Canon Digital IXUS Digital IXUS 900 Ti grijs, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 27 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS Digital IXUS 900 Ti grijs, zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

RichardCl 24-02-2008

Bij voldoende licht: uitstekende foto's!
Maar zodra de flitser aan het werk moet valt het resultaat ronduit tegen.
Het ergst zijn de rode ogen op vrijwel alle foto's waarbij de flitser is gebruikt. Dit ondanks de rode ogen-functie. Dat kan echt niet, voor deze prijs.
Spijt van mijn aankoop.

BDC 26-11-2007

Fijn, klein en betrouwbaar. Nu bijna een jaar in bezit. Foto's zijn mooi en scherp. Accu gaat lang mee. Apparaat past in de binnenzak. Foto's enorm laten uitvergroten gaat ook erg goed. Erg teveden! Dit is mijn 2e Ixus.

Steven Kemp 10-09-2007

Wat een geweldige camera.

Hiervoor een Powershot 400 gehad, maar dit is geweldig. Reactie snelheid is enorm,geldt ook voor het opstarten.

LCD is ook prachtig van kleur en filmen met een 4 GB ben je een 3 kwartier zoet met aangename beeldkwaliteit.

Een min puntje de centrale bediening is soms wat nerveus.

Blijft toch weer een mooi product van Canon!

bart nijs 07-08-2007

Hallo

een tijd geleden heb ik deze camera gekocht nadat ik de vele reviews had gelezen. toen ik de foto's op de computer bekeek had ik meteen het wow gevoel over de mooie kleuren. eigenlijk altijd mooie foto's gehad. zeer fijne camera. fijne camera langs mijn canon eos 30d. alleen die 1600 iso instelling kun je naar mijn mening eigenlijk niks mee (daarvoor heb ik de 30D)

wel een puntje van kritiek. de programma keuze knop zit soms een beetje op de verkeerde plaats hij gaan ooit naar een ander programma terwel je dat niet wilt (kan mischien aan mij grote handen liggen)

Verder echt een super camera en het geld dubbel en dwars waard!!!!

Hennie2007 23-07-2007

Ik ben nu 3 maanden in het bezit van deze camera.
Deze Canon ixus 900 ti maakt perfecte foto,s van bijvoorbeeld landschap,binnen of potret.Meegenomen op vakantie en toen meer dan 900 foto,s mee gemaakt.Onder bijna alle omstandigheden maakt deze camera zeer mooie opnamens.Vooral landschap foto,s zijn zeer scherp en mooi van kleur.3 dingen viel mij wel op bij deze camera en ook wat tegen.1e het knopje/hendeltje bij de ontspanner voor de optische zoom is te klein en daardoor lastig te bedienen.2e minpuntje is de bediening van het knopje om de camera op bekijken foto,s,auto,hand,scm en film
te zetten dat gaat vanaf de plaats waar dit knopje zit vrij moeizaam.Verder maakt deze camera geen mooie foto,s als je de zelf ontspanner inschakeld en deze dan op 10 sec zet heirna de camera op een paaltje plaats en hij dan van een persoon een foto maakt.De foto is dan te licht en niet scherp (misschien doe ik wat verkeerd).Verder niets dan lof over deze camera waarmee je ook nog mooi mee kunt filmen.je moet er wel minimaal een 2 gb geheugenkaart in zetten anders kun je in de kwaliteit van 10,0 mega pixels niet al te veel foto,s nemen.

Edu13 16-07-2007

Ik heb deze camera nu een maand in gebruik.
En ben er erg tevreden over.
Pracht foto's.
Erg handig in gebruik, iedereen hier gaat er erg makkelijk mee omweg.
En de kids zij er ook heel snel aan gewend.
Het opstarten van de camera gaat fantatisch binnen een seconde start klaar.
Nu ga ik een nieuwe sd kaart aanschaffen.
Want ik wil er ook mee gaan filmen.

Leo 43 17-06-2007

Canon Ixus 900 TI (nederlandse versie). Twee weken geleden gekocht. Eerste tip, kijk op het internet voor de prijs en ga voor een ned.model. Dat scheelt inderdaad enorm met de bekende winkels. Na het bestuderen van de verkorte handleiding aan de slag met dit fenomeen. Ook ik heb mijn keuze bepaalt aan de hand van deze website. Van alle positieve reacties kan ik zeggen, het klopt helemaal. De foto´s zijn echt van een superieure kwaliteit. Het gebruik van de diverse mogelijkheden maken deze camera een topstuk onder het grote aanbod. Zowel op de automatische stand als op de handmatige en scenestand kan je alle foto´s maken , die je maar wil. Geef jezelf de tijd om alle mogelijkheden van deze camera te onderzoeken en uit te proberen. Daarom ook nu nog 3 x een 9 gegeven in de beoordeling. Want ook ik heb nog niet alles uitgeprobeert. Maar tot zover ben ik uitermate tevreden.
Vanwege het hoge aantal pixels in de camera zijn de foto´s die je laat afdrukken, altijd nog beter dan zelf afdrukken, echt van een kwaliteit die bijna niet beter kan. Echt een superpluspunt is de videomogelijkheid en het uiteindelijke resultaat. In de hoogste resolutie zijn de beelden erg goed, helder en vloeiend. Mede door de 10 MB zijn de beelden beter dan menige digitale videocamera. Welke vaak veel meer mogelijkheden hebben, maar de lage resolutie is dan weer een minpunt.
Accuduur is naar mening gewoon goed te noemen.
Zijn er dan echt geen minpuntjes...? Wellicht het plastic klepje waar je de kabels kan aansluiten t.b.v de televisie of PC overdracht. Dat moet je voorzichtig openen, omdat het iets te fragiel oogt. Verder houdt je vingers weg van de flitsunit. Ik heb de neiging om deze camera iets te enthousiast aan te pakken, waardoor het flitsbereik minder wordt. Maar dat is meer een weetje voor de gebruiker. Want met de flits is natuurlijk niets mis.
De uitgebreidde handleiding op de CD in het nederlands geeft uiteindelijk alle ins en outs over deze camera en het gebruik ervan.
Voor alle gebruikers, genieten maar !!!
Groetjes,
Leo 43 (inmiddels 45)

Ben W 15-06-2007

Schitterende camera met Titanium body.
Werkelijk een snelle reactie van flitser en toestel bij het maken van foto's, korte opstarttijd.
Ik heb alleen mijn twijfels bij de accuduur.
Ik heb het idee, dat de accu wat snel leeg is.
Voor de rest een geweldig toestel met eenvoudige bediening.

SAL 09-06-2007

Evenals hieronder reviewer PietJ, ben ik ook een voormalig IXUS 400 bezitter. Deze was ik ook tevreden over, en Canon spreekt mij wel aan, en als een product bevalt blijf ik vaak een beetje bij dat merk hangen. Vandaar nu als opvolger weer vooral naar de IXUS serie gekeken. En als topper in dat segment kwam de 900Ti dan naar boven. Ik las er in elke review en test niet dan lovends over, en dat icm de specificaties (10MPX en filmpjes in 1024x768!!) was het helemaal wat ik zocht.

Gisteren dan voor het eerst eens een beetje uitgetest, en dan zie je dat de tijd toch niet heeft stilgestaan zeg! Wat een apparaatje, in alles beter en sneller dan de IXUS400. Apparaatje is zelfs nog een fractie kleiner dan de IXUS400 geloof ik ook.
Opstarten in (minder dan?) 1 seconde, afdrukken lekker snel en niet dat het eerst 1 sec duurt voor hij daadwerkelijk afdrukt,... prachtig scherp en groot kijkschermpje en erg dynamisch interfaceje.
Filmpjes prachtig scherp, 640x480 is al erg mooi (IXUS400 deed 320x240!), maar op 1024x768 is het helemaal prachtig. Enige is wel dat filmen met zo'n klein licht dingetje al gauw een erg bibberig beeld oplevert. Denk niet dat hier wat aan te doen is, maar je zou hem eigenlijk op een soort statief moeten zetten en daarop leunend voorzichtig moeten bewegen ofzo.
Eerste indruk: Juweeltje.

Nand 02-06-2007

Vandaag deze fantastische camera gehaald en is bijna niets fouts op aan te merken beeldstabilisator heb je helemaal niet nodig en het batterij klepje werkt ook prima geen problemen of speling mee in ieder geval.

Gelijk een 2gig 133xs er bij gekocht en kan ongeveer 800 fotos maken op de 1na beste kwaliteit maar met de 10 megapixel is dat dus ruim voldoende!
of te wel gewoon een super aankoop!

DaNiSeL 28-05-2007

Heb deze camera nu een paar dagen, en ben tevreden.
Alleen het is niet zo dat je hem op automatisch zet en alleen maar scherpe foto's krijgt. Vooral als je inzoomed en binnen foto's maakt is de scherpte niet altijd ok. Heb vandaag nog 50 foto's gemaakt en dan zijn er ongeveer 44 scherp.

De foto's die wel scherp zijn trouwens, zien er heel goed uit. daar ben ik dik tevreden over.
Ik heb ook sterk het vermoeden dat op de auto functie de camera onscherpe foto's maakt zodra het licht niet ideaal is (lees donker/bewolkd)

Macro functie is wel heel goed, had hiervoor een ixus 50, en daar stelde de macro functie niks voor. Hier merk ik echt duidelijk verschil als ik de macro functie aan zet.

IK ga binnenkort naar Cuba met deze Camera, zal dan nog even laten weten hoe de ervaring was.

PietJ 24-05-2007

Mijn vorig toestel was een IXUS 400 waar ik zeer tevreden over was.
Naar de winkel gegaan om de IXUS 900 te kopen. De verkoper raadde mij echter de 850 aan vanwege beeldstabiliteit en groothoek.
Na hiermee een groot aantal foto's te hebben genomen op sneltreinvaart weer naar de winkel teruggebracht. De foto's waren veel minder scherp en helder als mijn oude IXUS 400 en daar betaal je niet zoveel geld voor.
Achteraf bleek de Ixus 900 niet voorradig te zijn!!!
Via internet de 900 besteld en was nog 40 euro goedkoper en dit toestel is werkelijk uitmuntend. Zeer veel mogelijkheden en heel eenvoudig in gebruik.

louis40 23-05-2007

Perfecte fotocamera, Zet maar op automatisch en alles komt goed.
Met 2 GB card en toestel op stand superfijn, inderdaad ook superfijne afdrukken. Zitten verder ontzettend veel mogelijkheden op die ik nog moet uittesten. Gewoon een ideaal toestel ook om te zien.

Raymon 03-05-2007

goed toestel. Schiet hele mooie plaatjes zonder dat je allemaal instellingen hoefd te doen. Paar weken in bezit en zeer te vreden over dit camera'tje

Kenneth B. Done 22-04-2007

Ik heb naast mijn 400D deze compacte IXUS gekocht. Ik had behoefte aan een 'mini-walkaround' waar toch super-plaatjes mee te maken zijn. Vergeet instellingen, alles op de automaat.

Op internet is dit toch wel de beste van de compacte camera's. Het is een prima ding, ook zonder beeldstabilisator en de groothoek van de 850. Het display is prima, de filmpjes zijn prachtig (30 fps 640*480) maar het geluid is blikkerig. Je hoeft nooit echt lang te wachten op de camera, dit ding is vingervlug.

Hij is prachtig gemaakt en heel klein, razendsnel in de bediening en de foto's doen heel soms zelfs denken aan mijn vorige SLR, de Nikon D70. Maar, als ik de 900Ti vergelijk met mijn 400D dan zie ik weer wat een goede camera dat is! De IXUS 900Ti maakt enorme platen (10 megapixel) maar gezien de compressie en de processing van de camera had dat ook heel goed 5 megapixel kunnen zijn. Inzoomen in de computer levert dan alleen maar 'sneeuw' scherpte op. Toch is dit 'n mini-wondertje in je borstzak, en het laat maar weer eens zien hoe ver de compacte digitale fotocamera gekomen is.

Anette35 02-04-2007

Wat een fantastisch toestel is dit zeg!! Na lang wikken en wegen toch voor de 900 gekozen en nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop! Buiten dat het een bijzonder mooi toestel is, zijn de foto's van uitmuntende kwaliteit zowel binnen als buiten. Ik was bang dat ik een beeldstabilisator zou missen in het toestel maar niets is minder waar. Gewoon instellen op kinderen en wederom fantastische foto's. Werkelijk een zeer goede aankoop.....

Ivo2007 27-03-2007

Sinds een aantal dagen in het bezit van deze Canon.
Geweldige camera!
Heb nog even getwijfeld tussen de Sony N2 en de Canon.
Mijn vorige camera was ook een sony waar ik niet z'n goede ervaringen mee heb gehad en hier las ik bij de reviews ook weer vragen van mensen. Dit heeft mijn twijfel weg genomen. Kwaliteit van de foto's is prachtig.
Hij is erg gebruiksvriendelijk en niet moeilijkl te bedienen. Super Camera!!

Idsie 27-03-2007

In Maart heb ik deze camera gekocht omdat ik gewoon het beste van het beste wilde voor mijn reis naar Mumbai (India) voor mijn werk.

Deze camera is echt perfect. Ik heb er een 2GB kaart bij die ik helemaal vol heb geschoten.

De foto's zijn perfect, haarscherp en helder.
De batterij heb ik in 2 weken intensief gebruik (de camera ging overal mee) maar 1 keer hoeven vervangen (aangezien ik 2 accu's heb geen probleem)
Ik heb zeker 700 foto's gemaakt in deze 2 weken.

Je krijgt een hoop extra's bij, ik kreeg bijv:
- extra accu
- 2GB SD kaart
- flexibele tripod
- Lederen tasje (stevig)

Marcel Kop. 22-03-2007

Na een grote teleurstelling mijn camera een Leica D3 (6 weken oud) terug gebracht en hem omgeruild voor de Canon 900 Ti. Wat een verschil is dit. De Canon is handig, snel, doet alles wat je van een fijn toestel verwacht. De foto's zijn helder en mooi.
De leuke foefjes zoals Panorama en Stitch foto's ben ik nu aan het oefenen en met de erbij geleverde software is het makkelijk.
Voor de rest is het een toestel die je met een glimlach op je gezicht bediend, en een aankoop waar ik elke dag van kan genieten.

Michelle_1711 08-03-2007

Sinds een paar weken heb ik de Canon 900 TI in bezit, ik ben er super tevreden over. Hij maakt de foto's zeer snel, mijn ervaring bij een Sony is dat je de camera erg lang stil moet houden, zodat de foto niet bewogen is. De Canon is een perfecte camera, ook in de avond maakt hij perfecte foto's, weliswaar met de flitser aan, maar nog nooit heb ik met een camera (onder de spiegelreflex) zulke mooie foto's gemaakt. Zeker een aanrader! De camera heeft een prachtige vormgeving, persoonlijk vind ik zilvere camera's nogal saai, deze camera heeft een soort beige gloed, dat staat erg mooi. De camera is ook fijn in gebruik, lekker klein, maar met enorm veel kwaliteit!

pim58 21-02-2007

Na veel wikken en wegen tussen de 800, 850 en 900 toch gekozen voor de meeste pixels en de mooiste behuizing. De camera maakt zeer scherpe foto's die door de vele instelmogelijkheden makkelijk te beinvloeden zijn. Het scherm is heel scherp en de bediening erg makkelijk. Verder voelt de camera heel degelijk aan. De prijs was door een aanbieding op internet ook nog eens heel leuk in vergelijk met de andere 2 types en de concurerende camera's. We hebben er in 2 weken al zo'n 500 foto's mee gemaakt onder allerlei omstandigheden en die zien er erg goed uit. Stabiliteitscontrole nog niet gemist en de zoom is door de vele pixels probleemloos tot zo'n 8x op te voeren. Kortom, zeer tevreden met deze mooie camera die ook nog eens heel goede foto's maakt.

Singha1969 18-02-2007

Nadat mijn vorige IXUS 430 de geest had gegeven doordat deze zowat verdronken was, zag ik deze camera bij een electronicaketen, waar ik hem niet gekocht heb. Feit is dat ik via internet deze camera bijna €100 goedkoper heb kunnen krijgen.
De camera is in één woord: fantastisch. Het is bijna onmogelijk om in de automatische stand een onscherpe foto te maken. Lijkt wel of deze camera precies aanvoelt wat je wilt. Daarin alleen zie je al het verschil met mijn 'oude' (3 jaar oud) IXUS 430. Gisteren ook wat geëxperimenteerd met ISO1600 in een slecht belichte ruimte, waarbij geen flits gebruikt. Ook hiervan is het resultaat meer dan bevredigend.

Nieck 28-12-2006

Erg goede camera! Was al erg tevreden over de kwaliteit van de foto's van mijn
oude IXUS 300, maar de 900Ti is helemaal perfect. Stevige behuizing, mooie
foto's, eenvoudig te bedienen, leuke extra opties (color accent/replace etc.),
en ook filmpjes van hoge kwaliteit (bij lagere resolutie dan 1024x768 overigens
ook 30 fps). Heb er een Transcend 4 GB 150x SD kaart bijgekocht (TS4GSD150).
Werkt prima...

Roodkapje 28-10-2006

Wat een mooie camera is dit. Hij ziet er niet alleen fraai uit. hij doet ook
wat ie belooft: foto's van superieure kwaliteit maken. Op de automaatstand is
het echt onmogelijk om een slechte foto te maken. Wat ik verder leuk vind aan
dit toestel is dat er veel mogelijke instellingen zijn waardoor het makkelijk
is om eens op een andere manier te fotograferen.

Claudia66 24-10-2006

Wat ben ik blij met deze camera! Vorige week heb ik tijdens een evenement de
hele avond zeer succesvol zonder flits kunnen fotograferen op de manual stand
met 400 en 800 iso; waarbij ik wel gemerkt heb dat het, om bewegingsonscherpte
te voorkomen, belangrijk is om in die omstandigheid een vaste hand te hebben en
vooral niet in te zoomen.
Overdag bij voldoende licht heb ik zelfs haarscherpe foto's vanuit een rijdende
tram gemaakt.
Dit is de camera waar ik al een hele tijd op heb zitten wachten. Lekker compact
en toch een goede kwaliteit. Ik draag deze camera nu altijd bij me. Het design
spreekt mij zeer aan: het is een schatje van een camera, echt een hebbeding.
Ik heb deze Ixus 900 TI trouwens via internet besteld en dat scheelt nogal wat
euries..