Toshiba Satellite U920t-10J

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite U920t-10J op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

Bert 1963 22-02-2014
Geschreven voor: Toshiba Satellite U920t-10J

Het apparaat heeft windows 8. Hier niet eerder mee gewerkt, maar ik moet zeggen na even een gewenning, werkt het heel makkelijk. Het wijst zich vanzelf en omdat je tegels zelf kan indelen, heb je op het hoofdscherm de programma's die ik gebruik. Dat zijn office, internet en een cliëntregistratieprogramma.

Apparaat behuizing: het voelt "degelijk" aan. Het is even wennen dat het scherm naar achteren moet worden geschoven en dan omhoog geklikt. Het zit niet zo in de logica van een mens. Het schuif/knik systeem voelt nu (nog) stevig aan. Ik vraag mij alleen af of dit bij langer gebruik ook zo blijft aanvoelen.
Scherm: scherm is voldoende goed. Het is geen HD scherm, maar eigenlijk mis ik dat niet: het is scherp, reageert snel (als tablet) en geeft kleuren goed weer (bij afdraaien video). Er zit een lichtsensor op, wat het beeld verscherpt/dimt. Deze heeft wel eens wat moeite om het licht bij te houden, soms kan het in één keer het scherm wat dimmen, terwijl dat niet hoeft of de omgeving is veranderd qua lichthoeveelheid.
Typen op scherm: in de recensies wordt het als een gemis ervaren dat het scherm qua aanraken maar 5 posities (lees 5 vingers) aankan. Ik merk dit tijdens het typen op het scherm niet. Het gaat iets langzamer dan op het fysieke toetsenbord, maar nog steeds voldoende snel en makkelijk.
Programma's e.d. starten/werken op/met het scherm als tablet gaat erg goed, snel. Het is gevoelig zodat je makkelijk kan swipen, en bijv. flappy bird (wat toch een spel is waar een aanraakscherm gevoelig moet zijn) gaat heel goed.

Geluid: prima, ruim boven mijn verwachting, ook de lage tonen worden redelijk weer gegeven. Er zit een equalizer op/in en deze zorgt voor een goed geluid (popmuziek).
Toetsenbord: de toetsen zijn verlicht (kan je uitschakelen) wat makkelijker maakt om in wat donkerder omgeving het te gebruiken. Ik vindt zelf wennen dat de toetsen niet "diep" ingedrukt moeten worden maar iets hoeven te worden ingedrukt. Het toetsenbord typt verder fijn, toetsen zitten op de goede afstand van elkaar.

Er zijn 2 camera's aan boord, deze zijn voldoende, de buitencamera is beter dan de binnencamera.

Opstarten: het apparaat start snel op, programma's worden snel geladen en bewerkingen worden snel uitgevoerd.

Batterij/accu: bij volledige oplading gaat bij mij tijdens de kantoorwerkzaamheden (typen, pauzes) zo'n 6 - 7 uur mee voordat het moet worden opgeladen. Een werkdag kan ik op de accu werken.

SSD schijf: deze werkt snel, goed toegankelijk door de programma's. De grote van de schijf is voor mij ruim voldoende. van de 128 GB wordt een groot gedeelte ingenomen door Windows en voorgeinstalleerde programma's. Met mijn eigen programma's en documenten er bij op houdt ik meer dan de helft over van de ruimte.

Nadat ik het apparaat zo'n maand in gebruik heb, heb ik geen storende minpunten kunnen ontdekken. Het schemmechanisme werkt goed, maar vraag mij af of dit zo blijft. Ik neem het apparaat iedere dag mee, vaak in een rugzak op de fiets en dat werkt goed. Het is niet te zwaar.