Sony VGN-FZ21M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony VGN-FZ21M op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

-joop- 03-11-2008
Geschreven voor: Sony VGN-FZ21M

Ik heb deze laptop inmiddels al een jaar. En ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.

Natuurlijk vindt iedereen(en vooral ikzelf) hem heel erg mooi. Ook is hij erg Stabiel en Snel! Video bewerken met Adobe Premier gaat erg goed.

De laptop krijgt heel veel dure programmas voor geinstalleerd zoals

Adobe photoshop
Adobe Premier video
Adobe Acrobat Reader (convert pdf)
Sonicstage Mastering studio

Ook de pro geluidskaart met Asio ondersteuning geeft geluid zeer scherp en helder weer over mijn audio systeem.

Conclusie: Een Vaio is een aanrader voor iedereen die houdt van Stijl en Kracht!
(zeker kopen dus)

aestiva 09-04-2008
Geschreven voor: Sony VGN-FZ21M

Zeer snelle en stabiele laptop.

Ook kwa vormgeving en geluid is deze laptop top!

Op dit moment kan ik mij niet voorstellen dat er een betere laptop is in dit segment.

Waseem 19-03-2008

Hoi,

Ik heb hem al een maand in bezit ,

een mooie aparaat best wel snel ,

je kan zelfs call of duty 4 der op spelen met

Full HD scherm egt een mooie ding..

Maarten Griffioen 01-02-2008
Geschreven voor: Sony VGN-FZ21M

Deze laptop primair gekocht vanwege de beeldkwaliteit. Deze is uitstekend. Daarnaast performt de machine zeer goed, heeft hij een strak design en is van degelijke kwaliteit.

Minpunten: geluid is matig, batterij duur is matig. Batterij vind ik overgens niet echt een minpunt gezien de goede beeld en systeemprestaties die geleverd worden.

Ik heb overwogen om een 17 laptop aan te schaffen. Aangezien ik deze machine dagelijks gebruik toch voor dit formaat gekozen. Absoluut geen spijt van. Prettig formaat en acceptabel gewicht. Voor de diehards die toch een groot scherm willen: kijk eens naar de AR51M.

Adviseer om na installatie van de standaard software om de norton software er af te halen. Dit versnelt de laptop aanzienlijk. Installeren van alternatieve virus-, spam- en spyware filters is natuurlijk wel aan te raden.

Sommige gebruikers klagen over de hidden partitie met de standaard software. Hier heb ik zelf geen problemen mee. Overwogen om te verwijderen maar niet gedaan vanwege beperkte ruimtewinst van 10GB.

Krassienova 29-01-2008
Geschreven voor: Sony VGN-FZ21M

Zeer goede laptop zeer tervreden stijlvol degelijk goede beeldkwaliteit. Nadelen te korte adapter kabels accu gaat vrij kort mee en het geluid is niet wat ik had verwacht maar wat verwacht je van zo een platte machine. Teveel troep voor geinstalleerd. Vista werkt prima installeer er geen XP op want je komt erachter dat het niet werkt. Het enige echt waar ik van baal is dat het toetsenbord snel slijt. Ik heb het apparaat sinds oktober en de toetsen zijn nu al redelijk aan het verslijten maar verder wel wat ik van Sony gewend ben.

Expression 18-12-2007
Geschreven voor: Sony VGN-FZ21M

Geweldige laptop, Moest voor school een mobiele krachtpatser hebben aangezien ik multimedia studeer, eerst was ik aan het sparen voor een macbook pro.

aangezien die MBP's(macbookpro's) toch we de echte krachtpatsers zijn was dit natuurlijk mooi geweest, maarja helaas is dat met mijn budget niet haalbaar, toen eens op iemands macbook gewerkt (niet de pro) en met die als basis ben ik toen op zoek gegaan naar een laptop, ik moet zeggen dat ik nog geen moment spijt heb gehad! het beeldscherm is werkelijk prachtig. video editen gaat ondanks de kleine resolutie van 1280*800 prettig.
Jammer is alleen dat een macbook 2,2 Ghz processor heeft en deze en 2.0, maar daar valt ook mee te leven

ook genoeg geheugen om flink RAW foto's te bewerken, nadeel is alleen dat vista is geinstalleerd waardoor ik nu enkel tijdens het browsen al 860MB RAM gebruik, wat in XP toch echt wel de helft moet zijn..

geluid vind ik ondanks dat het een laptop is nog best redelijk te doen, duidelijk stereo effect enkel wat plat maar dat is ook niet zo gek! doe je oordopjes in dan is er niks aan het handje.

wel moet ik er echt bij zeggen dat er echt ongelooflijk veel troep voorgeinstalleerd staat op de laptop waarvan bij veel dingen ook niet duidelijk is wat waarvoor dient, ik heb nu al bijna alles eraf gehaald, maar ik blijf het irritant vinden dat er zo vreselijk veel ongevraagde troep op staat!

o koster 08-12-2007
Geschreven voor: Sony VGN-FZ21M

Deze laptop gekocht met name om de full hd via hdmi te kunnen weergeven op een full hd lcd scherm (Panasonic). De praktijk is erg mooi. Leuke is dat de video kaart 2 schermen kan aansturen, bijvoorbeeld internetten op de laptop en film kijken op het grote scherm. Via internet is er wel echte HD content te vinden (1080p) en dan zie dat de laptop voldoende snel is om dit vloeiend weer te geven.

Overige punten zijn al genoemd, geluid is altijd matig op een laptop. Beeld is helder en prima,bij normale toepassingen (internetten, kantoorwerk) is de kijkhoek prima.

Minpuntje is dat er geen digitale geluidsuitgang opzit.
De fan draait zeer onregelmatig (mogelijk is dit in te stellen, maar nog niet naar gekeken) en dat is storend, al is het geluid van de fan niet hard.

Moet wel wennen aan het toetsenbord, zit vaak 1 knop te ver naar links, kwestie van wennen.

Moet de blu-ray disc nog beoordelen, wacht op de spiderman film.