Philips AW5000/10 boekenplankspeaker / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AW5000/10 boekenplankspeaker / zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

saar17 24-04-2013

Ik heb de Fidelio A5 mogen testen via The Insiders. Mijn eerste indruk nadat ik hem uit de doos haalde was dat hij er heel mooi uitzag en qua grootte perfect pastte in mijn appartement.

De installatie doe je via je tablet of smartphone. Veel mensen vonden dit moeilijk, maar ik heb hier geen moeite mee gehad. Wat ik wel meemaak is, dat de app soms vergeet dat de installatie al in orde is. Dan moet ik eventjes de kabel uittrekken en opnieuw verbinding maken.

Je kan de Fidelio bedienen via een programma: Mediaserver. Deze gebruik je vanaf je pc of Mac. Ik heb dit programma niet werkend gekregen, zelfs na herhaalde telefoontjes naar (zeer behulpzame) Philips-medewerkers.

Voor het gebruik via een smartphone heb je een andere app nodig, namelijk AirStudio (beschikbaar voor Android en iPhone). Deze app was tijdens de testperiode duidelijk nog een work in progress. De bediening verliep niet altijd even vlot en de app crashte vaak. Er komen echter wel vaak updates, dus Philips is hier echt mee bezig.

Ik heb alles van apple en vind het jammer dat je niet de apple airplay functie kan gebruiken. Dit had ik eigenlijk wel verwacht. Maar als de MyRemote is een goede 2e.

Tot slot misschien toch wel het belangrijkste: wat een geluidskwaliteit komt er uit dit apparaat! Alleen daarom al heb ik de Fidelio op het einde van de testperiode gehouden.

Concluderend ben ik dus echt wel tevreden van het apparaat zelf. Enkel de bediening verloopt soms echt te stroef. Een 'echte', fysieke afstandsbediening (met aanvullend de app) had daarom niet misstaan.

KGOOSSEN 27-12-2012

Sinds Eind November testen wij de Philips Fidelio A5! Installatie: Je hebt voor dit model alleen een stopcontact en een wifinetwerk nodig. Je downloadt de app vervolgens op je iPad, iPod Hiermee bedien je de speaker. Via de app kun je hem vervolgens installeren. Het ging niet van de eerste keer maar naar een paar keer is toch gelukt Afspelen: De eerste keer viel hij een een paar keer uit maar na een software update ging het een stuk beter de app is nog niet helemaal stabiel maar daar schijnt aan gewerkt te worden! dus op dit moment werk het nog niet naar behoren! Geluidskwaliteit: Daar ben ik erg tevreden over je zou niet zeggen dat het uit zo een kleine box komt je kan ook de tonen van de bas aanpassen! en het design van de box is mooi en compact en kan makkelijk verplaats worden. Conclusie : Mist de app eens goed aanpakken vind ik dit een goede aankoop wat het geluid is super!

Voordeel:neemt weinig plek in, mooi design, super geluid

Nadeel:slechte volumeschakelaar, prijs wat te hoog, applicatie werkt nog niet optimaal erg langzaam