Siemens SN55M589EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens SN55M589EU op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

lgeleyns 02-10-2013
Geschreven voor: Siemens SN55M589EU

We hadden voordien een Siemens Ladyplus vaatwasser die bijna 20 jaar trouwe dienst had geleverd.
Nu is deze vervangen door dit nieuwe Siemens toestel.
Ik heb het zelf gemonteerd en het was niet helemaal eenvoudig om het frontpaneel van het vorige toestel over te nemen omdat het gatenpatroon veranderd was. Maar het is uiteindelijk toch gelukt.
Nog geen ervaring met duurzaamheid.
Het is een zeer stil toestel en over het algemeen is de vaat ook proper.
We zijn echter erg teleurgesteld in het droogresultaat: enkel op Auto of 70° is het aanvaardbaar. Bij de andere standen is zelfs het metaal niet droog. Of er zijn toch bijna steeds zeer vele droogdruppels op de metalen kookpotten. Proper is het wel maar het ziet er niet netjes uit;
Bij Auto en 70° zijn plastic stukken ook nieT voldoende droog. Eigenlijk moeten we elke lading met een handdoek nadrogen bij het uitladen. Goeie tips zouden welkom zijn.
Qua indelingsmogelijkheden zijn we uiteindelijk wel tevreden hoewel we het bestekmandje nog steeds missen. Met de lade is het bestek weliswaar steeds proper maar het mandje was veel sneller te laden en ontladen. Positief is de uitsteltimer omdat we dag/nachttarief hebben.

Officiële reactie van Siemens 03-10-2013

Geachte Igeleyns,

De Siemens SN55M589EU is vele malen zuiniger dan de vaatwassers van voorheen. Om het droogresultaat te optimaliseren bij bepaalde programma`s, bijvoorbeeld bij programma`s op lagere temperaturen, kan per afwasbeurt "extra drogen" worden ingesteld. U kunt ook standaard "intensief drogen" instellen. In de gebruiksaanwijzing is na te lezen doe dit moet. Mocht dit niet afdoende helpen, dan vragen wij u contact op te nemen met het Siemens infocentrum te bereiken via 088 424 4021. Ook kunt u een e-mail met daarin uw telefoonnummer sturen naar infocentrum-siemens@bshg.com zodat wij contact met u op kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,
Siemens Consumentenzaken

lgeleyns 14-10-2013

@Siemens: bedankt voor jullie reactie. Erg positief dat jullie meevolgen.
De keuze 'intensief drogen' was reeds ingesteld. Een optie 'Extra drogen' heb ik niet op mijn toestel (E-nr SN55M589EU/61). Moet dat normaal gezien wel zo zijn?
Maar ik heb er de handleiding nog eens bijgehaald en stel inderdaad vast dat alleen de volgende programma's een fase 'Drogen' hebben: Intensief 70°, Intensive Smart 45° en ECO 50°. Bij snel 45°staat dit niet (komt overeen met wat jullie schrijven want is 45° en bij Auto 45°-65° staat geen details over wat er gebeurt.
Auto 45°-65° is overigens de stand die wij meestal gebruiken.
We zijn nu 2 weken aan het afwassen op de stand Intensive Smart 45° en de vaat is opmerkelijk droger dan op de Auto stand. We moeten maar enkele druppelt met de handdoek drogen. We gaan dat nu ook nog eens testen met Eco 50° en Intensief 70° (want daar staat ook de fase drogen bij).
Ik had toch verwacht dat de Auto stand ook zou drogen. Is er een verklaring waarom dit niet zo is?