Sony VGN-CR21S/L

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony VGN-CR21S/L op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

Joey24 01-11-2007
Geschreven voor: Sony VGN-CR21S/L

Ik heb lang getwijfeld over welke laptop ik nou moest aanschaffen. Ik had eerst een 15.4 inch Asus F3F (prima machine trouwens) maar ik wilde een kleinere en lichtere omdat ik hem mobieler ga gebruiken. Wilde eerst voor een 13.3 inch Toshiba of MSI gaan deze boden toch beduidend minder voor een vergelijkbare prijs. De 2Ghz C2D is echt supersnel en tezamen met de 2Gb RAM een prima machine om mee te multitasken. Hij is uitermate solide gebouwd en ook de DVD lade is zeer stevig. Verder een prima webcam en aparte volume buttons. Standaard krijg je er ook nog Adobe Photoshop bij en Vista Home Premium. Ondanks de klachten omtrent Vista heb ik er nog geen enkel probleem mee gehad ... draait erg goed. Minpunten zijn de grote hoeveelheid crapware en het ontbreken van losse cd's voor Vista en Photoshop. Je zult dus na opstarten en het installeren van Vista meteen een system backup moeten maken (vergeet natuurlijk niet eerst Norton eraf te gooien). Voor sommigen zou het reflecterende scherm ook een minpunt kunnen zijn maar eigenlijk heb je daar alleen last van als je buiten in de zon werkt. De batterij houdt het ongeveer 3 uur uit maar dit zal ongetwijfeld aanzienlijk meer zijn als je de PowerSaver inschakeld en Wireless uitzet. Al met al een hele goeie laptop waarmee ik vanwege de goede componenten nog vele jaren mee vooruit hoop te kunnen.