SEB Actifry Express

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de SEB Actifry Express op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

youalmak 11-06-2017

Lekker krokant

Geschreven voor: SEB Actifry Express

Ik probeer al een tijdje gezonder te eten en was dan ook ontzettend blij te weten te komen dat je tegenwoordig ook gezond kan frituren. De eerste keer dat ik frietjes met de ActiFryer maakte vond ik de frietjes niet zo lekker, doordat ze te krokant waren. Toen ik een tweede keer frietjes maakte, besloot ik echter de frietjes iets minder lang te bakken en toen waren ze perfect! In het begin moet je wel even wennen aan de nieuwe smaak, doordat het minder vettig smaakt, maar dat went snel. Schoonmaken van het toestel is super makkelijk. Wanneer de ActiFry is afgekoeld kan je makkelijk met een keukenpapiertje de overschot aan olie wegvegen en alle stukken kunnen makkelijk uit elkaar om in de vaatwasser te stoppen. Het toestel maakt wel wat lawaai, maar dit valt redelijk goed mee. Al bij al ben ik tevreden over de Actifry.

Pluspunten

• Gezond
  • Veelzijdig

Minpunten

• Lawaai

Dave 10-06-2017

Verschillende gerechtjes

Geschreven voor: SEB Actifry Express

Ik heb verse frietjes, diepvriesfrietjes, diepvriesbrochetten en -viandellen gemaakt. Ik heb ook twee gerechten uit het boekje gevolgd. Enkele werden getest met onze vriendengroep. Ik beoordeel twee zaken: smaak en confort.

1. SMAAK
De twee gerechten (kip met paprika en dessert banaan) waren geslaagd. Ik vond ze enorm lekker. De verse frietjes waren ook zeer geslaagd, ook al zou ik ze meer linken aan gebakken patatjes. Diepvriesviandel en brochette waren voor ons zelfs beter dan in de gewone frituur. De diepvriesfrieten (drie verschillende merken geprobeerd) waren dan weer een teleurstelling. Mijn gezin en uitgenodigde vrienden waren hier niet van onder de indruk.

2. CONFORT
Zeer gemakkelijk in onderhoud. Alles klikt mooi in en uit elkaar om uit te kuisen. Het toestel wordt ook niet te warm waar we wat schrik voor hadden. Geen geur. Het enige nadeel is het lawaai en de duurtijd. Als je frieten wil maken (25 minuten) en brochetten (15 minuten), dan lukt dit niet zonder dat 1 van de 2 koud wordt.

Pluspunten

• Geen geur
  • Gemakkelijk in onderhoud
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Lawaai
  • Lange duurtijd

Icykles 10-06-2017

Lekkere gezondere frietjes

Geschreven voor: SEB Actifry Express

De frietjes waren beter dan ik ze verwacht had, ze zijn veel minder vettig en toch nog krokant. Diepvriesfriet lukt tot nu toe iets beter dan verse friet, bij verse friet moet je ze echt direct eten of ze worden wat slapper. De smaak is natuurlijk niet hetzelfde als frieten die in vet gebakken zijn maar ze zijn echt wel lekker. Ik heb er ook een kroket in gebakken, deze worden wel krokant maar blijven bleker van kleur. Enkele nadelen zijn dat het toestel vrij veel geluid maakt en dat je een half uurtje moet wachten voor de frietjes klaar zijn, je kan ondertussen wel andere dingen bereiden maar eerst frieten bakken en dan snacks is niet echt een optie of je frieten zijn al weer koud.

Pluspunten

• gezonder
  • minder vettig
  • minder geur
  • veiliger dan frietvet

Minpunten

• baktijd 30 minuten
  • maakt veel geluid

StijnenEline 07-06-2017

Goede aanvulling op een oven

Geschreven voor: SEB Actifry Express

Met lichte argwaan hebben we deze SEB Actifry gekocht. Kan dit nu echt een friteuse vervangen? Het antwoord is dubbel...
Dit apparaat werkt eerder als een oven. Deze oven daarentegen draait het voedsel beter waardoor de warmte goed verdeelt wordt en je eten langs alle kanten krokant is.
Frituurhapjes, kroketten (zowel vers als diepvries) en vlees zijn voorbeelden van eten die echt lekker smaken na het bakken in de Actifryer.

Als frietjesliefhebber blijven we eerder wat op onze honger zitten. Vers gesneden frietjes krijgen we moeilijk krokant (tip: hoe langer hoe uitgedroogder), of toch niet zoals we gewoon zijn in de normale friteuse. De smaak zit wel goed, maar de textuur is niet 100% ons ding.
Ze moeten ook onmiddellijk opgegeten worden, want enkele minuten later veranderen ze opnieuw van textuur.
Diepvriesovenfrieten worden aangeraden, maar dat hebben wij nog niet geprobeerd.

Voor onze verse frietjes zullen wij waarschijnlijk de traditionele friteuse blijven gebruiken. Voor de andere dingen daarentegen kiezen wij voor de gezonde oplossing en blijven wij de Actifryer gebruiken.

Pluspunten

• Diepvrieshapjes lekker en krokant
  • Makkelijk te reinigen
  • Geurloos

Minpunten

• Verse frietjes krijgen wij niet krokant.

melsch 03-06-2017

Aangenaam bakken zonder vet

Geschreven voor: SEB Actifry Express

De Seb Actifry Express ziet er leuk uit als design. Is niet groter dan de gemiddelde frietpot. Met weinig vetstoffen bekom je dezelfde smaak als bij het frituren in het vet. Als je er voor kiest om frieten te bakken, moet je wel rekening houden met een baktijd van 30 minuten. Dit is echter geen probleem want je kan het toestel gedurende deze tijd laten bakken zonder er naar te moeten kijken. De portie frieten die erin kan is goed voor drie personen. Buiten de voor de handliggende keuze om in de Actifry frieten te bakken, zijn er tal van mogelijkheden om te koken in dit toestel. Groenten kun je zeer knapperig maken door ze te bakken in de Actifry. Zelfs het maken van granola is een optie. Een zeer gebruiksvriendelijk toestel dat veilig is voor kinderen/huisdieren/volwassenen en zeer snel schoon te maken is.

Het geluid dat het toestel meebrengt valt te vergelijken met een stofzuiger die in een nabijgelegen kamer aan het stofzuigen is met de deur dicht.

Zeker een aanrader als je nadenkt over de gezondere alternatieven van frituurvet.

Pluspunten

• Weinig vetstof gebruiken
  • Eenvoudig schoon te maken

Minpunten

• Beperkte inhoud
  • Gehorig

Kim1234 01-06-2017

Geurloze frieten bakken

Geschreven voor: SEB Actifry Express

Wij zijn heel tevreden over dit toestel al is het in het begin wel even zoeken naar de juiste timing. Enkele minuten langer of minder lang maken vaak een héél vreschil tussen knapperig en plat. Frieten, snacks en hapjes zijn helemaal niet vettig en smaken heerlijk. Het beste voordeel van het toestel is het feit dat dit bijna geurloos is. Enkel tijdens het bakken zelf ruik je uiteraard frietjes maar die geur blijft zeker niet hangen. Enig nadeel is dat het toestel vrij veel lawaai maakt.

Pluspunten

• Geurloos
  • vetvrij
  • makkelijk te gebruiken
  • onderdelden vaatwasbaar

Minpunten

• lawaai
  • vrij groot toestel
  • timing erg belangrijk

Jan 31-05-2017

kwalitatief product, maar beperkte mogelijkheden

Geschreven voor: SEB Actifry Express

Handig toestel om gezonder om te gaan met eten; gerechten en ideeën zijn makkelijk online te vinden. Afhankelijk van het soort frieten (en het gekozen) gewicht moet je echt wel zoeken naar de juiste ‘gaartijd’; ook aan de smaak moet je wennen.
Voor bepaalde snacks moet je nog een extra mandje aankopen en het toestel is hoewel de grootte niet geschikt voor een groot aantal personen (max 2.5 personen)

Pluspunten

• weinig tot geen vetstoffen
  • geen geur
  • onderhoud
  • eenvoudig in gebruik

Minpunten

• lawaaihinder
  • niet voor grote gezinnen
  • baktijd / smaak frieten

ANNELIES 27-05-2017

Voldoet niet aan de verwachtingen

Geschreven voor: SEB Actifry Express

Wij zijn al enige tijd bezig met het veranderen van onze eetgewoontes. Gewone frietjes werden reeds vervangen door ovenfrietjes, die lekker en krokant werden bevonden.
Toch was onze interesse en nieuwsgierigheid naar de actifryer groot!
Na het uitpakken van het toestel was de eerste indruk: kleiner dan verwacht.
We konden niet wachten om het toestel te testen en hebben gebakken aardappelen gemaakt + groentjes, volgens een recept uit het bijgeleverde receptenboekje.
Het resultaat was teleurstellend. Wij vonden het niet lekker.
Het toestel is erg lawaaierig en wordt best wel warm langs de buitenkant.
Gisteren besloten we frietjes te bakken in de Actiryer.
Ik had de frietjes zelf gesneden, goed afgedroogd en in het toestel gedaan met een lepel olie, zoals voorgeschreven in het receptenboekje.
Opnieuw voldeed het resultaat niet aan onze verwachtingen.
Sommige frietjes zagen bruin en andere waren nog te bleek. Ze waren ook niet krokant, wat toch een must is voor frietjes!
Wij vonden het ook vervelend dat het klaarmaken van de frietjes zolang duurt (34 min).
Wanneer je aan de eerste portie begonnen bent en nog wat frietjes bij het eten wilt, moet je wel erg lang wachten en is de rest van je eten koud ondertussen geworden..
Conclusie: helaas voldoet dit toestel niet aan onze verwachtingen, wij houden het in de toekomst bij de ovenfrietjes.

Pluspunten

• mooi toestel
  • geen geurhinder

Minpunten

• frieten niet krokant en niet gelijkmatig gebakken
  • duurtijd voor het bakken vd frietjes
  • lawaaierig

beauval 24-05-2017

geurloos frietjes bakken

Geschreven voor: SEB Actifry Express

verse frietjes bakken duurt lang en wanneer men met meerderen aan tafel zit, is dit een min punt omdat de wachttijd oploopt. beter resultaat bij diepvries frieten of kroketten, knapperig en goed gebakken. Extra voordeel geen geur van gebakken frietjes in huis.

Pluspunten

• geurloos
  • niet vettig

Minpunten

• lange baktijd

Lobke 19-05-2017

Super makkelijk in gebruik en overheerlijke frietjes

Geschreven voor: SEB Actifry Express

We hebben de ActiFry voor de eerste keer geprobeerd met snacks.
De snacks (viandel, mexicano, ribster en kipcorn) waren super gebakken! Heerlijk knapperig en helemaal niet vettig zoals uit de klassieke friteuse.
Daarna hebben we handgesneden frietjes geprobeerd. Ook perfect gebakken. Je proeft de aardappelsmaak nog die anders verdoezeld wordt door vet
Ook heel makkelijk in gebruik en onderhoud
Je plaatst de verse frieten in de ActiFry en een half uurtje later heb je perfecte frieten
Je moet geen temperatuur in het oog houden, gewoon relaxen en wachten op je heerlijke frieten
Qua onderhoud is hij ook super makkelijk. Je kan alles gewoon afwassen, zonder vieze vetresten die aankoeken aan het glas
De geur is bijna nihil. Tijdens het bakken ruik je uiteraard wel dat je met eten bezig bent, maar dat heb je als je aardappelen kookt ook. Na het gebruik blijft er geen frietgeur aanwezig
Ideaal dus :)
Ik raad hem aan iedereen aan

Pluspunten

• weinig geurhinder
  • makkelijk in onderhoud
  • makkelijk in onderhoud

Summergame 18-05-2017

Seb ActiFry Express 1,2kg

Geschreven voor: SEB Actifry Express

Dit toestel is bijna de perfecte vervanging van een oven en friteuse! Ik mis enkel de functie voor het bakken van cake al dat dit technisch wel mogelijk is! Een aanrader voor de beginnende actifryer is hun app te installeren waarmee je al verschillende recepten kan uitproberen en per recept ook de voedingswaarde kan bekijken. Verder is het fantastisch dat je geen geurhinder meer hebt in huis zelfs niet bij het bakken van frietjes die hier overigens heerlijk gezond uitkomen! Om vlees of eventueel vis te bakken is dit ook ideaal want je hebt bijna niks van vetstof of olie nodig en er blijft niks aan de bodem kleven! Het eten is ook relatief snel klaar en je kan gerust even met wat anders bezig zijn terwijl het toestel zijn werk doet en jij ook tijd bespaart!

Je hoeft niet bang te zijn om te misduwen op de knoppen aangezien de temperatuur bepaald wordt door op welke knop (vlees, friet of groenten) duwt en je hoeft nog enkel de tijd in te stellen dus erg gemakkelijk en snel geleerd! Na het eten kan je de pan in de ActiFry gewoon in de vaat steken met de pendel en af en toe het raster. Dus geen gedoe meer met opruimen en afwassen want vetspatten zijn verleden tijd! Persoonlijk heb ik bijna geen minpunten ontdekt behalve dat hij nogal veel lawaai maakt en redelijk wat plaats neemt in een kleine keuken maar dit weegt niet op tegen alle voordelen van dit apparaat!

Pluspunten

• weinig geurhinder
  • eenvoudig in gebruik
  • gezonder koken

Minpunten

• maakt veel lawaai

bie2 17-05-2017

Lekkere krokante frietjes

Geschreven voor: SEB Actifry Express

Als je van lekkere krokante en vooral niet vette frietjes houdt is dit een zeer goede optie. De frietjes zijn veel lekkerder dan ovenfrietjes door het ronddraaien in het toestel. Je moet voor diepvriesfrieten helemaal niets van vet gebruiken. Het toestel is zeer handig in gebruik en alle onderdelen kunnen vlot in de vaatwasser. Er is geen geurhinder maar het maakt wel wat lawaai. Nadeel is dat het toestel vrij groot is om weg te bergen en fragiel. Bij mij brak snel een klein onderdeeltje van de zijwand af, wat gelukkig niets essentieel is.