Saeco Xsmall Steam

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Xsmall Steam op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

WSG46 07-07-2012
Geschreven voor: Saeco Xsmall Steam

Smaak kan prima zijn mits je goede koffie kiest. Nadeel dat hij tijdens spoelsessies erg veel water gebruikt. Het reservoir is daardoor heel snel leeg. Bovendien maalt hij koffie als het waterreservoir bijna leeg is en geeft dan pas aan dat er te weinig water is. De gemalen koffie wordt ongebruikt afgevoerd.Andere zaken zoals afvalbak vol en te weinig koffie geeft hij wel aan. Ik zet een extra bakje onder de uitstroom tuit, want anders stroomt het lekbakje in no time over. Als je met zijn tweetjes ben prima apparaat.

WSG 21-03-2012
Geschreven voor: Saeco Xsmall Steam

Vergeten te vermelden bij mijn vorige review dat bij gemelde problemen gemeld aan Saeco per e mail, er onmiddellijk een adviesantwoord kwam van technische dienst die het probleem tot nu toe altijd heeft opgelost. Dus wat dat betreft snelle service.

WSG 19-03-2012
Geschreven voor: Saeco Xsmall Steam

Mooi apparaat. Wel wat bewerkelijk. Verliest veel water bij reiniging en opstarten, waardoor heel vaak het 'lekbakje' geleegd moet worden anders staat je aanrecht/tafelblad onder water. Bij haperen door te weinig water in reservoir weer een half kopje water door laten lopen. Een grote designfout is dat als er te weinig water in het reservoir zit en je gaat kopje koffie zetten de bonen gemaald worden, daarna pas door knipperend lampje het tekort aan water aangeeft en de gemalen koffie vervolgens in de afvalbak kiepert. Op deze mnier is bij mij toch al veel koffie verloren gegaan. Koffie smaakt prima, wel kopjes voorverwarmen. Gdbruik dark roast van AH. Voor capuccino aparte opschuimer gekocht, die veel beter is en geluidloos, dit in tegenstelling tot de enorme herrie die de opschuimer maakt van Saeco.

ptw1977 09-04-2010
Geschreven voor: Saeco Xsmall Steam

Mooi apparaat voor schappelijke prijs. Heb er 177 voor betaald in een actie, en voor dat bedrag beoordeel ik hem als erg goed. Hij is bovendien mooi compact, was voor ons erg belangrijk.

Het is wel een bewerkelijk app. het bakje water is klein. Elke keer als hij aan of uit gaat loopt er bovendien wat water uit (kan je wel mooi je kopje mee voorverwarmen). Ook verliest hij aardig wat water tijdens het zetten want het lekbakje moet je ongeveer net zo vaak legen als het andere bakje vullen. Na 3 of 4 kopjes moet je wel weer aan het werk..

De koffie smaakt erg goed (nu bonen van Lavazza), is redelijk goed warm (had iets warmer gemogen, maar app. lijkt warmer te worden na een tijdje gebruik).

Melk kan je er mee opschuimen, maar is wel erg veel werk en ik hou er niet zo van.

Al met al mooi app. voor erg mooie prijs.

beerens 17-12-2009
Geschreven voor: Saeco Xsmall Steam

een mooie degelijke machine en een mooie prijs en makkelijk af te stellen heerlijk de eerste bak koffie ha ha