Casio EX-V7 Silver zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EX-V7 Silver zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Peter110 19-04-2009
Geschreven voor: Casio EX-V7 Silver zilver

Het toestel is twee keer mee geweest op vakantie. De eerste keer ging alles goed. Voor de tweede vakantie controleer ik of alles werkt. Helaas 'Stabilizer not available'. Na een week kwam daar een probleem bij. Alle foto's kregen een donkere rand aan de linkerkant. Ik had gehoopt dat een toestel dat zo degelijk voelt en er ook zo uitziet door de interne zoomlens dit soort risico's zou verminderen, maar helaas...

De kwaliteit van de foto's is matig, met name als er volledig wordt ingezoomd, zelfs met gebruik van een statief.

bastiaan02 07-05-2008
Geschreven voor: Casio EX-V7 Silver zilver

Ik heb hem gekocht ter vervanging van deCANON MV790 - (idMV890).
Speciaal voor de videofunctie heb ik de exilim v7 gekocht. Ik wil bestrijden dat de kwaliteit niet te vergelijken is met een HandyCAM OF VIDEOCAM.
Wil je zoiets goed kunnen beoordelen dan moet je de kwaliteit beeld voor beeld bekijken. De CANON en alle (video)cameras met een 1/6 inch zijn ondermaats vergeleken bij deze camera 1/2.5 inch, om het volgende, het word verkocht met 800.000 pc effectief 400.000, maar ook 400.000 zijn deze canmera;s niet, te weten ik had een goed vesta pro webcam gekocht lange tijd terug, die maar 640x480 was, maar die een veel betere beeldkwaliteit gaf dan de Canon.
En dan bekijk je dus hoe en in hoeverre losse beelden van een filmpje bewerkt kan worden met een prof. programma,
De casio heb ik besloten te kopen na het lezen van reviews en het zien van videomateriaal online.
Ik moet zeggen dat in de stand van UHQ de video's van dusdanige kwaliteit zijn, dat losse beelden afgedrukt kunnen worden op fotoformaat 9 x 12 cm met een kwaliteit die moeders ook maakte met een conventioneel foto(rolletjes)toestel.
Het formaat van opslag is in MOV, waarvan de compressie/kwaliteit optimaal is, helaas zit er teveel copyright op dit formaat, de MOV speelt af op bijna alle viewers, was het niet dat het geluid dan brokkelig vervormd raakt, maar speelt wel goed af in quicktime, echter de meeste filmbewerkingsprogramma's kunnen niet overweg met de audio codec, en laten dat dan ook het geluid weg, o.a. nero(na converteren).
Er zit wel ulead bewerkingssoftware bij en na een een beetje vogelen, kon ik dus de film zonder beeldverlies of niet zichtbaar beeldverlies (door beeldje voor beeldje met origineel te vergelijken) omzetten naar WMV videoformaat op een grootte van 1280X720 pixels, daardoor word het beeldmateriaal makkelijk bewerkbaar in andere programma's zoals nero/wmv moviemaker en meer programma's,
(Any DVD Converter pro, beschikt ook over de juiste codec)).
Het fototoestel in fotostand kan dus werkelijk ook rond de 7 miljoen pixels, foto's nemen.
Voor mij volstaat 2 miljoen al, daar dit anders onnodig veel ruimte inneemt.
Verder over het film/videoformaat, een kaartje van 19,95 van 4 mb gekocht, dat kan de camera aan, en is goed voor ongeveer of minimaal 1,5 uur film opnemen.
Nadeel is de accu, er gaan geen gewone batterijen in, die heeft een videocam ook vaak niet, maar fototoestellen soms wel waar een paar gewone penlites ingaan, mogelijk gaat de accu ook maar hooguit een uur mee.
Het opladen gaat via het dockstation en duurt 150 minuten, dus misschien wel handig om een extra accu te kopen.
Ik heb express gekeken naar de ccd chip die in het toestel zit en niet zozeer naar het merk of wat dan ook.
In vergelijking met de Canon videocamera, was de canon letterlijk ondermaats (dat wist ik al nadat ik het materiaal van de canon de eerste dag had aangekocht(2005), maar mijn vrouw was zo blij toen, deze videocam is ook eenmaal kapot geweest en doet thans niets meer mede doordat na de reparatie een aantal boutjes niet goed waren vastgemaakt aan de het outputpaneeltje)
De Canon videocamera heeft dus veel meer licht nodig, de ccd chip is dus veel minder lichtgevoelig, dan van de exilim v7 camera, de exilim v7, heet een licht/detail opbrengst die minstens 2 maal zo hoog is, bij te weinig licht gaat een (video)camera namelijk details weglaten, wat vaak en veelal ten koste gaat van de beeldkwaliteit en objecten of onderwerpen minder duidelijk of wazig worden, de exilm heeft daar veel minder last van dan de Canon.
De beweeglijkheid vergeleken van het beeld tijdens opnemen.
Dit heeft er veelal mee te maken wat een lens in het toestel zit 35 mm is groothoek ongeveer, de exilim heeft 38mm, de Canon moet ongeveer 42-51mm hebben, hoe breder de hoek hoe minder last er is van te veel ongewenste bewegelijke beelden.
Ik heb een breedbeeldcamera van hp en die heeft ongeveer 31 mm lens.
Ook op de Canon zit een anti-shaking mogelijkheid op, maar ook hier is de Exilim v7 ook beter in, of minder last van handshaking.
Bij de Canon heb ik het idee dat ik met een telelens in zijn grootste hoek stond te filmen, dat is bij de Exilim niet zo, beelden zij wel beweeglijk veel rustiger in beweging (bijvoorbeeld lopen of positie veranderen met de camera en tijdens het opnemen van een video
Ik ben zo brutaal het produkt te vergelijken met een videocamera.
Voordelen op een rijtje.
Kwaliteit beeld van video: optimaal, geen grove of grote pixels zichtbaar op mijn 20 inch tft/lcd scherm als beeld op maximaal staat.
Betere lichtopbrengst CCD,(Canon heeft minimaal2 maal zoveel licht nodig voor zelfde kleur)
Geluid in Stereo goed
Minder schokkende beelden,
Bredere lens (meer naar groothoek).
Geen bandjes nodig
Minimaal 90 minuten opneemtijd met 4gb kaartje
Kleuren iets mooier
Resolutie veel beter.
opgenomen files kunnen direct op de computer gezet worden met cardlreader.
Nadeel
Video moet wel omgezet worden, ivm audio codec
Direct Video bekijken op de TV kan alleen als de camera in het dockstation geplaatst word.

Ter afsluiting, er zit nog naast de flitster ook nog een klein vierkantje op de camera ter grootte van 3-4 mm,
Dit is een klein videolampje, die je met de camera kan aanzetten, zodat zelfs met geen of weinig licht nog video-opnamen gemaakt kunnen worden....

ChantalB 03-08-2007
Geschreven voor: Casio EX-V7 Silver zilver

Jammer dat het toestel niet in de nederlandse taal is in te stellen. Als ik (optisch) zoom gebruik, krijg ik vaak onduidelijke foto's. Verder heel gemakkelijk toestel, vooral met de snapshots. Toestel is zeer compact, groot beeldscherm en voordeel dat de lens er niet meer uit komt.

Vantijgeren 24-07-2007
Geschreven voor: Casio EX-V7 Silver zilver

update op mijn eerdere review:

Bij zonlicht: alles ok. Bij somber weer, avond of binnen krijg je zonder flits grote problemen met stilhouden. Bij groothoek heb je h e l e m a a l niets aan de beeldstabilisator. Ga dus maar naar hoge iso gevoeligheid en neem een heleboel ruis voor lief. Dat geldt ook voor de filmpjes.

Bij de filmpjes vooral UHQ en daglicht doorgaans goede kwaliteit maar erg onrustig beeld bij bewegen omdat de autofocus dan moeite heeft het onderwerp vast te houden en steeds opnieuw instelt. Wie heeft daarvoor een goede tip???

De beeldkeuzeknop zit niet op een plek dat hij gemakkelijk verdraait maar toch gebeurt het me regelmatig. De plaatjes erop zijn zo klein dat het je niet opvalt dat hij verdraaid is. Dat vind ik een nadeel.

De beeldstabilisator werkt echt alléén bij flinke tele en genoeg licht. Dat laatste is nodig omdat de lens in tele weinig lichtsterk is. Maar dan kun je met wat mazzel toch mirakels goede opnemen maken. Daar toont de kleine casio zich een krachtpatsertje.

Dichtbij in de telestand heeft de camera moeite met scherpstellen. In macrostand kun dan helemaal niets. Misschien moet ik het via en best-shot instelling proberen maar gewoon handmatig (rode rechthoekje) is het in tele echt modderen.

Duurzaamheid: Het ding is behoorlijk robuust. Inmiddels heeft hij een duik in het water overleefd! Geen volle laag maar toch even in het tasje onder water. Onmiddellijk eruit gevist maar het kwaad was al geschied. Bij inschakelen allerlei kortsluitingen. Snel de batterij eruit en de camera 2 dagen laten drogen. Eerst deed de flits, het focuslampje en de stabilisator het nog niet en kwam er na inschakelen condens op de lcd. Maar nu lijkt het allemaal toch weer te werken, alleen de datum en tijd houdt hij niet meer vast.

Ter info. Mijn vergelijk voor beeldkwaliteit is de wat oudere canon g3 die maar 4 megapix en 4x optische zoom heeft. Zijn grotere beeldchip en een lichtsterkere lens compenseren dat royaal. Dat merk je goed; de canon maakt bij minder licht zonder meer de mooiere opnamen. Met beelduitsnedes van teleopnamen vrijwel dezelfde kwaliteit als de casio bij volbeeld. 7 megapixel bij de Casio is zwaar overmaat: Zoom scherp ogende plaatjes maar eens in tot op pixelniveau en je ziet in de verste verte geen scherpe contour meer.

Maar de casio is wel mooi klein en met één hand te bedienen. Zo heeft bij mij zeker z'n plekje bij mij verdiend.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Godsmack 22-06-2007
Geschreven voor: Casio EX-V7 Silver zilver

Heerlijk toestel,de best shot optie zorgt voor hele mooi foto's.
Vooral in de natuur,prachtige kleuren.
Ook bij zonsondergang en schemer mooie natuurfoto's.
Inzoomen perfect.
Voor elke situatie is er wel een mogelijkheid.
Leuk al die verschillende filters maar dat is voor de fun.
Filpjes zijn superscherp,ook tijdens het filmen kun je inzoomen.
Dit is natuurlijk geen toestel voor de hobbyist maar voor de huis-tuin en keukenfotograaf die ook wel kwaliteit en gemak wil is dit een heel goed toestel.
Wat heel leuk is dat je op een slapstick mode kunt filmen,uiteraard zonder geluid(stomme film) en in zwart/wit ,hij geeft alles ook net iets sneller weer,echt heel grappig om te zien,je waant je zo in d ejaren 20.
Ook bij kaarslicht hele mooie warme foto's(geen flits nodig).
Menu's zijn heel makkelijk,even een avondje mee spelen en je hebt het onder de knie.
Camera is heerlijk compact,mooi groot LCD scherm.
ook apart dat er geen lens meer uitschuift.
Echt een aanrader.

Guido71 17-04-2007
Geschreven voor: Casio EX-V7 Silver zilver

Ook al eerder een Casio gehad die het nog steeds naar grote tevredenheid doet. Ik sluit me aan bij de woorden van Mr Joske dat dit apparaat werkelijk elk ander toestel verslaat. De mogelijkheden zijn enorm, maar daardoor iets moeilijker in gebruik. Eenmaal uitgeprobeerd is het een koud kunstje.

Voor de beste foto's is het aan te bevelen wel de mogelijkheden van het toestel optimaal te gebruiken.

Grote pluspunten zijn de compactheid ondanks de 7x optische zoom. Doordat de camera geen uitschuivende lenzen heeft is ook de kwetsbaarheid een stuk minder.