Apple MacBook Pro 2009

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro 2009 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ron de Jong 12-07-2011
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Toetsen van toetsenbord breken erg snel, bij mij zijn al twee toetsen door midden gebroken, zonder veel kracht te hebben gebruikt. Losse toetsen kopen kan niet en reparatie is ongeveer € 40 per toets bij MacRepair in Amsterdam en dan kun je je afvragen wanneer ze weer breken. Als ICTer heb ik al heel wat Laptops, Desktops en Homecomputers versleten, zonder ook maar 1 toets te hebben gebroken in de afgelopen 25 jaar!!! en bij de MacBook Pro unibody breek ik er meteen 2 achter elkaar. Dat is echt heel slecht. Dit is geen incident, aangezien MacRepair haar brood verdiend met de slechte kwaliteit van de Apple hardware !

Omdat het goedkoop moet: MADE IN CHINA !!!

john Paas 07-12-2010
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Zo kan het dus ook. Geen gezoem of gehuil van de " koeling" geen magnetron op je schoot. Een accu die met gemak 6 uur meegaat, langer houdt ik niet vol.Mac Book aanzetten en vier seconden later ben je online.
Alles razendsnel en eenvoudig. Voor deze gebruiker never nooit meer iets anders.
En verhip, geen virussen, ook geen virusscanners meer aangeschaft.....scheelt ook weer een paar euro's per jaar en wie daar beter van wordt....! ! !

GeenAppleFan 19-05-2010
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Aparaat ziet er inderdaad gelikt uit.
technisch ook niets op aan te merken.
maar ik werd gek van het mac OS. het simpele ontbreken van een deleteknop. De onbegrijpelijke balk boven aan je scherm en de incompatibiliteit met veel zakelijke software.

heb er ook nog vmware en opgezet en Windows 7. maar dan kun je net zo goed een gewone laptop kopen. dat ga ik nu dus ook doen.

leuk voor grafici of mensen die alleen een beetje internet browsen (alhoewel het dan een erg duur apparaat is)

Sorry. is gewoon niet mijn ding. ik heb het geprobeerd.

PeterVenema 24-02-2010
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Ik heb veel problemen gehad met mijn macbook pro. In het begin had ik ongeveer een keer per maand een 'kernel panic' (dat is een vastloper.
Mijn fout is geweest dat ik niet direct naar de maker ben gegaan. Na 2 jaar startte de macbook niet meer op. Toen ik werkgeheugen verwijderd heb, startte hij weer. Maar nu met slechts 1 gigabyte. Na drie jaar krijg ik nu ook met 1 gig werkgeheugen kernel panics. Reparatiekosten: nieuw moederboard, dik 600 euro.

Ik stap over naar een laptop met windows 7. Is ook voor mijn werk (gis software) een stuk praktischer.

michelheemskerk 12-01-2010
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Mijn eerste apple laptop! Al wel Iphone gebruiker. De enige overeenkomt is de touchpad gebruikt.

Wat valt mij op aan een Apple. Het ontwerp is erg mooi. Geen overbodige knoppen/randjes stekkers ventilatie gaten.
Een clean ontwerp. Zo is het ook met de software OS snow leopard. Geen overbodige franje.
Verder zit er ILife op. Een mooie set software om foto, video, dvd te bewerken/maken. Het werkt allemaal prima en eenvoudig.
Branden van DVD/CD ookgeen enkel probleem.
Ja je hebt goedkopere laptops. Maar de (bruikbare) software, mooi ontwerp maken toch veel goed.
Natuurlijk is het even wennen na (te) lang gebruik gemaakt te hebben van Windows.
Verder geen enkel probleem met installeren. WIFI wordt perfect opgepikt. Printer installeren, niet nodig.
USB poort aan sluiten en printen maar. Niks installeren. Camera’s sd kaartjes inlezen.
Ik heb er wel Office opgezet, ziet er iets anders uit maar werkt verder perfect.

DeePee 08-01-2010
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

MacBook Pro nog net voor de jaarwisseling gekocht. Wilde het jaar goed beginnen!
En dat is zeker gelukt. Ik was ook een Windows gebruiker, maar ben helemaal om. Heb wel office voor de mac erop gezet.
Alles werkt zo makkelijk en snel.
Aanschafprijs redelijk hoog, maar dat is het zeker waard. Heb ook de ipod touch en dat is een super combi.

Jstricker 07-01-2010
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Heb deze notebook nu 1 maand en is werkelijk waar fantastisch. Was erg sceptisch, want was een windows gebruiker, maar dit is geweldig. Start op in 25 sec. nooit vastlopers en batterij gaat 7 uur mee. Emuleer nog wel windows via VM ware voor sommige applicaties, maar gebruik dat bijna niet meer. Vormgeving en user interface van deze machine is echt het beste wat je kunt krijgen. Prijs redelijk aan de hoge kant, maar ik heb zeker geen spijt. Er is echt over heel veel dingen goed nagedacht. Voor diegene die twijfelen omdat ze windows gewend zijn zou ik zeggen, gewoon doen. Je bent er in een week aan gewend.

roy.de.ruig 12-12-2009
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Ik heb de laptop nu iets langer dan een maand in bezit en wist eerst niet zo goed wat ik ervan moest denken. Ben altijd windows gewend en dan is dit wel even anders.
Vormgeving: is absoluut fantastisch uit 1 stuk gemaakt en kan geen andere laptop voor me halen die strakker is dan deze
Geluid: boxen die erin zitten functioneren prima ik ben geen laptop gewend en heb externe boxen gekocht maar als je de LP dichtbij heb is het volume prima en niet blikkerig
Snelheid: start in 25 sec. op alle programma's zijn razend snel kunt alles tegelijk openen geen vastlopers
Apple.... was er eerst erg sceptisch over omdat ik windows zo gewend was laat er vandaag office op zetten dan is deze laptop voor mij meer dan compleet ben er zeer tevreden over heerlijk om mee te werken en een resolutie die ongeëvenaard is.

Heb zelfs mijn muis nog niet aangesloten omdat het fingerpath zo relaxed werkt

Ronaldm 22-10-2009
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Hierbij mij eerste indruk van deze laptop. Ik heb hem nu 1 dag. Dit is mijn eerste apple.
Het ingebruik nemen is heel eenvoudig; adapter insteken en de power knop drukken. Even wat gegevens invoeren, waaronder ook die van het email account. Alles wordt dan voor je ingesteld.

Het operating systeem Snow Leopard is even wennen tov windows XP/Vista. Op de meeste internetwinkels staat trouwens vermeld dat OS X 10.5 gelevered wordt, dit is inmiddels OS X 10.6.
Verder zit er ook iLife op. Heel compleet met foto- en videobewerkingssoftware.

Het beeld is mooi helder (staat zelfs nog niet helemaal voluit) en past zich aan aan de helderheid van de omgeving (kan uitgeschakeld worden). Ook het toetsenbord is mooi verlicht, dit is prettig. Ik heb gekozen voor de 15 inch variant, omdat ik 13 inch aan de kleine kant vind. Maar aangezien het beeld mooi scherp is zou een 13 inch ook bruikbaar zijn met name voor internet, tekstverwerking en incidenteel foto/videobewerking.

Geluid is voor een laptop prima.

Verder valt op hoe licht deze laptop is. Ook zijn er geen bijgeluiden van koeling of hardeschijf te horen. Lekker stil.

Degelijkheid in de zin van levednsduur moet blijken, maar de laptop is mooi afgewerkt en maakt een solide indruk. Prima kwaliteit.

Annelien 04-10-2009
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Wauw! Wat een mooie laptop! Super snel, mooi helder beeld en leuke functies. Ook vind ik de toetsenbord verlichting heel erg fijn. Deze stemt zich samen met het beeld af op de omgeving. Dus geen zere ogen meer van de felle beeldschermen! Veder vind ik het ook erg fijn dat de battarij zo lang meegaat. (ong. 6 tot 7 uur) Het gewicht is ook lekker licht. Het enige nadeel dat ik tot nu heb kunnen vinden is dat de streepjes enzo maken op letters lastig is, soms lukt het zelfs helemaal niet.

Al met al ben ik dus zeer te spreken over mijn Macbook Pro!

atimmer 01-09-2009
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Geweldig product van Apple.

De prijs is hoog maar daar krijg je wel een aluminium laptop voor.

inoh 31-07-2009

Niets dan lof.

Iedereen die enigszins twijfelt om over te stappen van Windows naar Apple: Doen!
Het maakt het werken gewoon veel makkelijker. Alles werkt gewoon zoals het moet. Als je eenmaal één programma kent, weet je waar alles zit in elk programma. Dit komt doordat Apple hele stricte regels heeft voor het uiterlijk van software.

Voor compatibiliteit hoef je je ook helemaal geen zorgen te maken: Er is geen enkel probleem. Alle belangrijke programma's zijn er voor de Mac [zoals Office] en anders is er een minstens zo goed alternatief te vinden.

Apple maakt hoge kwaliteitsproducten en dat is bij elk product terug te zien. Geweldig afgewerkt, een verschrikkelijk mooi uiterlijk en heel robuust.

Het lijkt misschien wennen met het nieuwe besturingssysteem, maar dat valt heel erg mee. Je moet alleen wat kleine dingetjes onthouden, zoals dat kopiëren niet Control + C is, maar Command + C. Na even ermee gewerkt te hebben merk je vanzelf dat die functies veel handiger zijn, en er zijn er gewoon meer.

Een handige site om in de gaten te houden als je er één gekocht hebt, is www.appletips.nl. Hier zitten vaak heel kleine, maar heel handige tips in, die je wat sneller laten werken.

Het beeldscherm is ook geweldig, het werkt met de nieuwe LED-technologie. Het is duidelijker en afbeeldingen springen van het beeld af! Voor het scherm zit ook een glasplaat die je dus gewoon heel makkelijk met een doekje kan schoonmaken, en voorzichtig zijn hoeft niet.

Snelheid? VEEEEELL! Het is supersnel, wat tijden:
Computer opstarten: 30 seconden
iPhoto opstarten [standaard geïnstalleerd, super handig en heel makkelijk te gebruiken, zoals het hele systeem]: 3 seconden
Mail opstarten: 1 seconde!
Safari opstarten [browser]: minder dan een seconde!

Standaard geïnstalleerd is iLife: Dit is echt een geweldig programma met iPhoto [foto's], iMovie [video's], iDVD [dvd's maken], iWeb [website maken] en GarageBand [muziek maken]
Hiervoor kan je heel goed op www.apple.com/nl kijken, je ziet heel goed wat je er allemaal mee kunt.

Als er een vraag is: Gewoon stellen!

1britt8 22-07-2009
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Ik ben nu een paar weken in het bezit van deze prachtige laptop.Naast Mac heb ik ook Windows Vista erop geinstaleerd en heb bij het opstarten de keuze tussen deze twee systemen. Het beeld is werkelijk geweldig en heb zelfs de helderheid van het scherm niet geheel open staan.
Ik kan hem iedereen aanbevelen ondanks de pittige prijs.

peet 2007 11-07-2009
Geschreven voor: Apple MacBook Pro 2009

Een groot pluspunt is de lange batterijduur (6 a 7 uur). Het is een duurdere laptop maar daar krijg je dan ook kwaliteit voor, zoals je dat van Aplle mag verwachten.