Krups KP5005 wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups KP5005 wit, blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Lieveleentje 03-01-2013
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

Via TRND mocht ik dit apparaat testen, ik test het nu intensief en met vele smaken en het bevalt gewoon hartstikke goed! Het voordeel is dat het makkelijk is, snel en vele smaken. Ook smaakverlopen door snelle wisseling in producten is hier niet voorgekomen.
Het enige nadeel vind ik de prijs per kopje omgerekend.
Schoonmaken gaat erg makkelijk alle losse delen kunnen in de vaatwasser.

henren 22-06-2012
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

de melk komt er aan alle kanten uit dus gaat de melk overal vastzitten, bij het schoonmaken kwamen er allerlei stukjes uit(metaal en rubber) want die melkresten wil je toch ook niet in je koffie, ook watertank opgestuurd die was lek, nooit weer dus.
in totaal nog geen 1,5 jaar gehad, jammer, terwijl de cappucino erg lekker is.

C.A. de Kok 13-06-2012
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

Eerste apparaat een levensduur van precies 1 jaar. opgestuurd en kon niet meer gereparaard worden. Keurig geld terug gekregen.
Nieuw apparaat gisteren ontvangen. Aangesloten om door te spoelen en lekt net als apparaat 1 aan de onderzijde
wanneer de druk wordt opgebouwd.
Is een fabricage fout van Krups. Dus Krups gebeld en die legt het terug bij de winkel, alsof die het apparaat repareren!

Anoniem 13-05-2012

UPDATE

Na mijn aanpassing aan de watertank (had de fabrikant natuurlijk moeten voorkomen!) én nu ik 3 andere koffies heb geproefd, wil ik mijn puntenwaardering voor de 'Automaat' toch herzien.
De Caffé Grande Intenso en Espresso Barista zijn beiden op 4 streepjes afgifte stand lekkere pittige koppen koffie.
Tevens is de Espresso Decaffeinato, op de aanbevolen 2 streepjesstand, ook een prettige kop koffie.
Dus bij deze.

Kim430 17-04-2012
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

Er lekke koffie, veel verschillende smaken en erg makkelijk in gebruik. Ik zou alleen nu kiezen voor de nieuwe, automatische versie. Het is toch wel handig als je niet zelf zou hoeven nadenken over de hoeveelheid water per cupje. Maar verder erg tevreden!

Jos Buskens 22-02-2012
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

Het apparaat ziet er geweldig uit en de mogelijkheden zijn uitgebreid. We hadden verschillende keren demonstaties kunnen bijwonen maar hebben dat jammer genoeg niet gedaan wel een keer bij een kennis koffie gedronken en zodoende waren we verkocht.
Nu we echter het apparaat aangekocht hebben blijkt dat je steeds zelf de hoeveelheid water moet inschatten.Dat betekend dat je het proces van koffie zetten steeds moet begeleiden. (een flinke opgave als je maar een paar mensen op bezoek krijgt.)
Het grootste euvel is echter dat de koffie niet warm genoeg is. Nu in wintertijd met een kamerteperatuur van 19 graden is de koffie bijna lauw. Dat betekend dat ieder kopje voorverwarmd moet worden liefst met kokend water anders volgt de afkoeling nog te snel.
Voor een apparaat waarvan de koffiecups relatief duur zijn zou je toch iets anders mogen verwachten.
Dus hoewel de koffie heerlijk is de mogelijkheden uitgebreid zijn en de vormgeving prachtig is ben ik van plan het weer op marktplaats te verkopen.

DianneM 17-02-2011
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

De koffie is LAUW. En dat is jammer :( Wij dachten dat ie stuk was, maakten aanspraak op de garantie, kregen een nieuwe (!, de service is wat ons betreft top!) maar dat apparaat bleek hetzelfde :s Alle verschillende smaken zijn prima! Ik gebruik alleen wel minder water per cupje, het moet wel koffie blijven natuurlijk en geen water.
Wij houden de senseo er fijn naast. Toch een betere, goedkopere keuze en vooral, je kan de koffie even laten staan voor ie koud is :)
De vormgeving van de dulce gusto is moooooi!

BVEdwin 29-01-2011
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

Wat een prachtig apparaat. Mooie vormgeving en helemaal een pronkstuk door de led's. Koffie smaakt heerlijk. Zelf drink ik mijn koffie altijd puur (zonder melk/suiker). Dankzij dit apparaat kan ik echter gasten die wel melk in hun koffie willen op hun wenken bedienen.

De prijs van de cups is hoger dan die van pads, maar de smaak is dan ook wel heerlijk.

Een aanrader voor de koffieliefhebber.

gelderman1 05-12-2010
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

Ik heb het apparaat gekocht omdat ie er fraai uitziet.
Echter is de smaak van de cappucino niet goed, ik vindt het een bittere afdronk hebben.
Aangezien ik veel cappucinò`s ken, is dit wel een hele bittere.
Nu doe ik er een klein scheutje amandelsiroop bij van Douwe Egberts en dat maakt `m zachter en iets zoeter.
Ook heb ik een paar melkcups gehad die niet goed waren.Je merkt het direct, want de melk schuimt dan niet, en ruikt niet lekker.
De melk was dan zuur, en kwam omdat de sealing niet goed dicht zat. De prijs van een doosje cappucino mag van mij wel iets lager.
Voor de rest een prima en mooi apparaat.

teach78 26-10-2010
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

Vandaag heb ik de Dolce Gusto binnengekregen. Op het eerste gezicht ziet hij er stevig en duurzaam uit maar ik heb hem net dus geef ik er nog geen cijfer over.

De koffie smaken die ik tot nu toe gemaakt heb zijn allemaal lekker en zien er ook perfect uit (net als op de reclame foto).

Nu ben ik wat gaan surfen en zag dat de capsules (en accessoires) in onze buurlanden beduidend goedkoper zijn (Vooral in het Verenigd Koninkrijk zijn ze belachelijk goedkoop).

MarkRR 09-08-2010
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

M'n bonenmachine ging kapot, en aangezien ik toch niet zo'n frequente koffiedrinker ben (1 a 2 koppen per dag) dacht ik om me maar eens aan de Krups Dolce Gusto te wagen. Want 1 ding is zeker: koffiedrinken wordt er met de Dolce Gusto niet goedkoper op.

Ik heb dus de Circle aangeschaft (wit), doos opengemaakt, en het apparaat trots in een hoek van mn keuken gezet, en dan begint het genieten eigenlijk al, want wat is ie moooooi!! Geweldig.

Dan maar eens aanzetten, even doorspoelen met koud en warm water (120sec totaal)cup erin, hendeltje op de stand warm, en de koffie loopt je kopje in.

Ik wilde gelijk proeven, en dat kwam me op een licht verbrand gehemelte te staan. De koffie is erg heet. De smaak is perfect. Echt perfect. Het grote voordeel tov alle andere koffiemachines is dat de druk waarmee de koffie door de cup wordt geperst per type cup verschilt. Een erg slim systeem dus. En hierdoor lukt het ook om elke soort zn specifieke smaak te laten krijgen.

Ander groot pluspunt is dat de opwarmtijd zo'n 10 seconden bedraagt.

Een ander pluspunt is de prijs: €130 vind ik echt geen geld voor zo'n gaaf apparaat.

Pluspunt vind ik ook dat de koffieafgifte niet vanzelf stopt, je kan het zelf reguleren, maar ik heb ook mensen gehoord die dit juist een minpunt vinden.

Ik ben echt ontzettend tevreden. Het is een juweeltje.

Frank0010 24-06-2010
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

Via een promotie-team in de Mediamarkt voor het eerst de Dolce Gusto koffie geproefd. Het betrof in de winkel de Latte Machiato. Voor het eerst was deze eens erg lekker. Meestal is hij slap of heeft hij weinig smaak. De koffie proefde echt naar koffie en de melk naar melk.
Het apparaat zag er erg mooi uit, netjes en niet al te groot. Hij past er dus makkelijk 'bij' op het aanrecht. Ook de variatie in de koffiesmaken is bij de Dolce Gusto goed en natuurlijk zeer fijn dat je het gewoon bij de supermarkt kan kopen.
Het apparaat meegenomen en thuis eens verder aan een test onderworpen. Het gebruiksgemak is super. Aanzetten, cupje erin, water erin, dichtklikken en hendel omzetten. Verder weinig opties, maar dat vind ik wel prettig. Ik hoor teveel mensen die terug komen van alle handelingen die ze moeten verrichten voor een kop koffie op een heel uitgebreid apparaat. Niets reinigen of doorspoelen en geen onnodige poespas.

Wat voor sommigen misschien een nadeel is, maar ik absoluut een groot voordeel vind, is dat je het apparaat handmatig moet bedienen en niet een voorgeprogrammeerde hoeveelheid heeft. Normaal smaakt ieder kopje hetzelfde bij bijv. de Senseo, maar smaak is smaak en je wil een bakje wel eens wat sterker, meer melk, wat slapper enz enz. Dat kan met de Dolce Gusto Circolo.
Kopje eronder en je bepaald zelf je hoeveelheid melk en koffie in bijvoorbeeld je Latte Machiato of Cappucino. Koffie op maat dus.
Je hoeft daarvoor niet lang te wachten bij het apparaat. 20 sec voor een kopje koffie. Duurt niet lang voor het water warm is en ook is de temperatuur goed en (in tegenstelling tot sommige reacties hieronder) knoeien doet hij niet. Geluid valt enorm mee, hij bromt wat maar wat wil je?!?! Dat doen die Espresso apparaten nou eenmaal.

Al met al een prima apparaat. Ziet er erg duurzaam uit en mooi afgewerkt met LED lampjes en chromen bedieningselementen. Smaak is goed te varieren door handmatige bediening.
Ben dus uitermate tevreden als je kijkt wat het apparaatje kost. Doos koffie kost € 4,69 voor 16 cups of 8 latte's.

ADCircolo 19-04-2010
Geschreven voor: Krups KP5005 wit, blauw

Na veel verschillende koffieapparaten ben ik nu beland bij de Krups Dolce Gusto Circolo KP5005 Metal Grey.

Ik vind het een geweldig mooi model maar weet ook dat het zeer persoonlijk is.
Het is geen automaat en daar vergiste ik mij in bij het maken van het eerste kopje koffie.
De handel naar rechts laat de warme koffie/melk doorlopen.
Ik wachtte tot het stopte maar dat had ik zelf te doen door de handel weer terug te brengen naar zijn middelste stand.
Toen ik dit wist was het een fluitje van een euro cent..

Deze hand bediening heeft voor mij heel veel mogelijkheden en ben inmiddels blij dat het geen automaat is.
Nu kan ik zelf kiezen hoe sterk de koffie en de hoeveelheid melk.

Hiervoor heb ik verschillende Nespresso machines gehad maar die vielen o.a. tegen wat temperatuur betreft, vooral van de melk.
Deze Dolce Gusto Circolo ken dit probleem niet.
De melk is behoorlijk warm en de koffie is heet !!
En dat al na 2 minuten na dat het apparaat is aangeschakeld.
Eindelijk echt warme / heette cappuccino , lungo, macchiato , Chocoladen enz..

Ik heb uiteraard deze machine in eerste plaats gekozen voor de lekkere koffie.
Ook dat is erg persoonlijk maar de koffie is echt heel goed.
Ik ben verrast door de Chococino (warme chocolademelk).
Precies goed en gelukkig niet zo mierzoet !
Het lijkt een beetje op Fosco waar ik vroeger erg gek op was maar die bestaat al lange tijd niet meer..

De prijs van de Cupjes is wel te hoog naar mijn idee en is te hopen dat het lager gaat worden. Per cupje ongeveer €0,29 (Nespresso +/- €0,35) .
Voor koffie met melkproduct zijn er 2 Cupjes nodig waarvan de tweede een cupje melkpoeder is.
Dus 2 X €0,29

Conclusie:
Koffie is zeer goed van smaak.
Apparaat werkt zeer eenvoudig en is erg mooi met o.a. zijn verlichting op het koffie/chocolade- glas..
Choco is gewoon fantastisch en ik zal dat veel schenken voor mijzelf en het bezoek maar dat geldt ook voor de Latte Macchiato en Cappuccino.

Bovenstaande Cups zijn veelal te koop bij winkels op de hoek zoals supermarkten.
Anderen soorten hebben besteld te worden op de site of telefonisch bij Dolce Gusto.
Ikzelf zal daar geen gebruik van maken dus koop ik alleen wat er staat in mijn supermarkt.
Ik wil niet zoals bij de Nespresso verbonden worden met een club en extra portokosten. Tenslotte gaat het gewoon om koffie !
De rest is blablabla…
Uiteindelijk doorziet de klant het gecreëerde en maakt zijn/haar eigen keuze.

Eenvoud siert het merk..

Ik hoop dat alle koffie van Dolce Gusto in de supermarkt gaat komen.
Het lijkt mij een voordeel voor de gebruikers en uiteindelijk ook voor Nescafé.

Ik ben positief zoals U hier kunt lezen maar weet…. ik ben bevoorrecht, want heb de Dolce Gusto Circolo en de koffie en Choco geproefd..

Over de klantenservice kan ik nog niets schrijven maar mijn ervaringen bij Nespresso waren negatief. De toekomstige ervaringen zal ik hier meldden..

En nu ga ik aan mijn koffie.. een echte Dolce Gusto Macchiato (-;