AEG KR8403001M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de AEG KR8403001M op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Epibrero 27-12-2016

Mooi toestel, maar doet niet wat hij moet

Geschreven voor: AEG KR8403001M

Ik heb dit toestel gekozen omdat het mooi oogt met mijn stoomoven van AEG, zo'n 45 cm lager. Maar ik heb er dik spijt van.

Dit toestel heeft geen draaiplateau. Dit is volgens mij een structurele ontwerpfout. Sommige stukken voedsel nog lauw terwijl andere al zwartverbrand zijn.
Om hem nu enkel te gebruiken om vloeistoffen te verwarmen is hij veel te duur.
Ik behaal betere resultaten met een toestel van 1/4 van de prijs.

Bovendien dubbelt dit toestel ook als grill. Deze functie gebruik ik nooit, maar sommige onderdelen zijn niet te verwijderen Dit maakt het onmogelijk om het toestel grondig te reinigen.

Dit is al mijn 2e toestel.
Het eerste toestel leed aan condensvorming (niet zo leuk als er bv. vis mee bereid werd) : M.a.w. het STONK.
Na de melding deed AEG niet moeilijk over een vervanging. De monteur wist me te vertellen dat het probleem met condensvorming bekend was. Mijn toestel was geregistreerd, dus AEG had dit wel spontaan kunnen melden (toestel in deze prijsklasse)?

Pluspunten

• Eenvoudige bediening

Minpunten

• zeer ongelijk resultaat
  • lichte condens
  • geen draaiplateau
  • Onmogelijk schoon te houden