AKG In-Ear Headphone

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AKG In-Ear Headphone op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

hans.geurtsen 29-01-2010
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Ik heb deze oordoppen al een paar jaar en was net aangenaam verrast toen ik zag dat ze (terecht) nog te koop zijn. Veel van de reviews hier zijn onterecht veel te negatief. Daar snap ik niets van. Dit zijn perfecte dopjes. Ja, je moet gewoon lekker stil gaan zitten en nee, je moet er niet mee gaan joggen, lopen, fietsen, eten, weet ik veel wat iedereen doet met die dingen in. Maar in de trein of in het vliegtuig, zijn ze helemaal toppie-joppie! Ik ga er voor mijn vrouw ook snel een paar bestellen!

Sander Lentink 07-01-2009
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Dit is een update van mijn eerdere review. Als je de oordopjes gewoon gebruikt zijn ze prima, maar als je ze via je rug wil laten lopen (kep er een klemmetje aanzitten die ik aan mn shirtlabel klip) is het kabeltje tekort. Dus voor alle muziekanten die hem willen gaan gebruiken als inears, pas wel op dat de lengte lang genoeg is. Ik kan hem wel gewoon gebruiken als ik hem voorlangs laat lopen. Maar achterlangs gaat niet goed als je je muziekdevice in je broekzak wil stoppen.

Ik vond op het internet ook de : AKG IP 2 en die zijn precies hetzelfde volgensmij, alleen een ander naampje. Dus wil je deze kopen, google dan ook ff voor de andere naam, misschien is die goedkoper.

Ik vind het prima dingen zoals ik al eerder vertelde, alleen ik maak wel altijd de rubbers lichtvochtig voordat ik ze in mn oor plaats.

Mijn volgende koop ik wel met een 150cm kabeltje, maar dat is persoonlijk. (THE T.BONE EP 4 wil ik halen).

Ook nog iets om toe te voegen, de tekst die op de oordopjes stond is bij mij al weggevaagd, ik heb waar het kabeltje erin gaat aan ene kant rood gemaakt, aan andere blauw, zodat ik nog wel weet welke welke is. En ik ben toen een keer een rubbertje kwijt geraakt, en moest toen dus een maatje kleiner indoen, en ik heb nu wel dat ze soms snel niet goed gaan zitten.

-------------------1e review, dd.8-5-2008--------------------
Ik had toen ik hem voor de eerste keer kreeg het idee, zonde geld, maar ik ben er nu echt super blij mee, heb hem vandaag ook al iets van 11 uur in gehad.

Ik werk in een metaal bedrijf en gebruik ze ook als gehoorbescherming. Het geluid is beter als al mijn vorige oordopjes. Als je er eenmaal aan gewend bent zijn ze super! ik kwam er wel achter doordat ik aan het fietsen was dat ze door de rubbers lichtvochtig te maken ze veel beter in je oor zitten. Je kan er een druppel water op doen(pas op dat er niet teveel op komt!!!!!!, speeksel kan ook, desnoods doe elke keer een kusje op de rubbers)

Ik vond ze zelf eerst een hel om in te doen, want het duurde lang voordat ze eindelijk wouden gaan zitten. (omdat als het warm is door transpiratie ze vochtig worden ging het later beter). Maar nu ik ze vochtig maak zijn ze geweldig.

Afgelopen weekend was ik in Ahoy, het geluid stond hard en ik doe zelf geluid in een theaterzaal dus ben zuinig op mijn oren. Dus ik deed mijn oordoppen in om mn oren te beschermen (uiteraard zonder muziek).

Maar dus de tip: Maak de rubbers vochtig voor het inbrengen in de gehoorgang

Mvg Sander

Roi 17-10-2008
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Ik heb deze oordopjes nu een jaartje in bezit en zie nu dat er veel matige reviews over op kieskeurig staan. Helaas gaan veel van deze reviews over het feit dat deze oordopjes 'canal-phones' zijn.. Ja dit zijn compleet andere systemen dan de oude vertrouwde earbuds of circum- of supra-aurals. Elk systeem heeft zijn eigen voordelen en nadelen en je zult met canal-phones altijd houden dat het omgevingsgeluid grotendeels gedempt wordt en hierdoor hoor je geluiden als een tikje tegen de kabeltjes van de oordopjes stukken beter. Ook een hapje eten kan nogal storend zijn..

Echter.. Hierop moet je de oordopjes niet afrekenen! De geluidskwaliteit is naar mijn inzien uitstekend, met uitstek de beste oordopjes die ik ooit heb mogen beluisteren. Let wel op dat je van bas moet houden, want deze is overduidelijk aanwezig. Een pluspunt in mijn ogen, misschien een minpunt voor anderen. Het draagcomfort is hetzelfde verhaal als hierboven, dit is voor elk type hoofdtelefoon anders en dit kan met canal-phones even wennen zijn, bij de meeste canal-phones worden er minstens 3 maten rubbers meegeleverd dus het is even uitproberen welke het fijnste zit. Voordeel is wel dat ze niet bij de minste of geringste beweging uit je oor liggen, een probleem dat ik met de earbuds wel vaak had. Vormgeving vind ik een beetje een loze waardering, alle oordopjes zien er naar mijn idee hetzelfde uit, dus hier hoef ik AKG niet op af te rekenen. Duurzaamheid is uitermate goed met deze oordopjes, alle andere oordopjes die ik ooit heb gehad hielden het allemaal nog geen 3 maanden uit met mijn intensieve gebruik. Deze sleur ik dag in dag uit al een jaar mee overal naartoe, en ik heb nog geen enkel spoor van kwaliteitsverlies gezien! nouja.. geen enkel,, de L en R die aangeven welk dopje in welk oor mag zijn ondertussen vervaagd...

Al met al, een geweldig goed paar oordopjes. MAAR let goed op de nadelen van canal-phones! Reken de AKG (of welk merk/type dan ook) hier niet op af!

Pipo11 21-08-2008
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Veel van de negatieve reacties hier gaan niet over deze hoofdtelefoon specifiek, maar over het type earbud-hoofdtelefoon.
Je bent behoorlijk afgesloten van de huitenwereld, ja. Voor mij een van de redenen om dit type te kopen. Je hoeft nu het geluid niet meer zo waanzinnig hard te zetten om boven het omgevingsgeluid uit te komen.
In het begin wat geworsteld met hoe ver de buds in je oren moeten; als je last hebt van teveel bas, heb je waarschijnlijk de earbuds te ver in je oren geschoven.
Voor thuis prefereer ik mijn grote, open BeyerDynamic, maar voor aan de mp3-speler een fantiastische hoofdtelefoon!

dekramer 07-04-2008
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Als je echt van kwalitatief goed geluid houdt moet je sowieso geen in-ear hoofdtelefoon kopen. Dan blijven die grote open koptelefoons toch veel beter presteren!

Vergeleken met die grote jongens is het geluid niet om over naar huis te schrijven.

Deze in-ear telefoon is ook zeker niet aan te raden bij het hardlopen of wandelen omdat je eigen voetstappen doordreunen. Echter voor in de trein zijn ze wel fijn en niemand heeft dan last van jouw muziek.

damster 24-02-2008
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Op basis van de enthousiaste reacties deze koptelefoon gekocht en kan maar tot één conclusie komen: ze vallen verschrikkelijk tegen!

De koptelefoon klinkt redelijk zolang je stil zit en naar muziek luistert.
Je moet ze erg ver in je oren stoppen wil je enigzins een acceptabele geluidskwaliteit bereiken. Je bent dan ook helemaal van de buitenwereld afgesloten. Erg gevaarlijk in het verkeer lijkt me.
Zodra je gaat lopen dreunt elke stap flink door. Ook het aanraken van het snoer veroorzaakt irritant geluid. Dit is een groot nadeel van in-ear koptelefoons.

Na een week proberen terug gebracht en nu weer op zoek naar een goed alternatief.

Glenn-VU 12-02-2008
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Deze earphone is van zeer degelijke kwaliteit en doet al je twijfels voor je aankoop verdwijnen want als iemand van strakke en zuivere bass houd, dan kan je niet beter zitten dan met deze earphone! Ik ben iemand die ook schrik had om deze te bestellen omdat ik al zoveel earsets heb gehad en allemaal van slechte kwaliteit maar deze zijn onovertreffend in de gewone oortjes. Ik moet er wel bij zeggen , de oortjes geven alleen maar kwaliteit naar gelang je mp3 player dat kan geven dus een goede equalizer is aan te raden, ik heb een Archos AV500 en een Packard Bell Audio key max. Bij men Archos geven ze zoveel bass dat je percies in een discotheek naast een box staat maar dan nog zuiverder, (naar gelang je de equalizer instelt) mijn Packard Bell is wat betreft equalizer niet zo geavanceerd als men Archos dus hier is de bass al minder maar geeft voor de rest alles wat men Packard Bell in huis heeft in goede kwalitatief geluid weer . Ook op de fiets of in gewone situaties sluit deze zo goed als alle geluid af wel hoor je je eigen goed praten zingen of als je aant het sjikken bent... Kortom het is dubbel en dik zijn geld waard maar wees niet teleurgesteld als je er niet van krijgt wat je er van verwachte want dat is dan teken dat je een mp3 player hebt die geen goede equalizer heeft.

Rob2008 25-01-2008
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Prima dopjes, m.n. de geluidskwaliteit; zeer diepe basweergave.

Arian 21-01-2008
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Heb deze oordopjes nu een paar maanden in bezit, en ben over het geluid zeer tevreden. Lekkere volle bas, stevige, heldere sound. Ze sluiten je oren ook goed af, wat ideaal is in b.v. de trein, maar in het verkeer wel link kan zijn. Ook de duurzaamheid valt erg mee. De snoertjes zijn heel dun, en toen ik ze net kreeg dacht ik dat dit binnen no-time stuk zou gaan. Niet dus, ik geniet er nog steeds van! Toch heb ik wel iets aan te merken op deze dopjes. Namelijk, de R/L letters slijten snel weg. Lastig, want ze zijn niet van elkaar te onderscheiden. Met muziek geen drama, maar als ik een serie kijk op m'n ipod is het toch wel handig als ik weet wat links en rechts is! Ook ben ik een van de rubbertjes kwijt, en de andere maten pas ik niet. Wel 3 mailtjes naar AKG gestuurd, maar geen reactie! Hoeveel moeite is het nou om zo'n rubbertje op te sturen? Slechte service voor dopjes van 50E. Heb nu maar een medium rubbertje van mijn neefje in gebruik, van vergelijkbare sony dopjes. Past niet perfect, maar moet het er maar mee doen.

donallie 08-11-2007
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Hmmm. Op basis van de enthousiaste reacties hier deze koptelefoon gekocht en kan maar tot één conclusie komen: ze vallen ernstig tegen!

De koptelefoon legt veel te veel nadruk op de bas en laat zo'n beetje het hele middenstuk liggen. Gevolg is dat ze klinken alsof de buren een feestje geven: veel gestamp en wat hoge tonen, maar geen helder geluid. Met een equalizer valt hier nog wel wat aan te doen, maar dan moet je de middentonen vrijwel volledig open draaien.

Ook van het pascomfort ben ik niet echt blij geworden. Ik heb flink geklooid met de drie maten dopjes, maar na een uurtje gaan ze sowieso irriteren. Voor een beetje geluid moet je de dopjes zover in je oren duwen dat ze je gehoorgang geheel afsluiten, maar dat betekent dus dat er een wig in je oor geduwd wordt. Als je gewend bent aan oordopjes zal het wel meevallen, maar ik kan ze niet lang in hebben.

Kortom, flinke teleurstelling! Had dan liever dit geld bespaard en bijv. in een Ultimate Ears super.fi 5 Pro gestoken.

Yeti 05-10-2007
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Ik was al een hele tijd op zoek naar een paar (zeer) goede maar ook kleine earplugs. Ik heb van alles geprobeerd, maar vooral mainstream (sony, philips) wat allemaal niet tot tevredenheid heeft geleid.

Tot deze AKG's!! Yes wat een heeeerlijk geluid. Eindelijk een paar kleine earplugs die in staat zijn om het geluid te benaderen zoals het (bijna ;o) zou moeten zijn.

Bij mij moesten wel een nachtje inspelen wat deze eerste keer dat ik ging luisteren klonk het voor geen meter, schel en vlak. En nachtje laten spelen, op een zachte/normale stand et voila!!
Wat een heerlijke dynamiek en bas in deze kleine en perfect zittende dingtjes. En dat terwijl ik ook voor andere troep dingen reeds veel meer dan 36Euro uitgegeven heb.
Ik luister mijn muziek met de AKG's nog met een portable CD speler (old school, and loving the quality) en dan hoor pas echt wat die dingen kunnen.
Ik ga nog een paar bestellen voor mijn vrouw en haar MP3 speler!

Luuk S. 28-09-2007
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Vandaag binnengekregen, en mijn eerste indruk is SUPER. Passen goed (zitten nog 2 andere maten bij). Geluid is lekker vol, en alles behalve schel. Ik heb de witte versie voor bij de ipod, maar hij is er ook in het zwart met chroom te krijgen. Echt een aanrader

Luuk D 14-08-2007
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Ik kocht deze oordopjes omdat ik het inear principe wel eens uit wilde proberen. Nouw, daar heb ik totaal geen spijt van. Ik gebruik een Iaudio D2, en met deze AKG K 324 P zorg voor een uitmuntende combinatie. Lekker bas zeg woaw. Ik heb het geluk dat ik de EQ zo erg uitgebreid kan instellen dat het maximale uit de dopjes te halen is.
Ik moet wel wennen aan de dopjes, (had voorheen de sennheiser PMX 60. Maar dat zal het probleem niet zijn. Zeker met hardlopen of andere actieve bezigheden... Er uit vallen doen ze zeker niet. Je krijgt er namelijk nog 2 andere maten bij (totaal dus 3).
Het snoer vind ik eerslijk gezegd een beetje fragiel eruit zien, de tijd zal het leren. Is nog niet helemaal ingespeeld waarschijnlijk maar mocht er iets veranderen, laat ik 't weten.

edwin73 31-07-2007
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Het idee van een in ear hoofdtelefoon sprak mij wel aan. Heb echter een keer Sony in ear koptelefoontjes geprobeerd en het geluid viel me erg tegen. Ook met verschillende Philips koptelefoontjes heb ik de afgelopen jaren slechte ervaringen.

De weinige reviews van de AKG vielen zo positief op, dat ik mij afvroeg of ze soms door de importeur zijn geplaatst. Ik heb toch maar de proef op de som genomen.

Ik ben erg te spreken over dit koptelefoontje. Met de equalizer van mijn iAudio MP3 speler op neutraal heb ik een heel natuurlijk geluid met goede bas en zonder schel geluid (probleem bij veel andere koptelefoontjes die ik heb geprobeerd). Met een klein beetje tweaken is het geluid erg goed. Veel beter dan je zou verwachten bij zo'n klein dopje.

Ook kan ik de MP3 speler ongeveer op 50% van het volume zetten t.o.v. de standaard koptelefoon (die overigens al een stuk beter was dan de meeste koptelefoontjes die je in de winkel kunt kopen).

Omgevingsgeluid wordt goed afgeschermd, misschien wel te goed voor gebruik op de fiets. Bijkomend voordeel: je hoeft hem niet zo hard te zetten.

De koptelefoon blijft goed in de oren zitten. Omdat hij zo licht is schiet hij niet uit bij het hardlopen.

T.a.v. de vraag over kwaliteit van het snoer etc. Alles ziet er redelijk degelijk uit, geen trekontlastingen zoals je die soms nog wel eens ziet. E.e.a. is eigenlijk zoals ik het zou verwachten.

Voorlopige conclusie: De beste walkman/ MP3 koptelefoon die ik in jaren heb gehad. (De oude Aiwa dopjes vond ik altijd erg goed)

Joost Janssen 12-07-2007
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Past prima, zit lekker, fantastisch geluid. Omdat het een gesloten systeem weinig omgevingsgeluid dus wel opletten!) Een aanrader!

PS AKG is een Duits topmerk, zoals Sennheiser, maar dan minder bekend bij het grote publiek.

Teet 23-06-2007
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Ik kan eigenlijk alleen maar beamen wat Beerten Groenlo schrijft.
Ik gebruik ze ook op de motor onder een helm aan mijn navigatie systeem. Het grote voordeel is dat ze het omgevings geluid behoorlijk dempen en op die manier tevens dienst doen als oordopjes.
Aan mijn Walkman aangesloten Sony NW-HD5H krijg ik een geweldig geluid, en dit is de eerste koptelefoon cq oordopjes waarbij ik het volume niet vol open zet.
Toppertje !!

Beerten Groenlo 13-06-2007
Geschreven voor: AKG In-Ear Headphone

Ik had van dit merk (AKG K324P) nog nooit gehoord. Ik had eerst bij mijn winkelier de sony MDR-EX90LP besteld maar daar moest ik tot half augustus op wachten tot ze binnen zouden komen. Heb toen bij de winkelier even rond gekeken. Zag daar een 'standaard' staan met wel tien doosjes AKG K324P. Nou ik denk dit moet toch een goed setje zijn anders koop je er toch niet zo veel in. Je kunt het bijna niet geloven maar ze passen perfect en ik heb ze nu al drie uur in en het is een geweldig geluid voor deze prijs. Mooie diepe bas midden en hoge tonen.
De koortjes naar de dopjes zijn even lang.
Het mooie is je kunt de draadjes tot onder de hals naar elkaar schuiven. ( zit een schuivertje op de twee kabeltjes)
En je krijgt een opberg (zacht etui) erbij en beschermings kapje waar je de (alleen) oordopjes in kunt stoppen. Net als bij de sony MDR-EX71L
Hiervoor heb ik de sony MDR-EX71L gehad (geluid was niet slecht maar moest de speler behoorlijk hard zetten en nu niet meer)maar daar is de linkerkant er spontaan mee opgehouden, en van sony hoor ik veel klachten in de reviews.(van verschillende site's)
Ik had ook de andere dopjes van mijn MDR-EX71L eraf gehaald nadat ze stuk waren.
En laten deze dopjes ook op de AKG K324P passen.
Mooi toch als je er eens een kwijt wordt. Want die losse dopjes zijn ook niet goedkoop.
Te lezen op reviews op andere site's.
Dat heeft ook wel een beetje de doorslag gegeven om toch maar eens een ander merk te nemen.
Mijn mp3 speler is SONY NW-A3000 en het is een mooie combinatie met de AKG K324P TOPPIE!!!! woensdag 13 juni 2007.