Saeco HD8930/01 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8930/01 zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

willemcj 20-08-2014
Geschreven voor: Saeco HD8930/01 zilver

Dit is een heel fijne en degelijke machine. Hij werkt met een verlicht lcd-schermpje en fysieke knoppen voor de bediening, niet met een z.g.n. touch screen en is dus minder kwetsbaar. Ik heb 'm nu bijna 2 jaar en destijds gekocht bij amazon.de voor net geen €800,= en ben er nog steeds blij mee.
De koffie is heel wat lekkerder dan die van een Nespresso of Senseo apparaat, je bent praktisch onbeperkt in je koffiekeuze en het is nog ook nog eens voordeliger. De espresso koffiebonen van bijvoorbeeld Lidl doen het heel goed in dit apparaat. Koffiehoeveelheid, maling, voorinfusie, waterhoeveelheid en temperatuur zijn allemaal naar eigen smaak instelbaar.
Naast bonen kan je ook tegelijkertijd gemalen koffie (bijvoorbeeld cafeïnevrije koffie) gebruiken.
Verder is er aan de bovenkant van het apparaat nog een apart inschakelbare warmhoudplaat voor kopjes aanwezig.
Voordelen:
- makkelijk schoon te maken: de hele zetgroep is uitneembaar en onder de kraan afspoelbaar en het gedeelte wat met melk in aanraking komt is zeer eenvoudig, hygiënisch en snel te reinigen met een speciale reinigingsfunctie
- zeer eenvoudig te bedienen: voor de meeste toepassingen d.m.v.één knop (koffie, espresso,cappuccino of latte macchiato); voor cappucino en latte-macchiato gewoon simpel het slangetje in een pak melk hangen en de rest gaat vanzelf
- veel instelmogelijkheden: hoeveelheid, maling, sterkte, temperatuur, etc. zijn instelbaar
- warmt snel op en heeft 2 boilers, apart voor koffie en stoom: maakt perfecte latte macchiato's
- groot waterreservoir: 2,6L
- groot bonenreservoir: 350g
- kan 2 koppen tegelijk zetten
- kan ongeveer 20 koppen zetten voordat er bijgevuld/geleegd moet worden
- zeer degelijk apparaat, heeft bij mij al probleemloos ca. 3000 koppen koffie (in alle varianten) gezet
Nadelen:
- het waterreservoir wordt niet helemaal leeg gebruikt
- bij aanzetten/uitzetten wordt bij het spoelen nogal wat water verbruikt
- na ongeveer max. 4 uur (tijd is instelbaar) schakelt het apparaat zichzelf uit, dat zou wat mij betreft wat langer mogen duren
- neemt nogal wat ruimte in op het aanrecht
- een kopje espresso zoals je dat krijgt in een (Italiaanse) koffiebar moet je niet verwachten want dat kunnen deze machines niet, maar het komt toch aardig in de buurt...

willemcj 19-08-2014
Geschreven voor: Saeco HD8930/01 zilver

Voordelen:
- warmt snel op en heeft 2 boilers: maakt perfecte latte macchiato's
- groot waterreservoir: 2,6L
- groot bonenreservoir: 350g
- kan ongeveer 20 koppen zetten voordat er bijgevuld/geleegd moet worden
Nadelen:
- het waterreservoir wordt niet helemaal leeg gebruikt
- bij aanzetten/uitzetten wordt bij het spoelen nogal wat water verbruikt