Samsung RL60GQERS roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 118 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung RL60GQERS roestvrijstaal op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

kjeld1 12-12-2014

ZEER VEEL RUIMTE,PRAKTISCHE INDELING, MOOIE DESIGN EN ZEER STIL TEN OP ZICHTE VAN ONZE VORIGE KOELKAST.

Jadzia 07-12-2014

Ruime koel/vries combinatie met een praktische indeling waaronder 2 separate groentelades en deurvakken waarin limonadeflessen stevig rechtop blijven staan. De knik in de handgrepen zorgt ervoor dat niet veel kracht nodig is om de deuren te openen. Ook het vriesdeel is zeer ruim met 4 lades en een ijsblokjes systeem. Qua vormgeving is dit een van de mooiere koelkasten. Eventuele vingerafdrukken zijn zeer eenvoudig weg te vegen.

André1956 04-12-2014

Mooie en fijne koeler
Vooral het vriesgedeelte is netjes, gemakkelijk vanwege de "No Frost"lekker zelf ontdooien dus geen geknoei met emmertjes warm water.
Ook de A+++ is goed voor het milieu

jasonthebout 28-11-2014

geweldige koelkast, vrijwel geluidsloos, zuinig. Kreeg de beste reviews van de Consumentenbond en terecht

Energiezuinig 27-11-2014

Geweldig apparaat, Vooral de verlichting in de koelkast is een groot plezier. Tip, verlichting in de vriezer?

Streden01 26-11-2014

Koelkast oogt degelijk, duidelijk display en stevige dikke deuren. Veel koel en vriesruimte alleen jammer dat de schapjes maar beperkt verstelbaar zijn.
Ook de onderste lade gaat niet helemaal soepel eruit.
Je moet de deur iets meer dan 90 graden openzetten om
hem goed naar voor te kunnen trekken, daardoor kan deze koelkast beter niet in een hoek geplaatst worden.
Een echte aanvulling is de aparte ijsblokjesmaker. Dit werkt perfect. Altijd voldoende ijsblokjes op voorraad.

Het geluidsniveau is acceptabel. Als hij aanslaat staat hij wel enigszins te brommen maar in de regel is de koelkast vrij stil.

Alles bij elkaar geen spijt van deze aanschaf, hij koelt goed en staat erg mooi in de keuken.

P'line 21-11-2014

Een prachtige en energiezuinige koelkast met grote inhoud. Ik kan nu eindelijk de overheerlijke slagroomtaart van mijn moeder(82jr) in de koelkast plaatsen zonder verschillende plateaus te verwijderen. Zelfs dan blijft er voldoende ruimte over voor de gebruikelijke etenswaren en flessen. Ook het vriesgedeelte is ruim voldoende. Wij komen de winter en zomer wel door:)met deze Samsung koel/vriescombinatie. Over de duurzaamheid kan ik nog niets melden daar hebben we hem te kort voor. Maar gezien de verschillende andere apparatuur die we in huis hebben van Samsung zal dat ook wel goed zitten.

Bergen 1975 20-11-2014

We zijn erg blij met onze nieuwe koelkast. Hij ziet er erg fraai uit. Zonder ons al enorm verdiept te hebben in de gebruiksaanwijzing, doet hij wat hij moet doen. Voor de uitgebreide mogelijkheden zullen we ons nog even moeten verdiepen.
Er werd in het introductiefilmpje gesproken over een handig uitneembaar bakje in de koelkastdeur voor dingen die je vaak gebruikt. dat bakje hebben we helaas nog niet gevonden.
De koelkast is erg stil en de verlichting binnenin is mooi duidelijk. De potten op de bovenste plank bekijk je van onderaf vanwege de grote hoogte. Geen enkel probleem. Met mijn 1m75cm kan ik overal prima bij.
Duurzaamheid valt nog niet te beoordelen.

wjmpie 13-11-2014

Zeer snel op temperatuur . Mooie vormgeving en ruime koel-vrieskast.
Alleen onderste lade koelkast, moeilijk uitneembaar.

Kizmolaila 11-11-2014

Dit is de mooiste en grootste koelkast die ik ooit gehad heb. Een mooie indeling en heerlijke grote bakjes in de deuren. Ik ben als een kind zo blij met deze aankoop.
Ook de deur handvaten zijn erg praktisch.
Met de grote laden ben ik ook zeer blij dit is veel beter dan de kleine laden die ik hier voor had.

Arriexx 10-11-2014

IJskast valt kleiner uit dan gedacht. Wellicht wennen.
Zeker vries gedeelte lijkt gelijkwaardig met ca 90 liter volume.
Je hoort vrijwel geen geluid.
Ziet er fraai uit.
Gaat makkelijk openen dicht.
Ben benieuwd of ie echt zo zuinig is als beloofd en of hij ook zo betrouwbaar is als de Siemens die het bijna 20 jr vol gehouden heeft.

YelleY 31-10-2014

Nieuwe koelkast een paar dagen in mijn bezit. Bevalt erg goed. Valt wel op dat hij wat vaker aanslaat dan onze oude koelkast. Maar het geluidsniveau is beperkt.
Indeling is heel goed. Mooi ruim. Instelling van de temperatuur is ook heel prettig.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Maar de algehel kwaliteit komt goed over.
Ook de deurgrepen zijn erg fijn, met de pink te openen.

YelleY 18-02-2015

Kleine update na een paar maanden. De no-frost werkt geweldig, geen aanvriezing in de vriezer. Verder maar een nadeeltje kunnen ontdekken zo ver; de vrieslade(s) vallen er vrij makkelijk uit.
De 'ijsblokjesmachine' werkt uitstekend.

Ruud And. 30-10-2014

Mooie, ruime koelkast, zelfs meer als verwacht.
Veel ruimte in het koelgedeelte, waarbij je het evengoed naar eigen smaak prima kunt indelen. Vriezer handig met veel lades, had grote pret met de ijsblokjesmaker! Maar dat is zeker voor de zomerse dagen ook erg handig.
Geluid is meer als gedacht, maar, we hebben niet eerder zo'n grote gehad dus... En je hoort hem alleen in de (open) keuken, of als alle geluid in huis verder uit is. Dus eigenlijk niet zo'n punt.

Kortom: wat je er na drie dagen van kunt zeggen, tot nog toe dik tevreden.

Yassin88 27-10-2014

Geweldige koelkast, ik ben er hartstikke blij mee! en nog een super zuinig en lekker ruim. de led lichten binnen in de koelkast maken het nog eens een genot om in de avond de koelkast te openen.

leonardlk 13-10-2014

Tweeeneenhalf jaar geleden deze koelkast gekocht. Een van de eerste die zo zuinig was (A+++). Hij is superstil, en je hoeft hem eigenlijk nooit schoon te maken. Totaal geen ijsvorming in het vriesgedeelte. De Perfect Fresh la werkt ook supergoed voor je groente/fruit.

Nu is het alleen wel zo dat langzaam de blauwe ledjes in het display voorop de koelkast aan het 'stuk' gaan zijn, zodat je niet meer de koelkast goed kunt uitlezen/instellen. Reparatie buiten garantie kost 192 euro, voor een paar ledjes. Dat gebeurd natuurlijk altijd na de garantieperiode. Dit verwacht je niet van een top of the line product. Nooit meer een Samsung voor mij.

ponder42 29-09-2014

The fridge has really a lot of space and consumes relatively little energy compared with our old fridge (roughly half but still it is almost 50% bigger).
The noise of the fans when the fridge is cooling could be less though. It is ok in our open kitchen but mostly because the kids are noisier still ;-)

All in all we are quite happy so far.

Robert Haney 27-09-2014

Na lang vergelijken leek mij dit de beste keus. Voor het oog een echt RVS front, dus geen INOX lak die snel beschadigd. Wat Samsung echt onderscheid is het No Frost systeem, nooit meer hoeven ontdooien. Gevoelsmatig zou ik in eerste instantie gemakshalve weer voor een Duits apparaat zijn gegaan. Echter een objectief kritisch vergelijk deed mij hierop uitkomen. Daarnaast was ook het testresultaat van De Consumentengids mede doorslaggevend!

Priyanka 17-09-2014

Fanatisch product omdat doe eco regels mee. Geluidarm. Mooi vorm..Zeer anteraden . Gewoon simply Compleet .

PDiepeveen 04-09-2014

Wij kochten onlangs de Samsung RL60GQERS.
De indeling van de vakken is zeer praktisch en fraai uitgevoerd. Binnenin is een uitstekende verlichting op alle schappen. Ondanks de 60cm breedte is de effectieve ruimte in het koel en diepvriesgedeelte enorm. Van buiten is het een beauty om te zien. Hij staat helaas in de garage, maar zou zeker niet misstaan in de keuken. Het liefst zouden hem omruilen met die van de keuken.
Over de duurzaamheid kunnen we na enkele dagen natuurlijk nog niet veel zeggen, maar we gaan uit van de gebruikelijke kwaliteit van Samsung. Over het geluid kunnen we kort zijn. Zelfs in een volledig stille ruimte hoor je helemaal niets. De prijs is niet kinderachtig, maar de 10 jaar garantie op de belangrijkste onderdelen geeft ons een heel goed gevoel bij deze aankoop.

Madje6919 02-09-2014

Prima koelkast. Minder vriesgedeelte dan in vorige koelkast (Miele), deze had vier ruime lades. Koelgedeelte groot en goed verlicht.

artnoses 31-08-2014

R.W. Haney te A'dam

Evbs 31-08-2014

De laden zijn makkelijk in het gebruik. Er kunnen veel levensmiddelen in op geborgen worden.
Het bedieningspanel is duidelijk en praktisch. echter niet het mooiste gedeelte van de koelkast.
de koel is 'stil'.

Jolanda de Breuk 31-08-2014

Mooie koelkast met veel ruimte.Overzichtelijke indeling. Buitenkant van de koelkast met handige handgrepen.

Ariemiek 30-08-2014

Erg mooie koelkast, zeer ruime en handige indeling. De koelkast is wat dieper waardoor in de deur meer ruimte hebt voor kleine potje enzo.
Ook zijn de lades erg soepel als je ze eruit trekt en zijn ook erg ruim. Ideaal voor je groeneten en vlees.
De koelkast gaat door de handige handgrepen erg makkelijk open en dicht. Kortom zeer tevreden over deze Samsung koelkast.

Sky FaII 30-08-2014

De vormgeving van deze koelkast is prachtig, mooie RVS-afwerking aan alle kanten van de koelkast welke deze daarmee een luxueuze en robuuste look geeft (zo voelt 'ie ook aan!). Het display aan de voorkant van de deur is zeer goed af te lezen en zorgt ervoor dat je 'at a glance' de temperatuur van het koel- en vriesgedeelte kunt aflezen maar óók kunt instellen! Dit brengt mij meteen op het volgende.. het gebruiksgemak!

Ook wat betreft gebruiksgemak is deze koelkast een topper, in plaats van dat je eerst je Master of Engineering-graad zou moeten halen voordat je deze koelkast kunt gebruiken, kun je bij wijze van spreken meteen aan de slag met deze koelkast (lees: toch zou ik iedereen willen aanraden ALTIJD de gebruikershandleiding door te bladeren om onjuist gebruik achteraf te voorkomen).

Het openen van de deuren gaat heel makkelijk door een door Samsung gebruikt systeem waarbij de deurgrepen veren en hierdoor de deur als het ware van de koelkast afgeduwd wordt (zoals in dit (http://i.imgur.com/QrVZZjg.jpg) overzicht te zien is) waardoor het rubber minder belast zou moeten worden en je veel langer plezier hebt van je koelkast door dit inventieve systeem.

Verder zijn de lades in het koelgedeelte beiden heel gemakkelijk te openen door het gebruik van wieltjes en ook zorgt dit ervoor dat het openen van de lades zo stil mogelijk verloopt, wel zo fijn als je de schuivende/piepende lades van je oude koelkast gewend bent!

Tot slot zorgt het gebruik van 2 lange en 4 korte bakken in de deur (zoals hier (http://i.imgur.com/h6lu70j.jpg) te zien is) voor een stuk minder kopzorgen mocht je eventueel langere flessen drank of grote melkpakken in de deur willen opbergen. Hierdoor hoeven wij in ieder geval nooit meer pakken in te deuken of te proppen om te zorgen dat deze blijven zitten, dit systeem is erg handig in de praktijk kan ik jullie vertellen!

Wat betreft duurzaamheid: deze koelkast heeft een A+++-rating, zeer energiezuinig dus. Er wordt aan weerszijden (zie dit voorbeeld (http://i.imgur.com/jvLPDmd.jpg)) van het koelgedeelte gebruik gemaakt van ledstrips welke nóg verder bijdragen aan het lage energieverbruik en een lange levensduur hebben waardoor onderhoud of zelfs vervanging vele malen minder zullen plaatsvinden. Al met al is dit een zeer energiezuinige koelkast dus!

Tot slot kan ik melden dat wat betreft het geluidsniveau van deze koelkast, de koelkast wel degelijk te horen is als deze actief aan het koelen is, echter is dit totaal niet storend en 99% van de tijd staat de koelkast al gewoon op de juiste temperatuur en dus hoor je 'm dan al helemaal niet.

Al met al zijn wij tot op heden dus zeer tevreden over deze Samsung koelkast, uiteraard hebben wij deze pas een paar dagen in bezit, dus 'over time' zal deze koelkast onze tevredenheid nog moeten weten vast te houden, maar dit zijn onze eerste bevindingen en deze bevindingen zijn ieder geval goed!