolutie, dat de pictogrammen en alles nogal groot uit zouden vallen. Hier is niks van waar. Het is prima leesbaar, maar zeker niet super groot. Het uiterlijk van de laptop ziet er mooi uit, maar het glimt teveel. Hierdoor komen er snel vingers op en krijgt de laptop een poesterig uiterlijk.

Op het toetsenbord ram ik net zo lekker weg als op een desktop toetsenbord. De snelheid van de laptop is lekker snel, en met de harman/kardon speakers nog een lekker muziekje erbij ook! Spelletjes kun je er tot nu toe prima op spelen, maar hoelang duurt dit nog? De techniek gaat zo snel.

Ik vind de laptop niet erg degelijk aanvoelen, hier en daar zit er wat speling op, en bij het dichtdoen hoor ik een rare kraak hoort dit?

Prima waar voor je geld!

Frans Z. 13-08-2008

WOW! Wat een topproduct. 100% zijn investering waard. Even mijn ervaringen na een tweetal weken in bezit.

Voordelen.
- Gewicht viel me errrggg mee.
- Toetsenbord is prettig en ook handig met numeric keypad. Even wennen aan iets andere layout t.o.v. mijn oude laptops.
- 10 punten voor de Harman/Kardon speakers. Genot om naar muziek/films te luisteren. Goed geplaatst ook voor optimale kwaliteit. Gewoon een ervaring op zich.
Volume slim te regelen via simpel draaiwieltje aan de voorkant.
- Super 17 beeldscherm met kwaliteit vanuit elke hoek met normale reflectie. Absoluut geen problemen mee gehad en is een genot om naar te kijken.
- Slimme layout van USB/power poorten. Zit nml. niets aan de achterkant en alles zit aan de zijkant. BEHALVE de SB reader en koptelefoon/microfoon aansluiting = nadeel
- Wordt totaal niet warm door slimme afvoer van hitte aan linker zijkant die de warme lucht naar boven weg blaast. Geen last van warme schoot meer!
- Fluister stil. Een wereld van verschil. Lijkt soms wel of ie uitstaat, OOK bij langdurig normaal gebruik. Fan gaat heel soms aan en is erg effectief door warme lucht zijwaards omhoog te blazen. Geen warme schoot meer. Zit ook geluidsdemper op cd/dvd speler!
- Windows Vista was even wennen t.o.v. mijn oude XP maar werkt prettig.
- Laptop is ook supersnel met installeren/uitvoeren en zelfs downloaden. Gemakkelijk configureren ook.
- Goede en vooral degelijke afwerking. Beeldscherm scharnier gaat bijna over de gehele breedte wat de duurzaamheid ten goede komt. Brak namelijk bij twee eerdere laptops af.
- Plus alle opties zoals Bluetooth, media center etc. Heel fijn!

Nadeel.
- Glimmend opervlak waarop je veel stof en vingerafdrukken ziet. Vind dit niet hinderlijk.
- Qua toetsenbord een wat ondoordachte layout. Lichtje van CAPS Lock zit direct naast de toets waardoor je NOOIT ziet of ie aan-of uit staat door de positie van je handen. Heel dom gedaan.
- Muziek knoppen zijn touch buttons en wat gevoelig waardoor bij een beetje schoonmaken alles start-of stopt. Valt wel omheen te werken.
- Mouse pad vloeit gewoon over in laptop. Geen randje meer waardoor je vaak van je mousepad afgaat. Heel raar en moet er nog steeds aan wennen.
- Zoals al eerder genoemd de positie van de SB reader en koptelefoon/microfoon aansluiting aan de voorkant. Wie bedenkt zoiets?
- Misschien persoonlijk maar de ENTER en de spatiebalk zijn te klein. Vooral de spatiebalk. Je zit er vaak naast. Zal wel even wennen zijn.

That's it. Gekocht via internet en snel in huis. Mijn eerste Toshiba ook en bevalt helemaal super! Kan ook door als volwaardige huis pc. Al zijn geld waard.

Ik ga weer verder genieten, succes!

chevah 11-08-2008

top dingetje, stil, slick en goede speakers! voor een beetje muziek op je laptop is zijn speakers echt top! Voor het beste geluid moet je hem natuurlijk aansluiten op je versterker. Beeld is erg nice. Enige nadeel vind ik windows vista. Heb een trekstor 500GB externe schijf waarvan de software niet goed functioneert met vista. Met de nieuwste driver lukt het ook niet. Da's wel erg jammer, ben op zoek naar een passende oplossing. Iemand een idee? 1 week in bezit.
Oja, er wordt wel heel veel overbodige software op gekanld. Eerst flink schonen dus!

Casper V 09-08-2008

Ik heb deze laptop nu een halfe week in bezit, (dit is de 1e laptop die ik koop) en vind het een prachtapparaat. Hij ziet er mooi uit en voelt ook lekker stevig aan. En de laptop is ook erg stil.

Het geluid van de harman kardon boxen vind ik super, en de kwaliteit van het beeldscherm ook.
De snelheid van de laptop vind ik ook top, ik kan er veel games op vrij hoge setting spelen zonder problemen. Ook het omzetten van audio/video bestanden gaat zonder problemen.
Echt een top apparaat! - kan er tot nu toe nietsslecht over zeggen.

Dolf2 19-07-2008

waarschijnlijk één van de beste, zo niet de beste in zijn prijsklasse. Alhoewel ik de laptop pas een paar dagen in huis heb, is het duidelijk dat de prestatie's op hoog niveau liggen. Voor het eerst met Vista aan de gang en dat blijkt erg mee te vallen. Advies: een goede draadloze muis voor een laptop kost maar een paar tientjes.

Mark62 16-07-2008

Prachtige laptop met veel mogelijkheden, zoals Bluetooth (erg handig!). Design is heel mooi en strak en hij blinkt als een spiegel, wat wel als nadeel heeft dat je er direct vingerafdrukken op ziet staan.
Vista was even wennen, maar het werkt wel prima. Vooral het installeren van programma's gaat snel.
Hij zat ook in een vloek en een zucht op mijn draadloze netwerk.
Touchpad vind ik persoonlijk wat minder, dus gebruik ik vaker een muis.
Voor de rest krijg je waar voor je geld en je kunt er als volwaardige computer prima mee uit de voeten.

FBahcem 12-07-2008

na dagen zoeken ben ik hem eindelijk tegengekomen , de p300-13M.
Wat een monster van een laptop , design is gewoon om van te smullen echt prachtig !
Hij is erg snel , beeldkwaliteit is kristalhelder , de 17inch beeld maakt het alleen maar mooier.
Soms zit ik gewoon te staren naar dit apparaat want het is echt een prachting ding.
Geluid is dankzij harman/kardon voor een laptop erg krachtig.
Je betaald dan wel veel maar je krijgt er echt veel voor terug.
Als je opzoek bent naar een goed/mooi laptop dan is dit een echte aanrader.
Hij is overigens ook erg stil vind ik , mijn vorig Acer laptop maakte veel herrie en het is erg leuk om met een stille laptop te werken.
Vista draaid echt heel soepel op deze laptop.
Ik heb altijd met XP gewerkt maar Vista bevalt mij echt , misschien dat het aan deze laptop ligt want alles gaat gewoon heel soepel heel makkelijk.
In één woord : PRACHTIG !!

Phoenix_hm_Ast 06-07-2008

Sinds een aantal dagen heb ik deze Toshiba in mijn bezit en ik heb absoluut geen spijt van deze keuze. Ik ben een erg fanatieke PC gebruiker die zich o.a. veel bezighoud met webdesign en grafische bewerking t.b.v. websites.

Ik heb altijd gewerkt met een desktop PC vanwege het feit dat over het algemeen de presetaties beter zijn t.o.v. de prijs van een laptop.

Na enig speurwerk kwam ik op deze toshiba uit en na 2 dagen lang de technische gegevens te hebben uitgezocht via benchmarks en leveranciers heb ik de gok gewaagt om over te stappen op deze laptop.

Ik moet eerlijk zeggen dat het mij beter bevalt dan ik had verwacht en hij is qua design mooier dan de afbeeldingen doen weergeven. Het is wel zo dat er een aantal programmatjes opstaan die onnodig geheugen wegvreten wat niet te goede komt aan de prestatie. Ik ben een paar uurtjes zoet geweest met het opschonen
en nu loopt hij als een zonnetje.

Vista verraste mij wel. Na alle negatieve media had ik verwacht dat het erg slecht zou lopen maar integendeel het bevalt mij eigenlijk wel. Nu komt dat waarschijnlijk ook vanwege het feit dat dat deze laptop met genoeg werkgeheugen is uitgerust.

Deze laptop is naar mijn mening zeer geschikt als desktop vervangen en ook zeer goed te gebruiken om games op te spelen.

Vinkie 26-06-2008

Prima computer,
zeer mooie afwerking. Mooi geluid (vergeleken met andere laptops). Alles werkt goed en de vormgeving is ook al super. Ik vind zelf Vista merkbaar langzamer dan XP, da's jammer maar het gaat nog steeds snel. Het maken van een back-up DVD is kinderlijk eenvoudig het feit dat die er niet bij zit maakt mij niet uit, heb je de brander ook meteen getest en die werkt feilloos. Het geïntegreerde umerieke bordje erbij is ook reuze handig. De sneltoetsen zijn handig en super vormgegeven, je ziet ze namelijk nauwelijks. Zelfs de touchpad werkt erg soepel, ook al zullen de meesten een muis gebruiken. Kortom super machine die het goed doet en er ook nog mooi uitziet.

Danoj 19-06-2008

Mijn eerste indruk toen ik deze notebook zag dacht ik wou! Als ik er nu na kijk denk ik Super WAUW!

De laptop is mooi groot en niet zwaar, er zit een geluid systeem in van harman/kardon dus je snapt het, het geluid is erg mooi (vergeleken met andere laptops). Alleen soms als ik de laptop aan doe, dan staat hij 20 seconden zwart voor het hele opstart gebeuren. Eerst drukte ik hem dan uit en weer aan en was het opgelost, maar de bios werd zo gereset dus ik moest de tijd enz opnieuw instellen. Maar als je even wacht gaat hij gewoon verder en is er niks aan de hand!

@ Silvia: Het geluidsoverlast valt wel mee. Als ik naast mijn zus zit die op haar laptop zit en ik op de mijne dan komt er uit haar laptop een hoop herrie zonder wind en uit mijn laptop veel wind zonder herrie!

Ik ben het met DJV eens dat er wel een slotje op het display had gemogen. Maar hij blijft sobieso wel dicht.

Groeten!

DJV 17-06-2008

Toshiba, Toshiba, wat maken jullie nu weer een ontzettend mooi en goed product. Ik heb hem nu een paar dagen. Er is al volop geinstalleerd. Grafische-, brand en videobewerkingsprogramma's geen enkel probleem. Alles werkt supersnel en geluidsloos. Zelfs bij zwaardere klussen, geen noemsnwaardige warmteontwikkeling. Ik moet zelf even wennen aan Vista. Als ik dan toch zout op een slak moet leggen, dan kan ik maar twee puntjes aanvoeren. De eerste is dat er geen slotje op de display zit. Ten tweede dat je zelf een Recovery-DVD moet maken. Dat laatste is eigenlijk niet echt een probleem, want die DVD maken is eigenlijk kinderlijk simpel. Gekocht via internet, ook snel binnen!

Delphy 2008 31-05-2008

Het heeft even geduurt voor ik hem kreeg.
Maar het was het wachten waard.
Wat een laptop gewoon een lust voor het oog.
Hij blinkt je tegemoet.
Fantastische afwerking.
Het geluid is ook zeer goed voor een laptop.
Over de snelheid ben ik ook zeer tevreden alles werkt perfect.
Het beeld is mooi rustig en natuurlijk groot ik had voorheen een 15,4 inch maar de 17 inch is toch echt een stuk beter.
Wat ook erg fijn is het rechter gedeelte van het toetsenbord daar zit namelijk ook nog een numeriek gedeelte dat miste ik bij mijn oude laptop.
De scharnieren zijn ook uiters zwaar uitgevoerd dit was namelijk bij mijn oude laptop slecht (gebroken)
Wat ook fijn is dat alles glad uitgevoerd is je hoeft de toetsen en knoppen maar aan te raken en ze reageren al.
Een aanrader voor iedereen!!!!!!!!!
Is goed te gebruiken als volwaardige computer in de huiskamer wifi netwerk firewire usb tv enz alle aansluitingen zijn aanwezig.