Saeco Xsmall HD8743/11

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Xsmall HD8743/11 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Koffie_is_lekker 15-01-2014
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Gebruik hem nu een maand en ben erg tevreden. Ik gebruik alleen de functie om koffie te zetten. Melk opschuimen doe ik niet. Heet water is eigenlijk niet warm genoeg voor thee.

Nadat je het apparaat aanzet, start er een opstart-ritueel met knipperende lampjes waarbij er een kleine hoeveelheid warm water uitkomt. Heel handig, want zo kun je de kop die je gaat gebruiken mooi voorverwarmen.
De koffie is erg lekker, eigenlijk nog lekkerder dan de Nespresso die we ook hebben.
Als je het apparaat uitzet start er een afsluit-ritueel en wordt het mechanisme met een klein beetje water schoongespoeld. Heel doordacht.

Het waterreservoir is niet al te groot, 1 liter, dus dat vul je regelmatig bij. Dan maak je ook de residu-bak leeg en gooi je het lekwater weg dat in de lekbak onder het apparaat terecht komt.

Eens per week haal je de koffiezet-unit eruit. Dat is heel eenvoudig met 1 druk op de ontgrendeling. Afspoelen onder de kraan of een nachtje laten liggen in een bak water, en het apparaat is weer als nieuw.

Echt een aanrader.

AndosM 10-12-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

De machine valt me tegen, omdat de koffie niet warm is en omdat de lekbak om een of andere reden na 8 à 10 kopjes is gevuld met water.

FrankJ82 13-09-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Ik heb deze machine gekocht als opvolger van mijn vorige machine, de Saeco Odea Giro Plus. Over deze machine was ik behoorlijk tevreden, hij heeft het bijna 10 jaar uitgehouden en is in die tijd maar 2x terug geweest (waarvan 1x onder garantie). Dat is voor een volautomaat uit deze prijsklasse gewoon weinig.

Ik zal in deze review vooral ingaan op de verschillen t.o.v. de Odea Giro Plus. De machines zijn qua binnenwerk overigens volledig gelijk (zelfde zetgroep).

Eerst de plussen
• het design is mooier, het apparaat is kleiner
• het opschuimen gaat sneller
• het design is iets slimmer; twee lekbakjes voor vloeistof zijn nu samengevoegd

Helaas zijn er echter meer nadelen
• doordat het apparaat kleiner is zijn de bakjes nóg kleiner dan bij de Odea. Die had al behoorlijk last van het "lampjessyndroom", bij deze machine is dat nog erger.
• het plankje waar de kopjes opgezet moeten worden is niet meer in hoogte verstelbaar. Daardoor passen grote theeglazen (die wij na het ontbijt vaak hergebruiken voor koffie) er niet onder
• er zit geen panarello bij (bestellen op eBay voor 6 euro)
• het pijpje van de panarello voegt zeer gammel aan (gecheckt in de winkel, ligt niet aan mijn exemplaar)
• de hoeveelheid water is wel in te stellen, maar de hoeveelheid boontjes niet. Dat is toch wel een enorm nadeel, want ik houd van sterke koffie.
• na het opschuimen van melk moet je ruim 10 min. wachten voordat je weer koffie kunt zetten. Bij de Odea kon dat direct.
Al bij al vind ik het apparaat dus MINDER dan de Odea. Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen maar ik denk dat het vergelijkbaar is aangezien de zetgroep gelijk is. Wel houd ik mijn hart vast voor het stoompijpje. Deze kan eenvoudig afbreken.

Cees040 04-09-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Voor een instapper prima koffie.
Paar opmerkingen:

melk opschuimen wil maar niet lukken (zonder panarello). Ligt dat aan mij?
Het waterreservoir is al niet te groot en als dan het apparaat stopt met afgifte (halverwege een kopje, grrr) terwijl er nog voor 2 kopjes water in het reservoir zit ben ik niet blij. Volgens de winkel moet ik de gebruiksaanwijzing nog maar eens lezen.....
Wet iemand de oplossing?

Peer1971 05-09-2013

Is dit altijd? Dan moet je het apparaat instellen. Anders is het apparaat kapot. Met het opschuimen wil het weleens helpen om eerst het apparaat op te warmen door eerst in een leeg kopje te stomen.

irene51 20-07-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Als ik 2 koppen koffie heb gezet stroomt de lekbak over.
Bij elke kop die ik zet stroomt er 1 kop water uit het reservoir in de lekbak.
Reeds 1 x bij philips geweest voor reparatie maar zij vinden daar dat er niks aan het apparaat mankeert.
Ze zeggen dat het normaal is.
Ik vind het niet normaal dat ik steeds de lekbak moet leeggooien en het reservoir moet bijvullen na het zetten 2 koppen.Ze weigeren mijn apparaat nu om te ruilen voor een goed werkende machine of mijn geld terug te geven.Ik ga nog 1 poging wagen anders schakel ik Kassa of Tros Radar in en evt. mijn rechtsbijstandsverzekering in.
Zijn er nog meer mensen met dezelfde klacht?

deepee3359 18-07-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Wat een waardeloze machine! De smaak is goed, daar is ook alles mee gezegd. Na op de kop af 6 weken is het ding al kapot. De koffie-unit kon er niet meer in na het schoonmaken. En zonder koffie-unit dus geen koffie!
Met het stoompijpje melk op schuimen vind ik een drama, mijn hele keuken zit dan onder de melk en nog geen schuim. Maar dat kan uiteraard aan mijn eigen onhandigheid liggen.
Qua vormgeving: het is toch wel een erg plastic geval. Wat ik jammer vind: de opvang bak heeft wel zo'n drijvertje er in zitten, maar ondanks alle lampjes die kunnen gaan branden, is er geen lampje voor een volle opvangbak. Hier moet je zelf dus goed op letten.
Ik had van Philips toch wel betere kwaliteit verwacht!

Koffie_is_lekker 15-01-2014

Jammer dat je m weggedaan hebt. Er kan 1 liter water in en als dat op is, gewoon de lekbak even leeggooien en dan ook maar even de residu-bak legen. Het mechanisme past er precies in. Even kijken waar de uitsparingen zitten en je schuift 'm er zo in.

deepee3359 16-12-2013

Na 6 maanden en 12 dagen dit apparaat in gebruik te hebben, stond hij vanmorgen bijna bij het grof vuil! Na al eens gerepareerd te zijn, zie boven, kreeg ik weer de zetgroep er niet in. De koffie is niet warm meer, de waterbak zit onder de bruine aanslag, die ik er met geen mogelijkheid uit krijg (2 dagen azijn helpt gewoon niet) en de koffiedik, die stevige droge rondjes moeten zijn, is een smerige natte drap.
Toevallig kreeg ik na weer een half uur klungelen de zetgroep er toch weer in vanavond. Maar weg gaat hij!

PUUR WEGGEGOOID GELD. KOOP DIT WAARDELOZE ZEER SLECHTE DING NIET!!!!

pell26 22-04-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Heb het apparaat net een paar weken. Heb het waterreservoir aangevuld maar op dat moment ging hij schoonspoelen. Dat zonder water gaat niet goed, gevolg apparaat op tilt. Moest hem 24 uur met rust laten en daarna weer proberen. Welnu zelfde probleem, doet niets meer, niet meer malen en alleen rechtsonder lampje knipperen. Over paar dagen naar philipd terug voor reparatie. Wie herkent dit probleem?

twan11 06-04-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Als je het apparaat uit de doos haalt ziet het er al erg mooi uit. Het oog wil tenslotte ook wat. Bij het bestuderen van het boekje, denk je hoe moet ik dit allemaal onthouden, maar het is echt simpel. Je moet ff logisch denken. Knop links draaien is voor melk op te kloppen, midden is koffie rechts is warm water en echt heet water. De instelling vd maling moet je ff door hebben. Je moet het knopje echt induwen en daarna draaien.

Ik word er vrolijk van TOP

jeroenkr 23-03-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

In het verleden al eens een Saeco gehad en afgelopen jaren een Nespresso gebruikt. Toch miste ik het gevoel en de smaak van de vers gemallen koffie.

De Philips Saeco is een kleine alles kunner en geeft een heerlijke Lungo of Espresso. Uiteraard het kopje eerst goed voorverwarmen (met kokend heet water) voor het beste resultaat.

Tot nu uiterst te tevreden.

pell26 09-03-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Goedkoop apparaat dat heel erg goed is. Zie mijn vorige verhalen . Water bijvullen gaat van voren en prut kan je ook zo van voren bakje eruit halen en weggooien. Perfect apparaat , maakt heerlijke koffie

pell26 06-03-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Goed apparaat,mooie prijs nu bij Albert H.
Doet wat hij moet doen. Klein maar ik ben de enigste koffiedrinker ,dus geeft dat niet. Heb nu koffiebonen van lapazza espresso, zoek nog naar de lekkerste afstelling en de lekkerste boon. Iemand een idee???

pell26 09-03-2013

Nu een week in gebruik. Alle lof. Ik gebruik nu de goedkoopste koffiebonen van de D... en maak nu de lekkerste koffie.
Eerst had ik bonen van Lavazzo, maar die waren te sterk. Nu vind mijn schoonmoeder de koffie ook lekker.
Apparaat is super vind ik, ik ben erg kieskeurig al zeg ik het zelf. Koffiedrab en water kan je direct van voren bijvullen, gaat heel snel. Als je hem aanzet komt er wat water uit voor het schoonmaken van de leiding. idem voor uitdoen. Heel normaal en goed. Maakt echt niet zoveel lawaai bij maling, voor elk kopje. Ook dit vind ik normaal en geen probleem. Het stoort mij niet.
Eigenlijk is dit een ideale machine voor mij, ik drink als enige koffie in huis. Eerst had ik een le cube van magimix met cupjes van nespresso. allemaal heel goed maar ook duur aan het worden. Op het werk dronk ik wel eens bonen koffie, erg lekker. Nu heb ik diezelfde smaak ook thuis en daar ben ik heel blij mee. Voor een klein prijsje bij Albert gekocht. Was in de aanbieding. toppie voor mij en ik mag zeggen dat hij erg bevalt.

oosteroom 24-08-2013

wij hebben het apparaat met de juiste spullen van saeco schoongemaakt,en daarna ging het rode lampje knipperen,en nu doet die dus niets meer,spoelt een beetje door en stopt daarna,maalt niet meer ,en dus geen koffie , heben het apparaat nu ongeveer een half jaar,erg triest na zo"n korte tijd,wie herkent dit?? en heeft misschien een oplossing??

pell26 11-03-2013

Gekocht bij albert H voor maar 169 euro.

alkabes 06-03-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Onze eerste apparaat had binnen 12 uur begeven. Rode lampje bleef branden . Philips gebeld wel dure 0900 nummer echter konden zij bij klantenservice ook niet helpen. Apparaat omgeruild nu maar hopen dat het langer goed zal gaan. Koffie is zeer goed van smaak, mooie crema laag. Goed voor 1-2 personen.

gerard1805 04-03-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Prima machine, er komt een lekker kopje koffie uit, je proeft gewoon dat het verse koffie is. Dit is onze eerste espressomachine en zijn er voor alsnog erg tevreden over. De machine is lekker compact.

Peer1971 10-01-2013
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Bijna 4 jaar in mijn bezit, en hij doet het nog steeds zonder een keer kapot te zijn geweest. Ik kreeg hem als vervanger voor een Krupss espreso apparaat die constant kapot ging ook bij andere klanten en de winkelier mijn deze aanbood. Ik zet zo'n gemiddeld 6 bakken koffie per dag gewoon met de goedkoopste bonen. Je moet wel regelmatig ontkalken en het reservoir vullen.

Philos 10-12-2012

Woordje vooraf
Ik heb de Seaco Xsmall gekocht bij de Media Markt voor 188 euro, het verschil tussen de verschillende Xsmall's is de kleur en of er wel of niet een Pannarello is meegeleverd voor het opschuimen van je melk.

Als je goedkoop uit wilt zijn koop dan degene zonder pannarello en koop op e-bay of Amazon(de) eentje los voor een euro of 6 dat bespaard een hoop geld.
By the way, ik gebruik een melkopschuimer van de IKEA (1 Euro) Zet wat melk in de magnetron, schuim 90 seconden met het ikea schuimertje en ik heb de lekkerste melkschuim.

Andere reviews

Je kunt op andere site's al veel reviews vinden en daar staan vaak negatieve dingen over de machine. Deze negatieve eigenschappen zijn naar mijn mening gewoon gebruikerfouten of mensen hebben gewoon niet het juiste apparaat gekocht.

Waarom?

Ik had hiervoor een pad machine van Princess, senseo koffie dus, die ik vulde met Lidl Dark roast. Maar eigenlijk hou ik van echte koffie, van lekkere koffie.
Mijn vrouw heeft een Dolce Gusto, die is lekker maar voor dagelijks gebruik gewoon te duur, eigenlijk wilde ik een Saeco Giro maar die was in aanschaf wel weer behoorlijk duur.

Voor 188 euro kon ik de machine niet laten staan, zelfs als alle negatieve kwaliteiten uit andere reviews waar zouden zijn dan zou de machine nog niet duur zijn, want welke review je ook leest, bijna altijd wordt er gezecht dat je lekkere koffie krijgt.

Uitpakken en uiterlijk

In de doos zit behalve de machine een handleiding, een cd (met de handleiding), een sleuteltje om de fijnheid van de maling in te stellen en een aansluit snoer.
Na het uitpakken is het echt alleen de lekbak op de juiste plaats, water vullen, koffiebonen erin en je bent in principe klaar om koffie te zetten.
Volg wel even de handleiding want je moet even ontluchten de eerste keer, en gooi de eerste 2 bakken die je zet gelijk weg want die zijn meer water als koffie omdat de machine zich nog in moet stellen.
De machine oogt mooi, is ongeveer 1,5 keer zo breed als een standaard Senseo en net zo diep. Hij neemt iets meer ruimte in maar het valt voor een espresso heel erg mee.
Op zich is het een kleine machine in vergelijk met andere volautomaten, dit heeft dan wel een aantal nadelen. Er gaat maar 1 liter water in het reservoir dus als je veel koffie wilt zetten met kerst voor de hele familie moet je wel wat vaker het water bijvullen. Aan de andere kant is het ook een voordeel, je bent zo door je water heen dus je zult waarschijnlijk altijd vers water hebben waardoor je koffie dan weer lekkerder wordt.

Andere Saeco's staan op wieltjes en zijn dus makkelijk te draaien als je bij de zetgroep moet zijn, deze machine heeft geen wieltjes, is ook op zich niet nodig vanwege de maat, maar je zult dus wel bij het plaatsen even rekening ermee moeten houden dat je 1 keer in de week je zetgroep moet schoonmaken en dat het deurtje aan de zijkant dan open moet.

Uiterlijk

Het minimalistische elegante en strakke design van de machine vind ik zelf erg mooi. Naast de aan/uit button is er niets meer als 1 ronde knop in het midden en 4 lampjes om de knop heen.

Werking

De handleiding is op z'n ikea en was voor mij niet erg duidelijk, maar eigenlijk spreekt het nogal voor zich, juist omdat er maar 1 knop op zit kan het ook niet zo moeilijk zijn.
Na het aanzetten gaat het apparaat zichzelf testen, de 4 lampjes zullen in tegengestelde richting van de klok gaan knipperen, hij zal ook ieder keer als je het apparaat aanzet even spoelen met water zodat je altijd een fris apparaat hebt. Zet dus niet al je kopje er onder. Ook als de machine uit gaat zal de machine de laatste restjes koffie er uit spoelen.
Na de zelftest gaat het lampje voor de temperatuur knipperen, en wanneer de juiste temperatuur bereikt is is het apparaat klaar voor gebruik.

Ook hier wil ik alvast een negatief puntje positief ombuigen, in reviews heb ik gelezen dat door het spoelen van de machine de lekbak (die niet te groot is) snel vol zit, daar komt bij dat er van binnen uit de machine ook nog gespoeld word en in de lekbak terecht komt, het is dus zaak om echt wel iedere dag even de lekbak te legen en schoon te maken, dit verplicht je eigenlijk om je machine lekker fris te houden.

Koffie zetten is eenvoudig, je kunt de molen in vijf stappen van grof naar fijn instellen, hoe fijner de koffiemaling hoe voller het aroma, en de waterhoeveelheid is in te stellen door de espresso of koffieknop ingedrukt te houden tot de ideale bak prut is gezet, de machine zal hierna iedere keer als die knop wordt ingedrukt diezelfde hoeveelheid water gebruiken.

Als je bijvoorbeeld van een gewone bak koffie houd stel je de maling in op grof en gebruik je relatief wat meer water, voor een sterkere bak stel je de maling fijner in en/of gebruik je minder water.

Het is ook een groot verschil welke koffiebonen je gebruikt, ik vind de illy bonen het lekkerst maar gebruik ook de lavazza bonen en ook die bevallen mij erg goed, dat is natuurlijk een kwestie van smaak, ik hoorde laatst op TV dat de espressobonen van Lidl erg lekker zijn, ik zal deze ook eens proberen.
Het is voor iedereen persoonlijk en misschien soms een beetje zoeken.

Je kunt dus nu met de kleine koffiekop knop een espresso en met de grote een koffie zetten. Wil je er 2? Zet dan 2 kopjes onder de uitloop en druk 2 maal achter elkaar op de gewenste knop.

Door de draaiknop naar rechts te draaien kun je uit de stoompijp heet water tappen voor bijvoorbeeld thee of het opwarmen van je kopje, draai je de knop naar links dan krijg je stoom voor het opschuimen van melk voor cappucino, latte machiato, cafe latte of andere koffie met melk soorten.

Bottom line, ik heb thuis nog nooit eerder zulke lekkere koffie gedronken en we zijn werkelijk blij met deze machine.
Is espresso jou ding maar wil je niet gelijk straatarm worden bij de aanschaf van een volautomaat dan is deze instapper echt waar voor zijn geld.

Philos 13-12-2012

Reaktie op de vraag of de koffie echt warm is.
Het hangt er van af, de koffie komt heet uit het apparaat, maar in een koude kop is het natuurlijk al lauw voor de machine klaar is.
Een kopje even onder de hete kraan houden, of met heet water uit het apparaat opwarmen en je hebt echt hete koffie

A19791 12-12-2012

Goede review, mijn complimenten. Ik overweeg er 1 te kopen, ben erg benieuwd naar de temperatuur van de koffie. Is het warm of echt heet (zoals bv bij espresso)?

kluisje14 06-11-2012
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Heb deze machine een paar dagen in bezit, en ik ben tot nu toe erg tevreden. Ik kan me niet vinden in veel kritieken hier zoals een kleine watertank en afvalbakje. Mensen, deze instap-espressomachine is bedoeld voor mensen die weinig koffie drinken. Over een senseo of nespresso apparaat met dezelfde capaciteit hoor je niemand klagen over het kleine watertankje. Dat hij veel spoelt en afval produceert is inherent aan een espressomachine, dat doen ze allemaal. Ik vind het formaat mooi klein en ondanks de hele lage prijs ziet hij er best chic uit. De kwaliteit van de koffie is goed, je moet de koffiemolen wel op de fijnste stand zetten.

Msmit8 26-08-2012
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Ongeveer anderhalf jaar geleden dit apparaat aangeschaft. Tot nu toe niet anders dan lof. Een zeer eenvoudig te bedienen koffiemachine met een prima smaak (na doorlezen van handleiding). Zoals reeds in andere reviews beschreven is het enige 'nadeel' de warmte van de koffie. Dit is echter eenvoudig op te lossen door het koffiekopje voor te verwarmen door middel van het heet water uit het stoompijpje. Lekker compact design voor een goede prijs.

Gertie. van Dijk 28-06-2012
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Het eerste apparaat deed het na enkele dagen niet meer. Een andere gekregen na telefonisch contact met Philips.
Maar het tweede heb ik teruggestuurd, te ingewikkeld , te veel dingen waar je op moet letten. Het water, de drapbakje, zijn uitlekbakje, zijn boontjes en zijn binnenste dat een keer per maand een massage moet hebben.
En er hoeft maar iets niet helemaal in orde te zijn of hij begint te knipperen en doet niets meer.
Veel te ingewikkeld en veel te kwetsbaar.
Ik ben blij dat ik hem kwijt ben

boffie 09-02-2012
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Een simpel te bedienen machine met een hele goede koffie smaak.Deze espressomachine doet wat hij moet doen zonder poespas en dat voor iets meer dan 200 euro.Een klein nadeel is dat de koffie niet erg heet is maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel: hij is meteen drinkbaar!Ook het romige crème laagje laat soms te wensen over maar dit vind ik geen probleem.

zucht..... 11-12-2011
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Dit apparaat nu 2 weken in bezet en kan niet anders zeggen , een groot drama om mee om te gaan. De koffie smaakt uitstekend maar dit is het enigste positieve dat ik kan melden. tijdens de 1e week in gebruik name heb ik met regelmaat (hoewel ik moet zeggen dat het ook wel eens een dag goed is) het probleem dat ; het indicatie lampje van het waterreservoir oplicht terwijl deze nog half vol is... dat de oververhittings indicatie op gaat lichten terwijl er nog maar 1 kopje is gezet. (lekker gezellig samen een kop koffie drinken gaat dan niet, ik moet 5 minuten wachten voor het volgende bakje kan worden gezet .... dat het alarm indicatie op gaat lichten terwijl er mijnsinziens niets aan de hand is ; reservoirs zijn vol, alle klepjes, bakjes zijn gesloten/dicht. niets werkt meer, de enigste remedie is de stekker uit het stopcontact te trekken, en na een reset werkt het apparaat weer. Het ergste van alles komt nog! IK terug naar mijn leverancier die het apparaat heeft getest (1 dag schat ik) conclusie : er is niets aan de hand neem maar weer mee. Omdat ik er zeker van ben dat ik niets fout heb gedaan heb ik er op aangedrongen om voor een oplossing te gaan zorgen. Terug naar Philips waar het apparaat word nageken. MIjn handelaar heeft dit geweigerd omdat er in zijn ogen niets aan de hand was. Hij wou hem wel opsturen als ik de onderzoekskosten voor mijn rekening nam. Te belachelijk voor woorden!. Ik zit nu thuis met een Saeco met kuren :(:( De service van mijn Expert : een 1

Satlange 29-12-2011

Advies, lees het boekje daar staat in wat te doen als hij deze indicatie aangeeft. Gewoon even stoom afblazen. Het apparaat is niet defect dus helaas moet ik de leverancier gelijk geven. 2 Bakjes tegelijk zetten is ook geen probleem gewoon de knop 2 keer indrukken, de indicatie met twee kopjes zal gaan branden. Dat water snel op is en dat opvangbaje snel vol zit komt nu eenmaal door het design. Hij heet immers xsmall. Neemt niet weg dat het water wat je gebruikt vers is. Dit is weer positief voor de smaak van de koffie. Doordat de opvangbak vaak geleegd moet worden is de kans op schimmel ook beperkt. Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Geniet gewoon van de smaak van de koffie.

Nogmaals lees de bruiksaanwijzing en het zal allemaal duidelijk worden.

tonb01 31-10-2011
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Het apparaat gaat niet langer dan enkele maanden mee.
Dit is echt te gek voor qwoorden. Het eerste apparaat ging na enkele maanden kapot en is voor reparatie opgehaald. Apparaat gemaakt, maar na een maand was het weer zo. Weer opgehaald. Zogenaamd weer gerapareerd, maar defect teruggekregen. Weer gebeld. weer opgehaald en heb een nieuw apparaat gekregen. Dat heeft wel een maand geduurd. Na twee maanden ging ook het tweede apparaat kapot. Net als de vorige keren dezelfde klacht. Apparaat kan niet ontlucht worden. Ik ben het apparaat al weer inmiddels een week kwijt. Jammer dat ik van te voren geen reviews met soortgelijke klachten ben tegengekomen.

tonb01 18-02-2012

Inmiddels (18-02-2012) heb ik tot nog toe geen verdere problemen meer ondervonden.

bertp 20-10-2011

Update review januari 2011:

Machine lekt water en is ter reparatie aangeboden na 9 maanden! IK twijfel nu toch echt aan de degelijkheid van dit apparaat.

Miranda2910 15-09-2011
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Echt een zeer bewerkelijk apparaat. Hij is bij ons vanaf het begin al niet goed geweest.
Na iedere bak koffie moet je het apparaat spoelen of gaat er een ander lampje branden. Waterbak bijvullen (terwijl die vol genoeg zit), lekbak legen (terwijl je nog maar 1 bak koffie gezet hebt).
Een paar maanden na deze handelingen een paar keer per dag vericht te hebben, is hij nu helemaal kapot. Maalt wel de koffie, maar vervolgens vult hij geen kopje. Echt een miskoop!

edwinvdberg 24-08-2011
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Ik had een maler + oude Gaggia, maar ik wilde iets praktischer waar ik elke dag zonder veel gedoe kon gebruiken. Deze Philips Saeco had een keramische maler, en had goede reviews, daarom heb ik deze aangeschaft.

Maar helaas, van dag 1, zijn de de problemen begonnen. Eerst lekte het water continu. Meerdere keren Philips gebeld, ze hadden een paar adviesen maar dat hielp niet. Daarna, na 4 maandan, is de maler kapotgegaan.

Verder, er zit ontwerpfouten in deze machine. De watertank past niet makkelijk in, daardoor ontstaat water problemen (je moet heel hard duwen, anders maakt de machine rare geluiden). Het ontwerp van de maler is heel slecht, soms worden geen bonen binnengelaten, en sommige bonen zitten vast in rare plekken. Het apparaat is plastiek en ziet er goedkoop uit.

Nu is de machine in reparatie sinds 2 weken. Philips geeft geen indicatie wanneer het teruggezonden wordt. Op verschillende sites zit er slechte reviews (vooral de waterlek). Terwijl het apparaat prima koffie maakt, was dit helaas een miskoop, volgende keer geen Philips/Saeco voor mij.

Corinne42 10-08-2011
Geschreven voor: Saeco Xsmall HD8743/11

Na heel veel lovende recensies te hebben gelezen overgegaan tot de aanschaf van dit apparaat. Heb er geen spijt van maar wel erg bewerkelijk om cappucino mee te zetten. Voor je melk kunt opschuimen moet je eerst apparaat op stoomstand zetten maar dan komt er veel water uit dus dat moet je eerst in een ander kopje opvangen. Na het opschuimen, wat trouwens alleen maar lukt met een grote hoeveelheid volle melk, is het apparaat te heet om gelijk koffie te zetten dus moet je hem eerst af laten koelen door de knop naar stand heet water te zetten en het hete water in een andere beker op te vangen. Hierna kun je pas koffie over je opgeschuimde melk laten lopen. Hierdoor vind ik het apparaat niet geschikt om voor meer dan 4 mensen tegelijk koffie te zetten aangezien je dan lange tijd in de keuken moet staan. Ook gezien het feit dat dan tussendoor de afvalbak geleegd moet worden en je maar water toe kan voegen voor 4 kopjes tegelijk dus is je waterreservoir tussendoor ook nog leeg. Het is echt een apparaat met een kleine capaciteit. Bij alle andere reviews lees ik hier niets over maar ik wilde jullie deze info toch niet onthouden. Om alleen koffie te zetten werkt het apparaat trouwens wel sneller en koffie smaakt erg goed.