Sennheiser PX-210BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sennheiser PX-210BT op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

v_rudolf 15-05-2013
Geschreven voor: Sennheiser PX-210BT

Na zoveelste draadbreuk (waaronder die van een Shure SE420 -K In-Earphone van e349) op zoek naar een draadloze of een hoofdtelefoon met een maximale kabellengte van 1,5 m. waarvan de kabel los te koppelen is. Gebruik mijn hoofdtelefoon dagelijks vooral mobiel (iPod Touch), maar ook met iPad gedurende een paar uur en ook buiten. Als audiofiel van vooral klassieke muziek moet je dan sowieso concessies doen, omdat de transparantie van een duurdere thuistheatertelefoon nauwelijks te benaderen is en omgevingsgeluiden altijd hoorbaar blijven. Dan is de keuze voor 'geluid' altijd nog een kwestie van smaak die via een website nauwelijks valt te beoordelen. De uiteindelijke keuze voor deze PX210BT bleef dus wel een gok.

Geluid PX210BT:
voor mobiel gebruik beslist goed. Kernwoorden: evenwichtig van laag tot hoog, zuiver, maar zonder de superlatieven die ik hier en daar lees. Voor symphonische- en kamermuziek mis ik de 'vette' bassen niet terwijl deze bij een frequentiebereik van 15-22K herz toch goed hoorbaar blijven. Omgevingsgeluiden buiten zeker niet storend. Geluid lekt door het gesloten systeem nauwelijks tot niet, dus je hoeft niet bang te zijn dat je omgeving mee geniet!

Draagcomfort: vederlicht, zit makkelijk, oorkussens prettig, geen last, ook niet na langdurig gebruik.

Bediening van de bluetooth toetsen op de rechter oorschelp vind ik wat problematisch. Kwestie van goed mikken: gebruik van de volumetoets leidt bij mij nogal eens tot het doorschieten naar een ander nummer.

Pdf handleiding op bijgeleverde Cd niet altijd even duidelijk.
Lichte paniek toen ik de accu niet bij de standaard geleverde accessoires vond, maar die bleek gewoon in de linker telefoon te zitten.
Nergens staat, dat het knipperen van de LED duidt op een ingeschakelde Bluetooth- functie die bij gebruik hiervan niet uit te schakelen is.