Olympus µ 780 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus µ 780 zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Frank vd Putte 10-11-2008
Geschreven voor: Olympus µ 780 zwart

Nu 1 jaar in bezit. Degelijke camera, goede foto's bij voldoende licht, erg goede macro-functie. Nadeel; bij minder licht maakt hij op de auto-mode korrelige foto's, en gaat te snel flitsen. Oplossing; zet de avond-scene instelling aan en de flitser uit. Dus wel een camera met gebruiksaanwijzing!

Jan-Willem2008 01-04-2008
Geschreven voor: Olympus µ 780 zwart

Nadat ik mijn Sony DSC-W50 heb laten vallen wilde ik een ander merk proberen. Het werd uiteindelijk deze Olympus.

Tot op heden heb ik veel moeite met de foto's van deze camera. Ondanks dat alle instellingen op automatisch staan zijn de foto's niet mooi scherp. De Sony maakte mooiere foto's.
Deze camera heeft wel meer mogelijkheden en het menu werkt iets eenvoudiger.
Wat wel weer onhandig is, is de batterij waarbij je echt op de + en - moet letten. De Sony had dit beter voor elkaar. Ook ben ik nog niet onder de indruk van de levensduur van de batterij. Deze is wel beter dan de Sony maar nog steeds niet erg goed. Laden na 50 foto's

Volgende keer ga ik toch weer voor de Sony.

MacGreen 04-07-2007
Geschreven voor: Olympus µ 780 zwart

Een zeer mooi toestel met 5x optische zoom en diverse instel mogelijkheden.
De Auto mode is iets minder wat focus betreft, gebruik spot metering, tevens spot en geen iESP Autofocus voor duidelijke foto's van voorwerpen.
Verder zeer tevreden met de stabilisatie en hoge ISO, weinig korrelig beeld bij ISO1600 via het programma menu kan men tevens tot ISO2400.
Filmpjes zijn van een mindere kwaliteit dan Canon ed. zelfs met de zelfde instellingen…?
EEN aanrader voor point and shoot werk binnen en buiten zelfs in de regen.

stefanvg10 23-06-2007
Geschreven voor: Olympus µ 780 zwart

Prima toestel, alleen de knopjes zijn wat klein. De mogelijkheden daarentegen enorm en een goede zoom

Ernst1 23-06-2007
Geschreven voor: Olympus µ 780 zilver

Ik heb deze camera gisteren gekocht. Echt een top apparaat!! Je kunt prachtige foto's maken en filmpjes met geluid van een bijzonder mooi niveau. Zeer gebruiksvriendelijk met Nederlandse beschrijving in het toestel. Echt een aanrader.

TD 22-06-2007
Geschreven voor: Olympus µ 780 zwart

Het apparaat maakt goede foto's en dankzij de dubbele beeldstabilisator zijn de foto's ook scherp als er volledig ingezoomd is. Er is niet veel handmatig in te stellen, geen sluitertijd of diafragma tijd. Panorama foto's zijn lastig te maken met het programma van Olympus. Het apparaat is goed in het gebruik. De camera is snel klaar om foto's te maken en dankzij de ruime keuze aan (foto)formaten kan er genoeg op een kaartje. De vormgeving is geweldig. De camera is weersbestendig: is spatwaterdicht. Het is jammer dat het display op de achterzijde het hoogste punt is en de camera daar op ligt. Het LCD geeft duidelijk het beeld weer. De foto's kunnen ook op het apparaat al bewerkt worden, is wel minder goed dan op de computer. Verder ligt de camera goed in de hand en de batterij gaat lang mee.