Sennheiser CX 400 Aqua

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser CX 400 Aqua op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

ogloco 03-09-2009
Geschreven voor: Sennheiser CX 400 Aqua

Ik heb deze cx 400 4 dagen geleden aangeschaft. na het inspelen van 40 uur klinken ze echt goed. Via de reacties hier ben ik deze gaan kopen. hiervoor had ik de standaard oortjes van de iphone die vond ik al goed spelen maar zijn helaas stuk gegaan. verwacht natuurlijk geen wonderen ze zijn beter als de standaard oortjes van de iphone maar niet het beste wat op de markt is.

Troll 20-08-2009

---------- update review 20-08-2009 ---------
Inmiddels goed gebruikt en ben zeer tevreden; past goed bij de juiste maat dopjes; mooi geluid; heb hem wel samen met een Nokia 95 8Gb; daarop kun je én de bassen instellen, soort muziek die je draait en ook nog een equiliser voor als het allemaal nog niet naar je wens is. En dat zal wel wat uitmaken als je de MP3 speler van €18,95 van de Aldi gaat gebruiken ;-)

---------- oude review 18-06-09 ----------
Klinkt lekker zeg, ben benieuwd of het nog beter wordt na het inspelen; net gehaald bij Paradigit voor €20,00 ;-)

tbeest 13-01-2009
Geschreven voor: Sennheiser CX 400 Aqua

Zeer fijne dopjes. Zitten prima.
Wel erg lang of kort snoer dus maar dat maakt mij niet uit. Het clipje is ideaal om 'm ergens aan te hangen. Snoeren lijken wat dun/fragiel maar hij houdt het prima - ook met sporten.

Kwa geluid i.c.m. de laatste iPod nano: prima hoewel soms iets meer mid-laag had van mij gemogen. Kan ook aan de MP3 kwaliteit, de iPod, of mijn verpeste oren liggen :-)
Ook hoor ik verschil tussen verschillende albums - kan aan de kwaliteit van de MP3 liggen of de productie van de verschillende albums - op mijn stereo zelf heb ik dat niet zo. Kan dus ook aan de iPod liggen geen idee.

Ze moeten inderdaad eerst ingespeeld worden, ik heb ze zelf 2 nachtjes laten draaien op normaal (half) volume met verschillende MP3's. Groot verschil toch, van dof/vlak/schel naar rijk, diep, volle bas..
Aflsuiting buitengeluid is niet 100%. Nou ja, je kunt buiten tenminste nog een ziekenwagen hoort aankomen - ook handig, maar geen volledige blok maar voor mij meer dan ruim voldoende.

Geen bas? Dat is echt raar - er zit behoorlijk wat bas in deze dopjes, dat zou kunnen liggen aan:
- zit niet goed in je oren - kies het goede formaat rubbertjes en blijf spelen tot ze goed zitten - ik krijg zelf een soort vacuum klik dan zit ie lekker.
- is niet goed ingespeeld nog laat echt iets van 15 uur inspelen (?)
- sluit eens aan op een andere muziekbron (goeie stereo of zo) of MP3's met goede kwaliteit
- oordopjes zijn defect?
- speel eens met het volume

Ik heb zelf trouwens soms het idee dat de dopjes na indoen pas na een paar minuten volledig lekker klinken - zal wel aan mijn rare oren liggen.

Bovenal zeer tevreden na veel gebruik.

S.Koppen 16-09-2008
Geschreven voor: Sennheiser CX 400 Aqua

Ik was op zoek naar een goede in-ear koptelefoon voor vervanging van de sennheiser koptelefoon MX 500 welke ook top zijn.
Ik ben zeer te spreken over de pasvorm van de koptelefoon, maar het ene oor is het andere niet.
En dan de geluidskwaliteit die is werkelijk perfect te noemen, mooie hoge, midden en lage tonen en een lekkere bass (is afhankelijk van de toegepaste grote oorrubbers, is dus per persoon verschillend).
De koptelefoon heeft een mooie vormgeving en is duurzaam van kwaliteit.
Het enigste kleine nadeel aan de koptelefoon is dat het standaard snoer wat aan de korte kant is (ongeveer 50 cm), en met het verlengsnoer wordt het snoer ongeveer in totaal 1.60 m lang, wat ik zelf te lang vindt (het te lange snoer zit al gauw in de weg).
Maar kortom deze in-ear koptelefoon is een MUST voor iedere MP-3 speler gebruiker, en z'n geld zeker waard.