WMF WMF10

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF WMF10 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Playdro 27-03-2014
Geschreven voor: WMF WMF10

Het praatje van de verkoper gaf de doorslag bij aanschaf; WMF is een wereldmerk, in vrijwel elke koffieshop en restaurant staat een WMF. Ook de vormgeving vond en vind ik mooi. Na een jaar baal ik enorm van dit apparaat.

Hij maakt veel te veel lawaai.
De melkschuimfunctie is slecht, er komt alleen warme melk uit. De schuimkop op de foto bij dit artikel heb ik nooit gezien.
Als de pad er maar een beetje scheef in zit dan heb je slappe koffie en een natte aanrecht omdat het water uit het apparaat gutst.
De natte pad blijft vaak in het apparaat hangen. Die moet je er dan uitpeuteren, de pad gaat kapot en het wordt een bende.
Het waterreservoir is groot maar het vereist de nodige handigheid om hem in het apparaat te plaatsen.
Het onhandige schoonmaken (kleine onderdelen die ergens op zijn kop in het ding geschroefd moeten worden).

Kortom, ik wilde dat ik dit apparaat nooit had gezien en ben op zoek naar een vervanger. Dit keer geen WMF...

rconnie 06-06-2013
Geschreven voor: WMF WMF10

Paar dagen geleden deze koffiepadmachine aangeschaft. Jaren heb ik genoten van nespresso, helaas zijn de cups erg duur. Dus op zoek gegaan naar een ander koffieapparaat. Jaren geleden had ik een Senseo, wat een smerige koffie. Na lang struinen op het internet uiteindelijk gekozen voor dit apparaat, wel met de nodige twijfels. Was niet nodig, geweldig apparaat. Heerlijke espressokoffie, mits de goede pads. Had eerst AH pads, te slappe koffie, nu DE mocca pads, heerlijk. Het apparaat is wel aan de prijs, maar ik ga er vanuit dat die jaren meegaat. Jammer is wel dat er geen gemalen koffiepadhouder bijzit. Tot nu is het me ook niet gelukt deze los aan te schaffen.

Snijkoek 15-05-2013
Geschreven voor: WMF WMF10

Ik heb gisteren de defecte machine mogen omruilen bij het WMF servicepunt in de Bijenkorf (ondanks dat hij in Duitsland aangeschaft was bij de Mediamarkt).

Mediamarkt Nederland riep eenvoudig 'ja dan moet u maar naar Mediamarkt Duitsland terug' (lekkere service weer zeg)..

Prima service van WMF dus, dat moet er dus wel weer bij gezegd worden. Ik ga de nieuwe machine een nieuwe kans geven :)

Snijkoek 13-05-2013
Geschreven voor: WMF WMF10

Even terug komend op mijn eerdere beoordeling. We zijn 3 maanden later en het apparaat is stuk. Nog net niet letterlijk uit elkaar geploft. Zie eerdere review van de voorganger met een soortgelijk iets.

Tijdens de ontkalkbeurt (werd na 12 weken ingezet) verzocht het apparaat me om het waterresevoir bij te vullen. Tijdens het bijvullen, dus de houder was er even uit, begon het apparaat ineens spontaan op te warmen en aan te roken aan de bovenkant (geen stoom, nee iets wat doorbrandde). Ik heb toen snel de stekker eruit getrokken en vervolgens weer het waterresevoir terug geplaatst. Apparaat weer ingeschakeld en toen begon de ellende helemaal. Begon druk op te bouwen, werd steeds heter en heter, begon te stinken. Ik heb toen de alle mogelijke dopjes en nozzles losgedraaid en als laatste de padhouder verwijderd en met een harde paf stond binnen de kortste keren de hele keuken vol stoom (ook bijna in m'n gezicht gekregen).

Het water kwam daarna aan alle kieren uit het apparaat gesijpeld (bovenkant, onderkant, padgedeelte) en toen ik het waterresevoir uit de houder wilde halen, bleek dat het water gewoon in lekker in het waterresevoir aan het koken was geslagen (levensgevaarlijk!)

Iets is dus helemaal fout met het apparaat. Ik ga vanavond verhaal halen bij het WMF servicepunt in de Bijenkorf, want ondanks de lekker koffie vind ik het op deze manier een levensgevaarlijk en brandgevaarlijk apparaat en compleet waardeloos als het na 3 maanden al de geest geeft.

wjg 18-04-2013
Geschreven voor: WMF WMF10

als een van de eersten dit apparaat gekocht na weer een philips senseo die kapot ging (3e). Nog steeds geen spijt van echt een superkoop. betere koffie dan standaard Senseo en heel veel mogelijkheden. Zelfs je eigen water hoeveelheid kun je programmeren. De pad moet wel heel vlak geplaatst worden maar het voordeel is dat de koffie daardoor extra aangedrukt wordt net als een Espresso Apparaat. Heb verschillende geprobeerd (Princess, Petra Electric, Senseo, Inventum) maar deze is toch echt het beste. Als je problemen hebt, dacht ik ook gewoon apparaat resetten volgens blz 22 van je gebruiksaanwijzing en hij doet het weer. Vermogen is hoger dan een Senseo en de druk ook resultaat = Betere koffie!!

Wuzy 05-04-2013
Geschreven voor: WMF WMF10

Wij waren erg blij met onze WMF 10! Gekocht bij de Otto. Vrienden van ons hadden het apparaat ook en deze functioneert nu al 3 jaar naar behoren, echter bij ons ging het kapot binnen een jaar, en dus gelukkig binnen de garantie van Otto.

Probleem 1.
Toen we dubbele pats gingen gebruiken voor 2 kopjes koffie begon het apparaat te roken en druk op te voeren en het maakte een raar geluid terwijl de koffie allang klaar was. Toen ik de stekker er uit trok rookte en ratelde hij nog. Toen ik de pats eruit wilde halen schoot de pathouder 5 meter door de kamer, gelukkig net niet in mn gezicht. Wel hadden we koffieprut tegen de witte muur..we hebben het apparaat gauw buiten gezet ivm brandgevaar en we waren bang dat het zou ontploffen. Daar is het uitgerookt. De Otto heeft ons gelukkig geld terug gegeven na het opsturen van het kapotte apparaat. Ze hebben nooit vertelt wat er mis mee was.
Probleem 2
Nog een nadeel was het slangetje waar de melk uit het kannetje wordt gezogen....deze moest ik steeds losmaken en vastkoppelen om weer goede schuim op mn late maciatto te krijgen.

Snijkoek 25-02-2013
Geschreven voor: WMF WMF10

Gekocht in Duitsland als vervanging voor de klassieke Senseo machine. Voor 139 euro wel te verstaan, dus voor dat bedrag een goede deal.

Koffie smaakt mij veel beter dan de senseo. Pluspunt is met name de toevoeging van de melk. Een schuimkraag zoals op de produktfoto is mij echter nog niet gelukt haha..

Nadeel: Heeft redelijk veel onderhoud nodig. Om de zoveel tijd melktoevoer schoonspoelen, dan weer een complete spoelbeurt, maandelijks een complete reiniging (en dan moet je van alles loshalen) en als het tegenzit dan ook nog eens ontkalk. Afijn je bent er wel druk mee.

Staat wel tegenover dat je snel en simpel bijv. een lekkere kop cappuchino hebt of een heet glas water voor de thee.

Bediening vergt wel wat leeswerk. Al wijst het meeste zich snel. En het apparaat geeft via indicatie ook handig aan wat er gebeuren moet (op te zoeken achterin handleiding).

De vormgeving vind ik mooi en het stoort mij niet zoveel dat het waterresevoir verborgen aan de zijkant zit. Eruit en erin doen is super simpel. Alleen de eerste 2 keer was het even voorzichtig aftasten.

De duurzaamheid zal zich de komende tijd moeten bewijzen, maar voorlopig ben ik er erg tevreden over.

Anoniem 26-01-2013
Geschreven voor: WMF WMF10

Na vele Senseos te hebben versleten ben ik nu overgestapt op dit merk. Reden: de WMF10 heeft als een van de weinige een aparte warm water uitgang. Misschien is een merk als WMF ook wat duurzamer... hoop ik dan. Maar nu ik de WMF10 een tijdje in gebruik heb begin ik die elegante Senseo toch wel te missen.

Zo plaats je het waterreservoir bij de Senseo makkelijk achterop. Bij de WMF10 zit het helemaal binnenin verstopt. Je moet eerst deurtje open doen en dan het reservoir naar binnen kantelen. Als deze beweging niet lukt moet je met je hand het apparaat in om een soort klepje terug te duwen. Na even oefenen lukt het wel. Ook jammer dat het reservoir zwart is en niet transaparant. Dan zie je beter dat het water schoon is. Er zit ook nog eens een chemisch luchtje aan wat ik er maar niet uit krijg, maar dat komt denk ik uit het apparaat zelf. De koffie smaakt wel goed, net als bij de Senseo.
Aan de voorzijde zit een brievenbus waarin je de koffiepad op een schaaltje naar binnen moet schuiven. Niet echt handig. De pad stropt soms tegen de bovenkant en komt dan scheef op het schaaltje te liggen. Als dat gebeurt merk je het pas nadat het hete water er aan de voorkant uit stroomt. Dat gebeurde nog wel eens in het begin en dat ziet er wel erg knullig uit. Het apparaat maakt ook zoveel herrie dat als er vlak bij staat alleen een gesprek kunt voeren door te gaan roepen.

niwesa 05-01-2012
Geschreven voor: WMF WMF10

Na twee kapotte Philips Senseo's maar een op zoek gegaan naar een koffiepad apparaat van een ander merk. Na lang speuren kwamen we uit op de WMF10.

Kunnen maar één zeggen, wat een verschil!

Koffie smaakt veel beter dan we gewend waren. Veel mogelijkheden. En een mooi apparaat om te zien.

Bediening is goed te doen. Paar kleine minpunten.

Roostertje van het lekbakje is wat lastig plaatsen.
En als je twee kopjes wilt zetten moet je daarvoor op het knopje 2x drukken. Deze schakelt zich echter na een paar tellen weer uit, dus als je niet meteen de koffie knop indrukt ben je te laat. Maar het went wel.

Wel een klein defect gehad, het frontje van de houder ging kapot.

Maar één mailtje naar de importeur was voldoende om een nieuwe te mogen ontvangen.

Kortom wij zijn tevreden en hopen nog jaren plezier te hebben van dit apparaat.