Saeco HD8323

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8323 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

kvt 07-01-2014
Geschreven voor: Saeco HD8323

Toestel een uur geleden gekocht en begonnen met de eerste ingebruikname zijnde vers drinkwater door alle leidingen spoelen, te beginnen met stoompijpje. De ontwerper van dit toestel gaat volgens mij zwaar in de fout want de bedieningsknop voor het stoompijpje (stoom wil zeggen dat de temperatuur >100 °C is) zit vlakbij het stoompijpje zelf. Dus veiligheid : nul ook al staat in de handleiding dat "hete stoom aanleiding kan geven tot brandwonden". Ook is dit niet zeer ergonomisch : kannetje met melk vasthouden met je rechterhand en dan aan de stoomknop draaien met je linkerhand, maar aan de rechterzijde van het toestel. Verder passen de filters niet perfect in de filterhouder. En tenslotte : het wateropvangbakje is met geintegreerde rechtopstaande ribben, wat minder ruimte geeft om de restkoffie op te vangen en wat vooral onmogelijk is om te reinigen. Voorlopig probeer ik het toestel verder uit, maar in gedachten zie ik mezelf het toestel al terugbrengen. Mijn vorige Saeco was een ninaplus die na 3 jaar nog werkt, maar bij het maken van 2 kopjes langs alle kanten van de filterhouder koffie laat weglopen.

jerrie61 24-01-2014

Pffffffff,
Er zijn nu eenmaal van die mensen die overal iets op aan te merken hebben. Ik heb dit apparaat pas geleden verkocht nadat ik het twee jaar met groot plezier heb gebruikt. Ik vond het een prima apparaat waarmee ik nooit problemen heb gehad en ik vond espresso en cappuccino maken zo leuk dat ik een meer professioneel apparaat wilde hebben met een drukmeter en daarom kocht ik de Lelit PL41EM die met een prijs van 325 euro een heel stuk duurder was. Het was mij nooit opgevallen dat het stoompijpje bij de Saeco onder de bedieningsknop voor de stoom zit en ik heb er nooit last van gehad en nu ik naar mijn Lelit kijk dan zie ik dat ook bij dit apparaat het stoompijpje onder de bedieningsknop zit, precies hetzelfde als bij de Saeco en ook aan de rechterkant van het apparaat. Met de Saeco kon ik een prima bakje koffie en espresso maken en melk opschuimen ging zelfs beter dan met de dure Lelit. De Lelit is wel veel groter, mooier en zwaarder en ook de filterhouder is heel zwaar en het apparaat maakt een meer professionele indruk. Ik zou het niet meer willen missen omdat je de druk tijdens het maken van de espresso kunt aflezen waardoor je het malen van de koffiebonen zodanig kunt instellen dat je de espresso met de ideale druk van 9-11 bar kunt maken. Als kvt zegt dat de smaak van de koffie maar een 5 verdient dan doet hij iets niet goed of hij had misschien slechte koffie en als hij zegt dat hij zijn hand aan het stoompijpje heeft verbrand dan doet hij ook iets niet goed. De ribben in de opvangbak voor het water zijn misschien een beetje onhandig maar heeft kvt er niet aan gedacht dat hij de bak met een borstel gemakkelijk schoon kan maken? De Saeco HD8323 is voor de prijs echt een prima apparaat en het is triest als het wordt afgekraakt door iemand die misschien niet weet hoe hij een espresso apparaat moet bedienen. Koop dit apparaat gerust mensen en luister niet naar kvt maar luister liever naar iemand die twee jaar ervaring heeft met dit fijne apparaat.