JURA ENA9

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de JURA ENA9 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Gee Temmes 04-11-2012
Geschreven voor: JURA ENA9

Heb deze ENA 9 nu bijna 14 maanden in mijn bezit en heb tot dusver geen enkele problemen ermee gehad. Deze machine blinkt uit in gebruiksgemak, zeker als je zoals ik graag cappucchino drinkt. Met een ambachtelijke machine en de nodige barista training kom je uiteraard tot (nog) betere resultaten, maar het compacte formaat en het bedieningsgemak geven voor mij de doorslag.
Van een thermoblok kun je geen mega stoomdruk verwachten, maar het verstuivertje zorgt toch voor mooi en fijn opgeschuimde melk. Wel de kopjes goed voorverwarmen met heet water.
Het regelmatig uitspoelen van het verstuivertje en het legen van het afvalbakje went snel. Doorspoelen met capp. reininger doe ik eens per 1-2 weken. Verder kun je voldoende zaken aan eigen smaak aanpassen: maalgraad, sterkte, waterhoeveelheid, melkhoeveelheid, temperatuur normaal/heet ... Voor de liefhebbers kun je een of tegelijkertijd twee extra sterke kopjes espresso zetten m.b.v. de "Aroma boost" optie. Wat mij betreft is dit apparaat een uitstekende keus voor de espressoliefhebber die aan bedieningsgemak hecht.

Astrid Kruijer 02-01-2013

Beste Gee Temmes,
Wij gebruiken de ENA 9 sinds enkele weken en als liefhebbers van een goede cappuccino zijn wij nog niet blij met het melkschuim. We hebben al van alles geprobeerd, maar het blijft meer weg hebben van zeepsop... Voorheen klopten we de melk op met een elektrische melkopschuimer van Zack, dat geeft een superstevig schuimpje. Heb je tips hoe we dit kunnen verbeteren bij de ENA?

Gee Temmes 23-11-2013

Beste Astrid,

Is het nog gelukt om goed schuim te krijgen? Eerder gaf je aan dat het meer op zeepsop leek.

willemlenyboer 20-11-2013

Will je mij aub laten weten wat volgens jou de beste cappucino is dus maalgraad hoeveelheid melk koffie water enz
Bedankt

Astrid Kruijer 22-11-2013

Familie Boer, ik gebruik de fijnste maalgraad, 17 seconden melk en 65 ml water voor een lekker cappuccino.

Otto Jansen 14-04-2013

Dit is weer een reactie op Astrid. Heb het apparaat pas sinds gisteren en kreeg in eerste instantie ook zeepsop ipv melkschuim. Echter verholpen door het verloopstukje van het meegeleverde slangetje aan te sluiten op de combiaansluiting. Resultaat : perfect melkschuim! perfecte Latte!