Pentax Optio A30 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pentax Optio A30 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

MMMR 04-04-2009
Geschreven voor: Pentax Optio A30 zwart

Prima camera met wat mij betreft één groot nadeel: de lange scherpsteltijd voor Autofocus (=automatisch scherpstellen). Heel positief zijn: - het grote scherm
- goede kleuren mits voldoende licht.
- de vele, zeer uitgebreide instelmogelijkheden, vrijwel alles is handmatig in te stellen.
- voldoende videoopname kwaliteit (640x480 30 fps divx encoded)
- 1024 x 768 resolutie (dat heeft bijna geen enkele camera meer, perfect om foto's te delen via e-mail en internet)
- lekker klein, past zo in je borstzak.

Heb hem nu 1 jaar en ik weet hoe ik met de lange scherpsteltijd moet werken. Bij mijn volgende camera zal ik hier specifiek op gaan letten. Ik heb dit alleen nog niet vergeleken met andere compacte digitale camera's.

Tom1977 17-10-2007
Geschreven voor: Pentax Optio A30 zwart

Heb hem gekocht en enkele dagen later weer teruggedaan naar de winkel... Heb nu de Canon Powershot S5 gekocht en... onvergelijkbaar.
De Pentax heeft enkele minpunten:
- Trage scherpsteltijd
- Waterverfeffect (onscherp)
Als pluspunten kan ik dan weer geven:
- Het scherm
- Gebruiksgemak
- Design en degelijkheid

JveS 10-06-2007
Geschreven voor: Pentax Optio A30 zwart

Nadat ik mijn vorige digitate camera had laten vallen op zoek gegaan naar een nieuwe.
De konica minolta E50 was niet meer leverbaar.
Bij toeval op de Pentax optio a30 gestuit.
Na een teste in de winkel was ik direct om. Perfecte foto's, geweldig scherp en een uitmuntent contrast en kleurstelling.
Ik heb er nu in een maand tijd ca 1500 fotos mee gemaakt.
De kwaliteit is van dien aard dat ik mijn oude analoge Minolta spiegelreflex te rusten heb gelegd.
Even de A30 in je borstzak, nu wel met koordje!! en je kunt praktisch overal perfecte fotos maken.
De hoeveelheid belichtingsinstellingen zijn groot en werken naar mijn ervaring ook geweldig.
De flitser werkt veel beter dan bij mijn vorige camera, ook binnen fotograferen is redelijk te doen.

J.M.van de R. 05-05-2007
Geschreven voor: Pentax Optio A30 zwart

Na eindelijk te hebben besloten dat ik de Pentax a30 wilde hebben, ben ik deze gaan kopen. de verkoper was vriendelijk en ik mocht eerst diverse opnames maken voordat ik de camera kocht.na een paar afdrukken was ik in mijn sas met de camera.thuis gekomen heb ik de accu aan de lader gezet en een paar uur later ben ik gaan fotograferen.na een kleine 20 minuten begon het de camera sloeg vast en de lens wilde niet meer naar binnen pas na het uithalen van de accu kon ik het apparaat opnieuw inschakelen ik dacht kan gebeuren en ik ga rustig verder,na weer een x-aantal opname's het zelfde probleem en wat erbij kwam de camera werd ontzettend warm, ik bedacht mij geen moment alles in de doos gedaan en terug gebracht na de winkel
deze wilde de camera wel opsturen het viel onder garantie, dacht het niet,..gewoon mijn geld terug,...aub
al met al weer een ervaring rijker
wat mij op viel tijdens het fotograferen dat bij veel zon licht dat het lcd scherm niet meer zichtbaar is, je ziet niet wat je fotografeert. min punt.

eefje23 22-04-2007
Geschreven voor: Pentax Optio A30 zwart

Ik heb gewerkt met de volgende camera's : Olympus 8080, Olympus E1, Canon A80, Canon A620,Canon IUS 750, Canon D30(met deze werk ik voornamelijk) en de Panasonic FZ30.
De Pentax A30 heb ik vorige week gekocht en wat mij opviel was dat je maar weinig testen kunt vinden over Pentax in het algemeen. De kwaliteit van de foto's van deze pentax is super! Wat een mooie warme kleuren en hageltje scherp. De mogelijkheden zijn enorm.De macro is echt geweldig. Hij blinkt niet uit in de minimale afstand( 6 cm) maar wat mooi scherp en mooi belicht.Zelfs met flits! Het is een hele mooie overzichtelijke camera. Bij een (super)compact moet je rekening houden met zijn beperkingen en als je dat doet heb je hier een volwassen camera aan. Beperkingen in de zin van: maak met een compactcamera geen foto's in donkere of rokerige ruimtes. gebruik daarvoor altijd en camera met een externe flits. Laat je ook niet verleiden door verhalen over een hoge isowaarde. Deze camera kan 3200 iso maar ik zal daar nooit gebruik van maken. Als je dat wilt dan ben je niet realistisch. De A20 is exact dezelfde camera alleen een lagere isowaarde?? en in het zilver. Ik heb de A30 alleen gekocht omdat ik de zwarte uitvoering wilde. Mocht je voorbeeldfoto's toegestuurd willen krijgen dan mag je me mailen. Voor kwaliteit foto geef ik nooit een 10 vandaar de 9 Groet Eefje