Siemens TK58001GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 66 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TK58001GB op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Abderazak 31-03-2017

Super fijne en gemaksvriendelijke apparaat

Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Een fijne en gebruiksvriedelijke koffieapparaat. Heb deze nu 6 maanden en ben zeer tevreden. Tot nu toe geen problemen gehad.werkt volgens instructies.

Pluspunten

• Goede koffie
  • Makkelijke bediening

rob.review 29-12-2013
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Lekkere koffie, goed melkschuim, luidruchtig bij malen en zetten. Na de garantieperiode functioneerde de heetwateruitloop (en dus ook het opschuimen) alleen nog vanuit koude toestand. Reparatie zou € 200 kosten. meer dan 1 jaar getobt en toen heb ik hem zelf maar opengemaakt. Oorzaak was een slecht uitloopventiel. Besteld bij www.bosch-home.nl, kosten nog geen € 10. Nu na bijna 4 jaar zijn we weer zeer tevreden over deze machine.

mantasam 06-03-2013
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Ik heb dit apparaat nu een paar jaar en ik ben nog steeds dik tevreden. Hij maakt mooi dik schuim en een goede koffie. De maalgraad kan worden ingesteld en ook hoeveel water je in je kopje wilt.

Als ik een nadeel moet bedenken is het misschien de kopjeswarmer. Die slaat af als de machine in de ecostand gaat, en dat heb ik op een half uur ingesteld. Daardoor ik mijn kopje nooit lekker warm als ik na 2 uur ofzo weer een kopje koffie neem. Wat mij betreft hadden ze de kopjeswarmer weg kunnen laten.

Verder is heeft het apparaat werkelijk een goede prijs-kwaliteit verhouding. Nooit problemen mee gehad. Ik doe dan ook wel altijd de service programma's op tijd.

Jaapgestalt 23-11-2012
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Ik ben het eens met anderen. Binnen 2 jaar kapot. Gerepareerd en na drie maanden weer kapot. Net buiten garantie. Kosten voor reparatie € 190,-- zonder Garantie. Totaal van de gekke.
Met andere Bosch of Siemens producten goede ervaringen maar dit is werkelijk Kwalitatief Uiterst Teleurstellend. Bosch en siemens laten het hier echt afweten!!

Kebas 26-07-2012

Koop GEEN Siemens meer!
Apparaat bijna 2 jaar in bezit. Lekkere koffie en cappuchino. Het ontkalkingsproces is erg omslachtig.
Na 5 maanden al eerste problemen met de melkopschuimer. Al 5 keer opgestuurd geweest naar Siemens voor reparatie. Op zich is de garantieservice goed, maar ik twijfel aan de kwaliteit van de reparaties. Siemens weigert na een schriftelijke klacht van mij, ons tegemoet te komen.
De duurzaamheid is dus veel te kort voor een bedrag van rond de 600 euro!
Nooit een Siemens meer!!

Riannes 29-07-2012

Ik heb hetzelfde probleem. Siemens reageert nergens op.Mijn apparaat heb ik ook maar 2 jaar ( met 4 keer retourzenden) kunnen gebruiken. Toch idioot voor woorden dat we dit (als duur betalende consument) maar pikken.
Ik heb mijn klacht neergelegd bij Radar en Klachenkompas, maar van klachtenkompas heb ik alleen maar een reactie teruggekregen dat Siemens niet wil meewerken.
Oproep aan Siemens: ( ze lezen hier wel mee nl) KOM JE CONSUMENTEN MET KLACHTEN TEGEMOET !!

S.A.Zijlstra 22-05-2012
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Ik heb het apparaat anderhalf jaar. Wat smaak betreft: heel goed. Her zgn. serviceprogramma van ontkalken en reinigen neemt veel tijd inbeslag (40 min.) en de handleiding is zo slecht geschreven en de procedure zo omslachtig dat het elke keer weer een ergernis is. Ook is het jammer dat je gedwongen bent het te doen: het apparaat werkt niet voordat je de periodieke schoonmaak doet en dat terwijl er in mijn leidingwater weinig kalk zit. Het lekrooster is bedekt met een stof die het begeeft na een jaar. Het was beter geweest zonder die mooi gestreepte bedekking. Het grootste ongenoegen is het kabaal dat dit apparaat maakt.

---------- 2e review, 21-03-2012 ----------
Ik ben nog steeds heel tevreden over de smaak. De reden dat ik nu een lager cijfer geef voor gebruiksgemak is dat (1) het schoonmaak- en ontkalkingsporcess buitengewoon complex zijn om uit te voeren, waarbij nog komt dat de handleiding slecht geschreven is. (2) Ik heb het apparaat nu meer dan een jaar en begrijp nog steeds niet hoe de eco-setting werkt. Zoals voorheen, nu ook: het apparaat maakt een enorm kabaal.

---------- 1e review, 02-12-2011 ----------
Dit apparaat maakt heerlijke koffie en is makkelijk te bedienen. Er zijn twee dingen op tegen: Het maakt veel herrie en ik vond het moeilijk de regels te volgen voor het reinigings en ontkalkings process dat zo nu en dan moet worden uitgevoerd.

RidderKees 04-04-2012
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

In een eerder review heb ik al geschreven dat het apparaat op zich prima voldoet. Zoals verwacht is het apparaat er echter vlak na het verstrijken van de garantieperiode mee uitgescheden. Dat is de derde keer. Uit "coulance" wil Siemens het apparaat voor "slechts" € 150,= repareren. Reden om de duurzaamheid heel nu als slecht te beoordelen. Prima koffie. Handige machine maar erg duur. Als we hem zouden laten repareren zijn de kosten bijna € 150,= per jaar. Onacceptabel veel vind ik.

jenika 04-04-2012
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

heerlijke koffie. maar geen cappuchino. nooit gehad. (functioneert niet)is ter reparatie opgehaald. en jawel na 2 jaar . weer gebeld met siemens, als u 195 euro betaald kijken we hem na. ik koop wel een ander als deze echt de geest geeft/ maar net als mijn stofzuiger en waschmaschine . als ik deze moet vervangen. noot geen siemens meer !!

opa 60 07-03-2012
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

De TK58001 2 jaar geleden aangeschaft.
Na de garantie periode begonnen de problemen water onder het apperaat tijdens gebruik heet water en het gedeelte waar de koffie gezet word vast in apperaat.
Enkele dagen geleden nog ontkalkt en schoon gemaakt.
Ik ga weer terug naar de gewoone koffie zetter en de water koker.
Kan van deze apperaten 10 kopen voor de prijs van 1 exprosso machine.
Zeker geen Siemens meer.

jenika 05-03-2012
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

kan er alleen koffie mee maken geen cappuchino . kan hem opsturen , maar kost 195 euro. volgens siemens is het normaal dat de siemens een onderhoudbeurt moet hebben dat moet volgens de telefoniste met een auto ook. nooit geen siemens meer voor mij !!

Riannes 03-03-2012

Apparaat gekochtin sept.2010.
In april en mei 2011 al 2 keer teruggeweest voor reparatie. Juli 2011 wederom en nu in maart 2012 doet ie helemaal niets meer. Spoelt niet, zet geen koffie.
Klantenservice gebeld. Geen garantie meer !!! Kosten €
195,--.
Heb nu klacht neergelegd bij Siemens. Niet normaal dat een apparaat van €550,- maar amper 2 1/2 jaar mee gaat.

cees2 07-01-2012
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Al ruim 2 jaar in het gebruik en hij bevalt uitstekend.
Koffie is heet genoeg, melk gebruiken wij niet.
Sterkte van de koffie is goed regelbaar.
Enigste minpunt vind ik dat de intervallen van het schoonmaken erg snel is , eens in de drie weken.
Maar we drinken behoorlijk veel koffie, 15 á 20 koppen per dag. Gebruiken wel de originele tabletten en die zijn goed aan de prijs ! Ook echte expresso bonen ( lavaza) Al met al een goed apparaat voor een redelijk prijs. gekocht in een aanbieding voor 375 euro

Bernard1971 28-12-2011
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Inmiddels een half jaar in bezit....echter....kan ik deze omruilen?
De eerste ging binnen een week kapot: hij deed niets meer. Een nieuwe meegekregen. Na 3 maanden bonenmolen kapot. Onder garantie gemaakt....weer 2 maanden later de bonenmolen stuk, opnieuw laten maken....
dus binnen 6 maanden 3x kapot is mij iets teveel voor een koffiemachine van ruim 400 euro.
Als hij nu weer kapot gaat wil ik hem omgeruild voor een andere (ander merk?)

De smaak valt mee maar geef ik geen 10!

janne42 06-12-2011
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Ik heb het app.sinds begin 2010 in mijn bezit.
Eerst half jaar al 2x retour geweest( kapotte bonenmaler en opschuimpijpje).Nu is de draaiknop voor heet water weer afgebroken!
Het app.bestaat grotendeels uit plastic onderdelen, je kunt er op wachten totdat er n keer iets afbreekt.
Heerlijke koffie maar mijn volgende app.is er een met
duurzame onderdelen!

Theeuwen 21-11-2011
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Goede koffie, melk opschuimen gaat prima. Het apparaat maakt wel veel geluid, maar dat is de beleving van het vers koffie malen zeg ik dan maar. Echter, na ruim 2 jaar geeft het apparaat een storing. Navraag bij Siemens leert dat een "onderhoudsbeurt" normaal is na 1500 tot 3500 kopjes gezet te hebben. Nu vind ik de marge tussen 1500 en 3500 al erg ruim en bedenkelijk maar de kosten voor dit onderhoud zijn € 195,- en dat voor een apparaat van ruim € 550,- en net twee jaar oud??? Overigens zijn we met een nieuwe keuken bezig, maar zonder apparaten van Siemens, dat weet ik nu wel met zulke service

jenika 28-11-2011

heerlijke koffie. maar geen cappuchino. volgens de fabrikant moet er elke 2 jaar een servicebeurt plaatsvinden. dan maakt hij weer capuchinos (heeft dit apparaat nooit kunnen maken) en dit is niet vreemd dat er een beurt nodig is volgens de firma, want, uw auto heeft ook onderhoud nodig ! voor mij geen siemens meer!! ondanks de heerlijke kofie

rene.theeuwen 14-01-2012

update 14-1-2012
Apparaat is retour gebracht, hij werkte weer normaal al maakte deze wel veel herrie (was ik wellicht vergeten) Uit coulance heeft siemens de helft van de reparatie kosten gerekend, maar wel van alles al moeten vervangen. Met kerst ging het apparaat weer kapot, net voor het nieuwe jaar weer op gehaald en in week 2 weer thuis bezorgt. Na een kopje of 10 ja hoor weer storing. Ben benieuwd hoe Siemens dit op gaat lossen. Het vertrouwen is dus echt helemaal weg. Voor onze nieuwe keuken dus ook echt geen Siemens apparatuur meer, dat is zeker

Bernadette K. 09-10-2011
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Nu 7 maanden koffiemachine in mijn bezit. Ben er zeker tevreden over! Prima koffie, temperatuur en melk schuimen.
Wel wat luidruchtig maar bederft de pret niet! Handleiding soms wat onduidelijk maar ik kom wel uit. Schoonmaken wekelijks (2 personen) inwendig zeker nodig. Inwendig wordt wel vies en vettig en moet je dus met aandacht schoonmaken. Tot nu toe erg over het apparaat te spreken. Ben wel benieuwd naar de duurzaamheid als ik alle reviews lees.....

StijnWes 08-09-2011
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

net iets meer dan twee jaar in bezit, en ineens gaat dan de bonenmaler kapot. Kosten zijn dan standaard 195 euro?! ik verwacht bij een apparaat wat nieuw ruim 700 euro heeft gekost wel betere kwaliteit. Voor duurzaamheid dus een dikke onvoldoende. smaak en gebruiksgemak is verder ok.

jenika 10-08-2011

---------Update review, 10-8-2011----------
mijn apparaat maakt geen cappuchinos ,siemens zegt dat er een servicebeurt nodig is . kosten 195 euro!ik koop volgende maal een ander merk. voor mij geen siemens meer !!

---------2e review, 24-06-2011 ---------
ik zou het niet weer kopen. ik kan er geen melkschuim mee maken dus geen cappuchinos siemens meent dat er onderhoud nodig is, kosten 195 euro. dacht het niet ! ik spaar wel voor een ander merk !

--------- 1e review, 06-12-2010 ----------
ja verrukkelijk! maar nu is hij schoon. en lekkere koffie !! heerlijk. maar nu eerlijk. het is een super app

vaneegh 29-07-2011
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

De koffie de uit deze machine komt is prima, wel maakt hij veel lawaai bij het malen (zie ook de andere beoordelingen)

Helaas begon de machine na twee jaar te lekken. Navraag bij Siemens leert dat het €195 kost om te repareren. Vandaar de lage score op duurzaamheid, een machine van (destijds) meer dan 500 euro zou m.i. langer mee moeten gaan dan twee jaar.

Voor mij geen Siemens meer. Overigens, de machine heb ik destijds gekocht bij Fleur de Cafe: erg jammer dat zij (ondanks meerdere verzoeken van mijn kant) niet reageren op mijn storingsmelding, en ik uiteindelijk zelf met Siemens contact opgenomen heb.

Rudolfje 05-07-2011

----------- update review, 05-07-2011 ----------
Ik deze siemens nu denk ik 2-3 jaar. Nog nooit wat aan gehad. En dan sla ik het service programma ook nog wel eens over. Wat ik wel regelmatig doe is de hele zetunit eruit halen. En even de sproeier erop. Goed afdrogen. en de hele binnen kan weer ff koffie vrij maken. En hij gaat weer als een dolle. En een geweldige bak koffie. Als je dan ergens anders weer zo`n senseo bak krijgt. Daar krullen je schoenzolen van. :-)

Groetjes

Ruud

---------- 1e review, 22-11-2008 -----------
Net in bezit en er komt een hele goeie bak koffie uit.
Veel instel mogelijkheden voor fijn of grove maling. Ook de hitte is geloof ik in te stellen. (zover ben ik nog niet gekomen) Is ook niet echt nodig want de koffie is heet genoeg. Bij de TK54001 was dat nog wel eens een probleem als dit zo las op deze site. Hiervoor een krups 889 gehad. Deze koffie was ook niet slecht, maar deze is beter. De krups was wel heel onderhouds gevoelig. Eigelijk was het een ramp ding!!!! Vandaar de keuze nu op een siemens. Alle deze koffie machines komen er toch gemiddeld zeer goed uit. Qua duurzaamheid is nu nog niks te zeggen, maar daar kom ik nog een keer op terug.

diego66 22-06-2011
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Dit apparaat nu anderhalf jaar in bezit en zou hem niet weer kopen. Het apparaat maakt erg veel herrie en geeft vooraf niet aan als er te weinig water in zit. De meest simpele senseo doet dit wel. Maak je koffie en heb je slechts een half erg sterke bak.
Melk opschuimen is erg omslachtig bij dit apparaat. Wel erg goeie service van Siemens, op een gegeven moment begon het apparaat te lekken en werd deze snel en kosteloos gerepareerd.
Het reinigingsprogramma moet veel uitgevoerd worden en kost een hoop tijd.
Mogelijkheden dus onvoldoende vanwege de beperkte mogelijkheden, gebruiksgemak een 5 vanwege vele onderhoudswerk en lastig melk opschuimen.
Duurzaamheid onvoldoende omdat zo´n duur apparaat niet binnen het jaar mankementen mag vertonen.
Positief is wel de smaak, maar hangt natuurlijk van de bonen af en het gemak waarmee je heet water voor thee krijgt.
Zou liever voor een andere kiezen met minder herrie en meer mogelijkheden.

RidderKees 15-04-2011
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

We hebben dit apparaat nu ruim anderhalf jaar. De koffie is prima. Het apparaat is echter al twee keer terug geweest. De service is prima. Gratis ophalen en weer terugbrengen. Veel vertrouwen in de duurzaamheid heb ik echter niet. Na de garantieperiode van 2 jaar zal het wel snel einde oefening zijn. In het rapport van de reparatie stond dat het apparaat "zeer intensief is gebruikt". Nou zijn we met z'n tweeën en lusten wel een bakkie, maar niet overdreven veel. Kennelijk is het apparaat niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.........

jenika 06-04-2012

ja dat ben ik met u eens het is veel te duur voor dit toestel van zeer slechte kwaliteit. ik denk dat ik siemens ga nomineren voor de koude douche

Riannes 07-05-2012

Hoi Ridderkees,

Ik heb ook veel problemen met dit apparaat. Al 3 keer teruggeweest en nu (net buiten de garantie) "mag" ik hem laten nakijken voor 150 euro.
Idioot dat er zoveel mensen met problemen zijn binnen de garantieperiode. Ik gatoch eens kijken of ik bij een of ander consumentenprogramma dit eens aan het licht kan brengen.

Riannes 07-04-2012

Mijn apparaat is nu ook net na de garantie voor de 4e keer defect. Mag hem ook uit "coulance"voor € 150,- laten repareren.
Heb er geen vertrouwen meer in.
Welke actie heeft u ondernomen?? Ik wil het er niet bij laten zitten gezien de vele klachten over dit type app.

B uit B 08-12-2010
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

sinds een paar maanden een siemens tk 58001. We waren de senseo echt zat. (wij hebben dus geen referentie kader tot andere vergelijkbare apparaten.. ).

Goede koffie.. makkelijk in te dienen (niet te veel poespas). Onderhoudsbeurt eenmaal in de 5 a 6 weken. Als je de handleiding volgt gaat alles goed..

Ik zelf ben een echte capp. drinker en daar is dit apparaat echt ideaal voor. Niets opschuimen of zo.. gewoon recht uit het pak opgepompt meteen in mijn kopje.

Wij zijn tevreden. Hooguit zou het apparaat iets minder diep mogen zijn.. in vergelijking met sommige andere apparaten.

art020 08-12-2010
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Wie schrijven hier die positieve beoordelingen in hemelsnaam?

Al na drie kopjes koffie liep de machine vast. Uiteraard heb ik alle aanwijzingen in de manual goed gevolgd dus geen idee waar het aan ligt. Na 20 minuten(!) a 45 eurocent kreeg ik de servicemedewerker van Siemens aan de lijn. Daarmee ben ik alle mogelijke oorzaken nog eens afgelopen en toen hij het geluid hoorde dat uit de machine kwam bood hij aan een servicemonteur te sturen die het apparaat ging ophalen voor reparatie. Met een apparaat van ruim 400 euro wil ik dit soort zaken echter helemaal niet aan de hand hebben, en dus stuurde ik dit onding terug en heb ik een Jura gekocht.

Even voor de goede orde: het binnenwerk van deze machine was plastic en vrijwel identiek aan de Saeco waar ik 3 jaar mee heb gedaan, maar bij 40 procent minder voor heb betaald. Verder zitten er wat meer oplichtende knopjes op en een melkschuimer maar als dat het enorme prijsverschil moet verklaren snap ik er echt niets van.....

dannaman 03-12-2010
Geschreven voor: Siemens TK58001GB

Apparaat heeft ongeveer een jaar lang probleemloos gefunctioneerd. Nu geeft het apparaat geen schuim meer. Alles is goed schoongemaakt, weet iemand wat dit kan zijn. Ik heb het idee dat het te maken heeft met het rubberen stukje dat aan de bovenkant van de 'schuimunit' zit. Al je dat van het pijpje afhaalt zit er een klein zwart rubberen 'pinnetje' in die de boel misschien te veel of te weinig afsluit.