Panasonic Lumix DMC-GH2 + G VARIO 14-42mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Panasonic Lumix DMC-GH2 + G VARIO 14-42mm zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

dongstra 19-07-2011

Een camera met zo ontzettend veel instelmogelijkheden dat de gebruiksaanwijzing wel wat beter had gemogen.
Goede foto's en een ontzettend snelle Autofocus met de kitlens & ander panasonic M4/3 glaswerk.
Met andere lenzen (bv Olympus) duurt het focussen aanmerkelijk langer en bij het filmen, waar deze camera inmiddels een legendarische reputatie voor heeft verworven, hoor je het geluid van het focussen.
In vergelijking met bv m'n Olympus E-620 wat "minder fraaie" kleuren maar ik heb nog lang niet alle instellingen geprobeerd.
Door de wat kleinere body zitten soms de knopjes wat in de weg.
Kortom, als je deze camera koopt begin je aan een ontdekkingsreis waarvan je niet weet of je de eindbestemming, het volledig beheersen van de camera, ooit bereikt.
Overigens is deze camera inmiddels gehacked waardoor de videomogelijkheden nog groter en vooral beter zijn geworden.