Acer Aspire 5520 G-402G16Mi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire 5520 G-402G16Mi op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Kevin 07-03-2008
Geschreven voor: Acer Aspire 5520 G-402G16Mi

het is een leuke laptop, werkt snel en de batt. gaat lang mee (ong 2 uur). echter als ik torrents download, en aan het photoshoppen ben en internet open heb gaat het toch niet helemaal lekker met de cpu. voor de proefperiodes van office enz. zijn genoeg oplossingen, als je op het internet maar even zoekt. over het algemeen ben ik blij dat ik voor de acer 5520g heb gekozen.

Tommieee 27-02-2008
Geschreven voor: Acer Aspire 5520 G-402G16Mi

Deze laptop bevalt me goed! Hij is snel en heeft een redelijk mooi design. Niet zo oubollig als vele anderen ontwerpen.
De degelijkheid is voldoende al laat ’t het soms afweten. Alleen als de laptop dicht is en je drukt er bovenop geeft die nog te veel mee. Harder plastic was fijn geweest.
In de sleuf voor het SD kaartje zit een ‘nep SD kaartje’ zodat er geen vuil ik kan komen. Het mechanisme is alleen al een beetje rot. Het kaartje steekt er zo’n 2 millimeter uit en zit redelijk los.
Toetsenbord is fijn, al is het naar mijn idee niet bedoeld voor erg intensief typen (onder grond van toetsen redelijk zwak). Voor msn, soms werkstukje, surfen en games is het wel voldoende!
De 'acer meuk' zoals sommige dat noemen heeft niet echt een meerwaarde. Alleen het programma voor draadloos/ bedraad netwerk verbinden is beter als het programma van vista.

Als deze laptop draait met, zoals nu bijvoorbeeld, zo'n 3 internet sites aan, msn en limewire is het cpu gebruik (processor) zo'n 3-7%. Zeker niet veel dus, al ga je na dat vista op hoogste modes toch echt wel redelijk zwaar is.
Het interngeheugen gebruik is meestal zo rond de 45%. Maar houd er wel rekening mee dat vista probeert al het vrije RAM geheugen te benutten.

Command & Conquer TS 3 loopt goed op de wat lagere kwaliteit. Hoge kwaliteit is niet voldoende voor deze kaart.
Maar Command & Conquer Generals is een eitje voor deze kaart.
Age of the Empire 3 kan die ook aan.

Het glanzend scherm is prachtig! Veel beter als mijn 20 inch lcd scherm van samsung. Die is namelijk niet glans. Met tegen licht is het wel net een spiegel. Maar daar zit ik niet zo mee.

De scharnieren zijn zeer stevig maar toch klein. Scherm blijft stevig rechtop, zonder wiebelen.
Geluidskaart is goed, geen uitgang voor boxen, moet je doen via oordopjes maar werkt goed!
Acer software voor geluid eraf gooien!

Webcam is redelijk scherp voor het aantal pixels dat die heeft! Bij voldoende belichting werkt die stukken beter.

Instaleren is zo gedaan, helaas een proefversie van Microsoft office 2007. En geen DVD met vista erop. (staat op hardeschijf)

Usb poorten zitten op een handige plek. Dvd speler/brander is niet de beste naar mijn idee.
Knoppen bovenaan voor draadloos netwerk aan/ uit etc. zijn zeer handig!

Batterij gaat zo rond 1-1.5 uur mee. Bij alleen msne en beetje internetten langer.

Aan te raden is een garantie uitbereiding van 3 jaar, en binnen 5 dagen gemaakt!! Voor 90 euro meer. Veel klachten op het internet van klanten die hun laptop 3 maanden kwijt waren. Nu is dat geen probleem.

sybren 16-02-2008
Geschreven voor: Acer Aspire 5520 G-402G16Mi

wauw wat een laptop!!! hij is super snel super mooi beeld top geluid beter kan je hem niet hebben!!!soms piept hij een beetje bij de accu maar verder helemaal topppp

jarno1976 28-01-2008
Geschreven voor: Acer Aspire 5520 G-402G16Mi

het opstarten van deze laptop gaat snel en voor mee te gamen is ie ook geschikt scherp beeld gelui d kan wel wat beter .

Geerdink 21-01-2008
Geschreven voor: Acer Aspire 5520 G-402G16Mi

Heb deze laptop nu een paar weken in mijn bezit en hij bevalt me echt uitstekend! Hij doet echt alles in een heel hoog tempo. Je kunt gemakkelijk meerdere dingen tergelijk uitvoeren zonder dat je er ook maar iets van merkt. Heb er zelfs al een aantal spellen op gespeeld en ook dit gaat allemaal perfect zonder enige hapering of iets dergelijks. Ben er meer dan tevreden over!

Fabian86 03-12-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 5520 G-402G16Mi

Ten eerste is het beeld echt helemaal super, alles is haarscherp en goed te bekijken, zelfs buiten. Hij start enorm snel op vergeleken met mijn desktop-pc en hij kan meerdere programma's tegelijk afspelen, zonder dat dat gevolgen heeft en alles nog even soepel loopt. Geluid is iets minder, maar nog steeds erg goed vergeleken met andere notebooks. Het nieuwe uiterlijk van deze serie, het gemstone uiterlijk, is ook erg mooi en vergeleken met de meeste andere notebooks, die voornamelijk zwart en rechthoekig zijn, is deze zwart/grijs/wit en heeft ie veel rondingen. Ik ben dus erg tevreden!

Gerrit-Jan 07-11-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 5520 G-402G16Mi

Sinds 2 weken deze laptop in bezit.
laptop voelt zeer solide aan en ziet er prachtig uit. ik benblij met het nieuwe gemstone uiterlijk.
de laptop doet alles wat ie moet doen en ook behoorlijk snel.
Op dit moment heb ik er vooral veel MS office 2007 zaken mee gedaan en ook deze starten erg snel op. Nog geen 2 seconden voor Word, excel, Powerpoint, Publisher en Oulook. Dat was wel even anders met mijn vorige desktop.
Zelfs Paintshop Pro 12 start binnen 5 seconden op Photoshop CS 8.01 start binnen 6 seconden op.

Het bewerken van de foto's zelf gaat ook prima en lekker snel.

Ik speel er zelf geen zware spellen mee dus die ervaring kan ik niet weergeven maar de wat complexere spellen via Zylom gaan perfect...geen hapering te bekennen.

Standby tijd had langer gekund. Ik trek 'm net 1 1/2 uur in de energie zuinige stand.
geluid redelijk goed op de speakertjes die er in zitten. op hoofdtelefoon helemaal geweldig.

1 min puntje is dat de ventilator zich toch met de regelmaat laat horen. Niet dat dit overheersend is, maar je hoort 'm wel, zeker bij complexere zaken als foto en video (Moviemaker) bewerking.

Oh ja, voor een 0.3 Mpex webcam zit er een verduld goed beeld op, zeker in daglicht.

1 tip. Gooi alle software van Acer eraf want daardoor duurt het opstarten onnodig lang. Niet dat ie traag opstart maar toch. Alles wat Acer erop heeft staan staat natuurlijk allemaal lekker handig onder bepaalde knopjes en is voor de nieuweling zeker welkom, maar deze fucnties zijn ook allemaal in Windows Vista zelf te vinden.

Kortom: ik ben erg blij met deze laptop en zeker voor de prijs.... Voor menig laptop met deze specs betaal je zo € 200 meer.