Casio Exilim EX-ZR100 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio Exilim EX-ZR100 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Michael62 29-01-2013
Geschreven voor: Casio Exilim EX-ZR100 zwart

stukken beter dan de casio-z1200 alleen de bijgeleverde software is niet zo eenvoudig, ook het verwerken van filmpjes op de pc gaat niet gemakkelijk. Verder maak deze camera perfecte foto's ook binnen als er maar voldoende licht is.
panorama foto's zijn ook heel mooi. Filmen moet je echt met een statief doen, tevens kan je zoemen tijdens het filmen.

Mr Leen 14-02-2012
Geschreven voor: Casio Exilim EX-ZR100 zwart

We hebben in de loop der jaren een aantal Powershots versleten. Een misstap naar Fuji gemaakt en nu een Exilim gekocht. Als je wilt oordelen moet je een referentie hebben. Bij de Canons zat alles op de juiste plaats en werkte alles intuïtief. Kwaliteit van de foto's goed tot zeer goed. De Fuji had als hij de omstandigheden de baas was erg knappe foto's, het merendeel was niet om aan te zien. Onze eerste ervaring met deze Casio is overweldigend. Onze kat op een metertje met groothoek vastgelegd. Bij inzoomen op het resultaat staat elk haartje er knetterscherp op. De HDR optie geeft in moeilijke lichtsituaties hele mooie resultaten. Met HDR-art hebben we kinderen op het ijs gefotografeerd wat tot ware kunstwerkjes heeft geleid. Mooi helder display. Minpunt: Bij elke wijziging in het menu springt hij eruit. Je hebt dan wel de wijziging aangebracht, maar een "normale" camera blijft in het menu totdat je klaar bent met instellen. Camera is lekker "snel".

Mr Leen 17-02-2012

Aanvulling: De bijgeleverde software is een aanfluiting! Zulke prullaria zou je 10 jaar geleden nog niet bij een camera hebben geleverd. Maar wat wil je: Picasa is inmiddels gemeengoed geworden. Als ik Casio was zou ik het CD-tje weglaten en bv een 2-de accu bijleveren.

Mr Leen 06-05-2012

Inmiddels heeft de flitser het begeven. Lees veel negatieve reactie's m.b.t. service. Iedereen schijnt het toestel in het zand te hebben laten vallen waarmee Casio de camera buiten de garantie fraudeert. We zullen zien! Ik zal hem veiligheidshalve voor een first-opinion door een derde laten inspecteren. Ik houdt u op de hoogte.

verseveld 06-12-2011
Geschreven voor: Casio Exilim EX-ZR100 zwart

Na de verkoop van mijn Nikon Coolpix P500 de Casio ZR100 gekocht.

Compact, veel optische zoom, snelle reactietijd, diverse instellingen mogelijk en een foto laten mislukken of te donker maken kan bijna niet.

Fantastisch toestel, goede prijs en dus een echte aanrader voor de mens die even snel leuke doch goede foto's wil maken.

robert1945 08-11-2011
Geschreven voor: Casio Exilim EX-ZR100 zwart

Update van eerder geschreven review met beoordeling. Deze compact-camera nu een aantal maanden in bezit en nog steeds meer dan tevreden totnu toe. Al vele honderden foto`s en filmpjes verder en het blijft mij verrassen met de mogelijkheden. Wat Marja 27 schreef herkende ik in het begin ook maar bij een van de instellingen kun je ook de rode opname- en de groene weergaveknop gebruiken om het toestel aan of uit te zetten. Wat volgens mij veel makkelijker werkt. De foto`s en filmpjes zijn haarscherp en bij inzomen nog erg goed duidelijk. Het geluid is prima op de filmpjes. Kortom een zeer tevreden casio bezitter.

Marjan27 30-07-2011
Geschreven voor: Casio Exilim EX-ZR100 zwart

Deze camera op 2 juni gekocht. Super handig in gebruik. Alleen druk ik boven op nog wel eens op het verkeerde knopje. in plaats van foto maken op uit. Maar dat ligt meer aan mijzelf knopjes lijken totaal niet opelkaar.
Inmiddels op vakantie geweest naar Canada. En ik kan bijna met zekerheid zeggen dat mijn foto's net zo mooi zijn als de foto's met een dure spiegelreflex zijn gemaakt.
Wel lijkt er soms wat te rammelen in de camera. Het lijkt er op dat dit de batterij is.
Het inzoomen tot 18.5(optisch +automatisch) keer is soms lastig de camera stabiliseert niet genoeg. Waardoor die beer er net niet helemaal opstaat. Of soms gewoon helemaal gemist heb.
Maar de marmotten staan er daarentegen weer fantastisch op.
Ik kijk nou al uit naar mijn fotoboek en natuurlijk naar een volgend gebruik van deze camera tijdens mijn vakantie's.

FlippieJippie 25-10-2011

Het rammelen is niet de accu maar een kleine speling in de lens, probeer de lens maar eens voorzichtig aan de linkerkant iets in te drukken, dit lukt mij zowel met camera uit als aan. De lens rammelt dan iets in de behuizing als de lens is "ingeklapt" dus als de camera uit staat. Ik wou mijn camera hier bijna voor terugdoen maar heb eerst contact met Casio gezocht, dit hoorde zo in de constructie en had geloof ik ook nog een doel, weet niet meer precies wat.

Carol de Koning 26-07-2011
Geschreven voor: Casio Exilim EX-ZR100 zwart

F-a-n-t-a-s-t-i-s-ch toestel!! Zoals ook anders casiogebruikers opmerkten: Sterk ondergewaardeerd merk. Eenmaal een casio, altijd een casio. Weg met Canon, weg met Nikon! Iedereen is diep onder de indruk van mijn foto's. Haarscherp! Als je nog twijfelt is dit toestel echt een aanrader!
Ik heb van 30 m. afstand ingezoomd op een bloem en zelfs de kleine vliegjes eromheen kwamen er haarscherp op. Mijn dochter heeft een spiegelreflex van Canon en mijn foto's zijn mooier, hahaha

pchammer 21-01-2012

Een wijdverbreid misverstand wordt hier weergegeven.Een fantastische foto wordt door de fotograaf gemaakt en het gereedschap is daar een klein deel van.Een goede fotograaf maakt ook goede foto's met een mindere camera.Dus weg met Canon,Nikon etc. lijkt me een beetje kort door de bocht.

tjobbe 23 25-07-2011
Geschreven voor: Casio Exilim EX-ZR100 zwart

na vele fototoestellen mag ik me een ervaren
gebruiker vinden. en ik vind dit een hele beste.
heel veel mogelijk heden de panorama is onovertroffen.
ik ben heel blij dat ik na veel lezen dit toestel
genomen heb.

FlippieJippie 07-07-2011
Geschreven voor: Casio Exilim EX-ZR100 zwart

Ik ben het helemaal met Robert eens. Deze camera (of het hele merk Casio) is zwaar ondergewaardeerd. Ik zag deze camera tijdens een beurs bij Foto Konijnenberg waar een Casio medewerker e.e.a. liet zien wat het toestel kon, ik was gelijk erg onder de indruk van de enorme snelheid en de HDR functie van het toestel.

De week erop heb ik zowel een Canon Powershot SX230 HS als deze Casio EX-ZR100 aangeschafd om eens goed te vergelijken. De SX230 heeft in het algemeen een iets betere beeldkwaliteit, het scheelt niet erg veel, de Casio staat standaard teveel op verscherping en ik vond de kleurverzadiging te hoog, dit is echter beiden in het menu aan te passen. De Casio heeft iets meer vertekening op de groothoekstand maar dit is dan ook 24mm tegenover de 28mm van de Canon. De Casio heeft ook wat meer last van flares bij zonlicht en purple fringing (paarse randjes rondom onderwerpen bij hoog contrast). In het algemeen is de fotokwaliteit van de Casio erg goed voor een compact, dit had ik eigenlijk niet verwacht.

De Canon heeft een betere stabilisator waarmee je op volledige zoom scherpere foto's hebt als met de Casio, dit merk je ook tijdens het filmen waar de Casio een beetje trillerig is en de Canon wat stabieler.

Echter is de snelheid van de Casio zoveel fijner tegenover de Canon. Snel achter elkaar schieten dus ook sport werkt een stuk beter. De 40 FPS functie van de Casio is in mijn ogen een beetje onzinnig aangezien de sluiter dan open blijft staan en de focus niet goed meebeweegd, de 10 FPS functie werkt echter super waarbij de sluiter gewoon 10 keer per seconden open gaat. Daarnaast werkt de HDR functie heel erg goed, ook vanuit de hand, ik heb hiermee al waanzinnig mooie plaatjes geschoten waar er een aantal als wallpaper dienst doen. Ik kan dan ook niet wachten op de vakantie naar Italië :)

Het menu ziet er erg simpel en verouderd uit vergeleken met de hoge resolutie menu's (vaak met plaatjes) van andere merken. Het is echter ook wel weer makkelijk en doeltreffend, alles is ondergebracht in 3 kopjes. De handleiding vind ik wat te kort, hier staat lang niet alles in genoemd.

Het schermpje is prima, ik heb tot nu toe nog geen last gehad van het niet meer kunnen zien van het beeld in zonlicht.

De filmkwaliteit is ook in orde, de microfoonkwaliteit is behoorlijk goed. Bij de SX230 zat ik ook vaak per ongeluk met mijn vingers op een microfoon aangezien deze aan de voorzijde zitten, de Casio heeft de microfoons aan de bovenkant zitten.

De vormgeving van de Casio is iets fijner van de Canon, vooral door de kleine grip aan de rechtervoorzijde. De degelijkheid is wel weer wat minder dan de Canon, de Canon voelt wat beter gebouwd aan.

Van de Casio is de accuduur een stuk beter, voor mijn gevoel ongeveer 2x zo lang als de Canon.

Uiteindelijk heb ik de Casio gehouden, deze voelt een stuk innovatiever aan dan de Canon en is daardoor leuker om mee te fotograferen en/of te experimenteren. De grotere groothoek, langere accuduur en vooral de HDR functie waren de andere beweegredenen. Er zitten ook wat functies op die ik niet veel ga gebruiken, de HDR-art functie hadden ze er van mij af mogen laten (veel te overdreven effect) en de slowmotion filmpjes zijn leuk maar van lage kwaliteit. Al met al gewoon een erg gaaf en vernieuwend toestel.

robert1945 02-07-2011
Geschreven voor: Casio Exilim EX-ZR100 zwart

Ben ik de eerste die dit fantastische toestel een revieuw geef. Ik kan het niet begrijpen want deze nieuwe Casio is er enkele maanden. Hiervoor had ik een Panasonic TZ5 en daar weer voor een Casio Pro-600.Dit toestel is toen geweldig bevallen en met een Canon lens en een zelfontspanner met afstandsbediening. Helaas heeft Casio deze lijn niet voortgezet. Maar met de nieuwe uitgave van de ZR-100 komt het toch wel aardig in de buurt. Afgelopen week met vakantie in Portugal geweest en heb heel wat foto`s gemaakt onder veel verschillende omstandigheden.