Acer Aspire 5684WLMib

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire 5684WLMib op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Eric van Beek 11-07-2007

Hallo,

Ik heb deze Laptop nu 1 week, en kon hem na 2 dagen alweer bij de repair desk van acer inleveren wegens een defecte usb poort aan de achterkant. Overigens een prima gratis service van hun. binnen 1 week weer werkend terug.

Wat de taalkeuze betreft, kreeg ik die gewoon voorgelegd door het systeem. Ik moet alleen heel erg aan Vista wennen. Je zoekt je een apenoot naar instellingen die onder XP gewoon zo te vinden waren.

Jammer is wel dat er nog niet veel updates voor de spellen zijn, zodat ik nu met diverse spelen zit die niet ( nog ) onder Vista willen werken.

Voor de rest een pracht systeem met behoorlijke batterij levensduur ( 8 Cells ). Afhankelijk wat je doet om en nabij de 3 uur bij tamme applicaties, en 2 1/2 uur bij wat zwaarder werk.

Als ik er wat langer mee gewerkt heb schrijf ik nog wel een stukkie.

Eric.

Metalrobin 24-05-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 5684WLMib

Gebruik de laptop voor school, draai alle Adobe programma's de extreem zwaar zijn. Ik speel ook alle spellen op de laptop. Kheb nog geen problemen met spellen die niet goed lopen. Draai bijna alles op de hoogste instellingen. Alleen de nieuwe C&C loopt niet lekker op ze'n aller mooist maar dat is logies als je naar dat spel kijkt. Ben zeer tevreden over deze laptop. Heb hem al aan 3 vrienden aangeraden die hem ook gekocht hebben. Niks op aan te merken. Hij doet wat hij moet doen. het enige nadeel is dat als je buiten in de zon gaan zitten met je laptop je niet veel ziet door de Crystal laag in het scherm, maar voor binne is die laag super geeft geweldig beeld. Het is wel handig om zelf boxen te kopen, het geluid van de laptop zelf is minimaal.
Top product!

David Hanff 05-03-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 5684WLMib

Echt een goede laptop en kwa prijs/kwaliteit verhouding helemaal. De duo processor doet zijn werk en met de 2gb intern geheugen heb je met geen enkel programma problemen. Het geluid van de laptop is wel minder, daarom maar een goed 2.1 speakersetje gekocht wat wel een aanrader is. De videokaart is ook goed voor de huidige spellen en grafische bewerkingen. Het enige echt minpuntje van de laptop vind ik dat de uitgang van de speakers voor op de laptop zit. Dat is niet handig want dan loopt de snoer van voor naar achter (daar heb je vaak wel speakers staan). Voor de rest is het een hele goede koop voor mensen die een snelle laptop willen met goede specificaties, maar niet extreem veel geld willen betalen.

compejo 27-02-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 5684WLMib

Prima laptop: prachtig scherm, degelijk materiaal, fijn toetsenbord, ... en de 2048 RAM zorgt voor pure snelheid, waar het mij vooral om te doen is.
2 minpuntjes:
- de ventilator is niet geruisloos bij het schrijven/lezen van cd/dvd's
- het geluid klinkt metaalachtig, niet echt een zegen om naar te luisteren; je kan het wel beter afstellen in het RealTek menu

marcnelissen 16-02-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 5684WLMib

Ik heb deze laptop nu 5 dagen. Ik heb al verschillende dingen ermee uitgeprobeerd.

Accu/Batterij
Ik denk dat de accu voor een laptop zeer lang het zeer lang uithoudt. Uiteraard is het afhankelijk van hoeveel processen je hebt lopen. Maar bij kleine toepassingen gaat de accu circa 3,5 uur mee. Uiteraard is dit ook afhankelijk in welke stand je de laptop hebt staan: energiebesparend, gebalanceerd of hoge prestaties.

Beeldkwaliteit
Beeldkwaliteit is zeer goed en zeer scherp. Beter kan je denk ik qua beeldkwaliteit op het moment niet hebben.

Geluidskwaliteit
Het geluid noemen ze met zo'n mooi woord 'high definition'. Dat herken ik niet terug, maar ik hoor wel dat het goede geluidskwaliteit is. Natuurlijk is het niet hetzelfde als je naar een concert gaat, maar dat hoef je bij geen een geluidskaart te verwachten.

Snelheid
Over de snelheid ben ik zeer goed te spreken. Vooral met Norton Antivirus ben ik nu blij. Op een andere computer met XP moest ik altijd uren wachten op Norton voordat je kon beginnen met werken. Nou kan je zo beginnen met werken. Het opstarten vind ik snel gaan, het afsluiten vind ik relatief gezien iets minder snel gaan, maar is denk ik nog wel sneller dan bij XP.

Vormgeving
Zoals je steeds next-generations hebt bij de spelcomputers, heb je hier ook een beetje dat gevoel bij. Het scherm is mooi gelakt en met het Crystalclear beeld en vooral met het vernieuwende uiterlijk van Windows Vista krijg je ook een kick. De webcam is er mooi in opgenomen en werkt goed.

Degelijkheid
Het is een Acer. Dat zegt denk ik al ruim voldoende. Verder zijn er niet echt grote veranderingen door Acer doorgevoerd.

Vista
Mijn persoonlijke mening is dat Vista niet veel meer gebracht heeft dan een vernieuwd uiterlijk. Je hebt een sidebar, waar je o.a. een klok, agenda, diavoorstelling van je eigen afbeeldingen mee kunt afspelen, en het weerbericht in ziet. Verder kan je de venstertjes zo mooi schuin maken wat denk ik op de plaatjes van Vista er altijd wel erg flitsend uitzag. Verder ben ik wel erg te spreken over het feit dat mijn documenten goed is ingedeeld. Je hebt automatisch verschillende mappen in mijn documenten: zoals afbeeldingen, video's, documenten, downloads, muziek. En als je iets wil opslaan ga je meestal al automatisch naar de goede map, waardoor je het sneller kan terugvinden.

Conclusie
Qua prijs-kwaliteit de BESTE computer die je kan hebben!!!

Harando 11-02-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 5684WLMib

5 dagen in bezit, tot nu toe erg enthousiast moet ik zeggen. Ik had bijna een Sony Viao gekocht met bijna gelijkwaardige specs, maar toch uiteindelijk erg blij met deze keuze. Enige wat een beetje tijd kost is bij de eerste opstart de installatie van Windows Vista en tevens moet je dus ook zelf een recovery dvd maken. Dit kun je aan het einde van het installatieproces doen. Natuurlijk wordt er ook een berg Acer applicaties standaard mee geinstalleerd, maar deze kun je eenvoudig naderhand via je configuratiescherm>programma's weer verwijderen. Prachtig beeldscherm, bluetooth, Dual 2 Duo processor, 160Gb HD, 2Gb intern, al met al top!

Rene uit A.P. 21-12-2006
Geschreven voor: Acer Aspire 5684WLMib

Deze laptop heeft een zeer scherp beeld en de verwerkingssnelheid is ruim
voldoende. ook de opslag van 120 GB is ruim voor een laptop. Het geluid is wat
minder maar zeker acceptabel.

Veel laptop voor een scherpe prijs.

Jaap Weijers 07-12-2006

TWee weken in huis. Super notebook. Alles erop en eraan. Hiervoor had ik een
Travelmate, was ik ook al heel tevreden over. En ja, het geluid is inderdaad
geen home-cinema maar voldoet prima. Het blijft een notebook hoor. Ik had wel
een kleine klacht (de LAN-switch was defect) maar ook dit is echt boven
verwachting netjes en effectief opgelost door Acer, binnen vijf dagen retour en
gerepareerd! Dit is nu mijn derde Acer product en ik kan me niet voorstellen
dat het hierbij blijft. Ik gebruik de notebook zakelijk (ben management
trainer/coach).

JVO.73 04-11-2006
Geschreven voor: Acer Aspire 5684WLMib

Ik heb deze geweldige notobook nu 2 weken.
het is een geweldig ding, en maakt alles waar van wat ik er van verwacht had.
heerlijksnel, super beeld.
Je kan er zelfs goed een game op spelen dankzij de
NVIDIA® GeForce® Go 7600-SE.
ik had de 5670 voor een week, maar daar werkte de netwerkkaart niet van en toen
ingeruild voor deze.
En daar komt bij dat deze wel bluetooth heeft.
Ik heb maar 1 min-puntje kunnen ontdekken en dat is het geluid. maar dat wist
ik al voor ik hem kocht.
Het geluid steld niet zo veel voor.
Ondanks dat een echte aanrader.