Canon Digital IXUS Digital IXUS 60 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 63 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon Digital IXUS Digital IXUS 60 zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

dreatje 24-01-2010

ik heb 2.5 jaar geleden de canon ixus 60 gekocht. ik heb vel plezier van deze camera gehad. toch heeft hij wel wat nadelen. inderdaad vervagen de plaatjes op de toetsen. dat had ik al vrijwel gelijk, nadat ik de camera gekocht had. ook heeft hij heel laat aan dat je accu leeg is. dus een 2e accu is wel een must. asl het icoontje komt dat je batterij leeg is, dan kan je nog 4 foto;s maken en dan stopt hij ermee.
ook heeft mijn camera het nu zo geod asl begeven. bij een wat slechtere verlichting maakt hij geen foto's meer. dan stelt hij niet meer scherp en kan ik geen foto;s meer maken. de kwaliteit in het donker valt ook tegen. de foto;s zijn vaak heel donker.

ik ben nu op zoek naar een andere camera. wel een moeilijke keuze!

Gwenny 17-01-2009

Na twee jaar gaf ook mijn ixus 60 er op vakantie de brui aan middels de bekende lens error. Een reparatie gaat minstens 150 euries kosten, dus een nieuwe camera aanschaffen is een beter idee. En gelukkig vergoed de reisverzekering nog wat.

Ondanks dat ook bij mij de icoontjes op de knopjes vervaagden en de kwaliteit van de foto's in het donker aanzienlijk slechter is, toch twee jaar veel plezier aan dit toestelletje beleefd. Erg jammer dat Canon zo'n grove productiefout [de lens-error] niet erkent; ze maken prima camera's, maar als er dan iets mee is, hoef je niet op ze te rekenen.

jolienvds 17-08-2008

Ik heb de Canon Ixus 60 ruim anderhalf jaar met plezier gebruikt. Mooie foto's, prettig in gebruik, etc. Alleen de geflitste foto's binnen vond ik altijd wat lelijk, jammer dat je de intensiteit van de flits niet lager kan zetten.
Maar het grootste probleem waar ik nu mee kamp is het beruchte 'lens fout, herstart camera'. De lens trekt niet meer in, terwijl het toestel NIET is gevallen, gestoten, nat geworden, noem maar op. Van het een op het andere moment waardeloos, wat vaker voor schijnt te komen bij Canon (zie andere internetfora).
Ik heb Canon Nederland gemaild met een precieze uitleg, maar die willen geen prijsopgaaf geven, ondanks dat dit een veelvoorkomend euvel moet zijn.
Ik neem liever het zekere voor het onzekere door dan maar weer een paar honderd euro aan een nieuwe camera uit te geven die weer meer/betere functies heeft...
Jammer, want dit was een prettig toestelletje!

PB_ned 13-01-2008

Een half jaar geleden heb ik de IXUS 60 gekocht. Over de kwaliteit van de camera op zich ben ik zeer tevreden. Het maakt zeer mooie, kwalitatief goede foto's en het is zeer gebruiksvriendelijk. Daarnaast is het formaat prettig. Echter, achteraf bezien kreeg ik 2 weken na aankoop al problemen met het toestel, namelijk de hier al eerder vermelde klacht dat de accu leeg was (terwijl die echt nog vol was) en uiteindelijk ging de camera helemaal niet meer aan. Deze heb ik terug gebracht naar de winkel, die is gerepareerd, maar een maand na reparatie is de camere weer stuk gegaan: exact hetzelfde probleem. Nu heb ik verzocht om een nieuw toestel of geld terug. Het liefst heb ik mijn geld terug, want het vertrouwen in de IXUS 60 ben ik kwijt. Toch zal ik dan wel een Canon kopen, maar dan een IXUS 70 of 75, aangezien daarbij geen soortgelijke klachten naar voren komen.

Gezien het aantal keren dat deze fout terug komt lijkt het erop dat dit een standaardprobleem van de IXUS 60 is. Erg jammer want verder is het een fantastisch toestel.

imp 04-01-2008

Ook ik heb er mee te maken dat de foto's korrelig kunnen zijn, met name bij flitslicht, maar ook bij inzoomen kan dit gebeuren. Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt, IMP

Juutje 02-01-2008

Ik heb de Canon IXUS 60 nu ruim een jaar in m'n bezit en ben zeer tevreden. Met name over de hoge reactiesnelheid t.o.v. andere camera's. Kwaliteit van de foto's is goed en de mogelijkheden voor mij meer dan voldoende. Gemakkelijk in gebruik. De accu gaat lang mee! Ik heb er een 1G geheugenkaart bij gekocht (handig als je ooit een filmpje wil maken). Heb er nog geen problemen mee gehad. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!

Thijs_v 05-09-2007

Inmiddels heb ik mijn Ixus 60 al ruim 1,5 jaar in bezit. Hiervoor had ik een Ixus 430. Wat de kwaliteit van de foto's betreft vond ik de Ixus 430 mooiere foto's maken qua helderheid en kleurcontrast, de Ixus 60 geeft toch een iets fletser resultaat.

Over de duur van de accu ben ik zeer tevreden, je kan er echt heel veel foto's maken met 1 accu lading, 200 stuks is geen uitzondering.

Het enige wat me zeer tegenvalt is de kwaliteit van de keuzetoets voor de flitser, macro-stand ed. Deze toets is na een halfjaar onder garantie vervangen omdat de bovenste laag los liet en daarmee verdwenen de icoontjes voor de flits ed. Nu een jaar na reparatie wederom hetzelfde euvel.

Van een camera van meer dan € 300 mag je toch wel verwachten dat het wat langer meegaat!!

Ben ik de enige met dit probleem???

Edodee 04-06-2007

Ben een paar maanden in het bezit van de Ixus 60. Hij maakt prima foto´s en ik snap niet dat er veel reviews zijn waarbij mensen beweren dat de kwaliteit van de foto´s slecht zijn. Gewoon de goede instellingen kiezen en je maakt echt de mooiste foto´s.

Als je de camera in de hand hebt voel je gelijk dat je een kwaliteitsproduct in je handen hebt. Erg mooie aluminium behuizing... Ik heb ´m zelf gekocht in de collections uitvoering incl. extra accu en mooi lederen bescherm tasje (aanrader; bespaart je wat geld).

Alleen jammer dat je de foto´s niet uitgebreid kunt bewerken met de camera. Hiervoor heb ik een Samsung gehad. Hier kon je erg leuke dingen mee doen zoals lijsten om de foto´s zetten enz. Maar voor die dingen gebruik ik mijn Sony K800i telefoon wel voor. Nog een minpuntje is dat er geen beeld stabilisator op zit die de trillingen tegen gaat bij het inzoomen. Maar ja voor deze prijs.

Maar iig, een hele leuke en goede camera voor de iets gevorderde huis-tuin en verjaardag fotograven onder ons. Een aanrader :-)

Pijltje 27-05-2007

Een érg goede camera.
Met veel mogelijkheden , goede flits en filmopname!
Een aanrader!

Maarten5 17-04-2007

Na een grote teleurstelling met de Panasonic lumix lx1 waar bijna geen fatsoenlijke foto zonder ruis mee te maken was gezocht naar een borstzak camera met een goede foto kwaliteit. Na lang zoeken weer uitgekomen op Canon na eerder de s40 te hebben gehad en ben zeer entiosiast over de kwaliteit foto,s. Mooie kleurbalans, wat bij de s40 te overdreven was, bij lage iso waarden geen tot zeer weinig ruis, zeer scherpe foto,s, pas bij zwaar inzoomen op de pc zie je dat je een kleine camera hebt zonder I.S. Ziet er zeer mooi en degelijk uit, behalve het batterij en usb klepje is wat fragiel. In tegenstelling tot eerdere recenties, geen last van rode ogen, integendeel zelfs en ben daar ook aangenaam verrast door. Menu is makkelijk en alle functie,s zijn snel bereikbaar. Kortom, zeer fijne en kleine camera met verrassend goede foto,s.

Pluk een Roos 10-04-2007

Ik heb deze camera nu een halfjaar. Het kostte mij even tijd om aan het gebruik te wennen. Het oogt als een compacte camera voor huis-tuin-keuken-gebruik, maar ik was aangenaam verbaasd over alle mogelijkheden die de camera biedt.

Naast de handmatig stand zijn er veel vooraf ingestelde standen beschikbaar. Neem de vuurwerkstand, panaramoshots met stitch functie, de superscherpe macrostand, speciale standen voor kinderen-dieren-flora-etc. etc.

De flits van de camera is wellicht een minpunt. De camera maakt buiten duidelijk mooiere foto's, het mooist zijn foto's genomen in zonlicht. Het fotograferen van wat grotere donkere ruimtes, zoals bij feesten, leveren wat minder mooie foto's op dan gehoopt. Maar ik heb nog lang niet alle flitsstanden geprobeerd. Wie weet wordt het nog beter.

DAF25 06-04-2007

Overgestapt van de Olympus D-630 naar de IXUS 60. Reden was dat de Olympus moeite had met situaties met minder licht , in veel gevallen net een iets te donkere instelling koos en te langzaam scherp stelde.

De ervaring met de IXUS60 is helaas barslecht te noemen. Weliswaar is de camera heel snel, maar alleen bij de handmatige instelling (Kleuren op 'Levendig', etc.) is iets in te stellen waardoor er foto's uitkomen met een enigzins acceptabele kleur. Op het schermpje ziet het er vervolgens mooi uit, maar als je de afbeelding vervolgens op het computerscherm ziet is het om te huilen. Zelfs met het beste licht genomen foto's zijn korrelig en lelijk- zeg maar mobiele telefoon kwaliteit.
De software om de foto's naar de computer te downloaden is bepaald niet gebruiksvriendelijk - zeker niet in vergelijking met het CAMEDIA programma van Olympus.
Een aankoop waar ik me al een half jaar op verheugde bleek dus een echte humeurvergaller. Gelukkig lijkt het erop dat de winkel de camera wil terugnemen.

s.heerkens 22-03-2007

Camera 2 maanden in bezit. Maakt mooie foto's bij daglicht. Vooral gekocht vanwege de compactheid. Hiervoor een Olympus (3 MP).

Probleem bij videogeluid. Bij opnames met weinig omgevingsgeluid hoor je iets meesnorren bij het afspelen. Is erg storend bv. bij natuurgeluiden. Andere identieke Canon geeft precies hetzelfde probleem (simultaan-test gedaan). Is dus Canonprobleem.

ChristiaanenBianca 20-03-2007

Zo fijn toestel zeg.
Maakt scherpe foto's.
Even een beetje kijken wat de instellingen zijn voor de juiste foto's en klikken maar.
Functies die er op zitten zijn ook goed.
Mijn favorite functie is het fotograferen met zwart wit achtergrond en alleen die ene kleur vast leggen.
Heb hem nu een maand en ben er al helemaal weg van.
Een aanrader voor wie er nog een zoekt.

stephanie74 07-03-2007

Slechtste koop van de eeuw, echt waar. Deze camera presteert het om werkelijk elke keer als de flits wordt ingezet (en binnen is dat altijd..)rode ogen te produceren. Zelfs als de ogen maar een beetje open zijn. De anti-rode ogenfunctie is waardeloos, want er komt zo lang, duideilijk en irritant een rood licht op het object dat een 'verrassings' foto kansloos is. Zeker bij het fotograferen van kinderen is dit helemaal niets, zij gaan fronzen van het licht. Daarnaast zijn de foto's flets. Als je af en toe foto's uitsnijdt of fervent albums maakt e.a. dan is de kwaliteit ook niet goed: continu waarschuwingen voor de kwaliteit van de foto's.
Ik had hiervoor een Casio met de helft in het aantal pixels en die produceerde veel betere foto's. Menustructuur van deze ixus is niet logisch en het scherm wordt wel erg snel vies. Ik kan werkelijk niets goeds ontdekken aan deze camera! Voor dat geld zijn er echt betere alternatieven. Ik ga terug naar de Casio's, Canon moet het van zijn naam hebben maar dus niet van de producten, niet deze in ieder geval.

Linda123456 19-02-2007

Ik heb de camera nu een paar maanden en hij is me toch wel een beetje tegengevallen.

Buiten maakt de camera uitstekende foto's. Wat beweging is dan niet erg: hij is prima scherp en ook de kleuren zijn mooi. Maar binnen zijn de foto's vrij slecht. Een scherpe foto zonder flits maken blijkt bijna onmogelijk binnen. En met flits zijn de foto's vaak veel te overbelicht of juist te donker. De tussenweg heb ik, ook na veelvuldig knoeien met ISO en sluitertijd, niet kunnen vinden. Met de powershot S40 van mijn ouders heb ik altijd de sportfunctie kunnen gebruiken voor dit probleem, waardoor bewegende beelden alsnog erg scherp waren. Maar wat ik ook probeer (ook de kind/dier functie geprobeerd) binnen mislukken bijna al mijn foto's. Terwijl het apparaat juist voor een overgroot deel binnen gebruikt wordt. Erg zonde. Als er iemand nog tips heeft zijn die altijd welkom.

Peter37 14-02-2007

Hallo, ik heb deze camera nu een paar weken en ik ben er erg tevreden over. Ik heb 'm nog niet veel gebruikt maar de test foto's zien erg mooi en scherp uit. Mijn motivatie om deze camera te kopen was dat deze klein, licht en snel goede foto's kan nemen. Daarbij kwam nog dat hij afgeprijsd was ivm z'n opvolger de Ixus 65. Deze laatste is fors duurder geprijsd terwijl de mogelijk heden bijna gelijk zijn.

kees jan mulder 10-02-2007

Heb deze camer in mijn bezig sinds de zomervakantie vorig jaar. Veel gebruikt bevalt goed... Heb er een paar weken later 2 GIG bijgekocht.

Maakt prachtige foto's en is erg gebruiksvriendelijk

Deze camera zaterdag 20 januari naar het servicecentrum gestuurd, woensdag 7 februari alweer in huis. 2ehalve week maar.

Ik had de bekende Lens Fout. Had hem een paar weken geleden laten stuiteren, hij zat in de borstzak van mijn overhemd, even voorover bukken bij iets oprapen,,, hij viel niet van een grote hoogte en erg in mij rats gezeten, gezien de negatieve verhalen op internet.

De aperture/shutter/optical unit is vervangen, opnieuw ingesteld en de camera is schoongemaakt. Alles onder garantie.

Toppie, ben nu weer helemaal blij en zal er in het vervolg beter op letten...

ralphje 07-02-2007

hey heyz.
ik heb ixus 60 nu ook 2 weekjes! ik ben er zeer te spreken over! want je merkt echt dat die ook in pikken donker echt zuivere foto's maakt! het apparaat is echt een plaatje! zowel foto's zijn mooi als het toestel!
een tevreden bezitter, als ik terug kom vanakantie zal ik nog wel iets van zeggen!

kopen:)

thijsovic 20-01-2007

Heel erg blij met deze canon ixus60. Het is echt een supercamera! Mooi groot scherm en maakt hele mooie en zuivere foto's. kortom superrr

Raymond Mulder 18-01-2007

Deze camera nu een maand in bezit, en vindt hem helemaal geweldig. Super mooie foto's! Ik heb de camera goed uit kunnen testen met die 2 kinderen van me. Er zitten ook leuke handmatige instellingen op, leuk om mee te spelen. Dus om deze camera te beschrijven in 1 woord ''geweldig''

Ænus 28-12-2006

Maakt aardige foto's, binnenfoto's niet echt super.
Ziet er fraai uit en lekker klein

Ronald1975_nl 25-12-2006

Ik heb pas de Canon Ixus 60 gekocht.
Ben er niet echt tevreden over.
Het uiterlijk en de bediening zijn goed maar de foto's die hij maakt vind ik
niet mooi.
Zo zijn de foto's nogal 'korrelig'. Op het schermpje ziet het er super strak
uit als je de foto genomen heb maar zodra ik ze bekijk via mijn pc vind ik ze
niet mooi scherp. Ook het schermpje is vaak niet scherp als je een foto neemt.
Baal er van dat ik deze camera gekocht heb.

23derf 03-11-2006

lcd weergave bij het inzoomen van een bepaalt object wordt de resolutie wat
kruimelig dat klopt
dat zie je op de lcd
maar als je hebt gedrukt op de knop om een foto te nemen dat is het echt
uitmuntent scherp van dat gene waar je een foto van hebt genomen
mogelijkheden
gebruiksgemak
vormgeving
degelijkheid
spreekt voor zich kijk maar naar de beoordeling van andere mensen

paul987 30-10-2006

De IXUS 60 gekocht na het lezen van deze reviews. De aanbieding bij een winkel
trok me over de streep. Zeer complete en goed bedienbare camera waarbij er nog
voldoende valt te ontdekken. Goede software erbij waarbij de rode ogenreductie
zeer goed presteert. Nu een week in bezit en al veel foto's gemaakt van goede
kwaliteit. Start snel op en de batterij levert goede prestaties. Verwacht nog
diverse verrassingen qua mogelijkheden. LCD scherm 2.5 is ruim voldoende en
geeft daardoor plaats aan “ouderwetse”zoeker in tegenstelling tot de IXUS 65.
Het is wel noodzakelijk er direct een grotere SD kaart bij te kopen. Het maken
van een filmpje is ook goed te doen en daarom denk ik aan minimaal een 1 GB. In
de informatie bij het toestel begreep ik dat het toestel tot 2 GB getest is.