Saeco Intelia Evo One Touch Cappuccino HD8753/11 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Intelia Evo One Touch Cappuccino HD8753/11 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Hanshcjmeyer 26-10-2015

Dit is onze eerste espresso machine. We hebben bij vrienden en bekenden die zo'n apparaat hebben naar hun ervaringen gevraagd. Tevens op diverse sites (o.a. kieskeurig.nl) naar ervaringen gekeken. Wij wilde per se een apparaat dat een cappuccino kan maken. Uiteindelijk voor dit apparaat besloten. Enerzijds door de positieve reviews, anderzijds omdat hij bij de Makro voor EUR 290,00 (excl. BTW en incl. allerlei kortingen) te koop was. Wij gebruiken het apparaat met een maandelijks te vervangen bijbehorend waterfilter. Voor het maandelijks reinigen gebruiken we (voorlopig) de aanbevolen Saeco spullen. We zetten gemiddeld per dag zo'n 10 tot 20 kopjes koffie. In het bonenreservoir gaan zo'n 250 gr bonen. Goed voor zo'n 25 tot 30 kopjes koffie.

Wat ons na bijna een kwartaal opvalt:
- Het apparaat gebruikt niet alleen water voor het maken van espresso en cappuccino. Er wordt ook flink wat water in het apparaat gebruikt voor andere dingen. Na een dag zit de lek bak flink vol, ondanks het feit dat we een bakje onder het apparaat zetten voor het 'naspoelen'.
- De cappuccino functie werkt prima. Wij gebruiken gewone halfvolle melk. Dat levert een alleszins redelijke cappuccino op. Met volle melk of speciale cappuccino melk zal dat waarschijnlijk nog beter zijn.
- De smaak is erg persoonlijk. Daar waren we in ons vooronderzoek al achter gekomen: verschillende mensen gaven voorkeur aan verschillende bonen. Na een paar maanden diverse merken en soorten geprobeerd te hebben, zijn we (voorlopig) bij de Segafredo Horeca uitgekomen. We houden ons aanbevolen voor andere suggesties.
- Het wekelijks en maandelijks schoonmaken lijkt op het eerste gezicht erg bewerkelijk en omslachtig. In de praktijk na wat routine te hebben opgebouwd, valt dat erg mee.

Een aantal zaken die we andere (potentiële) gebruikers als suggestie mee willen geven:
- In plaats van het dagelijks schoonmaken volgens instructieboekje (alleen omspoelen), maken wij het melkkannetje om de paar dagen schoon door het te vullen met water en vervolgens een paar bekers warme 'melk' (=water) maken spoelt het geheel goed schoon.
- Het wekelijks schoonmaken van het stoom gedeelte melkkannetje gaat makkelijker met dental borsteltje (zo eentje voor tussen je tanden ipv van flosssen). Je komt daarmee goed in de kleine kanaaltjes en tussen allerlei kiertjes waar melk residu blijft zitten.

Het enige wat we enigzins onhandig vinden is de vulopening voor gemalen koffie. Die gebruiken wij om 's avonds een decaf espresso of cappuccino te zetten. Het meegeleverde schepje en de vulopening met klepje werken niet goed samen: het is een gepriegel om alle koffie in het apparaat te krijgen (en niet over het aanrecht). We hopen dat er iemand is die daar iets slims voor heeft bedacht.

John Verheij 28-11-2014

Vandaag hebben we dit apparaat gekocht. Tijdens de presentatie mochten we een kopje espresso koffie proeven. De smaak overtuigden ons direct dat we dit apparaat aan onze keuken moesten toevoegen. Aldus geschiedde. Vanavond gaan we dus een heerlijke kopje espresso drinken uit onze nieuw saeco-apparaat.

R de Jong 29-07-2014

Bijna 2 jaar dit apparaat.
voordelen:
- automatische melkopschuimer
- met de juiste koffiebonen een prima kopje koffie

nadelen:
- de handleiding spreekt zichzelf tegen en als je de pdf van internet gebruikt krijg je een veel te grote handleiding
- de lekbak heeft geen waarschuwing en kan gewoon overstromen
- wordt erg snel vies van binnen en je moet hem bijna wekelijks schoonmaken om te voorkomen dat er schimmel in het apparaat komt
- het schoonmaken van het binnenwerk is erg lastig en kost een paar uur per keer
- geeft soms onterecht aan dat de opvangbak voor de koffieprut vol is
- de display kan spontaan defect gaan
- knoppen voelen niet degelijk aan, eigenlijk niets aan het apparaat

Oftewel, was hij slechts 200 euro dan was het een top apparaat, echter voor deze prijs mag je echt betere kwaliteit verwachten

1Saskia 26-04-2014

Ik ben al ruim 4 maanden erg tevreden over dit apparaat waarmee ik vrijwel alleen cappuccino maak. Met de hoogste temperatuur instelling is de koffie echt goed heet, prima van smaak en het melkschuim is vol en stevig.
Het melkkannetje vergt inderdaad onderhoud, regelmatig goed schoonmaken is een must. Dagelijks de onderdelen even afspoelen, wekelijks écht goed reinigen en elke 6 weken met een melkontvetter. Het ontkalken en verder reinigen vind ik een tijdrovend klusje.
Al met al een prima aankoop!

MartinKo 28-10-2013

Helaas ook voor mij een miskoop. Gekocht bij BCC en na twee dagen teruggebracht. Keuze was geld terug of een ander apparaat of een ander merk. Gekozen voor het laatste. Hulde voor de service van BCC.
Na het uitpakken en het doorlezen van de niet zo duidelijk bijgeleverde handleiding, de handleiding uitgeprint vanaf de bijgeleverde DVD. Die was een stuk beter. De ellende begon met het vullen van het waterreservoir. Die lekte, dus dat werd gelijk een knoeiboel. Na de gehele eerste ingebruiksname procedure te hebben doorlopen het eerste kopje cappuccino bereid. Wat een teleurstelling, slap en lauw. Bovendien lekte ook nog eens water langs het melkkannetje bij het bereiden van het melkschuim, wat bij latere pogingen wel stuiken minder was. Nog geprobeerd om de smaak te verbeteren door de verhoudingen melkschuim en espresso te veranderen maar helaas het bleef onder de maat, natuurlijk mede door de temperatuur wat na herhaaldelijk gebruik niet verbeterde. Dus geborneerd om de maalfijnheid af te stellen op een fijnere graad, Maar helaas, het palletje zat scheef en er was geen beweging in te krijgen. Dus na zo'n 10 pogingen de machine schoongemaakt en teruggebracht. Maar wat een werk om alles schoon te maken. Vooral het melkkannetje met de spuitinrichting, wat een gedoe Daar had ik een half uur voor nodig.

MartinKo 30-10-2013

Reactie op Bushbushman:
Ik vind een 5, 3 en 1 helemaal niet zo hoog . Ik wilde het apparaat ook niet geheel afbranden door allemaal 1'en te geven. De horeca vind ik nog al wisselend dus dat is flauwe kul. Koffie behoort nu eenmaal goed warm te zijn en dat was ie niet. Bovendien vond ik het nogal een erg groot apparaat met relatief veel onderhoud Ik heb nu een DeLonghi lattissima nespresso, gewoon omgeruild, waar ik recht op had als ik niet tevreden was.maar wat een verschil: klein, mooi, compact, hete cappuccino en eenvoudig in gebruik en onderhoud. Vooral het melkkannetje werkt super goed en is zeer eenvoudig te demonteren en schoon te maken.
Gelukkig bent u wel tevreden, was ik toen dat ook maar, maar helaas!

Bushbushman 29-10-2013

Vreemd, allemaal hoge cijfers voor deze machine, en jij hebt pech (want dat is het). Je had gewoon de machine moeten ruilen voor een ander exemplaar, dan was het probleem grotendeels opgelost. Maar schoonmaken moet nu eenmaal, met elke volautomaat en/of melkschuimer, dus daar kom je niet vanaf. Ik schenk betere koffie dan de plaatselijke horeca, dus dan neem ik het schoonmaken voor lief...

Carel W10 27-07-2013

Wat een super machine is dit. Super stil, zuinig met bonen en heerlijke koffie en cappucino.

Stukken beter dan onze voorganger, een solac machine.

Bediening is echt heel simpel.

Duurzaamheid kan ik nog niet zeggen, daar heb ik hem te kort voor.

Heel blij met deze aankoop.

remcovo 18-05-2013

Precies wat we zochten. Volautomatische koffie en cappuchinomachine. Erg lekkere koffie en eenvoudig in het gebruik. Nu aan het experimenteren met verschillende soorten bonen, daar zit veel verschil in. Schoonmaken van het binnenwerk is wel een rotkus maar moet ik misschien nog handigheid in ontwikkelen.

Al met al erg tevreden over de aankoop. Ik dacht altijd dat een goede volautomaat minstens duizend euro zou kosten, maar het kan dus al voor de helft

annelies1976 19-04-2013

dci1966 07-04-2013

Afgelopen week een Philips Saeco Intelia besteld bij koffiediscounter.nl. Dankzij de snelle levering dit weekeinde het apparaat goed kunnen uitproberen. In combinatie met. Peeze Ottima espressobonen maakt hij de lekkerste koffie. De meegeleverde gebruiksaanwijzing ziet er enigszins teleurstellend uit, maar het gebruikersgemak van deze machine is dermate goed dat het geen echt gemis is. Daarnaast is het instructiefilmpje op de site van koffiediscounter.nl voldoende om het apparaat te leren kennen. Zowel de espresso als de cappuccino zijn eenvoudig te bereiden, terwijl de kwaliteit en smaak toch erg goed zijn. Halfvolle melk volstaat om een mooi gelaagde cappuccino te maken. Het melk reservoir is eenvoudig te plaatsen en uit te nemen om weer in de koelkast te plaatsen. Het lekbakreservoir had iets groter mogen zijn.

annelies1976 05-04-2013

een heerlijke koffie, espresso en een cappucinno kan je met dit apparaat zetten. Het is gebruiksvriendelijk en alle handelingen spreken voor zich. Ik zal het esressoapparaat iedereen aanraden.

markus7 05-04-2013

Allereerst is het eigenlijk geen 'one touch' cappuccino maar 'two touch' maar dat terzijde, het is verassend hoe snel , goed en zonder overmatige herr deze compacte machine het allemaal voor je maakt. Na jaren te hebben 'aangemodderd' met losse gemalen koffie in een pistool, voor twee kopjes tegelijk, is dit apparaat een verademing. De goede kwaliteit van het melkschuim (hangt wel af van de keuze van de melk), de mogelijkheden om de sterkte en de hitte van de koffie of zelfs de hardheid van het water in te stellen maakt deze machine zeer professioneel. Zelfs als hij net aangezet is heb je al vrij snel een heerlijke cappuccino. Het enige puntje van kritiek is misschien dat het bonen-reservoir voor mij iets groter mag zijn. Mooi is natuurlijk wel dat hij zichzelf regelmatig doorspoelt bij het opstarten en uitzetten. De machine is zeer makkelijk schoon te maken. De koffiezet-unit kun je gewoon met lauw water onder de kraan afspoelen (1x per week) en klaar ben je. Wanneer je 1x in de maand ontkalkt kun je heel lang plezier beleven aan deze machine. Ik geniet het meest van het feit dat je achter elkaar door kunt zetten en niet, zoals ik eerst, aan het prutsen bent met losse koffie en slecht schuimende melk.

jerryjan5 02-04-2013

Koffie zoals koffie bedoeld is.
De machine nu enkele dagen in gebruik en vooralsnog zeer tevreden.
Koffie of cappuccino maken is erg eenvoudig door een druk op de knop. Beide zijn heel smaakvol.

De reservoirs zijn goed bereikbaar aan de voorkant.

Onderhoud lijkt simpel volgens de handleiding. Drukgroep is goed bereikbaar en interne machine goed schoon te maken.

Conclusie:Vooralsnog tevreden.

Ton van Belle 28-03-2013

Het heerlijke aan dit compacte apparaat is dat hij alles zelf kan. Niet in 'one touch' maar in 'two touch' heb je een fantastische cappuccino met goed schuim (zeker wanneer je volle melk gebruikt) In mijn geval nooit meer 'modderen' met losse koffie en slechte schuim. Het enige puntje van kritiek is dat je redelijk vaak het afvalwater moet wegkieperen maar het is natuurlijk ook fijn dat hij zichzelf regelmatig (bij aan- en uitzetten) doorspoelt. Bovendien is de koffie-unit makkelijk te verwijderen en af te spoelen met lauw water (1x in de 2 weken is voldoende bij normaal gebruik) Er is goed over deze machine nagedacht en hij is op veel gebieden in te stellen zoals de hardheid van het water, de hitte en de sterkte. Je haalt werkelijk een professionele koffiezetter in huis. Nooit meer 'modderen' dus in mijn geval en misschien wel het allermooiste is dat je achter elkaar door kunt zetten. Dus tegelijkertijd met ze allen aan een heette cappuccino.

ToThePoint 27-03-2013

We hebben de afgelopen jaren uitsluitend geteerd op Senseo koffie. We wilden nu eens echt goede koffie drinken en ook wat meer variatie. We waren best bereid iets meer uit te geven, maar ook weer niet gelijk de hoofdprijs te betalen. We zijn uitsluitend uitgekomen op dit prachtige apparaat. We hebben het vandaag bewonderd en gelijk (redelijk simpel) een heerlijke cappuccino klaargemaakt. We hadden van te voren een video op YouTube bekeken van de bereiding van dit drankje met dit apparaat. En het zag er net zo heerlijk uit als in de video: echt 3 lagen in de koffie. Ook de smaak was heerlijk. Daarna nog een espresso geprobeerd, en ook hiervan was de smaak heerlijk. Veel persoonlijke instelmogelijkheden. Grote waterkan, helaas zonder kijkvenstertje. Qua onderhoud heel simpel te doen zo op het eerste gezicht. En zoals in andere reviews ook al vermeld: het wateropvangbakje loopt snel vol en is redelijk klein in vergelijking met de waterkan. Je kunt dit echter ook van de positieve kant benaderen: bij de Senseo hadden we nog wel eens een beetje schimmel in het opvangbakje, omdat we langere tijd de opgevangen koffiedrap niet afspoelden. Bij deze Intellia wordt je gestimuleerd om het bakje gewoon na 2 of 3 kopjes koffie schoon te spoelen. Kortom: kwalitatief goed apparaat, veel gebruiksmogelijkheden (helaas geen Caffe Lungo: lange glazen passen niet onder de opening), en bovenal heerlijke koffie met een volle smaak.

a.reijnen 20-03-2013

Prima apparaat ! Paar dagen in bezit en voldoet uitstekend.
Heerlijke kofie en espresso en zelfs de capuccino is goed warm.

seatleon77 19-03-2013

Na jaren ervaring met een Saeco apparaat hebben we de Philips Saeco Intelia HD8753-11 aangeschaft ivm de cappuccino functie. Een prima apparaat. Espresso met een mooi laagje crème en de cappuccino's zijn bijna net zo goed van kwaliteit als in de horeca. Daarnaast kan de melkkan makkelijk in de koelkast als je klaar bent met het zetten van je capppuccino.

Voordelen:
- Schoonmaken van dit apparaat is makkelijker als mijn vorige
- One touch capuchino zorgt er voor dat je eerder nieuwe soort koffie probeert. Het is zelfs mogelijk om alleen melk op te schuimen voor een Chi-late

Nadelen:
- nvt

Het is gewoon een fijn apparaat en een hele vooruitgaan wat mij betreft.

trudy.mailadres 11-03-2013

Prachtige machine en heerlijke koffie, zowel de espresso als de cappuccino! Gebruik koffiebonen van de Lidl, helemaal prima. Het schoonmaken van de machine valt ons tegen. Vooral het schoonspoelen van de melkunit (zeker 1x per week), want dan sta je er lang bij om steeds op het knopje te drukken. In het gebruik is de melkkan super handig, want je zet hem direct na gebruik in de koelkast. Ik vind het ook niet zo handig dat de machine niet aangeeft als het water bijna op is. De smaak van de koffie is door de fijne maling (op de fijnste stand gezet) super! Wij hebben zeker geen spijt van onze aankoop en vinden dat dit apparaat een goede prijs-kwaliteitverhouding heeft.

xxagxx 09-03-2013

Vdaag philips saeco intelia wezen kopen. Goede service en uitleg gekregen, ondanks de drukte.
Het is even wennen hoe het apparaat werkt, en de beschrijving heb je echt nodig. Maar na goed lezen en veel koffie drinken is het echt fantastisch. Heerlijk om een cappucino te drinken uit de mooie glazen!
De senseo staat nu op zolder.
Wel kost het even tijd en erg veel water om hem schoon te spoelen.
Wel kan je bij alle onderdelen erg makkelijk komen.

Elicit_Bart 05-03-2013

Na jaren Senseo koffie te hebben gedronken op het werk hebben we de Philips Seaco Intelia HD8753-11 aangeschaft. Een prima apparaat. Koffie en espresso met een mooi laagje crème en de capuchino's zijn bijna net zo goed van kwaliteit als in de horeca, er blijft net geen lepeltje op liggen. Daarnaast kan de melkkan makkelijk in de koelkast als je klaar bent met het zetten van je capuchino. Als je de overstap wil maken naar vers gemaalde bonen koffie dan is dit een uitstekende keuze.

Voordelen:
- Goed schoon te maken. De hele zetgroep kan er uit en als je een keer per week alles even goed om spoelt ben je klaar met het onderhoud.

Nadelen:
- Opvang tree loopt redelijk snel vol ondanks dat we het spoelwater al los opvangen. Het is een hele balans act om met de tree te lopen.
- Indien er te weinig water is kan het soms voorkomen dat er maar een halve koffie uitkomt.
- Koekjes stapelen tegen de rand van het bakje op, waardoor er soms een half koekje afbrokkelt als je de koekjesdispenser eruit haalt om leeg te gooien.

paulhelwig 27-01-2013

Heb deze espressomachine nu een maand in bezit en sinds vanmorgen heb ik eindelijk de perfecte smaak te pakken. In het begin was ik niet erg te spreken over de smaak. Het was te bitter met een te sterke nasmaak. Maar na een maand pielen met de maalfijnheid en bonen is het nu perfect!

Bonen.
Ik heb verschillende vers gebrande bonen geprobeerd bij dure winkels als Simon Levelt. Maar daar vond ik de espresso goed, maar de normale koffie weer te slap. Ben uiteindelijk na een tip van iemand op een forum, uitgekomen bij de espressobonen 'Regular' van de C1000. Deze hebben een volle smaak en zijn absoluut niet bitter. Smaak is natuurlijk heel persoonlijk maar als je niet houdt van een sterke nasmaak, kan ik zeker deze aanraden.

Instellen.
De machine heeft veel instelmogelijkheden. Om te beginnen kun je de maalfijnheid van de bonen instellen. Hoe fijner, hoe meer smaak maar ook de bitterheid neemt dan toe. Ik heb 'm nu staan iets voorbij het midden (naar de fijne kant). Nu is het niet bitter en heeft de koffie toch een lekker volle smaak. Dan kun je op de machine ook nog eens de sterkte van de koffie bepalen. 3 boontjes is optimale sterkte. Voor een espresso staat ie bij mij nu op 2 boontjes en voor een normale koffie op 3.

Cappuccino.
Dit is het leukste aan dit apparaat. De cappuccino is zoooo makkelijk te maken en zo lekker! Je hoeft alleen maar het kannetje te vullen met melk, de knop in te drukken en de machine doet de rest! Je kunt zelfs bepalen hoeveel melkschuim je wilt. Ideaal! De schuim is best dik en voldoet prima. Een losse melkschuimer is altijd beter maar dit is een makkelijke en prima oplossing!

Al met al ben ik zeer tevreden. Het apparaat ziet er mooi uit, maakt niet veel lawaai en is makkelijk schoon te maken. Nog geen problemen mee gehad dus de duurzaamheid is tot nu toe ook in orde!

Bushbushman 06-02-2013

Bonen: Er zijn 2 hoofdsoorten koffiebonen; Robusta en Arabica. Ter illustratie: de meeste soorten standaard filterkoffie bestaan uit beide bonen (ong. 50/50). Arabica staat voor kwaliteit, dus geeft de finesse aan de smaak. De Robusta is voor de kracht, want deze bevat meer bitterstoffen.
Nu naar "zetten onder hoge druk" (zoals o.a. bij volautomaten): hierbij worden extra bitterstoffen uit de Robusta geperst, en zul je vaak een scherpe, bittere smaak ervaren.
Mijn advies: hoe meer Arabica, hoe verfijnder...

Branding: bonen moet nu eenmaal "gegaard" worden, om ze voor gebruik geschikt te maken. Daarbij spelen tijd en temperatuur een grote rol. In veel gevallen zal de producent een aanduiding over de branding geven. "Regular" staat voor een meer "gewone" branding, terwijl "dark roast" verwijst naar een espresso-branding.
Mijn advies: kwestie van smaak, dus gewoon uitproberen...

Maalgraad: bij een te grove maling "valt" het water relatief snel door de koffie, is de doorstroomtijd kort, en zul je weinig smaak en weinig bitterstoffen meenemen: je gooit dus veel smaak weg, en krijgt een slap bakkie...
Bij een te fijne maling is de massa te dicht; de machine perst maar door en door, en stopt pas als de afgestelde hoeveelheid water is gepasseerd; het zetproces duurt nu ook veel langer. Hierdoor stijgt de druk in het zethuis, en daarmee ook de temperatuur. De hoge druk zorgt voor het oplossen van veel meer bitterstoffen, en de (te) hoge temperatuur zorgt voor een branderige smaak.
Mijn advies: let op je koffiedik, uitstroom en cremelaag.
Is je koffiedik-koekje nat, dan is de maling te grof. Bij de juiste maalgraad is je koekje "droog"; het valt pas uit elkaar als je het vastpakt.
Let ook op het straaltje koffie bij de uitloop: druppelt het, dan is je maling te fijn; het moet eigenlijk een straaltje zijn, dat tegen het druppelen aan zit.
De cremelaag (schuim) moet egaal gesloten en beige/bruin zijn.
Een open cremelaag = een te grove maling; ook een te lichte kleur staat voor een te grove maalgraad.
Te donker betekent een te fijna maalgraad.

(De boontjes staan bij deze machine voor de hoeveelheid koffie die gemalen gaat worden...!)

Cappuccino: controleer alle onderdelen van de melkschuimer op melkresten! Mijn ervaring is dat er in hoekjes en gaatjes nog wel eens wat blijft zitten. Het doorspoelen met water is natuurlijk goed, maar zeker niet voldoende! Gebruik zo nu en dan ook het bijgeleverde poeder. (TIP: daarnaast loop ik alle hoekjese en gaatjes na met een tandenstoker en wattenstaafje...)

Succes allemaal...!

Groeten, Peter.

Rinus Snippe 01-12-2012

Helaas een miskoop, apparaat 1 week in huis gehad daarna tbv te lage temperatuur van de koffie en het smerige eerste kopje koffie aangeboden aan Philips voor het oplossen van deze problemen.Het eerste kopje wordt na het opnieuw aanzetten van het apparaat maar voor een klein beetje gevuld, dus ook als deze meerdere keren per dag wordt aan/uitgezet. De machine is opgehaald en na 11 dagen weer teruggekomen waarbij de temperatuursensor is vervangen en niets aan de hoeveelheid van eht eerste kopje is gedaan. Niet tevreden wederom contact gehad met Philips maar daar hoef je niet echt een goede service te verwachten. Het apparaat kon alleen weer worden aangeboden ter reparatie, terwijl deze net daar was geweest, en er kwam ook geen leenapparaat. Andere oplossingen werden niet aangeboden. de eerste lijn helpdesk heeft nog wel wat geprobeerd maar de zg. supervisor van deze afdeling mag nog wel wat training aan oplossingsgerichtheid ondergaan. Een hele dikke onvoldoende dus voor de service van Philips op dit apparaat. Dit probleem voorgelegd aan Bol.com en deze heeft juist een grote pluim verdiend want zonder problemen wordt het apparaat weer teruggenomen en het geld teruggestort. Daar kan dus Philips nog wel wat van leren. In dit huis is dit dus ook het laatste Philips apparaat geweest wat ooit gekocht is. Goed bezig daar in deze tijden. Dus niet kopen!

helicopter52 22-09-2015

Ik koop bewust al jaaaaren geen Philips meer ,alles wat ik vroeger van Philips had ging binnen afzienbare tijd kapot Philips kan producten bedenken maar degelijk produceren is een ander verhaal zeker nu bijna alles uit China komt.

RichardS1966 12-11-2012

Ik heb hem nou ruim 4 maanden in gebruik en in die 4 maanden is hij al twee keer ter reparatie opgehaald. Vijf weken geleden maalde hij niet meer (molen vervangen) en vorige week deed een gedeelte van de display het niet. De eerste keer was ik mijn espressoautomaat 2 weken kwijt en de laatste keer 5 dagen. Zowel de cappuchino als de espresso zijn heerlijk en de vormgeving is prachtig maar twee keer een defect binnen 4 maanden mag, naar mijn mening, niet gebeuren.

perfectionist is de naam 12-11-2012

het is een nieuw model van 2012 dus zit nog vol kinderziektes, die er nog uitgehaald moeten worden en verder geperfectioneerd, vaak aan de hand van klachten van kopers uit de eerste lichting, de prototype-kopers. Dus je kunt beter een paar jaar wachten met kopen, tot die er uit gehaald zijn, dan is de prijs ook weer vaak een stuk lager, zeker nu met de crisis, het is toch een luxe produkt, en dat weet philips ook. Hij lijkt trouwens sterk op de delonghi ecam 23450sb! ook met zo'n melkkan. Kijk trouwens eens op youtube, daar zijn diverse demonstraties van het apparaat te zien en zie je als je goed oplet , meteen de zwakke plekken. Mij viel op dat een cappucinobeker niet recht onder de schenktuit past, door de melkkan en dat de melk nogal hoog op spat. Hij is wél een stuk goedkoper dan de delonghi, dus dat maakt de keus makkelijk.