Siemens TK52001 wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 60 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK52001 wit, blauw op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Heleen 16-01-2018

Siemens TK52001

Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Apparaat zet al 13 (!!!!) jaar dagelijks heerlijke kopjes koffie. Nooit problemen mee gehad of kapot gegaan.
Het malen zou wat zachter kunnen, maar ach...

jbeekmann 23-08-2013
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Even als reactie op alle mensen die problemen hebben met dit apparaat. Zowel op het werk (kantoor met 12 man/vrouw, wordt gebruikt naast een Bravilor filterapparaat, pakweg 15 kopjes per dag) als thuis (2 pers. pakweg 3 kopjes per dag) maken we gebruik van deze machine. Thuis ben ik er erg zuinig op, dwz dat ik met een rood servicelampje max een week wacht met schoonmaken. Op het werk blijft het lampje soms wel maanden branden voordat iemand de tijd neemt voor het schoonmaakprogramma. Op het werk houdt het apparaat het al bijna 5 jaar uit, bij mij thuis al 4 jaar. Voor een volautomaat uit deze (lagere) prijsklasse vind ik dat heel acceptabel! Enige minpuntje is de herrie tijdens het zetten. Oplossing: zet hem in een keukenkastje! Het apparaat is niet heel groot, dus dat past meestal makkelijk. Zodra de deur dicht is hoor je hem bijna niet meer.

brtsch 25-05-2013
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Na vier jaar is mijn Siemens TK52001 'overleden'. Bij het aanzetten krijg ik gelijk de foutmelding dat de bereidingseenheid niet in orde is. Het lijkt erop alsof deze niet meer naar de basisstand terug gaat maar halverwege blijft hangen. De bereidingseenheid gaat er dan ook niet meer zomaar uit. Om de bereidingseenheid eruit te krijgen moet ik met een vinger het draaimechanisme iets verder draaien zodat deze niet geblokkeerd wordt. Klik ik hem terug in de basisstand en zet ik de eenheid terug dan schiet ie weer in de foute stand waar het mee begon.

Repareren bij Siemens kost 250,- terwijl ik hem voor 260,- heb gekocht. Bij een lokale zaak kost het al snel 155,-. Dat ga ik er dus niet meer aan uitgeven. Voortaan geen Siemens meer, ga maar eens kijken naar een degelijke halfautomaat. Heb hem niet intensief gebruikt, slechts enkele kopjes per week. Het opschuimpijpje heeft nooit goed gewerkt, kwam altijd veel water mee met de stoom. De smaak van de koffie is altijd redelijk geweest maar kan niet tippen aan bijvoorbeeld een Quickmill.

ErikV. 18-11-2012
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Ik zie redelijk wat kritische opmerkingen ten aanzien van dit espresso apparaat en voel me geroepen om ook mijn ervaring kenbaar te maken. in feb 2009 (meer dan 3,5 jaar geleden) hebben we op het werk dit apparaat gekocht bij een of andere dagaanbieding. Destijds zo'n 300 Euro voor betaald. Afgelopen week heeft hij (waarschijnlijk) de geest gegeven, we hadden een soort van lekkage (water in het koffie-opvang-bakje). Terugkijkend kunnen we meer dan tevreden zijn over de duurzaamheid: we hebben dit apparaat zeer intensief gebruikt: zo'n 10 medewerkers die gemiddeld 5 dagen per week zo'n 30 bakjes koffie per dag drinken. We moesten 'm gemiddeld iedere 8 werkdagen schoonmaken, dus dat geeft wel aan hoe intesief het gebruik is geweest. De smaak van de koffie is goed, niet super, maar wel beter dan koffie die gezet is. Gebruiksgemak prima: automatische schoonmaak neemt weliswaar een uurtje in beslag, maar is prima te doen. Wij zijn in ieder geval zeer tevreden.

poffri 01-09-2012
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Na koop binnen week defect, probleem door Siemens hersteld. Na jaar opnieuw defect weer opgehaald en hersteld door Siemens. Na 2,5 jaar het volgende probleem, machine stond niet on-line, begint herrie te maken als of hij koffie wil malen, komt rook uit en begint te stinken. Dit zal je maar gebeuren als je niet thuis bent ..
Klacht gemeld bij Siemens, willen dan wel € 195, in rekening brengen. Voor mij is het nu heel duidelijk wil je een grote miskoop koop dan dit apparaat.

extaxi 07-07-2012
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Ruim 3 jaar veel plezier gehad van deze machine, maar na 3 jaar en 3 maanden heeft het apparaat de geest gegeven. 330 euro voor betaalt en zonder dat er nu gekeken wordt of er voor een paar tientjes het apparaat gerepareerd kan worden krijg je een voorstel van 195 euro. Ronduit belachelijk. Klacht ingediend bij Siemens (apparaat is hooguit 2000 keer gebruikt) want de levensduur van een machine bij dit gebruik zou toch echt langer moeten zijn.

Indien Siemens niet adequaat reageert wordt de volgende in ieder geval geen Siemens meer en zal ik het merk vanaf dit moment links laten liggen.

Trudie Tijssen 08-07-2012

via mp zijn er dienstverleners die er wel iets mee kunnen...

Bert2307 08-07-2012

Ik heb het apparaat nu ook drie jaar en hij doet het nog steeds. Maar misschien een tip voor anderen: ik maak 'm elke week grondig schoon. Dus niet alleen het element afspoelen maar ook de binnenkant van het apparaat. Want overal waar ik bij kan vind ik dan koffie. Ben benieuwd hoe lang ie het volhoudt...

nickv 04-07-2012
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Na 35 maanden en ongeveer 13.000 kopjes van lekkere koffie te hebben genoten heeft de aandrijfmotor van de zetgroep het begeven.
Jammer dat de duurzaamheid van de Siemens/Bosch koffiemachines tegenvalt (zie ook de andere types op kieskeurig)voor ons was deze machine(volautomaat)een test of het net zo goed zal bevallen als een piston machine en dat is zo.
We gaan nu voor een Melitta C1 machine.
Heeft de zelfde zetgroep als deze machine dus lekkere koffie.

theo delaat 16-03-2012
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Was best een goeie koffie machiene maar de duurzaamheid valt echt tegen altijd zuinig op geweest regelmatig schoon gemaakt maar na 2.5 jaar net als de garantie voorbij is gaat ie stuk en goed ook met maarliefst 165,- euro onkosten dus dat valt mij erg tegen voor zo'n machine en voor dat geld had ie eigenlijk nog een paar jaartjes mee moeten kunnen , maar de koffie was wel lekker mijn volgende machiene zal zeker geen Siemens worden
Groeten theo
Ps of Siemens moet met een goed voorstel komen na het lezen van dit bericht en daar lezen jullie ook over als dat zo is

Trudie 22-05-2012

nog een aanvulling hebben zelf overwogen om zo iemand in te schakelen. Storing toch uiteindelijk zelf opgelost na een laatste poging, dus uiteindelijk geen gebruik van gemaakt.

Trudie 22-05-2012

via mp zijn er diverse zelfstandigen die ook service aanbieden..

Bert2307 14-02-2012
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Prima apparaat als je je aan een aantal regels houdt. Ik heb 'm nu al twee en een half jaar en nog nooit een probleem mee gehad. Ik maak één keer per week het (uitneembare) element goed schoon onder de kraan. Tevens maak ik dan van binnen met een vochtige doek alles schoon waar ik bij kan. Verder oppassen dat ie niet zonder water of bonen komt te zitten, daar kan ie niet tegen.
Heerlijke koffie, populair bij gezin en familie en vrienden :).
Als ik een minpuntje moet noemen: hij maakt veel lawaai, met name bij het malen maar ach, dan hoor je dat een echt goeie bak wordt gezet.

Gvr_ 10-05-2013

Een verlate reactie, maar ik zou erg geholpen zijn met de service handleiding, aangezien de mijne kuren vertoond;na malen loopt er amper water door de uitloop, maar gaat het meeste de opvangbak in. Hopelijk ben je nog actief op dit account? Bij voorbaat dank voor de reactie.

Ridder 17-04-2012

Bert2307, ik heb het apparaat nu ook zo'n 3 jaar zonder problemen.
Ik heb ooit eens een PDF van je ontvangen met servicehandleiding.....ik heb er nu alleen nog een hardcopy van, die bijna onleesbaar is....zou graag de PDF weer ontvangen als je die nog hebt....

xie714 13-02-2012
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Wat een waardeloos apparaat zeg! op de dag dat ik hem gekocht had, kon ik meteen terug naar de winkel omdat het lampje bleef branden dat ik water moest bijvullen. Na een hoop geprobeer en bellen met siemens (wat trouwens een half uuur duurde voordat er opgenomen werd) Werd het probleem opgelost.... De eerste week ging het verder helemaal goed totdat na een week of 2 er bijna geen koffie meer uitkwam.Uitendelijk ging het service lampje branden.. Ik gedaan wat er in de beschrijving stond, maar nee het apparaat deed niet wat ie moest doen. Ik weer terug naar de BCC en hij werd opgestuurd! Apparaat 6!weken kwijt...... Hij moest goed gereinigd worden werd mij verteld?! Apparaat weer mee naar huis. En nu.. De eerste keer schoonmaken ging goed en afgelopen zaterdag was ie weer toe aan een schoonmaak beurt. Maar alles wat ik deed hij kon niet schoon gemaakt worden en binnen in het apparaat leek het wel of hij ontplofte! Op dit moment staat ie klaar om terug te gaan naar de BCC en ik wil een nieuwe, ik ben er helemaal klaar mee. Ik denk dat ik maar wat meer geld ga uitgeven aan een ander apparaat en van een ander merk!

b.v.rooijen 28-10-2011
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Jammer dat dit apparaat zoveel herrie veroorzaakt. Je kunt elkaar niet verstaan als er koffie wordt gezet.
Siemens geeft niet thuis. Ik ben teleurgesteld in de klantvriendelijkheid van Siemens. Die is er niet.
Bij mij komt geen enkel apparaat meer in huis van Siemens.

Oezeloes 27-10-2011
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Prima apparaat. Maakt lekkere koffie, heel gemakkelijk in gebruik en onderhoud. Het is wel zeer raadzaam om de servicebeurten te doen zodra het S lampje gaat branden. Als je daar te lang mee wacht gaat het echt ten koste van het apparaat en veel belangrijker van de smaak! Je kan de vloeistof en tabletten heel makkelijk online bestellen. Prima apparaat!

joop de draaier 03-10-2011
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Na 5x terug sturen, omdat ie stuk gaat krijg je 10,- in rekening gebracht omdat je graag een leenapparaat wil hebben omdat je anders geen koffie kunt zetten, volgende wordt geen Siemens meer.

Trudie 08-08-2011
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Bijna 2,5 jaar in ons bezit en stuk.
Tot een paar maanden geleden prima tevreden. Muv de reinigbaarheid van de binnenkant van het apparaat. Moeilijk bereikbare plekjes waar als het niet bijhoudt schimmelvorming ontstaat.

Geen informatie op internet te vinden over onze storing. Reparatie EUR 195,- niet in verhouding met de aanschafprijs vinden wij.

Een paar maanden hiervoor werkte de melkschuimer niet meer.

Ik baal enorm van de wegwerpmaatschappij die op deze manier in stand gehouden wordt!

Mijn advies: niet kopen!

Bryce 13-06-2011
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Inmiddels hebben wij dit apparaat net twee jaar in het bezit. Hij is inmiddels voor de tweede keer defect.

Eerste keer werd netjes door Siemens opgelost, apparaat werd dezelfde week nog opgehaald en weer teruggebracht. Daarna hebben we er nog ruim een jaar plezier van gehad. Ik moet zeggen dat het qua smaak etc. gewoon een fijn apparaat is/was. Geluidsproductie is er wel, maar dat is in mijn optiek inherent aan een apparaat met een maalsysteem.

Nu zijn we helaas getroffen door een nieuwe storing;
De pompdruk is niet meer wat het zijn moet. Het stoompijpje doet het niet meer, enkel nog heet water, inmiddels al een tijdje geen melk kunnen opschuimen, dit doen we op het moment weer ouderwets in een pannetje. Ook de koffie is beduidend slapper dan vroeger, je merk dat de machine duidelijk moeite heeft om het water door de gemalen bonen heen te persen. Het is nu net een goedkoop senseo apparaat que smaak; hoewel, zelfs die smaken nu krachtiger.

Siemens laat zich dit keer echter van een andere kant zien; reparatie kost minstens 200 Euro! Gezien de huidige nieuwprijs bij de webshops toch niet echt een reeele prijs om te vragen voor onderhoud...

Toen ik dit tegen de "helpdesk" zei, werd me (vrij onvriendelijk) duidelijk gemaakt dat ik het "daar maar mee moest doen". Één ding is zeker; dat niet.

Ik ga kijken of een lokale witgoed reparateur zich hier mee bezig wil houden, anders gaan we toch voor een nieuwe, en dan zeker geen Siemens (of Bosch), deze lui krijgen met zo'n service geen tweede kans.

Astrid H. 07-04-2011
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Zit in hetzelfde schuitje, apparaat ruim 2 jaar in bezit en hij doet sinds vandaag niets meer.Hij maalt wel de koffie,maar er komt geen water doorheen,kopje blijft dus leeg.Onderin de opvangbak ligt de gemalen koffie.Gezien de vele klachten hierover moeten we er toch iets mee doen denk ik.
Verder vind ik het serviceprogramma ook iedere keer een gedoe,dure schoonmaaktabletten etc. Ook maakt het apparaat erg veel lawaai,ik bereid de visite altijd even voor,je kunt namelijk niet blijven praten!
Ik ga denk ik voor de Delonghi Magnifica 4200.Die maakt beduidend minder lawaai,ga nog wel even de meningen lezen!

Ernie166 26-03-2011
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Wij hebben hem nu drie jaar in bezit maar hij begint inmiddels flink kuren te vertonen. De stand met “dubbele boon” resulteert steeds vaker in het vastlopen van de machine. In mijn optiek is de pompdruk door het gebruik de afgelopen jaren afgenomen en is er soms niet voldoende druk om het water door de koffie heen te persen. Na het malen hoor je de pompdruk dan oplopen maar gebeurd er niks waarna een seconde of tien later de koffie ongebruikt geleegd wordt en je de machine weer even moet “doorspoelen”. De “enkele boon” stand werk nog wel omdat er dan minder koffie gemalen wordt waardoor het water makkelijker door die “hockey puck” koffie heen geperst kan worden. De maalstand heeft altijd al op de grofste stand gestaan en dus kunnen we ook daar niks meer mee bijregelen.

Als revisie zoals elders hier geschetst inderdaad EUR 200,- kost dan kan ik beter een nieuwe kopen in mijn optiek want een nieuwe zit momenteel rond de EUR 300,-Het is verder een fijne machine (op de geluidsproductie na) maar als je hem na drie jaar als afgeschreven moet bestempelen dan wordt hij toch een beetje duur. Ik zit nog in dubio of ik een nieuwe koop en zo ja of dat een Siemens (of Bosch) blijft.

Na veel bonen getest te hebben zijn wij uitgekomen op de Arabica bonen van de V&D. Daar betaal je ongeveer EUR 9,- per kilo voor.

b.odijk 22-01-2011
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

De koffie smaakt geweldig, maar het geluid wat door het apparaat wordt geproduceerd als er koffie wordt gemalen is erg hard. Als ik dit had geweten dan had ik dit apparaat niet gekocht.
Aan Siemens heb ik een mail verzonden waarin is gevraagd of mijn espressoautomaat omgeruild kan worden voor een geluidsarm exempaar, maar Siemens geeft niet thuis.
Het lag aan de zaagmolen. Op de mail hoe ik dit als consument had kunnen weten heb ik geen antwoord ontvangen. Ik ben zeer teleurgesteld in Siemens.

nickv 15-12-2010

---------- update review, 15-12-2010 ----------
Na 18 maanden en ongeveer 5000 kopjes koffie verder.
kreeg de machine last van lekkage in het gedeelte waar de koffieprut wordt opgevangen.
Siemens gebeld binnen 15 minuten terug gebeld door de servicedienst voor een afspraak binnen 2 dagen machine opgehaald leen machine gekregen. binnen een week de machine weer terug.machine heeft een grote onderhoudsbeurt gekregen en de pomp is vervangen omdat de pompdruk te laag was. omdat dit nog onder de garantie valt zijn er geen kosten.wat een service.Al zal ik het moeten betalen dan is een grote beurt toch de moeite waard om voor deze prijs heb je geen nieuwe machine (€185).trouwens voor een Jura moet je ook 185 € uitgeven na 4000 a 5000 kopjes. Ik ga weer genieten van de volgende 5000 kopjes koffie.

---------- 1e review, 30-11-2009 ----------
Een prettige machine in gebruik zeker in vergelijking met onze vorige pistonmachines.
We merken nu dat wij veel koffie drinken ca 200 kopjes per 3 weken. want om de drie weken moeten wij het service programma draaien, wat een kleine moeite is en weer voor een lekkere bakje koffie zorgt.
Wij hebben 3 favorieten bonen soorten welke betaalbaar zijn
DE espresso dark
AH Kenia zacht van smaak en een fruitige afdronk.
AH Columbia stevig van smaak.
Bij de plaatselijke koffie winkels heb wij enkele single states soorten getest uit columbia- Ethiopië-Kenia deze zijn erg lekker maar erg duur.
Wat betreft de levensduur ben ik benieuwd of de machine met ons gebruik het 2 jaar zal volhouden.
Ik kan iedereen deze machine aanbevelen.

nickv 31-10-2011

We zijn nu ongeveer 8700 kopjes verder met deze machine hij bevalt nog steeds goed. Echter na de reparatie van november 2010 heb ik ik het onderhoud schema veranderd.
Elke week haal ik de zetgroep er uit borstel de machine van binnen schoon en spoel de de zetgroep met koud/lauw water uit en laat hem goed drogen (tip van de koffiediscounter)een keer per maand vet ik de o ringen en rubberring van de pers in met een speciaal vet (siemens bestelnr.311368) het voordeel is dat de machine niet vervuilt door opgedroogde koffieprut.
We zijn het laatste half jaar weer eens over gestapt op een andere koffiesoort Lavazza Qualita oro (goudkleurigpak) stevig van smaak maar zacht (niet bitter)

Pebbles09 14-12-2010
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Sinds mei dit jaar zijn we van de Senseo overgestapt naar de Siemens. Wat een verschil qua smaak! Wij stappen in ieder geval niet meer over naar een Senseo of iets dergelijks. Tot nu toe hebben wij nog geen enkele keer problemen met het apparaat gehad!! Hij doet het perfect!

Het apparaat doet het bij ons erg goed. Wordt redelijk vaak gebruikt, en ongeveer eenmaal per maand vraagt ie om een servicebeurt.

Zodra je koffie wilt hebben, hoor je ook echt dat de bonen worden gemalen, verser kun je bijna niet krijgen! De koffie is ook lekker warm en er zit een mooi schuimlaagje op. Is tevens ook gebruiksvriendelijk en goed schoon te maken. Groot voordeel is dat het apparaat zichzelf schoonspoelt na iedere kop koffie en ook wanneer je het apparaat aan zet. De servicebeurt duurt wel even, maar dan is het apparaat wel goed schoon!

Wij hebben bewust gekozen om een apparaat zonder melkresevoir te nemen en dan biedt het stoompijpje echt uitkomst! Melk is binnen een halve minuut warm geschuimd. In deze tijd van het jaar wordt het pijpje veel gebruikt om chocolademelk op te warmen. Ook dit werkt perfect en de chocolademelk is binnen een minuut gloeiend heet!

Minpunten van het apparaat hebben wij niet!

Al met al een top ding!

steps2007 12-12-2010

---------- update review, 12-12-2010 ----------
inmiddels bijna een jaar in bezit en de maalmolen weer defect.
netjes weer een leentoestel en tot onze verbazing een compleet nieuw toestel, het oude wordt vernietigd!
prima service van siemens!
hopende dat deze langer meegaat!

---------- 1e review, 13-08-2010 ----------
hebben dit apparaat nu een paar maanden.
koffie is goed op temperatuur en de instellingen zijn makkelijk te doen vlgs de gebruiksaanwijzing.
ook het service programma is goed te doen, een keer per maand.
verschillende merken bonen aan het uitproberen ,zit echt verschil tussen!
de koffie is echt 10x lekkerder als de senseo koffie.
apparaat hoor je echt een maalgeluid maken maar dat hoort erbij als je verse koffie wilt.
ook de helpdesk is goed te bereiken, zelfs op zaterdag toen bij ons de stroom uitviel en het apparaat bleef knipperen, gaven zij een goed advies wat het probleem oploste, zou bij meer bedrijven moeten, een 070 nummer en op zaterdag bereikbaar!

Marijketje 15-10-2010
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Ook wij hebben het apparaat ruim 2 jaar in ons bezit. Net na de garantieperiode wil het apparaat geen koffie meer zetten. Maalt wel bonen, maar vervolgens pakt het apparaat geen water en de koffie ligt in de lekbak. Het apparaat zou toe zijn aan een "service"beurt. Hoezo service als zo'n behandeling 189,00 euro kost terwijl wij het apparaat dik 2 jaar geleden voor 599,00 hebben gekocht. Niemand die ons verteld heeft dat het apparaat rond 2 - 3 jaar een servicebeurt bij Siemens nodig heeft, voor zo'n hoog bedrag. We zijn nog in dubio, een ander apparaat of de servicebeurt voor dat belachelijke bedrag en hopen dat hij het daarna weer doet. maar als ik de vorige review lees weet ik zo net nog niet wat we gaan doen. Ik baal hier ongelovelijk van!

petergroenewoud 07-10-2010
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Ik heb het apparaat inmiddels ruim 2 jaar in bezit. De smaak is ok. Lekkere hete bak. De mogenlijkheden zijn niet bijzonder. Bijvoobeeld 2 kopjes gelijk is eigenlijk al een probleem. Gebruiksgemak heb ik laag beoordeeld omdat het reinigen (En overigens ook best lang duurt. Duurzaamheid heb ik laag beoordeeld. Net buiten de 2 jaar garantie (mei 2008 gekocht, juli 2010 defect) ging het apparaat stuk, Alsof het is vastgelopen. Gebeld, de kosten zouden maximaal 189 euro zijn. Sja, heb je geen nieuwe voor. Snelle service, heel snel weer terug. Helaas met de maximale kosten van 189 euro en met een nieuwe storing. Weer gebeld. Of ik even rekening wil houden met 250 euro kosten (zijn we ineens duurder geworden?) omdat het om een andere storing gaat. Deze service heeft mij doen besluiten nooit meer voor Siemens te kiezen of adviseren. Gewoon nieuw kopen, heb je weer volledige garantie.

jbeekmann 28-09-2010
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Op het werk hebben we deze machine al twee jaar naar tevredenheid in gebruik. Hij wordt gebruikt voor ongeveer 5 kopjes per dag (25 per week).
Thuis staat hij inmiddels bijna een jaar en ook daar vind ik hem erg fijn. Nog geen enkele storing (geen van beiden). Ze worden wel netjes binnen twee weken na het gaan branden van het lampje volgens het boekje schoongemaakt. Procedure niet heel handig, maar werkt wel.
De koffie is lekker (uiteraard afhankelijk van de bonen) en heeft een mooi schuimlaagje. Handig is het feit dat je normaal en sterke koffie kan zetten. Meer instellingen heb ik niet nodig. Ik drink sterk, mijn vriendin normaal. Maakt wel herrie bij malen, maar who cares? Vooral het compacte formaat is erg prettig. Hij past onder de onderste plank van onze Ikea rolluikkast.

nwouters 27-09-2010
Geschreven voor: Siemens TK52001 wit, blauw

Op 22 dec jl. kocht ik een Siemens TK52001. Een maand later vertoonde de machine al gebreken en heb ik hem ter reparatie aangeboden. Hij is vervolgens ruim twee weken weggeweest en ik kreeg helaas geen vervangende machine. Na terugkomst bleek hij weer niet in orde te zijn en is hij voor de tweede keer opgehaald. Dit keer wel een leenmachine maar die was helaas stuk. Medio Juli gaf de machine weer problemen maar die konden gelukkig telefonisch worden verholpen. We zijn nu weer een paar maanden verder en ja hoor, weer storing. Contact gehad met de klantenbelangen van Siemens, ik wil nu maar eens een nieuwe machine want dit wordt te gek. Helaas wordt mijn klacht niet serieus genomen. Ze repareren eerst DRIE keer alvorens ze gaan overwegen om de machine te ruilen. Dit is het laatste apparaat wat ik van Siemens heb gekocht!!