Fujifilm FinePix S 9600 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix S 9600 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

johannes de pilaarhe 12-08-2008

Dit is een camera voor de gevorderde beginner - bestaat er zoiets? In de auto stand levert hij prima plaatjes, maar zodra je je verdiept in de camera functies, en veel dingen handmatig gaat doen, komt de camera pas tot zijn recht.
Kleuren zijn in de juiste instelling erg goed - deze is nog bekend van het analoge tijdperk, fujifilm Velvia en Chrome voor dia's - de camera levert vrij scherpe foto's af, met zeer mooi contrast.
Enig flinke minpunt : de camera is vrij sloom, qua scherpstellen en seriefoto's
Voor een megazoom camera goed, maar kijk uit naar de vernieuwde versie, 'mèt beeldstabilisator en 28-400 zoombereik - uitgedrukt in 35mm formaat.
De vernieuwde versie heeft een superieure beeldkwaliteit.

Hans Krabbendam 19-01-2008

Een uitstekende camera.
Alleen de bijgeleverde (RAW) software is waardeloos !
Maar hiervoor in de plaats kan je bijvoorbeeld s7raw
gebruiken of de converter van Photoshop.
De s7raw converter is gratis en goedbruikbaar.
en is voor vele Fuji toestellen welke in RAW formaat kunnen opnemen bruikbaar.

Hopelijk gebruikt je hierdoor wat vaker het RAW formaat.

Dingeman 28-09-2007

Na 1000 foto's in allerlei situaties ben ik zeer tevreden. Van vliegshows tot Griekse heuvels, op stand auto komt alles er prima uit. Een minpunt. tevens vraag: In sommige situaties komt alles er veel te blauw op. Het gaat om beelden in rotsachtig gebeid met veel licht. Weet iemand een remedie?

Twentestream 14-07-2007

Ik heb hem nu een paar weken thuis en al een paar honderd foto's er mee gemaakt en moet zeggen dat hij tot nu toe aan mijn volwachtingen voldoet.
Heb er echter nog geen actie foto's mee gemaakt maar dat komt nog.Portret foto's zowel binnen als buiten zijn zeer mooi geworden en ook buiten met de volledige zoom werkt hij naar behoren.
Ik zie hier mensen zeggen dat ze hem dus veel willen gebruiken met een 800 of 1600 iso, tegen die mensen zou ik zeggen als je dat wilt doen en er ook nog foto's van 20x30 mee af wilt drukken koop dan een Dig Spiegelreflex die ook die mogelijkheden in zich heeft dus een Nikon D200 of een Canon eos 5D ofzo dan weet je zeker dat je daar geen problemen mee hebt.
Verder is dit een perfecte camera die voldoet aan mijn eisen en ook nog eens heel lekker in de hand ligt.

Raymond1980 11-06-2007

Ik heb de S9600 nu al 2 maanden in mijn bezit en ben echt zeeeer tevreden, helemaal als je gaat kijken naar prijs/kwaliteit ben goed af als amateur fotograaf die niet de middelen heeft voorDSLR.
Ben intussen ruim 5000 foto's verder en heb gemerkt dat voor binnen foto's je het beste een externe flitser met omnibounce kan gebruiken om een heel goed resultaat te bereiken.
(gebruik zelf de METZ 36 C-2 met omnibounce erop gecombineerd voor buiten foto's met RAYNOX DCR 2020 PRO groothoek voorzetlens, echt geweldig!!!)

Het geweldige voordeel van deze camera is het gewicht !!! super en natuurlijk de CF & XD gleuven welke je beide kan gebruiken!

Mijn mening is een dikke 9+ omdat voor deze prijs je een geweldig toestel tot je beschikking krijgt (werkt echt beter met de METZ flitser voor binnen en extra voorzetlens van RAYNOX) als je amateur fotograaf bent en niet de middelen hebt voor DSLR !

Niek Soeterboek 30-05-2007

Het is echt een super apparaat, de handmatige instelling geeft me nog wat problemen maar dit zal in de loop der tijd wel wat makkelijker worden.. hij schiet snel en nauwkeurig, ligt ook goed in de hand door de vormgeving.. de automatische stand is niet altijd naar mijn tevredenheid, dus ga ik meestal voor de half-automatische programma's.. bij weinig licht zijn de foto's supergoed, ook zonder flitser en met de 10,7x zoom heb je bereik genoeg.. het enige wat jammer is, is dat het diafragmabereik ophoud bij 8.. ik heb voor 's avonds een externe flitser gekocht (Metz) en deze overbrugt het tekort aan standaard licht.. echt een super toestel voor de mensen die net iets meer willen en toch niet over willen stappen naar D-SLR (die meestal veel duurder zijn doordat er apparte lenzen bij gekocht moeten worden)

Jan Willems 27-05-2007

Ik ben heel erg tevreden over de S9500. Ik heb hem nu een jaar en onder veel (licht-)omstandigheden gebruikt. Het enige minpuntje is dat je met weinig licht toch echt wel een statief en eventueel zelfs een draadontspanner moet gebruiken. Maar verder overtreft deze camera duurdere echte SLR camera's in bijna alles.

H.G. Dijkema 06-04-2007

Deze camera gekocht als opvolger van de onvolprezen Fujifilm Finepix S602-zoom. Enige honderden foto's verder kan alleen maar zeer positief zijn over de S9600. Geweldige zoom (28-300mm) en schitterende opnames. Mijn advies voor buitenopnames: zet de camera op de Chromestand - scherpte: hard - 5 megapixel en de keuzeschakelaar op A zodat je zelf het diafragma kunt bepalen.

gus 19-03-2007

Dit is trouwens mijn allereerste aanschaf van een digitale compacte camera. Enkele dagen in bezit en na 500 foto's binnen- en buitenshuis genomen ben ik er dik tevreden over. Heb drie maanden gezocht naar een toestel die mijn wensen vervult. Namelijk veel info op fora en internet gelezen.
De instellingen waar je het meest gebruikt van maakt zijn toegankelijk via directe knoppen, ipv dat je je door enkele menu's diep hoeft te graven. Deze knoppen zijn op gebruiksvriendelijke plekken geplaatst en het duurt niet lang om je eraan te herinneren waar ze precies zitten. De handmatige zoom ring van deze camera is praktischer dan een zoom die je bestuurt met een knop, daardoor, dus waarschijnlijk minder batterij stroom.

lil 27-02-2007

Hallo,ik ben sinds december in bezit van deze camera.
In het begin moest ik erg wennen. Dit lag niet aan de camera maar aan het feit dat ik een echte amateur ben. Inmiddels heb ik veel gelezen en geexperimenteerd met de camera en ben zeer tevreden.
Bij goed gebruik, zeer mooie, scherpe foto's en bijzonder mooie kleuren.
Het werken met de camera gaat probleemloos als je eenmaal gewend bent.

Ray 30-01-2007

Henk Bupo, ik heb deze camera nu enkele maanden in m'n bezit en had daarvoor de S9500 en het is wel degelijk goed mogelijk om tot mooie foto's van terraria e.d. te komen, vooral als je de witbalans van de automatische stand haalt en je eigen witbalans vastlegt.

Ik heb met deze camera inmiddels al een paar duizend foto's geschoten van de meest uiteenlopende onderwerpen en situaties en heb nog maar weinig mislukte foto's. Ik heb foto's gemaakt onder allerlei soorten van kunstlicht en de camera heeft me tot nog toe nog niet teleurgesteld of laten zitten met een situatie die ik er niet mee aankon, hij is in staat om vrijwel altijd tot mooie foto's te komen. In jouw situatie zou ik de macrostand aan willen bevelen maar dan wel met een aangepaste witbalans en verhoogde evf (lichtsterkte) waarde.

Ik gebruik deze camera om productfoto's voor klanten te maken, uiteenlopend van portretten tot interieur tot glazen gebouwen, en hoewel geen DSLR zit de kwaliteit er niet ver onder. Zolang je geen hogere ISO dan 400 gebruikt zul je vrijwel geen ruis op je foto's tegenkomen mits je gebruik maakt van een custom witbalans en de evf aanpast.

Henk Bupo 20-01-2007

Ik heb de S9600 nu een kleine 2 weken in mijn bezit en ga kontact opnemen met Fuji, de reden is dat ik in het geheel niet tevreden ben over het resultaat. Ik ben in het bezit van een groot aantal terraria en met deze camera zijn in het terrarium geen goede foto's te maken. De macro functie blijft ver achter en veel ruis en onscherpte, de camera wil ook niet echt lekker scherpstellen. Hiervoor had ik de S5000 en die was vele malen beter. Fuji mag hier komen demonstreren dat deze camera voldoet aan de door hen opgegeven specs en dan mogen hun hier een keer foto's komen maken en dan wil ik het resultaat wel eens zien.

Smis 17-12-2006

Ik heb hem een paar dagen en ben inmiddels 600 foto's verder. Ik ben het eens
met de mensen die zeggen dat je geen DSLR-prestaties mah verwachten van deze
camera, maar.... Alleen bij veel licht is er een acceptabel, zelfs prima korrel
en scherpte. Bij binnenopnamen -en die maak ik veel- stort het erg snel in.
Witbalans is wel OK, sluitersnelheden echter niet. Je zit al heel gauw op 1/30
bij iso 800 (1600 is niet te doen kwa korrel) in een gymzaal waar je je kind
probeert te vangen in een actieshot. Op zich is de snelheid van afdrukken net
genoeg (knop half indrukken, daarna is hij heel snel, maar niet zo snel als
mijn Minolta DImage Z1), dus de bal hangt leuk in lucht, maar met die
sluitersnelheden hebben alle foto's bewegingsonscherpte. Dat lukt dus niet, en
dat lukte ook niet met de Z1, hetgeen de reden was waarom ik de Fuji kocht.
Eigenaardig vind ik de vorm van de ruis, het lijkt veel grover of ruwer dan bij
de Z1 (en Rcioh Caplio R4 en R5). Meer een sinaasappelhuid putjes oid. Daarmee
ook storender dan bij de (vele) ruis bij binnenopnamen van mijn andere camera's.
Kortom: Ik denk niet dat ik hem niet, maar ik twijfel nog. Ik denk dat ik
redelijk onmogelijke eisen heb voor een compact camera (28-300mm, 2.8 opening,
hoge iso voor weinig licht, binnenopnamen van sport in gymzaal) dus naar de
DSLR afdeling moet. Daar ben je voor de specs van de S9600 echter wel minimaal
het 3-voudige kwijt.
twijfel twijfel.

Uni06 05-11-2006

De s9600 geeft betrekkelijk veel ruis wanneer ISO 1600 wordt gebruikt. Dit
levert niet echt printkwaliteit op. De camera zelf is een plezier om mee te
werken. Ik heb ook enkele dagen een Nikon D50 in m'n bezit gehad maar deze had
ietwat tegenvallende resultaten m.b.t. de kitlens en een betere
(lichtgevoelige) lens ging me toch iets te ver boven m'n budget (meer dan 280
EUR).
Dit is een prima camera, en hoewel geen DSLR toch kwalitatief heel erg goed,
zowel qua instellingen als qua fotokwaliteit.