Fujifilm Finepix F20 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm Finepix F20 zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

jptme 24-06-2007
Geschreven voor: Fujifilm Finepix F20 grijs

Heel fijn toestel, we zijn nu af van foto's van de vloer omdat je foto pas werd gemaakt als je het toestel alweer naar beneden hield. Zoals meerdere mensen hier ook al aangeven is het zeer gebruikersvriendelijk, zelfs onze zoon van zes weet al hoe hij foto's èn filmpjes moet maken. Bijkomend voordeel is de accu geen gesleur met batterijen meer! Mooie duidelijke foto's absoluut geen spijt.

MOi666 31-05-2007
Geschreven voor: Fujifilm Finepix F20 grijs

Deze camera gekocht vanwege goede reviews.
Is ook niets van gelogen. Deze kamera heeft een korte afdruk vertraging en start snel op.
Kan ongeveer 300 foto's maken op 1 acculading.
Tip, zet de camera in automatisch stand iso 400 dan flits de camera binnenhuis eerder en is er minder ruis in de foto.

peter.t 25-05-2007
Geschreven voor: Fujifilm Finepix F20 zilver

Een aantal weken geleden ben ik kort in het bezit geweest van een Panasonic FX-3. Prima camera die bij voldoende licht goede foto's maakt maar bij minder goede omstandigheden veel ruis op de foto laat zien. Toen ook nog bleek dat ik geen NL model had (had ik wel besteld) heb ik hem terug gestuurd.

Om toch nog maar wat meer info te krijgen heb ik de afgelopen weken diverse binnen en buitenlandse forums bezocht om te kijken welke niet al te dure compact camera goed uit de bus komt. Veel lovende woorden over de Fuji F30/F20 en dus onlangs besloten de F20 te kopen.
Ik moet zeggen.....prima camera.
Binnen maakt hij zeker goede foto's zonder te flitsen en als hij de flitser gebruikt dan flits hij niet de hele sfeer weg zoals veel compacte camera's doen. Wel gaat hij snel naar een hoge iso waarde (kun je ook begrenzen) maar dat ervaar ik niet als storend. Zelfs bij iso 1600 valt de ruis nog mee. Wel lijkt het dat bij hogere iso waardes het beeld een tikkeltje minder scherp wordt maar het mag bijna geen naam hebben.
Ook buiten maakt deze camera mooie foto's die goed van kwaliteit zijn en mocht een foto toch wat tegenvallen dan kun je met de meegeleverde software nog aan de foto sleutelen.
De F20 is een prima all-round camera die in de automaat mooie foto's maakt. Met de handmatige instellingen (f-knop en het menu) kun je echt het onderste uit de kan halen en laat dit toestel zien wat het kan.

Bedenk wel dat je zelf ook een beetje rekening moet houden met lichtval, beweging en dergelijke. Het toestel kan natuurlijk niet toveren.

hamclassics 26-04-2007
Geschreven voor: Fujifilm Finepix F20 zilver

Heb vandaag de f20se gekocht.
Eerst ben ik smiddags een sony dsc-s500 wezen halen ter vervanging van mijn 3,5 jaar oude panasonic lc-43.
Omdat de panasonic altijd een bron van ergenis was in huis (ook overdags erg donkere foto's zonder flits) had ik goede hoop met de sony.
Thuis aangekomen dus gelijk wat foto;s in huis gemaakt en...... bagger !!!!.
De foto's waren net zo donker als van de oude panasonic.
Heb hem dus gelijk ingepakt en terug gebracht.
Omdat de verkoper van een bepaalde vestiging er geen bal verstand van had en het liefst had gezegt van hee ga lekker naar een ander ik heb er geen zin in ben ik toen naar een andere winkel gegaan en heb mijn wensen uitgelegt .
Een camera die in automatische stand goed werkt en die binnenshuis en ook savonds op een verjaardag mooie foto's maakt.
Hij heeft me verschillende apparaten laten ziien maar adviseerde me sterk om een fuji te kopen vanwege de enorme lichtopbrengst.
Ik heb de f20se gekocht en hij had geen woord gelogen.
Ben er even mee aan de gang geweest en heb zelfs wat foto's gemaakt met al het licht uit om 11 uur savonds.
In de nachtstand maakte hij perfecte foto's in een volledig donkere kamer.
Er zit ook een autofocus hulp in die dus tijdens het focusen licht geeft zodat de camera ziet wat hij moet scherpstellen.
Ik had hem zonder het lezen van het boekje snel onder de knie (weet weinig tot niks van camera's) maar alles is erg simpel en duidelijk.
Er zitten ook veel voorinstellingen in het menu voor nacht,feest,zonsopkomst en veel meer .
Het valt me alleen op dat het beeld van het display bij weinig licht nogal korrelig is in de foto stand terwijl als je een foto terug kijkt is het weer scherp maar dat zit mij totaal niet in de weg.
Nog een klein minpuntje vind ik de dure xd geheugen kaarten, die toch al snel 3 keer zo duur zijn als sd kaartjes maar ja die koop je ook maar eenmalig.
Kortom mijn avonturen in het duister waren zeer positief , dus omrgen lekker een dagje dierentuin en alles verder uitproberen.
Helaas moet ik met mijn exemplaar terug naar de winkel want hij heeft iets van een schoonheids foutje of beschadiging .
Maar voor de leken onder jullie, deze leek is zeer positief over de camera en ik vind de bediening ook goed te begrijpen (snap er na een uurtje spelen al meer van dan van de panasonic in 3,5 jaar).
Wat hij in de buitenwereld doet weet ik morgen pas maar als hij savonds binnen al zo goed werkt kan dat op een mooie zonnige dag niet mis gaan volgens mij.

dudink 16-01-2007
Geschreven voor: Fujifilm Finepix F20 grijs

Vind dat mijn voorganger een goed stukje geschreven heeft waar ik het mee eens ben.
Het is naar mijn mening ook een opvallend vlot werkend toestel en handig in gebruik, met ook met mijn kolenschoppen goed te bedienen knopjes.
Ik wou eerst misschien een Nikon s5 of s9 kopen maar in de winkel had ik dat snel bekeken want die is veel te iel. Ik vind dat ie binnen wel snel een hoge isostand aanneemt in de niet flitsen stand, en iso 2000 is toch echt te veel.
Toch is dit echt een goed toestel als je zoals ik niet van flitsen houd.
Het huis is van kunststof maar vind dat geen nadeel want het voelt en oogt degelijk en netjes. Denk ook wanneer een toestel valt, kunststof beter is dan aluminium. De lens ziet er duur uit.
Klepje voor usb en laden is wat friemelig maar werkt ok.
In de macro stand is ie haarscherp. Verder geeft hij vind ik natuurlijke kleuren en niet van die afgebakende randjes rond objecten zoals ik bij de foto's van een Sony laatst zag.
De automatische instellingen werken een stuk intelligenter als de F10 die ik een weekje geleend had, daardoor word een foto van bvb de lucht minder snel overbelicht, al blijft dat een gevoelig punt misschien mede door de grote CCD wat weer voor betere binnenfoto's zorgt, wat ook echt zo is al moet je er geen wonderen van verwachten.
Met beeldstabilisatie aan of uit zie ik geen verschil, volgens mij maakt ie gewoon de sluitertijd wat korter. Stabilisatie is ook niet echt nodig, want met zo'n hoge lichtgevoeligheid word de sluitertijd korter, en er is dan minder kans op beweging.
De sluitertijd is niet handmatig in te stellen, maar hij heeft verder wel veel ( ben weinig gewend, maar de gebruiks aanwijzing is 148 bladzijden) instellingen welke ook de sluitertijd beinvloeden, en ik mis dat daardoor bepaald niet.
Voor sommigen zal de dikte een bezwaar zijn, en het gewicht is ook niet superlaag. Beetje meer gewicht vind ik juist een voordeel.
Software werkt prima op xp. Mac is ook mogelijk.
Ik heb een F20 SE, de grijze dus. (sjiek kleurtje).

nijmegen 10-01-2007
Geschreven voor: Fujifilm Finepix F20 grijs

Omdat een vriendin een makkelijk en gebruiksvriendelijk toestel wilde hebben
heb ik haar de Fuji F20 geadviseerd. Dit naar aanleiding van veel reviews op
internet. Ze prijzen hem de hemel in, vooral voor het fotograferen onder
moeilijke lichtomstandigheden. De F20 heeft niet te veel knoppen en is
makkelijk in te stellen, ook voor een leek. Fuji heeft de F30 en die wordt als
zeer goed vermeld. De F20 is het kleinere zusje, de ISO gaat tot max 2000 en
bij de F30 tot 3200. Verder is de accuduur gehalveerd naar 350 foto's voor de F
20 en dat is nog heel mooi. De F20 ligt prettig in de hand, niet te klein en de
knopjes zijn goed te bedienen. De F (fast) knop, een snel menu, is zeer handig
om de ISO en de grote van de foto snel in te kunnen stellen. Het menu is verder
duidelijk en in het Nederlands. Het LCD scherm is goed af te lezen, ook in fel
licht. Je kunt het scherm extra oplichten door een besturingsknop aan te raken.
Zo is ook de macro stand aan te zetten en zijn de flits instellingen zo te
wijzigen. De flits is echt goed gedoseerd, geen te felle over belichte foto
gezien. De macro is min. 5 cm en doet gemakkelijk en goed zijn werk. Er is ook
nog een stabilisatorstand, die redelijk werk verricht, verwacht hier niet te
veel van. Nu de foto kwaliteit, in automatische stand neemt hij snel een te
lage ISO waarde en dat geeft in moeilijke licht omstandigheden nog al ruis in
het beeld. Met binnen fotograferen gaat hij dan snel naar ISO 1600 of 800 en
dat geeft vaak ruis. Het is mooi dat hij zulke lage ISO waarde heeft, maar
vertrouw hier niet te veel op. ISO op automatisch met maximaal 400 ISO is de
beste stand. Dan maakt de F20 waar wat je kunt verwachten. Een toestel wat
verrassend mooie foto's maakt, soms echt in lage licht omstandigheden waar een
ander compact digitaal toestel niet aan kan tippen. Op de F30 kun je nog tot
ISO max. 800 gaan, dat had ik ook graag op dit toestel ook gezien. De buiten
foto's zijn prima, goed belicht en scherp. Fuji heeft een beeldopbouw in
zeskantjes, is net even anders. Het is een razendsnel toestel, maakt kwiek een
foto en staat al weer klaar voor de volgende. Ook bijzonders is de stand om
twee foto's tegelijk te nemen, 1 met en 1 zonder flits. Dit gaat ook razendsnel
(hij slaat het eerst intern op en schrijft daarna na weg naar de XD kaart) en
het is een leuke extra functie. Onder felle licht omstandigheden heb ik hem nog
niet kunnen uitproberen, dat mogen andere gebruikers beschrijven. Kijk hier
voor even naar de F30, die is gelijkwaardig wat dit betreft. Zoek je een fijn
toestel en ben je van plan veel binnen en buiten te fotograferen, ook zonder
flits, dan is dit een fijn toestel.