Canton GLE 490 vloerspeaker

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canton GLE 490 vloerspeaker op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

Jouri1234 07-12-2010

Sinds een paar maanden deze speakers in bezit als opvolger van mijn Bose Accoustimass 10 serie II systeem.
Ik was altijd tevreden over Bose maar werd veeleisender wat betreft afspelen muziek. Daar vind ik Bose echt tekortkomen en dan met name in het midden en midden-laag. Laag en hoog zijn prima maar ik ga toch meer voor het totale pakket. Na wat speakers bekeken en beluisterd te hebben twijfelde ik tussen de Jamo 608 en deze Canton. Na een luistersessie kwamrn deze Canton's iets beter uit de test.. het laag is wat strakker en wat meer in balans en daardoor minder vermoeiend om naar te luisteren. Ook gaf de verkoper aan dat de Jamo 608 is opgebouwd uit een aantal componenten die niet in eigen huis zijn ontwikkeld en minder duurzaam zijn als de in eigen huis (door) ontwikkelde componenten van Canton. Het plaatsen van de Jamo's was ook een negatief aspect daar de woofers aan de buitenkant of binnenkant zitten (afhankelijk van plaatsen) en dat er kopers waren die het geluidsbeeld niet goed kregen (behalve op de hotspot)... hier hebben de Cantons geen last van. Ook niet heel onbelangrijk voor mij is dat de Jamo's niet in het wit verkrijgbaar zijn en de Canton's in vele kleuren(combinaties) te verkrijgen zijn.

Geluid (muziek):
Na enig afstellen en vooral inspelen ben ik uiterst tevreden over het geluid. Wat een ontzettend vol en dynamisch geluid. Let wel.. je moet deze speakers echt even inspelen... dit scheelt enorm!!! Het stereobeeld is uitstekend en je hoeft je niet op een hot-spot te bevinden om dit te ervaren. Geluid is zowel hoog, midden, als laag erg goed te noemen. In alle muziekgenres weten deze speakers mij te verrassen met strak, vol en dynamisch geluid.. echt een plezier om mijn hele muziekcollectie (300 GB) via mijn ps3 af te spelen en geluiden te horen die ik met Bose nog nooit gehoord had. Mijn ervaringen met Bose accoustimass 10 waren een stuk minder. mooi helder geluid (hoge tonen), uitstekende stereoweergave maar totaal geen middenbereik en na het horen van meerdere systemen hoor je dat Bose een trucje toepast voor het laag... (het klinkt anders dan het zou moeten klinken ook al is dat niet per definitie een slechte eigenschap).
10/10

Geluid (film):
Dit was even afstellen omdat een niet goede afstelling resulteert in het doordenderen van de Bass wat in sommige films best hinderlijk was..
Na afstellen (en vooral na een tijdje van inspelen) al een stuk genuanceerder en ronduit geniaal, Wel kwam Bose in het laag wat lager maar mis ik een subwoofer (nog) niet.
8/10

Geluid overal 9/10

Over de duurzaamheid kan ik uit eigen ervaringen niets zeggen behalve dat het inspelen van deze speakers erg belangrijk is. Handig is om bijvoorbeeld gewoon de radio aan te zetten als je naar je werk gaat. Doe dit een paar dagen en de speakers komen lekker los.. nog enkele uren op goed vermogen spelen en alles klinkt extra lekker. Dit wordt natuurlijk met de tijd alleen maar beter.
Volgens de verkoper zit het met de duurzaamheid wel goed.. de compenenten zijn in eigen huis ontwikkeld en de 490.2 serie (.2) kenmerkt zich weer door een iets verbeterde tweeter (betreft een tweeter uit het hogere segment van Canton)..

Ik heb uiteindelijk deze speaker niet in de winkel gekocht maar hier via kieskeurig. Dit scheelde enorm in prijs..
Dus voor goede luidsprekers tot € 1.000,00 is dit een absolute aanrader!!

Poczo 01-01-2010

Heb sinds kort mij Gle490 luidsprekers en moet zeg ben zeer blij met deze luidsprekers hun geluid is heel mooi je hoort duidelijk de verschillende tonen.heb onder tussen mijn Gle430 als achter luidsprekers gezet en het effect is al oor verdomd!! Deze staan op een versterker van pioneer de VSX-818-V deze combinatie is heel goed. heb dan ook nu de Gle455 Center en de AS 85.2 SC woofer besteld om heel mijn systeem te hebben in deze serie ben benieuwt naar deze luidspreker hoe die het doen.

HQmusicl 07-01-2009
Geschreven voor: Canton GLE 490 vloerspeaker

Ben al enkele maanden in bezit van een paar Canton GLE 490 luidsprekers.Ben nog steeds zeer tevreden over deze luidsprekers.Heb thuis een JVC 5x 100watt receiver staan en deze luidsprekers kunnen je zeker tevreden stellen als het om volume gaat.Natuurlijk is de klankweergave en kwaliteit het belangrijkste en is op zijn minst goed te noemen. Misschien schrikt de hoge belastbaarheid van deze speaker af maar dit zorgt zeker niet voor problemen als je met een gemiddelde versterker werkt.Deze luidsprekers zijn wel redelijk hoog qua vormgeving(105cm).Dankzij het 3-weg systeem zijn de verschillende toonhoogten makkelijker te onderscheiden wat natuurlijk bijdraagt tot de klankkwaliteit.

Kort gezegd over deze luidsprekers valt er geen kwaad woord te zeggen.
Zeer tevreden een echte aanrader!

Succes bij het uitzoeken van de gepaste luidsprekers.