Bosch TCA7321RW rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch TCA7321RW rvs op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

w.nellen 27-12-2013

Hoi,
Ook ik heb dit apparaat al wat langer in gebruik. 2x stuk gegaan binnen de garantie, vervolgens 1 maand na de garantie, en nu na 30 maanden álweer kapot, de vierde keer dus.
Die reparatie buiten de garantie was omwille van coulance nog onder garantie gedaan, waarvoor ik enerzijds dankbaar ben maar tegelijk m'n beklag over heb gedaan, het zou niet nodig moeten zijn om ervoor te moeten zeuren zoals ik heb gedaan.

Het laatste defect blijkt de zetgroep te zijn die in februari nog is vervangen!!! Wat een poppenspul.

Omdat ik van mening ben dat een koffiezetapparaat van ruim 700 euro langer mee hoort te gaan dan de 30 maanden die het nu meegaat heb ik Bosch benaderd wat hun er nu van vinden.
Het is er OORVERDOVEND stil.

Ik kan niemand een Bosch aanraden!!!
Inmiddels ben ik juridisch advies aan het inwinnen omdat ik het er niet bij wil laten zitten; klaarblijkelijk heb ik een ondeugdelijk (maandagochtend?) product ontvangen gelet op de vele defecten.
Desnoods maak ik een gang naar de rechter. Alleen jammer dat niet Bosch maar de verkopende partij dan in het beklaagdenbankje staat....

Officiële reactie van Bosch 06-01-2014

Beste W.Nellen,

U heeft uw klacht ook bij Bosch aangegeven. Wij zullen deze zo spoedig mogelijk behandelen. Wij nemen contact met u op.

Met vriendelijke groet,
Bosch Consumentenzaken

JCE 12-08-2013

beste janemary,
ik ga toch even reageren, want ik heb deze bosch ook sinds dec 2010 in bezit, en tot dusver nauwelijks problemen. hij is een keer weggeweest voor reparatie (weet niet meer wat), kreeg toen gratis een leenapparaat en bosch kwam hem halen en brengen. sindsdien niks aan de hand, ben nog steeds zeer blij met dit apparaat. wellicht heb jij een 'maandag'? mvg
jeanine

janemary 12-05-2013
Geschreven voor: Bosch TCA7321RW rvs

Kritische review geplaatst op 23-04-2013; Officiële reactie van Bosch op 24-04-2013. Wat een giller, als je normaal mailt krijg je geen reactie. Plaats je een kritische review op Kieskeurig.nl heb je na een dag al een officiële reactie. Heb vervolgens gelijk alle gegevens verstrekt waar om gevraagd werd en wat denkt je: het is nu 12 mei en heb nog steeds geen reactie van de kant van Bosch. Wat een aanfluiting. Schandalig hoe een klacht van een klant wordt afgehandeld. Onderschat niet het effect van mond-op-mond antireclame Bosch.

Drehman 11-05-2013
Geschreven voor: Bosch TCA7321RW rvs

In April 2010 heb ik de Bosch TCA 7321RW in gebruik genomen. Binnen 1 jaar defect en opgehaald door Bosch voor reparatie onder garantie. Net buiten de garantietermijn van 2 jaar, wederom hetzelfde defect. Kosten € 195,00 .
Hierop gereclameerd en kreeg de volgende reactie van Bosch. Als de garantietermijn van 2 jaar is verstreken gaat het risico over op de gebruiker.
Het is onvoorstelbaar dat een dergelijk duur apparaat jaarlijks hetzelfde defect vertoond. Je krijgt zelfs al direct bij het telefonisch contact een prijsopgave van € 195,00.
Aangezien Bosch op de hoogte is van de slechte kwaliteit van dit product en reeds modificaties heeft doorgevoerd, zou Bosch het probleemapparaat kosteloos moeten omruilen voor een nieuw probleemloos apparaat.
De coulance die Bosch hanteert in deze is zeer slecht en niet Bosch waardig.

janemary 23-04-2013
Geschreven voor: Bosch TCA7321RW rvs

Wij kochten 18-10-2010 een Bosch TCA7321RW. Vóór aankoop hebben wij onderzoek gedaan wat het beste espresso apparaat was. De Bosch TCA7321RW kwam als beste uit de bus. Echter, op 01-11-2011 opgehaald voor reparatie; op 26-04-2012 opgehaald voor reparatie (alles binnen garantietermijn). Eind januari 2013 wederom storing; er werd geen koffie gemaald. Opgestuurd ter reparatie, kosten € 199.00. Op 3 februari een klacht ingediend, reminder op 13 februari, bevestiging op 14 februari, maar tot op heden geen reactie. Advies: niet kopen, vaak storing, slechte klantenservice. Bosch onwaardig.

janemary 11-08-2013

We schrijven 11-08-2013 en de TCA7321 vertoont weer eens kuren.
Nog even en hij gaat de container in. Van de kant van Bosch heb ik tot op heden nog geen reactie gehad. Productadviseur S. Mos van Bosch had mij op 24-4-2013 verzocht om via hun site het contactformulier in te vullen. Alle gevraagde gegevens heb ik netjes verstrekt, maar tot op heden nul reactie. Ik zal wederom een poging wagen. De vakanties zijn ten einde; misschien zijn ze nu weer scherp.

janemary 09-09-2013

Eindelijk, het heeft even geduurd, maar na veel vijven en zessen is ons 'maandag-exemplaar' omgeruild voor een nieuwe. Wat een opluchting.

janemary 10-06-2013

!!! we schrijven nu 10-06-2013 en nog steeds geen reactie op mijn klacht over de Bosch TCA7321.
Voor mij is het duidelijk: Bosch geeft niets om zijn klanten en schijnbaar niets om zijn reputatie.

Officiële reactie van Bosch 24-04-2013

Beste Janemary,

Wij betreuren uw teleurstellende ervaring met uw espressoautomaat en de service van Bosch. Om u te kunnen helpen hebben wij een aantal gegevens nodig, zoals uw voledige naam, het dossiernummer en reparatiebonnummer. Wij willen u vragen het webformulier in te vullen op onze website http://www.bosch-home.nl/consumentenzaken. Wilt u in de onderwerpregel "contact kieskeurig" vermelden?

Graag zien wij bericht tegemoet.

Met vriendelijke groet,
S. Mos
Productadviseur Bosch

JCE 08-05-2012
Geschreven voor: Bosch TCA7321RW rvs

heb deze machine nu bijna 1,5 jaar in bezit, en al meer dan 1800 capuccino's gemaakt en zo'n 200 espresso's. het was een rib uit mijn lijf, maar had zeer welbewust voor deze gekozen vanwege de uitneembare zetgroep (kun je daardoor zelf reinigen), de relatief stille molen (dat had ik uit reviews gehaald), de maalgraad die instelbaar is en het aantal bar (19). ik kan niet anders zeggen dat het een uitstekende keus is gebleken! je moet de melkschuimer wel na gebruik reinigen (ik doe het standaard 2x achter elkaar na de koffie voor een hele ochtend, dan is hij meteen goed schoon). het onderhoud is super makkelijk, alles geautomatiseerd, en behalve de melkschuimer waar je zelf aan moet denken, geeft hij aan wanneer hij gereinigd en ontkalkt wil worden. voorheen had ik gehoord dat als je zo'n apparaat had, je geen senseo meer wil drinken. dat leek me onzin, ik had hiervoor een senseo en vond dat prima. maar: het is waar: ik ben laatst op bezoek geweest (2x) bij mensen die senseo schonken, en ik vond het niet te pruimen. dus je smaak wordt wel verpest (verwend) door deze machine. zijn geld meer dan waard!

genieter123 18-11-2010
Geschreven voor: Bosch TCA7321RW rvs

Mooi apparaat,goede kwaliteit,lekkere koffie , duidelijke instructies op de display en veel mogelijkheden.Duurzaamheid is op deze termijn nog wat moeilijk aan te geven, maar het apparaat laat een uiterst solide indruk achter bij gebruik. Heb in dit kwartaal al 675 koppen koffie uit het apparaat gehaald. Inmiddels twee maal ontkalkt en gereinigd,hij geeft aan wanneer je dat moet doen en als je strikt de instructies op het display uitvoert,gaat dat verder vanzelf. Ook de cappucino en macchiato zijn prima van smaak. Wel altijd direct na gebruik het melkschuim- systeem reinigen volgens instructies.Anders drogen de melkresten in de schuimleiding op. De gebruiks-aanwijzing wijst daarop, heb dat 1x niet gedaan en dan zie je later bij het spoelen allemaal kleine stukjes in het spoelwater. Prettig aan het apparaat is, dat hij altijd voor start de koffieuitloop spoelt en ook na afloop als je hem uitzet. Zo heb je altijd vers water bij het maken van koffie. Hij spoelt ook automatisch de zetgroep, maar die moet je wel regelmatig uitnemen en schoonspoelen. Dat maakt wel dat je ook de lekbak regelmatig moet legen en het water bij moet vullen.Je moet dus ondanks de vele gemakken, wel ook voor het nodige onderhoud zorgen.
Per kopje/per koffiesoort (espresso,koffie,cappucino en machiato)kun je de sterkte, de hoeveelheid water en de temperatuur instellen. Hij onthoudt dat ook. De molen is ook apart instelbaar,van grof tot fijn, dus voor ieder eigen smaak.Je moet het apparaat goed schoonhouden: dus regelmatig de lekbak legen bijv. Ook dat geeft de display netjes aan. Ben dan ook bijzonder tevreden over dit apparaat.