De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE 31484001 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Carolinavl 17-07-2024

Grohe QuickFix keukenraan

Geschreven voor: GROHE 31484001

Deze kraan heeft een hoge uitloop, waardoor het vullen van grote pannen gemakkelijk gaat. De bediening is licht dankzij de GROHE SilkMove® technologie. Bovendien is de installatie extra makkelijk en snel dankzij GROHE QuickFix Plus, zonder gereedschap. Het overschakelen van kraan naar douchekop functie werkt ook uitstekend. Tot nu toe nog geen negatieve feedback over deze keukenkraan.

Cindyver 01-07-2024

Goed met een klein plastic minpuntje

Geschreven voor: GROHE 31484001

Ik heb deze kraan mogen testen omdat onze huidige kraan na 12 jaar ging lekken.
De kraan voelt in eerste instantie degelijk aan maar al snel kwam ik erachter dat het uitrekbare gedeelte van plastic en kwetsbaar is. Bij levering bleek er een koppeling niet op de kraan te zitten. Grohe bieden aan dit na te leveren. Hierdoor ging de installatie niet zo snel als gehoopt en met de nodige frustratie. Al met al ben ik tevreden over de werking van de kraan. Ik hoop vrees alleen voor de plastic uitrekbare spuitkop. Een keer ergens tegenaan tikken levert al gauw een beschadiging op.

Pluspunten

• Degelijk zwaar

Minpunten

• uitrekbare spuitmond is van plastic
  • miste een aansluitkoppeling bij levering

miles 23-06-2024

Grohe Quick fix kraan

Geschreven voor: GROHE 31484001

Uitstekende kraan, je voelt direct het verschil met een wit merk kraan (wat ik voordien had).
De instalatie was eenvoudig en gemakkelijk dankzij de quick fix, had meer moeite om de oude kraan weg te halen dan deze te installeren. De kraan draait makkelijk en handige hende om te gebruiken. De straal is bijna perfect, als je de kraan lichtjes open draait voor een zwakere straal druppelt het aan de onderkant. De slang is zeker lang genoeg voor de afwas goed te kunnen doen, het tegen gewicht is misschien iets te zwaar, omdat het soms trekken is om hem los te krijgen, maar tegelijkertijd wil je ook dat hij van zelf terug trekt, dus afhankelijk van wat je voorkeur is.

Pluspunten

• Kwaliteit

HVtown 21-06-2024

Stevige keukenkraan

Geschreven voor: GROHE 31484001

Ik kreeg de kans om deze kraan een maand lang te testen.

De kraan werd keurig verpakt geleverd. In de doos zat een zeer handige en stevige montagesleutel. De gebruiksaanwijzing was beknopt, maar de instructievideo bood voldoende duidelijkheid. Eén onderdeel was nergens afgebeeld, maar door logisch na te denken lukte het toch om het correct te monteren. De volledige montage duurde slechts 20 minuten.

Het is een mooie, stevige kraan die gemakkelijk schoon te maken is. Het was even wennen dat je voor koud water de knop helemaal naar je toe moet draaien. Voor warm water draai je hem omhoog.

Met de knop aan de voorkant kun je een krachtige straal aan- en uitzetten. Dit is handig omdat de normale straal een bespaarstand heeft. Voor grondig schoonspoelen is de krachtige straal dus ideaal.

Na een maand gebruik ben ik nog steeds zeer tevreden.

Pluspunten

• Makkkelijk schoon te maken
  • 2 straalstanden
  • Makkelijke montage

Minpunten

• Onduidelijk gebruikt aanwijzing

Maria1901 06-06-2024

Super kraan

Geschreven voor: GROHE 31484001

Deze kraan nu een aantal weken mogen uittesten. Ik had geen ervaring met een uittrekkraan. Maar ben er zeer blij mee. De kraan was makkelijk te bevestigen met de bijgeleverde gereedschap. De kraan is groot en robuust vind dat de kraan een mooie vorm heeft. De kraan is heel makkelijk in gebruik. Hij heeft twee sproeistanden hard en zacht . Het is super makkelijk voor moeilijke dingen af te spoelen of voor bv je haar te wassen .Ik ervaar de kraan als een aanwinst in mijn nieuwe keuken. Ik hoop er lang plezier van te hebben. Mocht je opzoek zijn naar een degelijk kraan zou ik deze ook kopen.

Pluspunten

• makkelijk te plaatsen
  • mooie vorm
  • lekker praktisch

Didiv 21-05-2024

Makkelijke installatie

Geschreven voor: GROHE 31484001

Deze Grohe keukenkraan is gemakkelijk te installeren. Aan de hand van een video kan je stap na stap de installatie volgen en zo wordt het een simpele uit te voeren klus. Het heeft bij mij ongeveer 30 a 45 minuten tijd in beslag genomen om de klus volledig te klaren. De installatietools zitten ook bijgevoegd in het pakket wat erg handig is. De kraan zelf ziet er luxueus uit. Het water komt er langzaam uit wat zeker een besparing zal geven op mijn jaarverbruik. Er zit ook een straalstand op, deze vind ik persoonlijk wel veel te krachtig. Er komen bij gebruik er van heel wat water spetters uit de pompbak gevlogen. Wat wel handig is wanneer je deze gebruikt hebt en je zet de kraan dicht en daarna terug open dan zal het opnieuw de normale stand zijn die water laat lopen. Kortom ben ik wel tevreden met deze nieuwe keukenkraan.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Waterbesparend

Minpunten

• Te harde straal

Flower 15-05-2024

Teleurstellend

Geschreven voor: GROHE 31484001

Als ervaren gebruiker van Grohe-producten ben ik teleurgesteld in de kwaliteit van deze nieuwe keukenkraan. Hier is mijn waarom:

Handleiding en Installatieproblemen:

De handleiding is hier en daar incorrect en mist essentiële informatie. Het is onduidelijk hoe de uittrekslang moet worden bevestigd en hoe de binnenste beugel moet worden gemonteerd. Die beugel gaat uit van een gelijke binnenkant van het keukenkastje, maar dat zal in de praktijk zelden zo zijn. Vroeger kreeg je een banaan/maan beugel, maar nu volledig ronde ring die bij een ongelijke onderkant altijd scheef zal trekken.

Bovendien blijft er na de montage materiaal achter, en het is niet duidelijk of dit zo hoort. Het ontbreken van informatie over de schroefdraad van de kraan voordat je aankoopt maakte het nog erger, omdat we onze bestaande opening moesten vergroten om de kraan te laten passen. Het schroefdraad is dus niet meegenomen in de maatvoering

Kwaliteit:

Deze Grohe-kraan voelt niet aan als een premium product. In tegenstelling tot mijn oude Grohe-kraan, die bijna volledig van metaal was gemaakt, is deze nieuwe kraan grotendeels van plastic. Het voelt fragiel en goedkoop aan. De tolerantie in de hals van de kraan is te groot, wat normaal gesproken pas na vele jaren gebruik optreedt. Deze kraan heeft dit probleem vanaf het begin. Niet acceptabel.

Bevestigingsbeugel en waterdoorvoer:

De binnenste beugel in het keukenkastje is ook van plastic, waardoor ik me constant zorgen maak dat ik hem breek tijdens het aandraaien.
Bovendien is de waterstroom aanzienlijk lager dan bij onze oude keukenkraan. Het vullen van een emmer duurt nu veel langer.

Conclusie: Deze Grohe-keukenkraan voldoet niet aan de verwachtingen die je zou hebben van dit gerenommeerde merk. De prijs-kwaliteitverhouding klopt helaas niet. Ik raad aan om een andere optie te overwegen als je op zoek bent naar een hoogwaardige keukenkraan binnen dit budget.

Minpunten

• incomplete handleiding
  • meer plastic dan metaal
  • voelt fragiel aan

PtR 10-05-2024

EasyFix is echt Easy. En nog een mooie kraan ook

Geschreven voor: GROHE 31484001

Ik ben geen klusser maar toch heb ik nu een fijne nieuwe en mooie keukenkraan kunnen installeren.

De kraan wordt compleet geleverd en netjes verpakt.
Er zit een gebruiksaanwijzing bij maar deze is wel heel summier. Ook is een enkele handeling enigzins onbegrijpelijk. Althans voor mij. Beetje logisch nadenken hielp mij verder.

Easy fix?
Zeker. Ik ben ca een uur bezig geweest. Circa 45 a 50 minuten om de oude kraan te demonteren. Dat was zeker geen easy fix. Het monteren van de Grohe heeft mij ca 10 minuten gekost.
Dus ja. Het was idd easy fix.
Heel mooi systeem.

De kraan zelf is mooi afgewerkt en niet van dat 'happy Tokyo' spul maar zwar en degelijk materiaal.
Hij werkt goed. Soepele werking van de uittrekslang en goede sproeier.

Al met al een heel fijne en mooie klaar en Grohe maakt de naam easy fix waar.

Pluspunten

• Montage
  • Degelijheid
  • Mooie soepel werkende kraan

Minpunten

• Drupt af en toe na