Krups XP2000

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups XP2000 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,5

bommel44 09-08-2009
Geschreven voor: Krups XP2000

Ook ik moet mij helaas scharen onder de grote groep teleurgestelden. Vanaf het begin van aankoop (december 2006) problemen gehad. Eerst zat het zgn in het dekseltje (een nieuwe gekregen) , maar het lekken bleef doorgaan.
Nu spuit het kokende water er aan de achterzijde uit en gaat het apparaat de kliko in. Ik zal Krups eens mijn bevindingen mailen, maar ik heb er weinig hoop op.
Nu maar eens naar een nieuwe zoeken !

Majda 17-10-2008
Geschreven voor: Krups XP2000

Precies een maand voordat de garantie afliep ging mijn XP2000 stuk.

Vóór die tijd ging de machine na enkele maanden lekken.
Zelf een rubber ring moeten vervangen.

Na nog geen twee jaar is het ding volkomen kapot en dat na normaal gebruik en regelmatig onderhoud.

De service bij Krups was goed.
Ik krijg het aankoopbedrag terug.
Nu word het zoeken naar een nieuwe espressomachine.
De Technische dienst vertelde mij dat de Krups XP2000 niet meer wordt gemaakt en dus uit het assortiment is gehaald.

Via andere sites nog wel te bestellen, maar het is geen aanrader.

Caroline_ned 24-08-2008
Geschreven voor: Krups XP2000

Wij hebben deze krups nu 2 jaar en we gaan op naar ons 4e apparaat. Elke lekt het ding vanonderen en sturen wij het apparaat weer terug en ontvangen weer een nieuwe. We hadden al wel aan ons 10e apparaat kunnen zitten want standaar na één maand gaat het apparaat lekken en voordat ik dan weer de moed heb om alles weer in te pakken en te regelen dat het apparaat opgehaald gaat worden, zijn we zo weer een poos verder. Echt waardeloos allemaal. Ook het akkevietje met de ring hebben wij gehad. Wij hebben toen ook zelf maar even ergens zo'n ringetjes besteld. Volgens mij klopt deze serie gewoon niet van Krups. Ik raad dus ook niemand meer aan om zo'n apparaat te kopen!

Dromos21 31-01-2008
Geschreven voor: Krups XP2000

Net een paar dagen in bezit. Was op eigenlijk zoek naar de XP2070 maar deze kon helaas niet snel geleverd worden. Ik moet zeggen dat deze machine erg lekkere espresso maakt. Maakt inderdaad aardig wat lawaai maar dat hoort bij dit soort machines.
Kan nog niks zeggen over de duurzaamheid maar komt robuuster over dan mijn oude Delonghi.
Over een paar maanden zal ik de machine nogmaals beoordelen.

famjonkers 17-12-2007
Geschreven voor: Krups XP2000

vreselijk eerst de 2de dag nieuw apparaat gekregen toen na 2 maanden nieuwe rubber ring nu na 1 jaar weer stuk zuigt koffiehouder vacuum lekt water zette vaak de koffie maar lauw ben hem helemaal beu en probeer geld of een ander espresso apparaat terug te krijgen

S Agricola 13-11-2007
Geschreven voor: Krups XP2000

Wat een tegenstellingen in 1 machine.
Een mooi ding om te zien.
Prima espresso ook met peds.
Koffiekan is drama om te schenken.
Espressomachine lekt erger dan de titanic en ik heb inmiddels een aantal ringen moeten vervangen.
Dit is inmiddels de 2e machine die ik terugstuur.
Duitse grundligkeit is zoek bij Krups.

Greet Rosendahl 25-10-2007
Geschreven voor: Krups XP2000

Deze serie is gewoon heel slecht gemaakt; ik ben al aan mijn 3e apparaat bezig..........en iedere keer is er weer wat mee. waterbak loopt over, de knoppen werken niet....de pot schent niet...........het handvat van de expresso gaat kapot.............'t is dat ik het apparaat bij een goeie winkel gekocht heb, en steeds weer een andere krijg...........maar deze laaste gaat terug en ik koop nooit meer een Krups !!!!!!!!!

Jacqueline Breton 10-08-2007
Geschreven voor: Krups XP2000

In nov 2006 kocht ik een XP200 deze lekte zo erg bij het expresso gedeelte dat ik hem uiteindelijk terug heb moeten brenge. Ik kreeg een nieuwe, deze leek het even beter te doen nog steeds vrij veel lekkage bij het expresso gedeelte. Ook problemen met de gewone koffiepod waar je nauwelijks mee kunt schenken zonder te knoeien. April 2007 begon de waterpomp op hol te slaan en bij iedere keer dat je het apparaat aanzette pompte hij het gehele reservaar leeg op het aanrecht. Mei 2007 apparaat retour Krups. Weer een nieuw apparaat. Expresso gedeelte lekt niet meer en het lijkt goed te gaan. Hoopgevend is dat Krups dit keer al een extra lek ring meegestuurd heeft als reserve! Koffie wel erg lekker. Juli 2007 iedere dag ligt er een enorme plas water onder het apparaat. (niet afkomstig uit het normale lekbakje!) Ik zie nu op internet dat het apparaat een 8 scoort! Heb ik in mijn eentje alle stukke exemplaren?? Tot nu toe scoort het apparaat bij mij dus niet behalve dat het er goed uitziet!!

mr. Expresso 04-07-2007
Geschreven voor: Krups XP2000

Apparaat maakt prima koffie.

Echter wel veel herrie, zelf het gewone koffiezetten gaat niet rustig. Lastig als je visite hebt want die schrikken zich rot en kunnen elkaar niet meer verstaan.

Expresso koffievuldeel is er moeilijk uit te krijgen.

Inderdaad lekt bij ons de koffiepot ook. Dat is dus kwestie van nieuwe deksel vragen lees ik.

Verder ontstaat er aardig wat water in de lekbak zelfs bij 1 kopje expresso. We gaan met deze klachten eens terug naar de leverancier.

JMW64 27-08-2006
Geschreven voor: Krups XP2000

Ik heb dit apparaat nu een paar weken en hij bevalt prima - vooral afgegaan op
de smaak van de espresso (gewone koffie uit het koffiedeel is OK). Bij mij
knippert het blauwe lampje niet bij het aanzetten; je moet wachten tot het
oranje controlelampje (waarover niet echt gesproken wordt in de handleiding)
uitgaat. Het is aan te raden voor *elk* gebruik een keer heet water door te
laten lopen, om de buizen en de percolatorkop schoon te maken en op te warmen;
anders is de espresso mogelijk wat lauw. Hij vergt wat meer handwerk (vullen,
schoonmaken, etc) dan andere apparaten, maar dat weet je vantevoren. Melkschuim
geklopt met het stoompijpje heeft een nogal waterige smaak.

Hans Arentsen 19-06-2006
Geschreven voor: Krups XP2000

Dit is mijn 3e espresso-automaat.
Alledrie krups.
1e was een simpele zonder pompdruk. Geërft van mijn Opa.
2e was een vakantie espresso-systeem van Krups, ook zonder pompdruk.
3e is deze. Mu wou ik perse een espresso-apparaat. De vorigen kwamen gewoon
aanwaaien en waren wel makkelijk.

Deze werkt met pompdruk en dat zie je nog maar pas met combinatie apparaten.
Het gewone gedeelte is gewoon goed en ultra snel. Er zit geen knop op voor
weinig en veel, maar dat maakt niet uit: weinig koffie zetten of veel maakt qua
smaak en doorlooptijd niet uit en de versheid blijft heel lang goed. Koffiepot
knoeit wel bij snel uitschenken en voelt niet zo degelijk aan.

Espressodeel is gewoon goed voor een basis apparaat. Geen melkkannetje erbij
(gewoon via het koffiekopje doen). geen koffiemaler en een niet zo groot
waterreservoir. Vind ik helemaal niet erg, mag graag alles zelf doen.

Ik vind de combi zelfs mooier dan de pure espressomachine, die loopt zo taps
toe naar boven en deze niet. Hij staat prachtig in onze keuken met retro
apparaten.