Fujifilm FinePix A500 zilver, goud

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix A500 zilver, goud op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Fred de Roode 08-07-2007

Gewoon een lekker fototoestel, ik heb hem een paar maanden, ter vervanging van een Fuji annaloog toestel van 15 jaar oud.Hij is compact en maakt goede foto,s. en een beetje digitaal ingesteld persoon hoeft bij wijze van spreken geen handleiding te gebruiken. Ik heb een SD kaart van 512 MB in gedaan en kan er maximaal 500 foto,s mee maken, wil je wat betere kwaliteit, dan de helft, maar vind ik meer dan voldoende. Het is geen batterij vreter, en maak gebruik van oplaadbare battterijen. gewoon een toppertje

legato656 07-07-2007

De foto's zijn van een kwaliteit om te huilen, met of zonder flits, ook op de hoogste resolutie... Ik heb een tijdje naast dit cameraatje een 3.2 Mpix. camera (Fujifilm S304) gebruikt, en de opnames van de laatste zijn véél beter. Helaas is de S304 defect geraakt. Dat de foto's van de A500 zo slecht zijn ligt aan het objectief. Ik overweeg de A500 weer terug naar de winkel te brengen, zo slecht zijn de foto's. Jammer, het is een leuk en handig klein cameraatje, en de bediening is bijna intuitief.
Mijns inziens een gemiste kans van Fuji!

Tismijrobbert 22-05-2007

Echt een handig klein toestelletje met voor mij voldoende mogelijkheden. Goede kwaliteit foto's ook wanneer je de kwaliteit op 3 M zet nog goed en hij doet het behoorlijk lang op een setje batterijen. Wat wel een heel klein minpuntje is, is de tijd die de camera nodig heeft tot er weer een foto gemaakt kan worden maar dat is volgens mij iets wat alle goedkopere digitale camera's hebben. Verder is er voor de prijs die ik voor het cameraatje gegeven heb volgens mij niks beters te vinden.

corne 13-02-2007

de fuijfilm finepix a500 is een zeer goede toestel voor iemand die niet veel poespas wilt hebben.
qua prijs is het een heel goedkoop toestelletje, maar vergeet niet om nog een xd-card en goede oplaadbare batterijen aanteschaffen. dan kost het aardig wat geld maar niet voor dit toestelletje.
betreft flitser afstand is best wel goed.

pas halve dag in bezit.
kwaliteit foto uitgeprint ( lege cartridge)
kwaliteit foto op pc: heel goed hoor
het is eigenlijk nog tevroeg voor een correct rapportcijfer tegeven, maar ik heb persoonlijk 1 minnetje en dat is dat kleine optichezoom knopje dat vindt een beetje lastig gaan, dat vindt ik persoonlijk zelf een beetje onhandig zitten.

Mrs. Whoopy 15-06-2006

Was al in het bezit van een Fuji S5000(uitstekende camera), maar wilde er een
kleiner toestelletje bij. De A500 is zeer eenvoudig in gebruik. Je hebt er niet
eens de gebruiksaanwijzing voor nodig. Alles wijst zich vanzelf. Gewoon een
handig toestelletje voor erbij. Maakt mooie scherpe foto's. Mooi formaat
toestel, leuk design, ik heb de blauwe versie. Mogelijkheden zijn beperkt (geen
handmatig in te stellen sluitertijd en diafragma) maar voldoende mogelijkheden
voor een snapshotcamera. Macrofunctie voldoet prima.
Goede prijs/kwaliteit verhouding. Toestel maakt een degelijke indruk. Nog te
kort in gebruik om daar een oordeel over te geven.