De'Longhi EN660

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi EN660 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

edenmajo 13-10-2011
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Wij zijn na contact met Nespresso toch wel erg teleurgesteld geraakt over de kwalitateit van de machines in het algemeen. Het servicepunt is erg vriendelijk in het verstrekken van alle mogelijke tips om je melk warmer te krijgen maar beste optie is na alles uitgetest te hebben gewoon weer terug te gaan naar de Aerocino, dan heb je echt warme melk. Of alleen nog maar lungo's drinken want de koffie is wel warm, dus meer koffie leidt tot warmere koffie. Nespresso doe iets aan je service mbt de kopers van dit product indien je wilt investeren in klanten op lange termijn ipv korte termijn. Mijn vertrouwen in de koffiemachines is flink beschadigd. Volgende keer toch maar een echt espressomachine aanschaffen?

fri67nl 12-10-2011
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Geen aanrader deze machine; zoals al meer in de reviews naar voren is gekomen is de temperatuur van met name de cappuccino onder de maat.
Op aanraden van Nespresso voorverwarmen biedt geen echt soelaas, nu maar kopje in de magnetron en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Verder is het waterreservoir veel te krap, de aanduiding leeg met een vlotter blijft teveel hangen en is deze bovendien lek geraakt. Kortom doorsparen voor een betere versie van dit ding!

edenmajo 15-04-2012

Beter nog: overstappen naar een andere type koffiemachine. Hoewel de koffie erg lekker is van Nespresso, laat de kwaliteit van de machine(s) te wensen over. Wij zijn erg teleurgesteld in de wijze waarop Nespresso met haar klanten omgaat. Je wordt behandeld als een VIP, maar echte oplossingen bieden ze niet. Je blijft met een miskoop zitten en dat gevoel heeft bij ons geleid tot de aankoop van een echt espressoapparaat met melkschuimer (niet van Nespresso).

edenmajo 20-01-2011
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Ruim een maand in ons bezit nu. Jammer genoeg valt de melktemperatuur erg tegen. De koffie is met espresso cupjes net warm (koelt snel af). Voorheen hadden wij een Aerocino daarmee hadden we echt warme melk.
Qua gebruiksgemak erg onhandig... Wij vergeten regelmatig het melktuitje naar de koffiebeker te richten waardoor alle melk over het apparaat stroomt (en eronder); voor het vullen van het waterreservoir moet je eerst de melkcontainer loskoppelen. Reservoir aan de zijkant is handiger (had ons vorige Nespresso app.). De 3 voor duurzaamheid is voor onze vorige Nespresso apparaat die na 2,5 jaar het leven gaf. Reparatiekosten 125E, dan koop je liever een nieuwe.En een kopje koffiezetten klinkt als een drilboor. Al met al weinig waar voor je geld. Een misser van Nespresso en als ik kon zou ik 'm graag weer inruilen voor een simpele versie van Nespresso.

willemtevreden 04-11-2010
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Prima apparaat. We zijn er erg blij mee. Nespresso is best 'stevige' koffie en met dit apparaat zijn er naast de variëteit in koffiesmaken veel mogelijkheden van het 'zetten' van de koffie. Heel handig is uiteraard de volautomatische cappuchino- en latte machiatto-zetter. Schoonmaken is wel enig werk. Apparaat maakt net zoveel herrie als een Senseoapparaat. Maar dat is weer niet te zuipen. De koffie en ook de melk zijn flink warm. Al met al een aan te bevelen apparaat.

JohanJ55 21-08-2010
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Erg mooi en handig apparaat. Snel en makkelijk machiatto's maken (nog wel even uit proberen wat de beste verhoudingen zijn; die kun je nl. zelf (blijvend) instellen).

Carianne 11-04-2010
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Zeer tevreden over dit apparaat!
Na lang aarzelen gekocht, vanwege de automatische melkschuimfunctie. Melkreservoir kan met een druk op de knop worden schoongespoeld waarna de melk weer de koelkast in kan. Enige handigheid in opwarmen en spoelen voordat grote koppen Latte Macchiato lekker warm zijn, maar service via nespresso club is uitstekend. Vormgeving in het echt mooier dan op de foto's. Knoppen, reservoirs etc voelen stevig aan.
Nu 4 weken in bezit en zeer tevreden!

BoukeArnhem 09-01-2010
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Een goed en gemakkelijk apparaat. Er zit een goede druk op die zorgt voor perfecte koffie.

Tevens is de melkschuimfunctie fantastisch! Capuccino en latte machiato in een mum van tijd en hartstikke lekker!

Wat me opvalt is dat het melkschuim niet altijd dezelfde dikte heeft, maar dat is niet problembatisch.

Het gedeelte dat inschuifbaar is, zodat er longdrinkglazen te plaatsen zijn is erg handig!

Kortom, een compact slim apparaatje, met vele mogelijkheden.

Daarbij zijn de service en de koffie van Nespresso ook helemaal top!

Ellendepauw 30-09-2009
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Zeer makkelijk in gebruik.
Eindelijk een fantastische latte zoals je hem drinkt in een tea room.
Prachtig design.
Eenvoudig proper en hygienisch te houden.

Bonte 11-09-2009
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Sinds februari 2008 ben ik bezig om een nieuw melkdoorvoer segment te ontvangen.
Een groot aantal medewerkers van Nespresso heb ik aan de telefoon gehad en een ieder beloofde me, dat ik zo snel mogelijk zo'n segment opgestuurd zal krijgen.
Tot op vandaag heb ik niets ontvangen, wel is het apparaat vandaag bij mij opgehaald voor controle c.q. reparatie.
Ik heb een vervangend apparaat gekregen en hiermee was ik met stomheid geslagen.
Het tableau waarop het kopje moet staan, zat nog onder oude koffieresten van een ander.
Ik heb hier foto's van gemaakt en hij wordt hier NIET gebruikt.
Wat een verschil met de dure reklame's, de folders, de boekjes,
het lidmaatschap van de Nespressoclub, als je als service zo'n ontzettend vies apparaat krijgt.
Ik heb het nu wel een beetje gehad met Nespresso.

Mike020570 08-05-2009

Hallo daar,

Ik heb dit apparaat nu ruim een half jaar in mijn bezit, en iedere avond geniet ik met volle teugen van mijn cappucino.
De reacties en/of vragen over de temperatuur van de koffie is begrijpelijk en (volgens mij) niet door Nespresso op te lossen.
Voordat ik mijn eerste bakkie koffie zet, spuit ik heel even het melktuitje door, zodat het warm wordt. Daarna spoel ik twee keer een lungo met alleen water door. Zet daarna je eigen koffie en je zult merken dat de koffie loeiheet is. Het is geen pasklare oplossing maar wel een die gemakkelijk is. Het warme water verwarmt je glas, waardoor je koffie langer warm blijft, en dat water gebruik je dan weer om het volgende kopje voor te verwarmen. Je gooit het gewoon over.

Je bent wel wat langer bezig (1 a 2 minuten) maar de koffie is zoveel heter en daardoor nog lekkerder.

wildeman4 16-03-2009
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Op zich prima apparaat maar temperatuur melk ben ik niet tevreden over. Ik heb hem laten ophalen, maar ze kunnen er niets aan doen, behalve glas voorverwarmen, buisje voorverwarmen etc. maar dat zet geen zoden aan de dijk. Ik zet de latte of cappu nu eerst nog 10 sec in de magnetron en dan is ie lekker heet.

avds69 15-03-2009

---------- update review 16-03-2009 ----------
Nou, daar ben ik weer. Heb zelf al een oplossing op mijn vorige probleem gevonden.

Ik las bij anderen die hetzelfde apparaat hebben dat de Nepresso na enkele weken stil gestaan te hebben enige tijd nodig heeft om weer in gang te geraken.

Gisteren heb ik mijn apparaat dus ontkalkt en vandaag weer voor het eerst willen gebruiken. Na het ontkalken doet het apparaat zichzelf doorspoelen en daar komt denk ik de crux: hij gaat net zolang door met doorspoelen dat het water opraakt en lucht aanzuigt.

Vanochtend maakte hij bij het zetten van koffie alleen geluid maar gaf geen koffie of water. Na een half uur wachten heb ik het nog een keer geprobeerd, en ja!!! gelukkig :-) hij doet het gewoon!

Ik denk dus als het apparaat geen druk of water meer heeft dat ie enige tijd nodig heeft om weer in gang te geraken.

Ik heb wel het idee dat na het ontkalken de koffie heter is.

---------- oude review 12-07-2008 ----------

Bij vrienden proefde ik voor het eerst de Nespresso-koffie. Ik proefde een echte lekkere koffiesmaak, zoals koffie moet proeven dacht ik.
Na enkele jaren een Senseo in bezit te hebben waren wij wel aan iets anders toe. Wij hebben ons in een winkel op alle Nespresso-apparaten georienteerd. Aangezien mijn partner graag capuccino drinkt en wij allebei de macciato wel erbij wilden kozen wij voor deze uitvoering.
Via internet gekocht, dat scheelde in ons geval meer dan tachtig euro!!!
Installatie is eenvoudig. Goede gebruiksaanwijzing.
Wij hebben een starterspakket bij Nespresso gekocht. Zitten 250 cups bij en een mooie serveerdoos.

Alle koffies zijn prima van smaak. Bij het starterspakket zit een leuk interessant boekje over koffie. Alle smaken van Nespresso staan er in beschreven en zo leer je koffie ook nog eens opnieuw drinken. Een leuke ervaring.

Dit apparaat geeft 4 koffies: espresso, lungo (normaal bakkie), capuccino en macciato. Je kunt de instelligen van de hoeveelheid water en melk zelf aanpassen, maar tot nu toe bevallen ons de fabrieksinstellingen wel.
Het apparaat heeft bovenop een warmhoudplaat voor de kopjes, aardige bijkomstigheid. En als je zoals ik kofie opnieuw leert drinken waardeer ik deze accessoire wel.

Tot nu toe kijk ik uit naar het maken van een eigen bakje Nespresso. Ben best wel gecharmeerd van de mogelijkheden en ga met een voldaan gevoel op een stoel zitten met een bakkie. :-)

Als ik dan toch iets moet opmerken. Na het gebruik van het melkreservoir blijft er heel iets melkresten aan het tuitje zitten wat je even met een doekje moet schoonmaken.
Verder prima, verrassend apparaat.

Emma de Waal 21-02-2009
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Ik heb de Latissima een half jaar in huis. Ik gebruik de Latissima hoofdzakelijk voor de cappuccino.

Helaas lekt de Latissima water. Onder de lekbak, rondom het waterreservoir en zelfs onder het apparaat komt water te staan. De Latissima is nu al drie keer weggeweest naar de reparateur, maar het probleem blijft onverminderd bestaan. Daarnaast had ik tot aan de derde reparatie last van het feit dat er niet altijd voldoende melk bij de cappuccino kwam. Na het vervangen van een thermoblok is dit probleem nu opgelost. Als ik nu opnieuw voor de keuze zou staan voor een cappuccinoapparaat zou ik zeker geen Nespresso Latissima kopen.

Mr Tom 09-08-2008
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Enkele dagen geleden heb ik dit toestel aangekocht.
Ik heb er al allerlei dingen mee uitgeprobeerd, van een normale espresso tot een cappuccino en een late. Hoewel de late er niet uitziet als op de voorstelling, vind ik eerlijk wel dat het er zeer sterk naar oogt. Ook de smaak ik subliem.

Over de temperatuur bij de late valt inderdaad wel wat te twisten. Persoonlijk vind ik dat een late niet té warm mag zijn, cappuccino of espresso daarentegen moet wel echt warm opgediend worden. Maar hoe ik al zei, dat is m'n persoonlijke mening.

Ik moet wel zeggen dat voor z'n prijs, dit een uitstekende espresso-machine is!

Ciao!

Nelke 02-08-2008
Geschreven voor: De'Longhi EN660

Ik heb dit apparaat eind juni 2008 aangeschaft voor de latte macciato en de cappuccino. De uitvoering vind ik heel mooi. Maar een latte macciato zoals getoond op afbeelding heb ik nog nooit kunnen serveren. Een heel groot nadeel vind ik dat de melk niet echt heet wordt. In het gunstigste geval is hij redelijk warm en kan een kind deze drinken zonder zijn/haar mondje te verbranden! Water komt heet uit het apparaat. Helaas de melk niet. En dat snap ik niet. Ik ben van mening dat ook de melk heet uit het apparaat moet kunnen komen! Het apparaat is opgehaald, heeft een onderhoudsbeurt (?) gehad zonder dat men iets heeft kunnen vinden en weer teruggebracht. Helaas is het resultaat hetzelfde.
Ik wil wel eens weten hoe hoog de temperatuur van de melk moet zijn en of dit apparaat daarop afgestemd is?