De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8752/95 Automatische melkopschuimer, Pearl Silver Automatisch espressoapparaat op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

ploetje 23-06-2015
inmiddels is mijn apparaat weer ter reparatie opgestuurd geweest, philips had mij omdat ik tot 2 keer toe een nieuw niet werkend apparaat gekregen had en het enorme dossier dat zij van mij daar hadden liggen 6 maanden extra garantie beloofd ik kreeg het nadat ik daar meerdere keren om schriftelijke bevestiging had gevraagd niet op papier maar zeiden ze het staat hier geregistreerd.
Nu gaf mijn apparaat onlangs een foutmelding met een sleutel aan en na de ondersteuning van de klantenservice waarbij het probleem niet opgelost werd is mijn apparaat ter reparatie naar e-care in duiven verzonden (ja nu kenden ze wél dit bedrijf....)ik vroeg vóór dat hij ter reparatie ging nadrukkelijk of ze er wel voor zorgden dat mijn geregistreerde garantie hiervoor gebruikt werd, ja zij de man aan de telefoon dit valt onder de garantie.
Groot was mijn verbazing dus toen ik na reparatie te horen kreeg dat mijn 6 maanden extra garantie ineens niet meer bestond, ze zouden alle telefoontjes die ik met hun gepleegd had afluisteren en omdat ik er niets van weer hoorde heb ik hun opnieuw gebeld: ze hadden in de aantekeningen van mijn dossier gekeken en daar stond niets in ik diende het zelf te betalen.
Mijn vertrouwen in de klantenservice is nu tot 0 gedaald en daar ben je met garantie toch afhankelijk van ik heb ten stelligste besloten om nooit maar dan ook nooit meer een product van philips te kopen.

Kiestkeurig 21-06-2015
Altijd tevreden geweest over Saeco espresso apparaten.
Tussendoor ook eens een Krups geprobeerd, wat een ellende;
5 keer ter reparatie, en 2 keer een nieuwe machine. Nooit meer!

Maar nu weer een (Philips) Saeco. En de keuze viel op dit model vanwege de handige cappuccinomelk functie. We hebben de machine nu bijna 2 jaar, en hij staat weer in de doos om verzonden te worden naar de reparatiedienst.....
De eerste keer liep de koffie niet meer door, dus ter reparatie aangeboden. Toen we de machine terugkregen vermelde het reparatierapport dat het was nagekeken en goedgekeurd.... Echter waren ze vergeten om het apparaat te testen en te repareren. Het probleem was precies hetzelfde: geen koffie!
Weer teruggestuurd, en na terugkeer deed hij het naar behoren.
Hij heeft het een paar maanden goed gedaan, maar nu is het display defect. Dus hij staat weer in zijn doos om opgestuurd te worden. Ben benieuwd of het nu in 1 keer lukt.

Al met al, toch niet erg tevreden over dit apparaat.
De vormgeving is mooi, lekkere koffie (ligt natuurlijk ook een groot deel aan je bonen), maar toch ook een paar minpuntjes;
- geen leeg water indicatievenster
- melkdruppels uit de cappuccinatore vallen altijd op het rooster i.p.v. in de lekbak (ontwerpfoutje)
- ondanks een stabiele ondergrond, hoor je tijdens het zetproces een hevig gerammel van het lekbakrooster omdat de machine erg trilt.

Wordt vervolgd...........

ploetje 05-03-2015
Ik heb deze machine nu bijna 2 jaar in mijn bezit redelijke koffie echter is het apparaat al minstends 6 keer voor storingen als lekkend stoompijpje, blijven steken in de ontkalkingscyclus en het maken van rare geluiden terug geweest naar het servicebedrijf waar philips saeco mee werkt :servilux opgestuurd geweest.
Ik heb nu het tweede nieuwe apparaat dat ik van servilux ontving omdat ik 3 keer achter elkaar dezelfde storing had op mijn aanrecht staan echter: wéér lekkend stoompijpje én het koffieglas trilt van het apparaat af door het hevige brommen en trillen.
Dus 3 keer een apparaat in twee jaar tijd, ontelbare dure telefoontjes met philips en een apparaat die het weer niet naar behoren doet maakt dat ik dit een vreselijk rot ontwikkeld apparaat vind,de service klote en iets waar ik spijt als haren op mijn hoofd over heb.
Kortom voor mij NOOIT meer een philips saeco apparaat

hgtuilh 26-07-2015

Dag Ploetje, ank voor deze referentie. Ik stond op het punt deze machine te kopen.
Heb je al een nieuwe, en welke?

groet Henk

koffie1975 06-12-2014
Na een jaar ellende vandaag het apparaat bij het grofvuil gezet. Wat een ongelofelijk ellendig apparaat en slechte service. Apparaat in de eerste 3 maanden 2 maal gerepareerd. Na de 2de reparatie afgeleverd op het verkeerde adres. Heb pas na een paar weken het afleveradres gekregen omdat de reparateur aanvankelijk het adres niet wilde geven om privacyredenen. Daarna ging het een tijdje goed, maar nu toch weer kuren. Heb geen zin meer in de frustratie van een slecht apparaat, merk en service. Ik zou nooit iemand aanraden een saeco te kopen.

Hans030a 27-09-2014
Apparaat ruim 2,5 jaar in bezit. Koffie redelijk lekker. Ontkalken duurt zeer lang, tot wel 2 en half uur. En we hebben hier superzacht water, dus zou sowieso handig zijn als dit "uit" te programmeren zou zijn. Apparaat werd 4 weken geleden ter reparatie opgehaald. Ophalen en contact met philips was top. Echter de status van de reparatie was niet te volgen online. Apparaat werd plots afgeleverd na 3 weken. Geen mail, geen SMS oid, jammer. Ook geen reactie oid erbij wat er aan mankeerde of dat ze iets vervangen hebben. Maar goed, hij doet het wel weer en reparatie was denk ik gratis want had 3 jaar garantie na online registratie. Verders wel tevreden. gr. Hans

Hans030a 15-01-2015

Hans030a vervolg. Apparaat inmiddels via marktplaats
verkocht. Koffie was trouwens wel weer erg lekker
na de reparatie. Ik vond later de reparatiebon. Die zat
niet IN de doos, maar aan de buitenkant er
tegen aan geplakt. Ze hadden zo'n beetje alles
vervangen bij Philips. Was wel garantie want nooit
nota gehad. Terecht. Ik heb nu weer een Nespresso.
Duurder per kopje maar dan ben je wel van het
oneindig durende Ontkalken af en hoef je ook
niet elke maand de zetgroep etc te reinigen.
Overigens vind ik de Nespresso toch lekkerder ook.
Gr. Hans

Martin-QPO 26-04-2014
Hebben het apparaat nu 2 jaar in gebruik en redelijk tevreden. Gebruik is eenvoudig en de koffie is goed. Temperatuur mag wat warmer. Schoonmaken hoort erbij en duurt even. Duurzaamheid is erg slecht. Apparaat is nu 2x terug geweest naar de Philips voor reparatie. Beide keren hield de display er mee op. Wel goede service om hem thuis op te halen en weer thuis te bezorgen. Vind alleen vreemd dat je op reparatie maar 6 maanden garantie krijg

remcosloof 24-11-2013
Het apparaat is stil, de melk op schuimer doet het prima.
het enige wat nog verbeterd mag worden is de temperatuur die mag nog wel wat warmer.

edwin 39 04-08-2013
Gisteren 04-08-2013 dit apparaat gekocht.
Mensen die dit apparaat standaard gebruiken zonder af te regelen (maling) en uitgifte water, drinken een beker (lungo) koffie die veels te waterig is.
Uitgifte water moet duidelijk minder zijn.
Standaard gooit die er een bijna volle beker uit dit is teveel water voor de hoeveelheid gemalen koffie (dus veel te slap).
Tap maar eens een beker koffie en houd er een theelepel onder dan zie je hoeveel water (dunne koffie) hij eruit gooit.
Mijn instellingen zijn nu (aller kleinste stipje maling)3 bonnen koffie op display en ongeveer een halve beker water uitgift, Kanis en Gunnik bonen (vrij donker).
Ben benieuwd hoe jullie hem hebben afgeregeld.

Officiele reactie van Philips Nederland 13-08-2013

Hi Edwin39,
Dank voor het plaatsen van je review! De standaard instellingen zijn ontwikkeld aan de hand van gebruikersfeedback, maar juist om de reden dat iedereen een eigen voorkeur heeft in de koffiesmaak is lengte en sterkte van de koffie instelbaar. Voor andere lezers, de sterkte is zowel in te stellen door de maalgraag van de bonen aan te passen als de hoeveelheid water (via het drankenmenu).
Neem gerust contact op met vragen hierover!

Met groet, Jeroen - Philips Webcare
(facebook.com/PhilipsNederland - Twitter: @PhilipsCare_NL)

ahmetric 03-07-2013
Jarenlang overwogen om een espressomachine aan te schaffen. Bij het lezen van de verschillende reviews steeds weer afgehaakt. Vaak gehoorde klachten als "koffie niet heet genoeg", "te dunne schuimlaag op de cappuccino" e.d. hielden ons telkens weer tegen om tot aanschaf over te gaan. Na het lezen van de vele positieve reviews op dit, alleszins betaalbare, apparaat hebben we de knoop doorgehakt. Kan niet anders zeggen dan dat het een superkoop is gebleken. Heerlijke koffie, goed heet en op de cappuccino, na even tobben, een mooie schuimlaag door het gebruik van magere melk (i.p.v. halfvolle melk). Wij hopen dat het met de duurzaamheid ook goed uitpakt, denk het wel want de machine ziet er degelijk uit.

Steenm 11-05-2013
Na jarenlang Senseokoffie te hebben gedronken, overgestapt op de Espressomachine van Philips. De Intelia Evo 8752. Wat een heerlijke koffie/ cappuccino maakt dit apparaat.. nu proef je pas echt verse koffie! De koffie is goed van temperatuur, het apparaat is erg gebruiksvriendelijk en staat mooi in je keuken. Een voordeel is ook dat je meer ruimte hebt op je aanrechtblad. je hebt geen waterkoker meer nodig, geen koffiezetapparaat en het senseoapparaat komt ook niet meer terug!
Wij vinden dit een echte aanrader!

djmercator 22-04-2013
Deze espressomachine gekozen vanwege predicaat Perfetto van The Italian Tasters. Daarnaast is de machine erg compact (in vergelijking met andere merken), is de bediening eenvoudig door simpele, grote en logische knoppen en voelt het geheel erg degelijk aan. De afwerking is redelijk goed, al moet ik wel zeggen dat de sluitnaden (zoals bij een auto de carrosserie naden) van het water en afval reservoir op de foto's van de Philips website kleiner en strakker zijn dan in werkelijkheid. Dit is waarschijnlijk een productieinstelling, want ik heb het bij andere Intelia Evo's in diverse winkels al gezien.

De smaak is natuurlijk erg subjectief. De koffie aroma's zijn goed te herkennen, echter, voor wat betreft de sterkte valt de gewone koffie mij enigszins tegen. Zelfs op de sterkst in te stellen stand (3 boontjes in display) en de maalstand op z'n fijnst, is het net geen slappe bak. De espresso daarentegen is op de minst sterke stand (1 boontje in display) al erg sterk.
Wellicht dat mensen nog tips hebben om dit te verbeteren/beter af te stemmen?
Wij zijn inmiddels ook met verschillende bonen aan het experimenteren.

Een belangrijk aandachtspunt is dat het bonenreservoir volledig aan het daglicht wordt blootgesteld. Dit komt de kwaliteit van de bonen niet ten goede. Het ziet er natuurlijk erg leuk uit, maar Philips had er beter aan gedaan hiervoor een donkerder getint plastic te gebruiken, of een stoffen hoesje mee te leveren alleen voor het reservoir.

Als deze Intelia Evo in staat is om uiteindelijk een sterkere bak normale koffie te produceren dan nu het geval is, ben ik zeer tevreden over deze machine en kan ik spreken over een goede prijs/kwaliteit verhouding.

mvdburg 20-03-2013
Dit apparaat net in bezit, qua installatie erg makkelijk. Gelijk genieten van de heerlijke koffie. hiervoor een senseo, maar dat is vergeleken met deze koffie (hang oog van de bonen af) veel beter. Nu al blij :)

pgeeee 18-03-2013
Na de Saeco Talea overgestapt naar deze Intelia Evo. Mooi apparaat, stiller dan de Talea en lekkere koffie. Veel onderzoek gedaan en toch weer op Saeco uit gekomen.
Een puntje is de melkschuimer. Deze werkt maar zijn het nog wat grote belletjes. Het kan beter. Mischien vind ik nog wel een manier.

jai-94 11-03-2013
Na verschillende koffiemachines met elkaar te hebben vergeleken kwamen we bij de Saeco Intelia EVO HD 8752/85 uit.
Waar wij vooral naar hebben gekeken is het gebruiksgemak en uitstraling. Deze koffiemachine is erg gemakkelijk te bedienen en ziet er bovendien zeer fraai uit. Het maken van een cappuccino is tevens zeer eenvoudig. Wij doen de slang rechtstreeks in een melkpak i.p.v. een kannetje. De melk wordt zeer warm en de schuimlaag is goed. De koffie smaakt bovendien erg goed!Kortom..wij zijn erg blij met deze koffiemachine!