Metz 36 AF-4C

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Metz 36 AF-4C op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Ferdinand168 19-09-2010
Geschreven voor: Metz 36 AF-4C

Heb de flitser meer dan 2 jaar, maar weinig gebruikt, ik schat minder dan 500 keer flitsen. Nu is hij er ineens mee opgehouden: het oplaadlampje gaat wel branden, maar er komt geen flits meer, ook niet via de testknop.
En ik ben kennelijk niet de enige met een defect. Slecht hoor voor een A-merk.
Ben ook al nooit tevreden geweest met de lichtopbrengst.

mats1 14-09-2009
Geschreven voor: Metz 36 AF-4C

Een rampzalige flitzer! Ik heb deze bij Digicanshop EHV gekocht, en thuis alleen een keer gebruikt om te testen en af te stellen op mijn vakantie camera (canon 50D).

Op vakantie deed de flitser het al niet meer. Dus kortom, een keer gebruikt, en daarna stuk.

Het batterijklepje krijg je niet open of dicht.

De afterservice van de winkel en van Metz zijn rampzalig. Je wordt van kast naar de muur gestuurd.

Ik heb altijd met Metz producten gewerkt, maar dit is echt een afknapper!

DBD 18-09-2008
Geschreven voor: Metz 36 AF-4C

Aangeschaft als goedkope aanvulling op de ingebouwde flitser van een Canon compactcamera (G9). Vanwege het spectaculaire prijsverschil met de originele Canon mag ik natuurlijk niet klagen, zeker omdat de eerste indruk is dat het met de belichting wel goed zit.
Maar het batterijklepje werkt knullig en de hele constructie doet wat gammel aan (anders dan je van een A-merk als Metz zou verwachten).
Enfin als hij het zo blijft doen zal ik niet (verder) klagen.

H. Vermeulen 13-04-2008
Geschreven voor: Metz 36 AF-4C

Goede flitser, makkelijk in gebruik, echter snel defect.
Gebruikte m samen met de Canon400D. december 2006 gekocht, maar 2008 defect; terug naar de winkel: helaas meneer garantie verlopen, maken is duurder dan een nieuwe....

mgimau 28-09-2007
Geschreven voor: Metz 36 AF-4C

Dit is gewoon een simpele nononse flitaser. gewoon de schakelaar op on zetten en klaar voor gebruik.

Fliser is voor normaal gebruik binnenshuis etc. gewoon goed. De zoom afstand kan men handmatig verstellen, maar heb ik niet echt gebruikt. is na mijn mening ook niet nodig. het verdraaien van de flitskop in verticale richting is wel zeker aan te bevelen.

Heb er vele zeer mooie foto's mee getrokken binnenshuis, heb spijt niet eerder een externe flitser te hebben aangeschaft.

Als je een goedkope flitser wilt en een simpele werkende flitser zonder te veel ingewikkelde instellingen of mogelijkheden maar voldoende is voor het normale gebruik. Dan is deze flitser zeker aan te bevelen. het is echt een verademing.

Pluspunten:
* goedkoop
* eenvoudige bediening
* niet te groot (voor meenemen in foto tas)
* met een set batterijen kan men veel flitsen (ik gebruik oplaadbare batterijen)
* lichtopbrengst meer dan voldoende voor normale huiselijke omstandigheden

Minpunten:
* batterij klepje gaat ontzettend lastig open
* na een halfjaar begon de fliser zijn dienst te weigeren (heb een geheel nieuwe ontvangen)
* geen omnibus voor te verkrijgen
* geen automatische zoom

Zoals bij de minpunten aangehaald had ik probelemen binnen een halfjaar met flitser. hij flitste niet meer altijd, of overbelicht of onderbelicht etc. ben naar de winkel terug gegaan en heb direct een geheel nieuwe ontvangen. Wellicht heb ik gewoon pech gehad, want Metz staat voor een zeer goed merk wat betreft flitsers. Wacht maar af wat deze nieuwe flitser gaat doen. in ieder geval is het goed afgehandeld en de fliser is ook niet zo duur, dus valt het allemaal wel mee.

Ik gebruik de Flister op een Canon 350D