JURA 13382 rvs, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JURA 13382 rvs, rood op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

koffiespaan 05-04-2012
Geschreven voor: JURA 13382 rvs, rood

Super apparaat, mooi ontwerp en het belangrijkste...lekkere koffie (ligt natuurlijk voornamelijk aan de bonen).
Een nadeel.....duur, duur in aanschaf en erg duur in onderhoud, een gemiddelde onderhoudsbeurt van je auto is goedkoper.
Binnen een half jaar problemen, deze zijn door Jura kosteloos en netjes opgelost.
Nu onlangs problemen met de ventiel (koffie en water wordt in afvalbak gestort), dit laten repareren, dit noemt men een onderhoudsbeurt; kosten; 170 euro. Deze kosten zijn afhankelijk van het aantal gezette kopjes koffie en kan daarom zelfs oplopen tot 259 euro.
Op mijn werk hebben we een goedkoper apparaat van bosch, deze wordt intensiever gebruikt en heeft tot nu toe geen onderhoud nodig gehad.
Maar is niet zo mooi als deze ENA, het oog wil ook wat.

Christyaan 01-01-2012
Geschreven voor: JURA 13382 rvs, rood

Ik begrijp niet dat er zo'n goede beoordelingen gegeven worden. Mijn klachten zijn de volgende:

1) Water reservoir te klein
2) Opvangbak te klein
3) Bonen vallen niet altijd in de molen zodat er met de hand geholpen moet worden.
4) Koffie is niet echt espresso (redelijk)

Het is een redelijk apparaat met mooie vormgeving.

Chrizje1 02-01-2012

Waarom heb je h'm dan gekocht?

Punt 1 en 2 zijn dingen die je al kan zien voor je h'm gaat kopen.
Dan had je gewoon een groter model moeten kopen. Dit is gewoon een model voor de kleinere huishoudens. Dus 1 of 2 personen.

Alleen bij punt 3 heb je gelijk.

Gewoon beter kijken volgende keer dan scheelt het weer een miskoop.

hanzeman 08-01-2011

---------- update review, 08-01-2011 ----------
laatste up date
onze machine is inmiddels twee jaar geweest en kort geleden(DEC.2010)laten servicen via leverancier bij JURA zoetermeer, effe 135 euro afgetikt,machine was na terugkomst beschadigt ,geen gehoor bij winkelier.
resumerend:mooi apparaat, maar verder geen meerwaarde,prijs kwaliteit is redelijk.

---------- 2e review, 13-07-2009 ----------
wij hebben de ENA5 inmiddels 8 maanden als gezinslid in huis,
en zijn zeer tevreden over onze vriend die steeds opnieuw zijn
koffie kunsten vertoond.kortgeleden was onze
vriend even de kluts kwijt tij-
dens het ontkalkings programma.
even gebeld met de winkel ,kon geen reden bedenken van het
malfunktioneren,machine omgeruild voor een leen exemplaar.
na een week onze vriend weer verwelkomd,hij mankeerde niets.
achteraf,probleem bleek de wat
summiere instruktie in de bedie
nings handleiding waardoor ik de
foutieve aktie ondernam.
resumee-- wij hopen nog heelang
te genieten van deze prettige en
mooie machine--ook zeer tevreden
over onze leverancier met goede
service(de olijftak te gorkum)
nu ga ik eerst koffie drinken.

---------- 1e review, 23-12-2008 ----------
sinds enkele weken dit machien in bedrijf.
in het begin wat gewenning nodig i.v.m.bediening d.m.v.de rotary knop,maar nu alles onder controle.
wij gebruiken hem dagelijks,hebben inmiddels alle toeters en bellen uitgeprobeert.
div.koffie merken getest,van goedkoop tot prijzig.
smaak is eeen persoonlijk iets,maar wij hebben een voorlopige winnaar en dat is !!!
espresso bonen van de HEMA.
verder zijn wij lovend over ons
machientje----------het is een schatje om te zien.

eric1403 04-03-2010
Geschreven voor: JURA 13382 rvs, rood

Na 8 weken is mijn nieuwe Jura Ena 5 al defect.
Laat ik nou net een Jura hebben gekozen omdat ik op zoek was naar een goede en degelijke machine.

hanni 27-03-2009
Geschreven voor: JURA 13382 rvs, rood

We hebben hem nu 16 maanden, we hadden hem gekocht omdat onze dochter er een had maar veel groter.We vonden de koffie zo heerlijk en toen kwam deze uit die iets kleiner was, we houden erg van de capuchino en zetten bijna nooit (gewone ) koffie meer,we spoelen hem elke dag en met het speciale spoelmiddel 1x per week, met melkgedeelte spoelen elke dag grondig door met heet water.
Je wilt geen andere koffie meer als je dit apparaat gewend bent,