Sennheiser HD 555

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 555 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

IvanVC 18-05-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Ik was enorm blij toen ik deze hoofdtelefoon cadeau kreeg maar de vreugde was jammer genoeg van korte duur. Al na enkele dagen bleek dat de rechterluidspreker regelmatig even uit viel, een probleem dat snel veel erger werd zodat deze hoofdtelefoon compleet onbruikbaar werd. De herstelling heeft vreselijk lang geduurd om nu vandaag vast te stellen dat ook dat erg erbarmelijk is gebeurd. Om één of andere reden hoor ik het geluid in de rechterluidspreker nu VEEL harder dan in de linkse. De technici hadden dit moeten opwerken bij de herstelling. En nee, het ligt niet aan de balansinstellingen of aan mijn oren.
Qua duurzaamheid en geluidskwaliteit kan ik dan ook niet anders dan de laagste score geven. Ook de service bij Sennheiser krijgt van mij een dikke nul.

Marly C 06-02-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Na lang twijfelen heb ik de Rs 130 gekocht.

Het doel was om mijn elektrische gitaar te spelen zonder daarmee iedereen lastig te vallen. In eerste instantie was ik erg tevreden, het bereik was ruim voldoende om zelfs in de kelder nog muziek te kunnen luisteren en het geluid was goed. Na een tijdje kritisch geluisterd te hebben vielen mij een aantal dingen op. De ontvanger (koptelefoon) heeft ten allen tijde een minimaal hoorbare maar aanwezige ruis. Let wel, ook de ontvanger uitgeschakeld. Voor de kritischere lutieraar zoals ik onacceptabel.

Het tweede punt was het volgende. Na mijn gitaar aangesloten te hebben en vrijwel alles geprobeerd te hebben kon het volume niet hard. Erg snel ging het lichtje knipperen op de ontvanger dat hij overbelast werdt. Ook begon het geluid erg te vervormen. Dit was op te lossen door het volume erg zacht te zetten en te spelen met diverse uitgangsvolume's. Met gevolg dat er niet echt fatsoenlijk gespeeld kon worden en ik net zo goed mijn gitaar unplugged kon spelen.

Terug naar de winkel en met veel pijn en moeite kunnen omruilen voor een HD555. Eerst muziek geluisterd en hier was al een aanzienlijk verschil hoorbaar. Kristal helder geluid en een natuurlijke basweergave. Voor mij nog belangrijk, totaal geen hoorbare ruis.

Tweede verschil was het spelen met de gitaar. Geen overbelasting en veel, veel beter op hogere volumes. Geen vervorming bij een wat hardere slag er dus erg geschikt om gitaar te spelen.

Niet alleen maar lof, zoals eerder vermeld voelt het kunstof niet alsof je een koptelefoon hebt gekocht van ik meen €150,-. Dit had beter gekunt.

Tweede nadeel is de open oorschelp, het geluid is prima en erg zuiver maar omstanders kunnen eigenlijk net zo goed van de muziek geniets als ik. Volgens mijn vriendin kan ik beter zonder koptelefoon spelen omdat ze nog steeds niet ongestoord haar "As the world turns" kan kijken, hahaha.

Al met al een dikke voldoende!!

Chinchan 22-05-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

De reden waarom ik een review wil schrijven over deze hoofdtelefoon is niet omdat ik wil laten weten dat Deze Sennheiser HD 555 zeer prettig en uitstekend geluid geeft noch erg lekker zit noch dat het een zeer net design is. Nee, het mij te doen om de degelijkheid. Ik vind dat sennheiser hier iets laat liggen. Hebben ze veel aandacht besteed aan het geluid, wat blijkt aan het te horen geluid op allerlij fronten, en dan laten ze het liggen op het plastic waarvan zowat de hele hoofdtelefoon van gemaakt is. Het probleem ligt bij het uitschuifmeganisme waarmee je het frame wat langer of korter maakt. Na +/- 1 jaar geen probleem te hebben gekent begon dit uitschuifmeganisme helaas te kraken. Elke keer als ik met mijn hoofd beweeg, van onder naar boven en van links naar rechts. Dan hoor ik enkele kraakgeluiden. Ik denk dat het plastic is dat tegen elkaar schuurt. Dit is niet fijn wanneer ik bijv. ontspannen naar muziek aan het luisteren ben en mijn hoofd ga bewegen.

Verders heb ik TOTAAL GEEN woord te veel gezegt over het prachtige geluid wat deze HD 555 weet te creëren!!!

huidekopertje 12-03-2009
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Geluid is zeer goed, neutraal scherp, goed gedefinieerd hoog en laag. Draagcomfort is zeer goed maar als je normaal oordopjes gebruikt zul je er wel even aan moeten wennen. Onbegrijpelijk voor mij is waarom hij wordt geleverd met een grote 6.3mm plug. Er is weliswaar een (goldplated) verloopstukje meegeleverd maar daar heb je niets aan als je hem gebruikt met een MP3 speler. Dan heb je een 6 cm goldplated hefboom om de koptelefoon ingang van je ipod grondig naar bliksem te helpen. Lever liever een omgekeerd verloopstukje mee of een verloopstukje met een stukje snoer ertussen ! Ik heb gekozen voor een rigoreuze oplossing: knip en soldeer er een gewone 3.5 mm plug aan. Heeft als bijkomend voordeel is dat je hem dan in combinatie met een Griffin smarttalk goed op een iphone kan gebruiken.

metalhaed 18-06-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

een zeer goed en vooral heel dynamishe geluid XD

er zijn eigelijk geen woorden voor zijn. Je moet het ervaren

GRO 09-02-2008
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Na diverse tests te hebben gelezen heb ik uiteindelijk voor de Sennheiser HD 555 gekozen als mijn nieuwe hoofdtelefoon. Vooral de vriendelijke prijs in combinatie met het 1e klas geluid sprak me aan. Toch nog even getwijfeld tussen de HD 595 en de HD 555. Zelf heb ik tussen de geluidskwaliteit van deze twee niet veel verschil kunnen ontdekken. Tevens heb ik geen hoofdtelefoonversterker en gebruik ik de hoofdtelefoon voornamelijk voor een notebook. Hierdoor was het prijsverschil tussen de HD 555 en de HD 595 niet te rechtvaardigen. Toen ik de HD 555 voor het eerst beluisterde vond ik hem wat 'warm' klinken. Desondanks geeft de hoofdtelefoon een goede, neutrale weergave over het gehele frequentiebereik. Over het draagcomfort heb ik niets te klagen; sluit zeer goed aan en heeft geen vervelende drukpunten. Waar ik wel een beetje voor huiver is de kwaliteit van het plastic. Het ziet er niet echt duurzaam uit.

Monument 21-11-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Geniet van jouw muziek zoals nooit tevoren!
Deze hoofdtelefoon laat je details horen, die je niet voor mogelijk hield en bij weergave via de speakers van je hi-fi set de mist in gingen.
Hiervoor had ik de 520 II die in staat van ontbinding verkeerde(membraan en kussentjes verpulverd)
Qua muzikaliteit is deze 555 werkelijk top!
Sluit hem rechtstreeks aan op je cd-speler(ik bezit een Marantz 6000 OSE, met interne versterker) en luister zonder modificatie van trebble of bas naar pure schoonheid. Let wel het volume voldoende laag in te stellen bij voorbaat om beschadiging te voorkomen.
Had mijn bedenking bij het gadget op deze 555(surround effect), maar moet zeggen het is intelligent perfect gedoseerd, het stoort niet en laat bv. de backing vocals veel beter tot hun recht komen.
Mijn muziekkeuze situeert in het pop-rock genre.
Een minpuntje voor mij: de hoofdband stoort mij op de kruin, maar ben dan ook haarloos. De oorschelpen zitten wel prima;
Een vraagteken plaats ik tevens bij de duurzaamheid van de constructie(plastic scharnierpunten)
Het allerbelangrijkste echter, de klank, daar heb ik geen twijfels over. Dit is topklasse voor de audiofiel, te verkrijgen bij vakhandelaar.
Wat deze beauty presteert aangesloten op een televisietoestel of een game-console zal me worst wezen. Muziek is de kern van de zaak!

Inky 26-07-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Geniale koptelefoon! Geluid is heerlijk vol en helder, met zware bassen.

Ik heb verscheidene koptelefoons mogen beluisteren, maar was na het horen van deze direct verkocht.

Enig nadeel is dat je wel snel warme oren krijgt.

Verder helemaal top!

Basco1975 23-07-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Verbluffend wat voor geluidskwaliteit je voor deze prijs krijgt. Ze klinken heel neutraal en zuiver, zelfs als je vij hard draait krijg je geen last van 'luistermoeheid'. Ondanks het open systeem heb je amper last van omgevingsgeluid maar de omgeving hoort wel wat je aan het beluisteren bent als je volume wat opschroeft.

Door het forse formaat is het draagcomfort is perfect, Echt een ideale hoofdtelefoon voor gebruik binnenshuis.

124mark 03-07-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Gisteren gekocht bij een goede hifi winkel.

Jarenlang mogen stoeien met de HD580 Precision; nog steeds een absolute high-end hoofdtelefoon.

Ik heb de HD555 vergeleken met de HD595, waarvan de 595 toch een beetje de bekende Sennheiser bloom gaf. (typische middenkleuring waar Sennheiser nog vandaag de dag op wordt afgerekend) .

Oordeel:
Geluid is super neutraal, heel direct. Je zit echt vooraan. Hele warme weergave, niet te verwarren met kleuring. Zijdezachte weergave. Absoluut geen miskoop. Ten opzichte van de de HD580 wel wat verschillen. Deze laatste was net even meer high end, maar klonk ook indirecter. Tevens was deze moeilijker aan te sturen met de 300 Ohm impedantie dan de 555.

Minpunten? Mmm, draagcomfort van de HD580 is absoluut beter. Daarentegen is de draadaansluiting eindelijk volwassen geworden. (de losse stekkertjes waren een ramp..)

Heel goed product!

Rookie66 06-02-2007
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Uistekende hoofdtelefoon met goed prijs/kwaliteit verhouding (ook volgens het duitse top hifi blad Audio). Ik vind het geluid echt fantastisch, zowel via de stereo, tv, elektrisch gitaar als PC, na een tijdje heb je niet meer het gevoel dat je een hoofdtelefoon op hebt, prima dus!
Enig mogelijk nadeel is, wanneer je de volumeknop open draait, dat je huisgeno(o)t(en) zich irriteren aan het geluid aangezien de isolatie naar buiten toe niet super is.....wat weer wel beter is voor de eigen oren btw. Maar als je in een andere ruimte vertoeft dan je partner of andersoortig huisgenoot dan kan je 'm lekker hard zetten tijdens het gamen of het beluisteren van die ene fantastische gitaarsolo zonder de buren tot last te zijn.

Leonard Dost 23-07-2006
Geschreven voor: Sennheiser HD 555

Hij zit (staat en loopt) fantastisch. Het geluid is fabelachtig zeker waar het
de lage registers betreft. Het aandrukken van de oorschelpen heeft hoegenaamd
geen effect op de kwaliteit van het geluid, iets wat voor mij tot nog toe
onbekend was. Het geluid is het best als warm te qualificeren.
Prijs/kwaliteit verhouding derhalve in evenwicht.

Arnoud.1992 26-06-2006

De HD 555 biedt veel voor weinig. Mooi geluid, in de juiste dosering. Met de HD
555 heb ik mijn Sennheiser PMX 60 vervangen, en niet met spijt! Tonen zijn veel
beter te horen en veel helderder. Zit fijn, is verstelbaar en gaat geen pijn
doen na een lange draagtijd. Een topper in zijn prijsklasse!