Heco Victa 200 bruin, geel, oranje

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Heco Victa 200 bruin, geel, oranje op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

gaheuver 22-04-2010

Nu deze speakers, samen met een heco actieve sub en wharfdale centerspeaker een dik jaar in gebruik. Heerlijk warm geluid. Worden aangestuurd met een Onkyo TX-SR504E receiver. Al veel complimenten gehad over het geluid.

hubert5 21-11-2012

Geachte.
Ik heb deze Heco luidsprekertjes via marktplaats voor 1 euro gekocht.Was gewoon nieuwsgierig naar de klank.
Aangesloten en geluisterd ( geschrokken ). Wat meteen opviel was dat het leek alsof een oude transistor radio vervormd stond te spelen.Niet echt om lang naar te luisteren.....maarja wat verwacht je van de prijs. Ze gaan meteen naar de kringloop winkel. Had van Heco meer verwacht.Ik luister wel verder naar mijn Jamo 608 wat een verschil en uiteraard ook de prijs.Weer wat geleerd.

hifrido 27-07-2009

---------- update review 27-07-2009 ----------
Nou, ik heb gemerkt dat mijn beoordeling slecht in de smaak is gevallen.
Ik moet zeggen dat ik mij toendertijd niet bewust was van de prijs. IK heb er zelf nooit geld voor neer gelegd, ze zijn te leen, en omdat ik nu eenmaal goed geluid belangrijk vind probeerde ik zo objectief mogelijk te blijven. Maar ja, de beleving van een speaker is nu eenmaal subjectief, bovendien klinkt een speaker in elke ruimte anders en heeft de opstelling ook veel invloed.
Ik heb sinds de vorige keer wat heel simpele en goedkope veranderingen gedaan en dat werkt wonderen. Ik heb ze gevuld met meer voering en de reflexbuis wat verlengt. Nu klinken ze zeer acceptabel. Voor die prijs zal het wel geweldig zijn, maar ik weet niet wat je voor die prijs kan verwachten. Ik verwacht van een Heco speaker dat hij goed klinkt en goed gebouwd is, maakt niet uit hoe duur hij is. De afwerking blijft gewoon wat goedkoop, maarja, ze zijn ook goedkoop, ik hoop gewoon dat de drivers er over tien jaar niet uit vallen.

---------- oude review 19-03-2009 ----------
Ik heb deze speakers te leen totdat ik wat echte speakers kan kopen.
Ik ben mij bewust van de lage prijs en zou dat natuurlijk moeten laten meetellen, maar dat doe ik niet want dan zou ik niet objectief zijn.
Ze zijn eigenlijk vrij waardeloos, tenminste als je ze stereo gebruikt voor muziek luisteren. Ze brengen geen enkele emotie over, zal wel door gebrek aan fijnzinnigheid zijn. In het lage segment is er geen enkele definitie en een vervelende benadrukking van de bovenbas (dit natuurlijk om de indruk te geven dat deze speaker bas kan weergeven), wat hij dus zeer slecht doet. De bas klinkt alleen en vooral boemig, bonkig of hoe je het ook noemen wil.
Het midden en hoog segment zijn niet slecht, maar ook niet goed, van mij mogen ze iets helderder klinken. Ook hier ontbreekt het gewoon aan finesse.
Dan blijft de ruimtelijke weergave. Na heel lang uitproberen ben ik tot de conclusie gekomen dat als je ze gewoon parallel aan de muur zet (recht vooruit dus) je het beste resultaat krijgt, maar dat resultaat is wederom zeer teleurstellend. Het blijft wazig, stemmen komen niet echt los, instrumenten zijn niet plaatsbaar. Een wazig geheel dus.
De afwerking vind ik niet echt goed, de drivers zitten scheef in hun openingen, het fineer komt heel makkelijk los. Van binnen is geen enkele moeite gedaan voor een redelijke demping, en de basreflex buis trek je er zo uit. Het design vind ik wel aantrekkelijk, maar dat is kwestie van smaak.
Het enige goede is dat je de volume knop wel redelijk kan open draaien, voor popmuziek zijn ze prima geschikt, want daar verlangt de opname nou eenmaal niet naar goede afluister apparatuur. Klassieke muziek (rustige kamermuziek en intieme piano concerten alleen) doen ze ook redelijk zonder te storen. Alle rest is niet met plezier te beluisteren.
Voor surround rear speakers zullen ze wel geschikt zijn, en als upgrade aan stereotorentjes waarschijnlijk ook wel. Maar daar is de prijs dan ook naar. De luisteraar zonder spitse oren zal wel tevreden zijn denk ik.

mh1969 14-06-2009

Ik heb deze speakers i.c.m. de Heco Victa 100 centerspeaker en een subwoofer van Klipsch.
Dit geheel wordt aangestuurd door een set van Pioneer uit het hogere segment.
Het is aangesloten als en 5.1 opstelling. Alles is ook aangesloten met goede bedrading. De afwerking kon iets beter, maar je moet er wel naar zoeken. voor deze prijs gewoon zeer netjes!

Ik moet zeggen dat het echt subliem klinkt!
Het laag zonder de Subwoofer is zeer zuiver en strak, niet extreem laag of bonkig in ieder geval.
Wil ik echt zwaar gebulder horen en voelen, dan zet ik de sub. wel aan.
Het midden is zuiver en vol en heb niet het gevoel of ik iets mis, zeker niet wazig!
Het hoog is ook zeer zuiver en mooi aanwezig.
Ik kan echt genieten van het geluid en het geeft mij soms zelfs kippevel, Zo mooi.

Mijn muziekbeeld is zeer uitgebreid van House tot Bob Marley tot BB. Queen alleen geen klassiek.Dit alles wordt goed weergegeven over mijn Heco set. En wat ook belangrijk is, dat Films in DD of DTS ook perfect klinken!
De set staat in mijn huiskamer van ongeveer 55 m2.

Ik had hiervoor een Bose 321, maar werd heel nerveus van het geluid.(rommelig geluid en geen lekkere bass, zelfs een beetje schreeuwerig)
En daarvoor een set van Harman Kardon met Warfedale speakers, dit klonk ook zeer goed, maar mijn vrouw wilde af van de bijzettafels. Zo groot dat deze waren.

Voor dit geld echt een aanrader.

Ik kan het dus absoluut niet eens zijn met hifrido!
Ik kan het ook eigelijk niet geloven.

dtune 18-07-2008

Vol ongeloof nog wil ik proberen u te overtuigen van de kwaliteiten van de Heco Victa 200 luidsprekers. Ik heb deze luidsprekers gekocht voor een absurde laag bedrag. De Heco's spelen in mijn situatie op een Marantz CR401 receiver. Ik heb deze set gekocht voor mijn werkkamer, aangezien in mijn huiskamer een Primare set met Audio Physic luidsprekers (€5000 set) staan. Audio in het breedste zin van het woord is voor mij een dagelijkse hobby en heb daarom al heel wat luidsprekers in diverse prijsklasses beluisterd.

Enfin, de Heco Victa 200 match zeer goed met Marantz, de frisse en heldere en gedetailleerde klanken van de Heco luidsprekers passen perfect met de warme en muzikale weergave van de Marantz receiver. Ik ben tot op de dag van vandaag verbaast dat deze goed afgewerkte luidspreker (optisch zeer mooi) , maar vooral ook goedklinkende luidspreker zo goedkoop is. Natuurlijk kan ik enkele minpunten opnoemen (midhoog kan beter, laagweergave kent weinig definitie, kastkleuring), echter staan deze niet verhouding met de prijs!!

AANRADER!!!

P.S. beoordeling geluidskwaliteit is uiteraard i.c.m. de prijs van de Heco's