Indesit BAAN 13

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Indesit BAAN 13 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Stijn2110 20-02-2013
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Goede, degelijke en vooral prijsbewuste koel-vriescombinatie.
Deze koelkast is misschien niet de beste, maar zeker zijn geld waard! Inmiddels ruim 6 jaar staat hij nu in onze keuken en hij ziet er nog als nieuw uit en functioneert ook als in het begin. De koelkast koelt snel en je houdt daardoor je etenswaar langer goed. De vriezer moet wel af en toe ontdooit worden om de ijsvorming tegen te gaan, maar vergeleken met andere vriezers is dit normaal.
Wat betreft het geluid: je hoort een zoemend geluid, maar de vaatwasser en de klok in de keuken zijn luider!
De koelkast is erg ruim en in een groot gezin is dit zeer welkom.
Vergelijkbare koelkasten van andere merken zijn volgens mij minstens 2x zo duur, waardoor wij tot nu toe nog geen spijt van de aankoop gehad hebben.

Marian756 22-02-2012
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Wij hebben deze koeler/vriezer bijna 5 jaar gehad als tweede koelkast en eigenlijk na een half jaar al spijt, de koeler doet wel heel erg zijn best om de produkten koel te houden, de temperatuur liep regelmatig terug tot 2 twee graden boven nul of nog lager, ondanks het feit dat we de regelstand op bijna 0 hadden staan.
De laden van de vriezer gaan niet makkelijk erin en eruit, dat is ook niet handig. Dus nu eindelijk de knoop maar doorgehakt: een nieuwe kopen en nooit meer een indesit

Dennis100 06-02-2012
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Groot gezoem gelukkig zit er een deur tussen de schuur en het huis, verder is hij gestopt met koelen omdat de tempratuur in de schuur kouder is dan +14 graden.
Wat een gedoe heb er dus nog niet veel aan in de winter waar het al gauw -5 wordt met zulke winters.
Hopelijk doet hij het straks wel weer als er verwarming is geinstalleerd en anders maak ik er gewoon een gerantie gevalletje van.
Wij gebruiken hem precies 1 jaar nu en hij begon na 3 maanden gebruik echt veel meer herrie te maken.
Voor de rest heeft ie veel bergingsruimte maar ook veel ruimte nodig.

Veel succes met indesit je moet het altijd treffen met dit merk had ooit een wasmaschine van dit merk maar dat doe ik nooit meer, het is echt waar Goedkoop is duurkoop ook voor dit Merk.

Lidia Hooyboer 25-11-2011
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Lades van ZEER SLECHTE kwaliteit kunststof. Lijken niet bestand tegen de vrieskou. Frontjes alle 3 losgelaten.
Groentelade al na 2 weken gescheurd. Fabrikant zegt koop maar een nieuwe. Repareren is duurder. WAT EEN SLECHTE SERVICE.
Voor ons NOOIT GEEN INDESIT MEER>

flor blanca 31-08-2011
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Na het kopen bleek de koelkast al veel dieper dan het front van de keuken (60 cm diep) de deur steekt, lelijk, uit. Leek verder prachtig ding. Helaas, een paar jaar verder lijkt de motor wel erg vaak en vooral langdurig te draaien, een vervelend zoemend geluid. De eerste vriesla is aan barrels omdat hij er heel snel uitvalt als je hem opent. Het stripje dat het vrieselement van de eerste la omhooghoudt is al jaren stuk! Ik heb nu een schroefje in de koelkast gedraaid waar het lipje van de strip is afgebroken zodat hij op zijn plaats kan blijven, komt wel vaak los. De vrieselementen bevatten al heel snel veel ijs. Waarschijnlijk moeten we op korte termijn een nieuwe gaan kopen omdat deze teveel energie gebruikt en we afhankelijk zijn van alternatieve energie. Helaas

anno84 11-08-2011
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Koelkast besteld via postorder, niet beseft die ie zoooo groot uitgevallen was. Maar wat een ruimte, HEERLIJK! Het is een koelkast die doet wat ie moet doen: koelen. Ik begrijp de negatieve reacties niet zo goed... Gooien jullie je spullen in de koelkast ofzo dat ie uit elkaar donderd? Het ding komt op mij over als een robuuste degelijke koelkast. Lawaai? Nee. Ja oke, je hoort wanneer de motor aanslaat maar is niet storend. Vriezende koelkast? Dan draai je het knopje op een lagere temperatuur.

Ik ben dik tevreden met mijn aankoop.

Na28 14-06-2011
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Gewoon een goede koelkast. Kwestie van zuinig op je spullen zijn en niet meteen aanzetten als die net is geplaats(geluid/ belletjes. 3 jaar in bezit en er is niks kapot of storend.

minnemieke 26-05-2011
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Echt een superslechte koelkast. Al heel snel gingen de vriesladen kapot. Vervolgens de plank in de koelkast en nu zijn de worteltjes bevroren. De koelkast vriest, lijkt me niet echt zuinig. Niet kopen, koop liever iets wat iets duurder is, maar betere kwaliteit. We hebben hem nu ruim 5 jaar, maar heel veel spijt!

Nina1982 25-03-2011
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Wij hebben deze koelkast in december 2010 gekocht en tot op heden zijn we uitermate tevreden. Wij hebben een open keuken en horen de koelkast af en toe aanslaan, maar dit is niet storend. Ik lees veel reviews over de rubbers van de koelkast die snel kapot zouden gaan. Ons werd in de winkel verteld dat je de koelkast echt open moet doen aan de insparing aan de onderkant van de deur en dus niet aan de zijkant, want anders zijn de rubbers inderdaad na 2 jaar kapot. De koelkast is erg ruim, hetgeen handig is met verjaardagen. Koelt en vriest goed. Jammer dat je koelen en vriezen niet apart kunt instellen, want als je de koelkast op gemiddeld zet, is het ongeveer -30 in het vriesgedeelte. Ik vind de ijsblokjeshouders in de lades een uitkomst, erg handig, we gebruiken het veel. Ook de diepvries is erg ruim. Op dit moment functioneert alles nog naar behoren, maar verder kan ik niets zeggen over de duurzaamheid, daarvoor hem ik de koelkast te kort. Voor ons een prima koelkast!

emmy65 06-12-2010
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Ik heb deze koelkast nu ongeveer 2 jaar en echt alles gaat kapot!!!! de deur, de vrieslades, de planchetjes
de houders voor de pakkenmelk in de deur breken en zitten nu met plakband aan elkaar. De vrieser vriest (Te)VEEL ijs aan.De deur van de koelkast gaat steeds weer open waardoor het lampje brand en mijn vlees bederft!
Hij zag er wel mooi uit toen ik hem kocht en hij was niet heel erg duur maar uiteindelijk toch veel te duur
De koelkast uit 1957 van bosch doet het nog steeds en alle rekjes zijn nog heel!Jammer dat daar geen vrieser inzit anders zou ik hem zo terugzetten!!
Het is één grote MISKOOP!!!!
NIET KOPEN DUS!!!

A. Werner 16-10-2010
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Wij hebben deze koelkast all drie jaar en na ca 2 jaar gingen de rubbers stuk.
Deze kan je dan bestellen maar niet plaatsen omdat deze geperst zijn De importeur geeft dan advies de koelkast maar weg te doen omdat nieuwe deuren duurder is als neen nieuwe. Nu wel importeur Indesit komt er niet meer in.

tumme1 06-10-2010
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Heb deze combi nu precies 4 jaar.(op de dag zelfs!) Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, alleen zijn er nu 2 frontjes van de vriesladen kapot. Is wel eigen schuld, mijn zoon heeft er een paar zakken patat in gedaan, maar de laden waren daardoor veel te vol. Omdat hij niet helemaal afsloot was er veel ijsvorming, en trok ik dus de frontjes kapot. Bestellen is mogelijk, maar kost rond de 30 euro per lade. Ik ga het maar met ducttape proberen en eerst het vriesgedeelte ontdooien. Maar heb geen spijt van mijn aankoop!

blurp 07-09-2010
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Opzich is het een goede koelkast, maar inmiddels is de bovenste vriezerlade al een paar keer op de grond gevallen bij het uittrekken. Deze lade is dus flink gebarsten en moet vervangen worden. Verder doet hij zijn werk goed en is het voor deze prijs een prima machine.

han van hoorn 14-07-2010

koelt goed maar binnen 2 jaar zijn er van de 4
glasplaten er al 3 kapot de kunst stof onderdelen gaan gewoon kapot en indesit zegt dan moet je maar nieuwe koppen ik koop geen koelkast dat ik elke 2 jaar onderdelen moet koppen voor mij nooit meer indesit

Marietje123 09-01-2010
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Deze koelvriescombinatie gekocht in Juli 2008. Ziet er op het eerste gezicht prima en ruim uit. Gekocht als extra koel/vriezer in de schuur. Eind november 2008 dreven de produkten al uit de vriezer (als de omgevings-temperatuur onder de 10 graden komt stopt hij met vriezen). In mei 2009 ontdekte ik schimmelvorming aan de achterkant van de glasplaten in het koelgedeelte die niet te verwijderen zijn. Drie vriesladen heb ik reeds met ducktape gerepareerd. Er zitten zogenaamd handige vriesblokjes als handvaten aan de laden. De lades vallen hierdoor bij niet zorgvuldig gebruik zo op de grond! Het ergste vind ik nog dat mijn buurvrouw al hoofdschuddend verzuchte toen ik hem net had gekocht dat ze nooit een Indesit(in de shit zei ze letterlijk!) koelvriezer zou hebben gekocht. Zij lacht nu als laatste. Haar oude vriezer doet het nog wel in de schuur (ander merk).

modje01 14-09-2009

hallo,
Ik heb in januari 2007 deze koelkast gekocht. Echt een goed apparaat dacht ik.

Helaas is na schoonmaak, waarbij het noodzakelijk was de koelkast te ontdooien, de ellende begonnen.

De koelkast en vriezer hebben de geest gegeven. Hij slaat wel aan maar koelt helemaal niet meer.

Na contact te hebben gezocht met Indesit werd ik vriendelijk te woord gestaan. Echter het resultaat was bedroevend. Aangezien de koelkast niet meer binnen de garantieperiode viel moest ik eerst 70 euro voorijkosten betalen om iemand de koelkast te laten bekijken wat er aan schort. Coulant als ze zijn zit daar wel een kwartier onderzoektijd bij. Mocht het langer duren dan betaal je 50 euro per uur voor de monteur. Verzocht werd in ieder geval 200 euro aan cash in huis te hebben aangezien dat het KON gaan kosten. Je begrijpt mijn reactie, laat maar....

Ik heb een plaatselijke monteur laten komen die al snel aangaf dat er een gaslek was. Kan gebeuren meneertje, maar uw koelkast is dood.

Na nagedacht hebben over een overlijdensadvertentie denk ik dat het delen van de ervaring meer toegevoegde waarde oplevert.

Kortom, wat een goede koelkast leek te zijn blijkt een zeer dure koop te zijn geweest.

De service van Indesit is bedroevend slecht en ik adviseer niemand deze koelkast dan ook aan. Zorg in ieder geval wel voor een langere garantieperiode dan 2 jaar fabrieksgarantie. Daar heb ik na 2 jaar en 9 maanden erg veel spijt van.

Nu een nieuwe koelkast uitzoeken wat zeker geen Indesit meer zal worden.

Freek_Arnhem 19-05-2009
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Ik heb deze koelkast nu een aantal weken en kan niets anders zeggen dan een klasse machine! We hebben deze in de open keuken staan. 's Avonds als alles uit staat hoor je hem zeker maar niet heel hard.. Ik denk dat de prijs/kwaliteit hoe goed is!

heracles11 26-02-2009
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Via internet deze koelvriescombinatie gekocht als 2e apparaat voor in de schuur.

De koel/vriescombinatie blijkt te stoppen met werken als de omgevingstemperatuur onder de 14 graden C komt.

Hij is dus niet geschikt om de schuur te plaatsen.

Voor mij dus een totale miskoop

Frank1414 08-01-2009
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Dit apparaat gekocht in augustus 2008.

Doel was om de koel/vriescombinatie te gebruiken as 2e exemplaar in de schuur.

Wat blijkt? Het apparaat schakelt uit bij een omgevingstemperatuur lager dan 14 graden C.

Zowel de winkel als fabrikant zeggen: eigen schuld, dikke bult, moet je de gebruiksaanwijzing maar lezen.

Die las ik dus pas toen het fenomeen zich voordeed.

Pech dus maar een waarschuwing voor u.

Verder geconstateerd dat de duurzaamheid niet al te groot is. Als snel viel er een plastic beugel uit die een koelrooster van de vrieser omhoog hield. Was wel snel weer op te losssen.

Groet,

Ie 28-07-2008
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Prima koelkastje.. Echter bij het koelen maakt dit ding in mijn beleving net ietwat teveel lawaai. Voor een open keuken (wat wij hebben) is deze dus niet geschikt. Een familielid van mij heeft exact dezelfde en deze hoor je dus niet.. Je moet het dus maar net treffen. Het nadeel is dat een fabrikant de consument kan opleggen hoeveel lawaai een koelkast mag maken en kan dus zeggen dat het een acceptabel geluid is.

tropenkolder 14-05-2008
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

Ik heb nu anderhalfjaar deze koelkast. Indeling, koeling, uiterlijk is allemaal prima. Maar ...... hij is stuk en tot nu toe niet gerepareerd. Als ik hem aan doe, begint hij na een poosje te tikken en even later is alles uit. Er zijn al diverse monteurs mee bezig geweest, maar tot nu toe helaas. Men denkt er nu over de printplaat te vervangen. Krijg geen garantie omdat hij meer dan 1 jaar oud is. Dus duurzaamheid is waardeloos. Kent iemand toevallig dit probleem?

wesenes_nl 01-06-2006
Geschreven voor: Indesit BAAN 13

heb onlangs de baan 13 gekocht en ken niets anders zeggen dan een top koelkast.
er zit enorm veel ruimte in de koelkast
de vriesgedeelte is ook dik in orde

kan niets anders zeggen dat dit een echte aanrader is