De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8833/11 Klassieke melkopschuimer van zwart roestvrij staal Automatisch espressoapparaat op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

marvin1979 09-12-2012
Ik heb dit apparaat mede naar aanleiding van de score op Kieskeurig gekocht.
Eerst de plus: Het apparaat ziet er fantastisch uit, maakt een goede koffie of espresso, maar de temperatuur is ietwat te laag, dit zou hoger moeten.
Het gebruiksgemak is uitstekend, zeer gemakkelijk in te stellen en schoon te maken.
Als zeer groot minpunt geeft dit apparaat een voor mij veel te hoog afvalwater. Wat voor mij dan ook de reden is geweest om dit apparaat te verkopen en een ander aan te schaffen

marvin1979 09-12-2012

Nog een kleine aanvulling
Gebruiksgemak heb ik met een 7 gewaardeerd, omdat het ontkalkingsprocedé nogal omslachtig is.
Tevens blijft er na wat koffie zetten nogal wat gemalen koffie onder de zetgroep liggen. Dit is met een stofzuiger(tje) wel weg te krijgen, maar toch.

SjefHollenberg 16-09-2012
Dit prachtige apparaat een week of 6geleden aangeschaft. Eigenlijk valt er weinig over te zeggen, het doet wat het moet doen, geweldige koffie zetten. De smaak is lastig in een cijfer te vatten, maar als je na veel soorten koffie uitgeprobeerd te hebben (op zich voor de liefhebber ook geen straf) de juiste hebt gevonden is het smullen geblazen. Na een 10 bakken het water bijvullen, maar dat is inherent aan de keuze van compact.
Het stoompijpje doet het ook prima.
Dan nog over de temperatuur, als je stenen kopjes niet voorverwarmd, gaat dit ten koste van de smaak en van de temperatuur. Dan krijg je de vreemde constatering in een review dat de koffie snel afkoelt.
Voor duurzaamheid geen oordeel.
Het grootste nadeel......ik drink veel meer koffie

havik1954 29-08-2012
Uitstekende machine. Nadat mijn vorige Saeco (Royal) het na 17 (!) heeft begeven, weer een nieuwe Saeco gekocht. Alleen jammer dat waterbakje, afvalbakje, koffievoorraadbakje en lekbakje zo klein zijn. Had wat groter gemogen (maar dan was de machine ook wat groter geweest). Voor de rest: prima machine

Sander0003 25-06-2012
Deze espresso machine een aantal weken in bezit en uitermate tevreden. Wat van groot belang is zijn de koffiebonen, koop bijvoorbeeld geen goedkoop merk want dat proef je er gelijk aan af. De sterkte van de espresso is makkelijk te regelen omdat zowel de hoeveelheid water dat gebruikt wordt als de hoeveelheid bonen dat gemalen wordt makkelijk kan worden geregeld. Iedere week even schoonmaken door de zetgroep af te spoelen met lauw water en het gemalen koffie die er naast is gevallen met een doekje weg te halen.

Jan Chris van Osnabrugge 20-01-2012
Belangrijksteis dat de machine hele goede koffie zet. Voor elk wat wils. Sterkte is gemakkelijk te kiezen door een druk op de knop. Water hoeveelheid is programmeerbaar. Het is een compact apparaat en mooie vormgeving (dit is natuurlijk erg persoonlijk). Zet-unit maak ik elke week even schoon. Spoelen met lauw water en afdrogen of laten drogen aan de lucht. Er valt wel wat gemalen koffie naast de zet-unit, maar dat kun je gemakkelijk met een kwastje verwijderen. Wij hebben een waterfilter geinstalleerd om de hardheid van het water wat te regelen, dat geeft een betere smaak en zorgt voor behoud van je apparaat.

Het apparaat heeft een automatisch reinigingsprogramma, en spoelt na het aanzetten en het uitschakelen zichzelf door. Ontkalken vergt wat tijd maar is zeker aan te raden! Het apparaat geeft dit trouwens zelf aan.

Al met al een zeer goede aanschaf en een heel goed apparaat.

ilsemouwen 10-01-2012
Erg fijn espresso apparaat, met heerlijke koffie. Simpel in gebruik, met niet teveel mogelijkheden. Gewoon wat je nodig hebt. Koffie en espresso in verschillende sterktes en een stoompijpje voor warme melk. Makkelijk schoon te maken. Let er wel op dat het waterreservoir niet al te groot is, dus bij een aantal kopjes achter elkaar moet je wel het water aanvullen. Ook is de koffie prima van temperatuur, maar vind dat hij vrij snel afkoeld.

cupcake 06-12-2011
'n gemakkelijk te bedienen apparaat, vrij geruisloos vergeleken met m'n oude magimix. voor mij (1 pers.)genoeg mogelijkheden. De koffie is heet en diverse mogelijkheden om sterkte naar smaak aan te passen.

wilcou 09-09-2011
deze machine is een mooi apparaat en geeft lekkere koffie. Ik krijg veel reacties over het uiterlijk en mensen gaan meer dan eens naar huis met als laatste opmerking 'ik wil ook zo'n machine'.
-makkelijk afstellen van hoeveelheden in de kop dmv 2 instelbare knoppen.
-geen oorverdovend lawaai
-beetje te klein waterreservoir
-groot bonnenreservoir
-best veel 'afvalwater' in uitneembare bak
-alle onderdelen/reservoirs goed te bereiken

veel plezier ervan tot nu toe!!

Toon van der Stok 11-01-2011
Deze machine net voor kerst gekocht, gekozen voor de stainles steel uitvoering vanwege de fraaie vormgeving. Machine is toch prominent in de keuken aanwezig. Keuze ook omdat de machine relatief compact is. Dit is mogelijk doordat vanaf de voorzijde zowel het waterreservoir als de afgewerkte koffie te verwijderen is. Dan is het niet zo erg dat het reservoir klein is.
Tot slot het belangrijkste, de smaak. we zijn nog aan het experimenteren, maar nu al zeer tevreden over het resultaat. Hebben alleen nog niet alle mogelijkheden uitgeprobeerd. Volgens de verkoper is de keus van de bonen ook 80 procent van het eindresultaat. Daarom ook gekozen voor design en vooral eenvoud en comfort. Tot nu toe geen spijt. En de 50 euro retour van philips is ook al binnen.

Caroline_be 05-01-2012

Beste,
Ik ben aan het twijfelen tussen jouw toestel en de HD8866 (synthia class white). Ik heb al VELE reviews gelezen en ik dacht dat ik eruit was en zou dus die van jou kopen totdat ik van diverse mensen las dat de koffie niet heet genoeg is.
Nu begin ik toch te twijfelen.
Ik heb een citiz en milk van Krups (nespresso) en vind dat die ook niet heet genoeg is dus het zou echt dom van mij zijn om terug een toestel te hebben dat niet heet genoeg is.
Dank bij voorbaat voor een antwoord!