Lenovo ThinkPad T61 64606XG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Lenovo ThinkPad T61 64606XG op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anton1961 14-12-2007
Geschreven voor: Lenovo ThinkPad T61 64606XG

Voor mijn werk gebruik ik al jaren een ThinkPad (T43) en dat ding heeft 't door de jaren heen met alle reizen zwaar te verduren gehad, zowel softwarematig als fysiek. Maar... hij doet 't nog steeds prima. Dus ik ben fan van Lenovo ThinkPad.
Nu wilde ik prive ook een laptop kopen, een goeie, die ook door de kinderen gebruikt kan worden op hun kamer, en die ik ook mee naar prive vergaderingen kan nemen. Kortom, een apparaat wat tegen een stootje kan. Hoewel ik geen webcam wilde kocht ik toch eerst een HP Pavilion dv6361. Een ding met een hoop features voor een mooie prijs. Maar na worstelingen met de webcam die maar niet stabiel wilde werken en een draadloze internet verbinding die er steeds uit bleef vallen heb ik uiteindelijk besloten om de HP in te ruilen voor een Lenovo ThinkPad T61p (model 64606XG). En het lijkt wel of ik thuis kom met dat ding. Wat een duur maar o zo heerlijk apparaat is dat zeg. Het voelt stevig aan en alles werkt prima. MS Vista is en blijft in mijn ogen een dubieus operating systeem, dat zelfs met een laptop als deze lange tijd nodig heeft op op te starten en gewoonweg traag blijft. En als een Mac niet stanaard uitgerust was geweest met een webcam had ik zeer waarschijnlijk een MacBook genomen. Maar deze Lenovo is duidelijk een goed alternatief. Hij heeft 'maar' een 100GB harddisk, maar deze is dan wel 7200 rpm, en dat maakt 'm nog net weer wat sneller. In dit toerental is 100GB het max wat te koop is op t moment. Op de IBM website stond aangegeven dat er in deze notebook max 3GB kon, maar ik heb er 4 GB inzitten. Alleen kwam ik er later achter dat Vista-32 maar maximaal 2 GB kon addresseren. Je kan bij deze PC het Operating Systeem kiezen (Vista Ultimate of XP), maar let op, want je krijgt standaard de engelse versie erbij. De notebook komt standaard met een US keyboard (net als alle andere notebooks), maar je kan er ook een UK keyboard voor bestellen. Kost ongeveer 60 euro.
Wat me opvalt is dat ik zo'n 2 uur uit de batterij haal, hetgeen ik indrukwekkend vindt voor zo'n krachtig apparaat.
Een ander voordeel vind ik dat Lenovo nog steeds een mat scherm gebruikt ipv die spiegel schermen die ik bij HP en Toshiba zie. En een zeer hoge resolutie. Prachtig!
Mijn conclusie: als je niet aan Microsoft vastzit en je vindt het niet erg om een ingebouwde webcam te hebbem, koop dan MacBook. Als je een goede Vista of XP machine wilt, met superieure hardware, en je wilt 't geld ervoor uitgeven, dan is dit 't apparaat dat je moet hebben.